![]() |
Mitsubishi Lancer Evo 8 - F. Pyck 2009 - Fujimi - 1/24
Twee weken terug was ik op de rallysprint van de Monteberg in België, ook wel gekend als "de klemkoers". Ik had op de deelnemerslijst gezien dat filip en Ignace ook van de partij waren. Enkele weken eerder waren ze nog gestart in een Mini Cooper S. Deze wagen wil ik ook gaan nabouwen en ik besloot hen even te vertellen hoever ik stond. Komen ze daar doodleuk met een evo 8 opgereden... Of de Mini wat te klein was??? :+
Ignace begon evenwel over de evo 6 die hij heel graag wil kopen. En over de evo 8. Dat ze het me nu eens heel makkelijk hadden gemaakt om deze na te kunnen bouwen. En gelijk hebben ze: http://albums.modelbrouwers.nl/coppe..._4811b%7E0.jpg Dit moet dus lukken... Ik mocht van Filip even netjes plaatsnemen in de wagen om er hopen referentiefoto's van te nemen. Djoene kan getuigen dat ik er heel wat genomen heb onder goedkeurend oog van Filip, Ignace en de crew. Ze zijn trouwens ook van plan om in de Ypres Westhoek Rally met deze gehuurde Van den heuvel wagen te rijden. Dus wat de livery betreft, ga ik nog keuze hebben. Voorlopig hou ik het op deze... Eerste stap... Welke doos ga ik nu gebruiken? Ook hier kwam Djoene in beeld want in Jabbeke had ik dit doosje van hem overgenomen... http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4812.jpg Dit zijn de inhoudsonderdelen oftewel de sprues... Bemerk de twee dashboards (beiden rechtsgestuurd dus aanpassen...). Bemerk de drie mogelijke spoilers (de rode is de correcte). Bemerk de foute velgen en de decals die ik niet kan gebruiken... Er zal dus een hele aanpassing van het interieur nodig zijn. Maar dat ben ik ondertussen al zo gewoon geworden... Dat zal geen uitdaging zijn (of toch LOL) http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4803.jpg http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4804.jpg http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4805.jpg http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4806.jpg http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4809.jpg http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4810.jpg http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4811.jpg ... |
En toen was het tijd om te beginnen. Deze week wat tijd gestopt in het schuren van de body en uitkrassen van de lines (waw der zijn er veel), hier en daar wat plamuren (door uitschieters), de spoiler ineen zetten en het één en ander primeren. Dat rood dekt verdikke niet goed, maar nevel na nevel lukt het wel...
Dit is de visuele stand van zaken: http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4829.jpg http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4834.jpg http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4835.jpg http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4836.jpg http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4837.jpg http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4840.jpg http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4842.jpg Voila, zometeen plaats ik de eerste laagjes witte lak (alles DulpiColor overigens) Ook het onderstel is wit !! Dit weekend kan ik dan decals ontwerpen en eventueel al wat aan het interieur beginnen... Tenzij ik weer enkele ure ga schuren op de Maxi Mégane (zie topic) Grtzzz |
Het leek er misschien even op dat deze ook zou stil vallen zoals de evo 6 in den tijd, maar niets is minder waard. Zometeen volgt een update met precies 40 foto's !! Is er dan zoveel gebeurd? Ja en neen... Vooral veel energie gestopt in het dryfitten en perfect maken van de ophanging en chassis. Volg maar eventjes mee...
