De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Williams in zwaar weer? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11315)

Mark 14-09-2005 22:39

Williams in zwaar weer?
 
Het begint toch allemaal somber uit te zien voor Frank Williams. In 2006 mag hij weer voor het eerst sinds jaren weer gaan betalen voor motoren. BMW vertrekt en gaat vrolijk verder met zijn eigen team.

Als BMW vertrekt, gaan er dan niet meer vertrekken? Een aantal sponsors van Williams is daar terecht gekomen via BMW. Er zijn toch enkele "Duitse" stickers terug te vinden op de Williams.

-Boysen
-Wurth
-Puma
-Allianz
-MAN

De eerste die vertrekt is HP:
Quote:

U.S. computer giant Hewlett-Packard (HP) will stop sponsoring the Williams Formula One team at the end of the season, the company announced on Wednesday www.autosport-atlas.com
HP is weliswaar niet Duits maar toch een gevoelige tik voor Privateer Williams. Naar het schijnt is het een kwestie van tijd dat Williams het nieuwe Concorde Agreement met Ecclestone gaat tekenen. Dat was enige tijd terug toch net iets anders ;) Williams en Ron Dennis waren twee kameraden in de strijd tegen Ecclestone.

Williams in 2006 voor P14 en P13? De tijd dat ze deel uitmaakten van de grote vier ligt definitief achter ons.

Bart.Vandecavey 14-09-2005 22:43

Mark niet vergeten dat ze zich al uit een verloren positie hebben terug opgericht hebben (remember de Veltins-Williams)

sledge 14-09-2005 22:44

Ik denk dat Williams nog eens kan verrassen volgend jaar. Budgetair zal er begin 2006 nog niet veel van te voelen zijn, en ik ben ervan overtuigt dat de Cosworth tot de betere van het veld zal behoren.
En een team met een naam zoals Williams zal niet veel problemen hebben om een nieuwe hoofdsponsor te vinden.
Mischien neemt Budweiser de handel wel over :p

Sennake 14-09-2005 22:47

Quote:

Originally Posted by Mark
Williams in 2006 voor P14 en P13? De tijd dat ze deel uitmaakten van de grote vier ligt definitief achter ons.

Dat lijkt me wat voorbarig, maar zoals overal gaat het met ups en downs, en zit Williams (net zoals bv in 1988 toen ze terug vielen op Judd motoren) momenteel in een dal.

Ik ben er echter van overtuigd dat ze dat ook weer te boven komen na verloop van tijd...

The Interceptor 15-09-2005 00:40

't Ziet er idd niet zo best uit voor Williams op de korte termijn.

Als we dan hieraan ook nog eens de zaak Button - Williams gaan linken ...
Ik hoop echt zo hard dat hem bij BAR mag blijven!! :)
Er zijn geruchten dat Williams een afkoopsom van 12 milj $ heeft afgewezen.
Langs de andere kant horen we dan weer dat er positieve gesprekken geweest zijn ...

Maar sowieso wordt het toch wel moeilijk te zeggen wat het begin volgend jaar zal geven in de F1. De motor gaat zeker in het begin van het seizoen de meest bepalende factor worden denk ik. Wie weet hoe goed hebben de mannen van Cosworth hun huiswerk al wel niet gedaan.
En ik denk ook niet dat er snel geldproblemen zullen komen bij een team als Williams, het is en blijft toch een grote naam.

A.J. 15-09-2005 01:43

als de afkoopsom nog wat hoger wordt kunnen ze BUTTON als hoofdsponsor op de wagen zetten :D

gwyllion 15-09-2005 09:30

Quote:

Originally Posted by A.J.
als de afkoopsom nog wat hoger wordt kunnen ze BUTTON als hoofdsponsor op de wagen zetten :D

Williams vraagt naar het schijnt 20 miljoen en BAR wil enkel 15 miljoen geven. De kans zit er dus in dat Button zelf 5 miljoen zal moeten dokken als hij echt niet naar Williams wil. Voor dat geld zou ik toch vragen om mijn naam om de wagen te zetten :D

marcel 15-09-2005 09:42

ik heb ergens gelezen dat williams al een nieuwe hoofdsponsor hééft, dus da's al een probleem minder

Sennake 15-09-2005 10:58

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Williams vraagt naar het schijnt 20 miljoen en BAR wil enkel 15 miljoen geven. De kans zit er dus in dat Button zelf 5 miljoen zal moeten dokken als hij echt niet naar Williams wil. Voor dat geld zou ik toch vragen om mijn naam om de wagen te zetten :D

Geld betalen om NIET naar een team te moeten : dat is volgens mij iets totaal nieuws in de F1 wereld!! :confused:

fish88 15-09-2005 12:17

Moet hij maar geen contract tekenen. Zijn eigen domme schuld.

