![]() |
Williams in zwaar weer?
Het begint toch allemaal somber uit te zien voor Frank Williams. In 2006 mag hij weer voor het eerst sinds jaren weer gaan betalen voor motoren. BMW vertrekt en gaat vrolijk verder met zijn eigen team.
Als BMW vertrekt, gaan er dan niet meer vertrekken? Een aantal sponsors van Williams is daar terecht gekomen via BMW. Er zijn toch enkele "Duitse" stickers terug te vinden op de Williams. -Boysen -Wurth -Puma -Allianz -MAN De eerste die vertrekt is HP: Quote:
Williams in 2006 voor P14 en P13? De tijd dat ze deel uitmaakten van de grote vier ligt definitief achter ons. |
Mark niet vergeten dat ze zich al uit een verloren positie hebben terug opgericht hebben (remember de Veltins-Williams)
|
Ik denk dat Williams nog eens kan verrassen volgend jaar. Budgetair zal er begin 2006 nog niet veel van te voelen zijn, en ik ben ervan overtuigt dat de Cosworth tot de betere van het veld zal behoren.
En een team met een naam zoals Williams zal niet veel problemen hebben om een nieuwe hoofdsponsor te vinden. Mischien neemt Budweiser de handel wel over :p |
Quote:
Ik ben er echter van overtuigd dat ze dat ook weer te boven komen na verloop van tijd... |
't Ziet er idd niet zo best uit voor Williams op de korte termijn.
Als we dan hieraan ook nog eens de zaak Button - Williams gaan linken ... Ik hoop echt zo hard dat hem bij BAR mag blijven!! :) Er zijn geruchten dat Williams een afkoopsom van 12 milj $ heeft afgewezen. Langs de andere kant horen we dan weer dat er positieve gesprekken geweest zijn ... Maar sowieso wordt het toch wel moeilijk te zeggen wat het begin volgend jaar zal geven in de F1. De motor gaat zeker in het begin van het seizoen de meest bepalende factor worden denk ik. Wie weet hoe goed hebben de mannen van Cosworth hun huiswerk al wel niet gedaan. En ik denk ook niet dat er snel geldproblemen zullen komen bij een team als Williams, het is en blijft toch een grote naam. |
als de afkoopsom nog wat hoger wordt kunnen ze BUTTON als hoofdsponsor op de wagen zetten :D
|
Quote:
|
ik heb ergens gelezen dat williams al een nieuwe hoofdsponsor hééft, dus da's al een probleem minder
|
Quote:
|
Moet hij maar geen contract tekenen. Zijn eigen domme schuld.
|
Quote:
|
Quote:
Een quote die wellicht veelzeggend is: Quote:
Quote:
|
Quote:
Ik denk wel dat het beter was om BMW te laten varen. Ze kunnen nu met een schone lei beginnen en terug zoeken naar een motorpartner die wel fabrieksmateriaal aan hen kan leveren en waar ze niet tweede viool moeten spelen... |
Heidfeld in 2006 al bij BMW. Dus is het zo goed als zeker dat Button bij Williams aan de start komt. Williams gaat volgens mij geen rijder laten gaan, zonder dat ze weten of hun nieuwe rijder wel wil komen.
|
Daar vrees ik nu toch ook voor.
Of gaan ze bij Williams Rosberg volgend jaar (al) laten dubuteren? Er zijn zelfs geruchten dat hij dit jaar al zou kunnen racen als Heidfeld niet meer fit geraakt... Toch benieuwd of we volgend jaar van dit trio al iemand in de F1 mogen verwelkomen: Rosberg, Kovalainen, Piquet Jr. Piquet verwacht ik nog wel een jaartje in de GP2. Maar die andere twee ... |
Volgens Autosport blijft Button bij BAR. De afkoopsom zou 10 miljoen pond bedragen. De transfermarkt is eindelijk volledig open.
Sato kan dus opkrassen bij BAR en bij Williams is enkel Weber zeker. |
Ik hoop dat het waar is :D
Nu komt er dus wel een zitje vrij bij Williams. Grootste kanshebbers denk ik zijn Pizzonia of Rosberg. En dan geef ik Rosberg nog de meeste kans precies. Maar voor we daar iets over weten zullen we wel enkele maanden verder zijn vermoed ik. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
dat het maar rap volgend jaar is :(
en da ze dien tegenvoete maar rap buitengooien :mad: |
Op f1racing.nl staat dat Heidfeld dit jaar wellicht niet meer zal rijden.