1/ Het interieur Dit moet ik zo goed als volledig herbouwen. Nieuwe stoeltjes, achterbank en vloer aanpassen, rolkooi scratchen, ... Zo ook het dashboard aanpassen van rechts- naar linksgestuurd. Er zitten twee dashboards bij, net als een hoop mogelijkheden om het naar je smaak te bouwen. Ik koos uiteindelijk voor het deel dat ook in de wagen zit. Komende opdracht: het stuk in drie zagen en herbouwen. Gelukkig heb ik een voorbeeld bij de evo van TVD (Tim). http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4844.jpg http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4846.jpg Verdere opbouw van het interieur: voor de zoveelste keer mag ik een gelijkaadrig deel doormiddan zagen. Op die manier komt er een nieuwe "achterbank" met hoedenplank en dergelijke... http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4847.jpg http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4849.jpg 2/ Spuiten van body en chassis Beide kregen hun nodige laagjes primer en witte lak (nevellaagjes en een iets nattere. Alles kon lekker uitharden (een weekje !!) http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4850.jpg http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4851.jpg http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4852.jpg 3/ Decals ontwerpen Terwijl body en chassis aan het uitharden werden, kon ik de decals ontwerpen. Ondertussen kregen ze al een laagje Liquid Decal Film en een paar laagjes vernis. In principe kan ik ze vanavond (zaterdag) op de body plaatsen... http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4853.jpg 4/ Even dryfitten Nadat alles uitgehard was, kon ik even kijken wat het ging geven met velgen, banden en dergelijke. http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4855.jpg Even de boel omdraaien en woeps, wat een spleten !! Bij Tamiya zijn we anders gewoon. Voorlopig laat ik dit maar zo, want dat zul je niet meer zien, ook al omdat de velgen en banden alles netjes afsluiten... http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4856.jpg Voila, dit was 1/4 van de update. Nu even verder buiten werken. De rest komt straks... |
Nu het buiten begint te regenen, heb ik tijd voor de rest van de update...
5/ Velgenkeuze Dit werd een moeilijke. Ik had wel een passend setje liggen, maar daar bleek een velgje uit te ontbreken. Bovendien vond ik ze nog net iets te verschillend met de echte (boordje bij de bouten, extra randje) Gelukkig kon ik bij Domino die van Big Model nog kopen. Die lijken er meer op maar hebben vier bouten ipv vijf. Voorlopig doe ik het dan maar daarmee... Misschien dat ik nog een oplossing vind. http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4848.jpg Zie ook bovengemelde dryfit voor de velgenkeuze voor nu... 6/ Klein detail Even ook nog een gaatje geboord om dan een sleuteltje erop te steken zoals de 1/1... http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4854.jpg 7/ Uitlaat De uitlaat en het onderstel op de evo 8 blijken van een oudere evo afkomstig te zijn. Bij de evo 8 zit de demper net aan de andere kant. Gelukkig zit voor deze conversie alles in de kit om het netjes in orde te krijgen. De foto's: http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4872.jpg http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4873.jpg 8/ Ophanging Dit wordt een serieuze uitleg want er was heel wat werk aan (vier ochtends) om het tot een goed einde te brengen. Ik probeer het ochtend per ochtend te brengen... De dryfit op de foto hierboven had me geleerd dat de wagen veel te laag kwam. De body rustte gewoon op de banden en dat kan de bedoeling niet zijn. Meestel moeten de mensen hier verlagen, ik mag dus verhogen. Eerst eens goed nakijken hoeveel en waar ik het best wat toevoeg. Dat bleek dus bovenaan op de schokdemper te zijn... http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4859.jpg Maar toen bleek dat het bevestigingsstukje bovenaan te kort was, zeker bij de achterophanging. Dus dat werd uitboren en een ander stukje voorzien. Dat klikte wonderwel allemaal ineen: http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4860.jpg http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4861.jpg http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4862.jpg ... |
... Met alle onderdelen aangepast, gaf dit volgend resultaat:
http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4863.jpg http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4864.jpg Ook de voorophanging werd op die manier aangepakt zodat het beter zou blijven zitten: http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4865.jpg 9/ Dryfitten BIS En dan kwam het spannende moment. Zou de hoogte wat kloppen?? De boel werd ineengestoken en dan kreeg je dit: Achteraan = OK ! http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4867.jpg Vooraan = Niet OK... http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4868.jpg Of ja toch, want hier bleek na controle dat de schokdempers niet diep genoeg erin zaten. http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4871.jpg Maar de breedte was wat anders. Vooral vooraan klopte het niet: http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4869.jpg Maar ook dat was makkelijk om aan te passen. Gewoon de rubberen tussenstukjes eruithalen, doormiddensnijden en herplaatsen en waw: klaar !! http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4870.jpg Oeeeefff ik kan weer verder... Alles kan geschilderd worden... |
Ochtend nummer 2 kwam eraan. Toen merkte ik op dat de remschijf vooraan eigenlijk veel te klein was en veel te ver achteruit stak. Dit was echt niet ok zo. Even in de spare box gekeken en dan vond ik twee van een Corolla (als ik het goed heb). Vergelijk maar even:
http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4875.jpg http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4877.jpg Nu alles passend maken, wat me al gauw een paar uur kostte. Ik had immers de velgen aan de ophanging vastgelijmd. Dat mocht ik dus losmaken met alle schade vandien. Maar ook dit viel op te lossen: in beide delen een gaatje boren en dan een verbindingsstukje ertussen. Eigenlijk zoals het oorspronkelijk was en hupsie... http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4878.jpg Dan was er ochtend 3... De bandjes werden opgeschuurd, de bouten aangestipt. de remschijven kregen de kleuren volgens referentie en de tekst op de remklauw werd met rood gedrybrusht. Hetzelfde voor de tekst op de bandjes, maar dan in het geel. Leuk dat dit reeds op de banden stond: echte Pirelli's dus... http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4879.jpg http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4882.jpg 10/ Huwelijk body en chassis Omdat die body superlos zat op het chassis moest hier ingegrepen worden. Het huwelijk had dus een contrectje nodig. Zo zou het schuiven en scheef staan tegengegaan kunnen worden. Werkwijze was eenvoudig: twee gleufjes zagen, opvullen met wat plastic sheet en klaar is Loeten: http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4883.jpg 11/ Dryfit TRIS Deze leerde me dat het nog niet goed zat met de bandjes en de body. Opnieuw kwamen deze te ver naar buiten. Heel waarschijnlijk door de onderdelen te verven. Als je overal wat verf op doet kom je al gauw tot wat verschuivingen. Dat was voor ochtend 4... Deze ochtend dus... 12/ Laatste beurt ophanging De achterophanging was dik gelukt. Alles werd muurvast gelijmd met secondenlijm zodat ik daar geen zorgen meer had. Vooraan was het even piekeren. De remklauwen van de voorste en de achterste remschijf kwamen tegen elkaar maar ernaast was er toch nog een kiertje. Als ik dus die achterste wegneem dat kan er een mm gewonnen worden. Net genoeg voor beide zijden. Even de boel weer losmaken... Opnieuw die gaatjes boren, tussenstukjes maken (been there, done that), overbodige remschijf wegnemen... http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4884.jpg http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4885.jpg ... |
...
13/ Laatste stap En toen kwam de verlossing deze namiddag. Alles viel piekfijn in elkaar. Ik was supertevreden en kon met een gerust hartje enkele malen naar het containerpark rijden. Je tussendoor had ik enkele sparren verwijderd uit de tuin en een hoop snoeiwerk verricht. Met zo een weertje moet je buiten bezig zijn he... Toch nog vlug deze foto's geschoten: http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4891.jpg http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4890.jpg http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4887.jpg http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4886.jpg http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4888.jpg http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_4889.jpg Joepie !! Vanavond decals hangen en dan kan het interieur aangepakt worden. Tenzij ik mijn aandacht naar een ander model verleg... |
Er zit hier al heel wat werk in, en het geleverde werk ziet er tip top uit!!
Mooi overzichtelijk verslag trouwens van de werkzaamheden. Pieter |
1 Attachment(s)
Quote:
http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1243158963 Quote:
Quote:
|
1 Attachment(s)
Hey Tim, merci voor je heerlijke uitleg. Ik had al goed gekeken en had een vermoeden dat het niet in stukken gezaagd werd. Ik ging het je binnenkort navragen maar je was me voor...