Guido 15-09-2005 13:26

Quote:

Originally Posted by Sennake
Dat lijkt me wat voorbarig, maar zoals overal gaat het met ups en downs, en zit Williams (net zoals bv in 1988 toen ze terug vielen op Judd motoren) momenteel in een dal.

Ik ben er echter van overtuigd dat ze dat ook weer te boven komen na verloop van tijd...

ben ik het mee eens. Ook Mclaren en Ferrari hebben als eens 'donkere' periodes gehad, maar telkens zijn ze er weer bovenop gekomen. Dus 't zal wel zo'n vaart niet lopen. Remember bijv. de McLaren-Peugeot periode.

Mark 15-09-2005 22:11

Quote:

Originally Posted by Huudo
Remember bijv. de McLaren-Peugeot periode.

Sportief gezien een gigantische flop..........maar zakelijk gezien, het was een fabrieksteam ;) Dat is nu net het grote verschil in deze........Wlliams staat er nu helemaal alleen voor.

Een quote die wellicht veelzeggend is:
Quote:

Intriguingly, Speed drives for the iSport GP2 outfit, in which Sir Frank’s son Jonathan – the F1 team’s influential talent scout – is involved. He would also clearly be of interest to Budweiser, one of the few current sponsors expected to stay with Williams next year.

http://www.speedtv.com/articles/auto/formulaone/19603/
Eddie Jordan is ook vrij hard in zijn bewoordingen jegens Williams en Head.
Quote:

Jordan believes that Williams have done the wrong thing in deciding to go down the customer-engine route next year - and claims they should have done everything they could to keep BMW on board.
www.autosport-atlas.com
Volgens de feestneus Jordan hadden Frank en Patrick hun trots maar moeten inslikken en een groot gedeelte van hun aandelen moeten verkopen aan BMW.

Bart.Vandecavey 16-09-2005 09:14

Quote:

Originally Posted by Mark
Volgens de feestneus Jordan hadden Frank en Patrick hun trots maar moeten inslikken en een groot gedeelte van hun aandelen moeten verkopen aan BMW.


Ik denk wel dat het beter was om BMW te laten varen. Ze kunnen nu met een schone lei beginnen en terug zoeken naar een motorpartner die wel fabrieksmateriaal aan hen kan leveren en waar ze niet tweede viool moeten spelen...

sledge 16-09-2005 10:35

Heidfeld in 2006 al bij BMW. Dus is het zo goed als zeker dat Button bij Williams aan de start komt. Williams gaat volgens mij geen rijder laten gaan, zonder dat ze weten of hun nieuwe rijder wel wil komen.

The Interceptor 16-09-2005 18:13

Daar vrees ik nu toch ook voor.
Of gaan ze bij Williams Rosberg volgend jaar (al) laten dubuteren? Er zijn zelfs geruchten dat hij dit jaar al zou kunnen racen als Heidfeld niet meer fit geraakt...
Toch benieuwd of we volgend jaar van dit trio al iemand in de F1 mogen verwelkomen: Rosberg, Kovalainen, Piquet Jr.
Piquet verwacht ik nog wel een jaartje in de GP2. Maar die andere twee ...

gwyllion 19-09-2005 16:24

Volgens Autosport blijft Button bij BAR. De afkoopsom zou 10 miljoen pond bedragen. De transfermarkt is eindelijk volledig open.

Sato kan dus opkrassen bij BAR en bij Williams is enkel Weber zeker.

The Interceptor 19-09-2005 18:18

Ik hoop dat het waar is :D

Nu komt er dus wel een zitje vrij bij Williams. Grootste kanshebbers denk ik zijn Pizzonia of Rosberg. En dan geef ik Rosberg nog de meeste kans precies. Maar voor we daar iets over weten zullen we wel enkele maanden verder zijn vermoed ik.

gwyllion 21-09-2005 13:30

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Volgens Autosport blijft Button bij BAR. De afkoopsom zou 10 miljoen pond bedragen. De transfermarkt is eindelijk volledig open.

Sato kan dus opkrassen bij BAR en bij Williams is enkel Weber zeker.

Het is vandaag officieel bevestigd. BAR wordt sponsor van Williams :p Via afkoopsom voor Button :+

Mark 24-09-2005 21:30

Quote:

Originally Posted by Mark
Williams in 2006 voor P14 en P13? De tijd dat ze deel uitmaakten van de grote vier ligt definitief achter ons.

Ze staan dit weekend al op die plaatsen in Brazilië ;) Lijkt me logisch dat BMW niets meer van evoluties zal doorvoeren op de motoren van Williams.

gwyllion 26-09-2005 10:42

Quote:

Originally Posted by Mark
Ze staan dit weekend al op die plaatsen in Brazilië ;) Lijkt me logisch dat BMW niets meer van evoluties zal doorvoeren op de motoren van Williams.