Benieuwd wie die twee races dan nog gaat rijden. Houden ze het bij Pizzonia, of geven ze Rosberg een kans, met het oog op volgend jaar? |
F1racing.nl meldt dat Pizzonia ook de resterende twee races van dit seizoen nog in de plaats van Heidfeld zal rijden. Als hij hier nog wat presteerd, zien we hem misschien volgend jaar wel naast Webber?
|
Quote:
Nu ja, ik denk wel dat Williams sterk zal terugkomen. Zoals Sennake zegt, in 1988 was het ook gene vette met die Judd motoren, maar in 1989 zorgde Williams voor de terugkeer van Renault in de F1 en in 2000 voor de terugkeer van BMW...Wie weet komt Yamaha wel terug in 2007... :D |
Waarschijnlijk gaat Williams 5de worden in het constructeurs-kampioenschap. Gevolg is dan dat ze een 3de wagen mogen inzetten op vrijdag.............maar daar wil Sir Frank geen centjes aan uitgeven ;) Hand op de knip en op zoek naar een piloot met budget. Volgens Autosport (29-09-05) zijn Monteiro, Albers en Chicken Curry in de running voor dit zitje.
|
Volgens jaar zouden we wel eens rode williamssen kunenn zien. De heer Bernie E. onderhandeld namelijk met coca-cola over sponsering van een formule 1 team. Bernie (hij is de kwaadste nog niet ;)) zou die sponsering dan bij Williams plaatsen, in ruil voor een handtekening onder het concorde akkoord.
|
Quote:
|
Frank W. ziet de zon weer schijnen ;)
Toyota gaat 240 miljoen Euro steken in de marketing van Lexus: Quote:
|
Zou jammer zijn, ik zie Lexus liever verschijnen in WTCC of LMES/Le Mans.
|
wtcc? nou liever niet doe maar liever een serieuze klasse. le mand zou wel een leuke optie zijn. cosworth lijkt me wel een goede motor dus ik bergijp niet waarom die overstap zo snel een andere zoeken
|
WTCC is een serieuze klasse, helaas denken F1 fans dat autosport bij F1 ophoudt.
|
Quote:
|
Quote:
WTCC is een serieuze klasse, helaas denken veel F1 fans dat autosport bij F1 ophoudt. |
Ik kijk echt niet alleen naar f1. De wtcc is kwa competitie is goede klasse hoor maar ik vind die wagens (super2000 regelement) vind ik gewoon een beetje saai uitzien (het oog moet ook wat :D ) . Ze zijn maar een klein beetje omgebouwd kwa aerodynamica en een 4 cilinder motor ;) zou ik best in mijn straatwagen willen hebben hoor maar als racemotor, ieder zijn smaak. Ik vind klasses als f1, dtm, champcars, irl en gt racen en nog heel wat meer leuk ;) dus een beetje een domme conclussie van jou.
Maar dit is een beetje offtopic dus stop ik er maar mee. |
Quote:
Opmerkelijk is dat Williams in 2007 zal rijden met Toyota motoren. Toyota zelf heeft nog niet getekend. Zouden die Japanners op twee paarden wedden? |
Soms zijn we er vroeg bij qua threads ;)
Quote:
Quote:
Quote:
|
Hopelijk geeft de 2e plaats van Rosberg in Singapore wat ademruimte. Ik zou het jammer vinden als één van de smaakmakers van de jaren '80 en '90 zou verdwijnen, vooral omdat het één van de laatste privé renstallen is die werkelijk resultaten kan voorleggen.
|
Inderdaad angstaanjagend dat een legendarisch snelle renstal als Williams al jaren in zwaar weer zit. Dat toont het beste aan hoe sterk de Formule 1 veranderd is. En niet echt in goede zin vind ik...
Als je in de jaren 90 had gezegd dat Williams ooit failliet zou kunnen gaan... men had je voor gek verklaard!:crazy: |
Gewoon nog even volhouden dat Toyota eindelijk beslist om F1 te verlaten en motorleverancier te worden van Williams.
|
Ze hebben wel de contracten van hun rijders en testrijder verlengt... Ze moeten dan toch wel iets hebben van garanties dat ze volgend seizoen volledig kunnen rijden
|
All times are GMT +2. The time now is 04:51. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.