Quote:
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1243180866 In Ieper ga ik eens beter onder de wagen kijken. Voorlopig zit de uitlaat en de bijhorende buizen nog niet vastgelijmd op de wagen... Ik heb ook even een mailtje naar Van den Heuvel Motorsport gestuurd. Misschien kunnen zij me eerder op de hoogte stellen... Ten slotte kan ik melden dat ik nieuwe decals heb moeten drukken. De eerste waren blijkbaar niet goed genoeg. Van zodra ze loskwamen van het velletje krulden ze alle richtingen uit om dan niet meer te blijven plakken... Niet goed dus. Volgend weekend poging 2... |
1 Attachment(s)
Quote:
http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1243184206 |
Wat een interessante thread weeral. Heerlijk snijden en bouwen, tips alom en interessant referentiemateriaal dat er gedeeld wordt. Mooi, mooi!
|
Quote:
Goe bezig Loeten. ;) |
Quote:
Iedereen staat wel raar te kijken maar je moet er iets voor over hebben. :D |
Quote:
Al was dat bij bovenstaande foto niet als referentie voor een model, maar gewoon om een fish-eye-objectief op m'n camera uit te proberen.... Later heb ik nog gewoon foto's gemaakt als deze wagen op de brug stond (brug in een garage dan ;)). |
Quote:
En ja ikke had daar ook aan gedacht. Alleen hadden ze dat ding net neergelaten en ik kon moeilijk vragen om hem nog eens omhoog te krikken e... (En den Djoene ma lachen...) |
4 Attachment(s)
De decals zijn eindelijk gelukt. Ik heb een alternatief gezocht om de decals te sealen. Tot nu toe was dat Tamiya vernis (ja echt...). Dit gaf goede resultaten en als ik na plaatsing Gunze erover zette, dan was er geen reactie.
Waarom dan veranderen??? Wel, mijn "leverancier" in Kortrijk (Concorde) is gestopt. Zaak over te nemen... Uitbater op pensioen. Als ik dus nu iets wil aankopen, is dat meteen naar Domino. Maar voor één fleske... Dus even geprobeerd en je weet nooit he... Wel ik nam twee bussen vernis van Dupli Color. De één is acryl vernis, de ander wat anders waar gewaarschuwd wordt dat er geen acryl over mag... Ik heb dus eerst die acryl getest en het is perfect !!! Ik heb dus een prachtig alternatief. En mocht het niet gelukt zijn, dan kon ik nog die andere bus testen. Was ook dat mislukt, dan deed ik gewoon zoals vroeger. Maar het was dus een test om het handiger voor mezelf te maken. En in principe kan deze vernis gewoon over de lak gelegd worden. Maar dat ga ik toch vooraf eens testen op een teststukje... Don't worry !! Nu de foto's van het model met de decals so far. Ontbreken nog: nummerplaat en die rode E-bol met driehoek op de kap... http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1244399442 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1244399442 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1244399074 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1244399074 |
Die decals zien er echt goed uit Loeten mooi en strak.:worship::worship:
|
2 Attachment(s)
Afgelopen zaterdag in Ieper kwam deze wagen nog voorbij en daarbij viel mij wat op. De nummerplaat van deze Evo 8 is "54-TJ-ZV".
http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1245680489 Nu de auto met dezelfde nummerplaat, maar dan een jaar eerder; Ieper 2008... alleen nu is het een Evo 9 ;) http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1245680489 :champagne: |
Okey en hoe doen ze dat dan??? Hoe zit dat bij nummerplaten in Nederland? Bij ons in België behoort de plaat toe aan de eigenaar. Je kan dus heel je leven met dezelfde plaat rijden en telkens een andere auto hebben. In Frankrijk behoort de nummerplaat dan toe tot de wagen. Als je andere wagen koopt, dan verandert ook je plaat. Vandaar dat oude Franse wagens nog hun plaat hebben.... In Nederland moet het dan zijn zoals bij ons in België??