En dan na een paar 100 meter op elkaar plakken :confused:

marcel 26-09-2005 13:21

dat het maar rap volgend jaar is :(
en da ze dien tegenvoete maar rap buitengooien :mad:

The Interceptor 26-09-2005 15:35

Op f1racing.nl staat dat Heidfeld dit jaar wellicht niet meer zal rijden.
Benieuwd wie die twee races dan nog gaat rijden. Houden ze het bij Pizzonia, of geven ze Rosberg een kans, met het oog op volgend jaar?

The Interceptor 28-09-2005 17:39

F1racing.nl meldt dat Pizzonia ook de resterende twee races van dit seizoen nog in de plaats van Heidfeld zal rijden. Als hij hier nog wat presteerd, zien we hem misschien volgend jaar wel naast Webber?

Alain 29-09-2005 10:44

Quote:

Originally Posted by marcel
dat het maar rap volgend jaar is :(
en da ze dien tegenvoete maar rap buitengooien :mad:

Volkomen mee eens Marcel. Ik begrijp nog steeds niet waarom Webber werd aangetrokken... Die kerel is snel gedurende twee of drie ronden en verder noppes. Wel veel zagen en kankeren over anderen maar zowel Heidfeld als Pizzonia rijden constanter en beter. O ja, hij was het die Pizzonia niet langs zich wilde in het begin van dit seizoen en zei dat de resultaten van hun tijd bij Jaguar voldoende waren om hem niet de tweede Williams te geven... Nou, het is dat Webber's resultaten zo fantastisch zijn :no:

Nu ja, ik denk wel dat Williams sterk zal terugkomen. Zoals Sennake zegt, in 1988 was het ook gene vette met die Judd motoren, maar in 1989 zorgde Williams voor de terugkeer van Renault in de F1 en in 2000 voor de terugkeer van BMW...Wie weet komt Yamaha wel terug in 2007... :D

Mark 01-10-2005 18:37

Waarschijnlijk gaat Williams 5de worden in het constructeurs-kampioenschap. Gevolg is dan dat ze een 3de wagen mogen inzetten op vrijdag.............maar daar wil Sir Frank geen centjes aan uitgeven ;) Hand op de knip en op zoek naar een piloot met budget. Volgens Autosport (29-09-05) zijn Monteiro, Albers en Chicken Curry in de running voor dit zitje.

Raceboy 05-10-2005 12:40

Volgens jaar zouden we wel eens rode williamssen kunenn zien. De heer Bernie E. onderhandeld namelijk met coca-cola over sponsering van een formule 1 team. Bernie (hij is de kwaadste nog niet ;)) zou die sponsering dan bij Williams plaatsen, in ruil voor een handtekening onder het concorde akkoord.

Mark 05-10-2005 12:54

Quote:

Originally Posted by raceboy
Volgens jaar zouden we wel eens rode williamssen kunenn zien. De heer Bernie E. onderhandeld namelijk met coca-cola over sponsering van een formule 1 team. Bernie (hij is de kwaadste nog niet ;)) zou die sponsering dan bij Williams plaatsen, in ruil voor een handtekening onder het concorde akkoord.

:applaus: Dat blijft toch een uniek figuur, die kleine. Als jij lief voor mij bent, dan ben ik dat voor jouw. Contract zal dan wel lopen met een of andere bedrijfje van den Bernie. Kijk, hij moet natuurlijk wel zijn onkosten eruit halen :D

Mark 12-10-2005 12:54

Frank W. ziet de zon weer schijnen ;)

Toyota gaat 240 miljoen Euro steken in de marketing van Lexus:

Quote:

Het hele seizoen al gonst het van de geruchten dat Toyota vanaf 2007 de motorpartner van Williams gaat worden. Niet onder eigen naam, maar met de logo's van Lexus op de Williams-wagens, die in 2006 aangedreven worden door V8-motoren van Cosworth.
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...hp?newsid=9946
De optie Williams- Toyota/Lexus hebben we in deze thread ook al eens voorbij zien komen

FIRE 12-10-2005 13:20

Zou jammer zijn, ik zie Lexus liever verschijnen in WTCC of LMES/Le Mans.

fish88 12-10-2005 18:13

wtcc? nou liever niet doe maar liever een serieuze klasse. le mand zou wel een leuke optie zijn. cosworth lijkt me wel een goede motor dus ik bergijp niet waarom die overstap zo snel een andere zoeken

FIRE 12-10-2005 18:19

WTCC is een serieuze klasse, helaas denken F1 fans dat autosport bij F1 ophoudt.

redje 12-10-2005 18:22

Quote:

Originally Posted by FIRE
WTCC is een serieuze klasse, helaas denken F1 fans dat autosport bij F1 ophoudt.

Wat een conclusie, gebaseerd op enkele reacties.:rolleyes: :rolleyes:

FIRE 12-10-2005 18:27

Quote:

Originally Posted by redje
Wat een conclusie, gebaseerd op enkele reacties.:rolleyes: :rolleyes:

Ok ik had dit moet schrijven:
WTCC is een serieuze klasse, helaas denken veel F1 fans dat autosport bij F1 ophoudt.

fish88 12-10-2005 22:29

Ik kijk echt niet alleen naar f1. De wtcc is kwa competitie is goede klasse hoor maar ik vind die wagens (super2000 regelement) vind ik gewoon een beetje saai uitzien (het oog moet ook wat :D ) . Ze zijn maar een klein beetje omgebouwd kwa aerodynamica en een 4 cilinder motor ;) zou ik best in mijn straatwagen willen hebben hoor maar als racemotor, ieder zijn smaak. Ik vind klasses als f1, dtm, champcars, irl en gt racen en nog heel wat meer leuk ;) dus een beetje een domme conclussie van jou.

Maar dit is een beetje offtopic dus stop ik er maar mee.

Mark 07-12-2005 17:32

Quote:

Originally Posted by Mark
Naar het schijnt is het een kwestie van tijd dat Williams het nieuwe Concorde Agreement met Ecclestone gaat tekenen. Dat was enige tijd terug toch net iets anders ;) Williams en Ron Dennis waren twee kameraden in de strijd tegen Ecclestone.

Volgens auto-motor-und-sport.de heeft Frank zijn handtekening gezet onder de nieuwe overeenkomst. Financiële problemen zijn bij deze dus minder geworden, er zal wat tekengeld bij zitten ;)

Opmerkelijk is dat Williams in 2007 zal rijden met Toyota motoren. Toyota zelf heeft nog niet getekend. Zouden die Japanners op twee paarden wedden?

Mark 01-10-2008 20:05

Soms zijn we er vroeg bij qua threads ;)

Quote:

De Britse formule 1-renstal Williams heeft in 2007 een verlies geleden van 25 miljoen euro. De omzet bedroeg 77 miljoen euro. Dat maakte de directie van het team dinsdag bekend.

In het jaar daarvoor bedroeg het tekort nog 32 miljoen euro. In 2005 maakte Williams nog winst, ruim 40 miljoen euro.

http://www.telegraaf.nl/telesport/au...o__.html?p=2,1
Het resultaat van 2005 (winst) of 2006 (verlies) is dan ook nog wat creatief te noemen. De winst van 2005 was eigenlijk veel lager of het verlies van 2006 nog wat groter. Uiteindelijk hebben ze redelijk makkelijk 20 miljoen Engelse ponden naar binnen getikt.

Quote:

Only a couple of years earlier, Williams had reluctantly released Britain's Jenson Button from his contract to let him stay with Honda in return for £20m. "That was a survival deal," said Williams, candidly.

http://www.dailymail.co.uk/sport/mot...le-Mosley.html

Opmerkelijke woorden van Sir Frank, benieuwd hoelang ze nog zelfstandig blijven. Sir Frank zit er overigens nog warmpjes bij:

Quote:

Sir Frank Williams is the UK’s richest F1 team boss with £95 million, ahead of McLaren’s Ron Dennis and Prodrive chairman David Richards.

http://www.itv-f1.com/News_Article.a...39100&PO=39100

Gezien het huidige rampklimaat voor centjes lijken me het toch spannende tijden voor Sir Frank & Friends

Sennake 01-10-2008 21:30

Hopelijk geeft de 2e plaats van Rosberg in Singapore wat ademruimte. Ik zou het jammer vinden als één van de smaakmakers van de jaren '80 en '90 zou verdwijnen, vooral omdat het één van de laatste privé renstallen is die werkelijk resultaten kan voorleggen.

Neo-242 01-10-2008 21:40

Inderdaad angstaanjagend dat een legendarisch snelle renstal als Williams al jaren in zwaar weer zit. Dat toont het beste aan hoe sterk de Formule 1 veranderd is. En niet echt in goede zin vind ik...
Als je in de jaren 90 had gezegd dat Williams ooit failliet zou kunnen gaan... men had je voor gek verklaard!:crazy:

gwyllion 01-10-2008 23:50

Gewoon nog even volhouden dat Toyota eindelijk beslist om F1 te verlaten en motorleverancier te worden van Williams.

dupanton 02-10-2008 20:56

Ze hebben wel de contracten van hun rijders en testrijder verlengt... Ze moeten dan toch wel iets hebben van garanties dat ze volgend seizoen volledig kunnen rijden


All times are GMT +2. The time now is 04:51.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.