Wel grappig zo he. Overigens weet ik nu hoe het zit met de einddemper: die is er niet (foto volgt nog) en heb ik veel foto's van de livery afgelopen weekend want zeg nu zelf: veel knapper dan op de Monteberg... Ten slotte maak ik nog ergens een nieuwe evo 6 om aan Ignace, de copiloot te verkopen. Zo'n vriendelijke mens verdient dat natuurlijk. Zeker na de dwaze zaken die ze meemaakten tijdens Ypres... (Vertel ik bij de volgende update) Grtzzzz Ten slotte even vermelden dat ik er toch wel een modelbouwer tegen het lijf ben gelopen... |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
De wagen van Pyck was in ieper idd wel veel mooier dan in de monteberg. |
1 Attachment(s)
En om het verhaal van de nummerplaten nog wat vreemder te maken; deze Evo stond vrijdagavond op het serviceterrein van de Exotic Green Rally bij de vd Heuvel'tjes ;). Let ook even op de "1" boven het eerste koppelteken... dat geeft aan dat er nieuwe platen met bijbehorende papieren zijn uitgegeven. Dit moet o.a. als je platen gestolen worden of als je je kentekenbewijs kwijt bent geraakt.
http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1247423566 Quote:
|
Even gekeken en bij Pyck stond er ook een 1tje boven....
Raare boel daar :D http://img37.imageshack.us/img37/8219/afbeelding188.jpg |
hallo iedereen,
ik klink mss dom tegenover jullie maar ik weet nog niet zoveel van modelbouw maar ik weet wel enkele vraagjes, ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden: kennen jullie winkels/websites waar jullie nog spullen kunnen kopen (velgen, stoelen,...)? welk merk gebreuken jullie van bouwdozen? (ik gebreuk tamiya) of hangt dat van model tot model af? ik heb nog wel enkele vragen maar dat vraag ik mss nog wel eens:):) alvast bedankt voor jullie moeite |
Quote:
|
Quote:
Welkom op ons forum. Voor de startende modelbouwer hebben we hier een aparte subcategorie. Deze kan je vinden onder "Algemeen en vraagbaak": http://forum.depaddock.eu/forumdisplay.php?f=67 Ga hier al maar eens doorheen en je zal op tal van vragen al een antwoord vinden nog voor dat je de vraag gesteld hebt. Ook kan je er, helemaal bovenaan, een speciale thread "Vraagbaak voor beginners" vinden, waarin je dit soort van algemene vragen kwijt kan. Deze thread hier wordt immers door Loeten gebruikt om zijn Mitsu te bouwen. Dus, veel plezier hier op het forum en het grasduinen in de zee van informatie en als je er niet dadelijk uitgeraakt, dan zien we je graag terug in de Vraagbaak. ;) Guido |
Dag guido,
bedankt voor de link. ik ben op dit moment 13 maar ik weet wel hoe het moet maar ik kan het nog niet echt goed, een ander probleem ik woon in een "boerengat" dus als ik naar een winkel wil moeten we altyd lang en ver rijden( ik zit daar nx mee in maar myn pa wel) jonckers (joris) |
4 Attachment(s)
Een hele hele heeeeele poos geleden was ik aan deze wagen bezig. Het project lag lange tijd stil maar ik heb het nu werk hieraan weer opgenomen.
Eerst even aan vraagje aan Tim: heb je al het mysterie ivm de nummerplaat en de evo 8 / 9 kunnen ontrafelen?? Ben nog steeds benieuwd... Een kleine update dan nu. We hadden reeds eerder ontdekt dat de uitlaat onderaan wat vreemd in elkaar zat. Ik heb dit aangepast. Demper eraf en dan met buisjes van de sprue het correct proberen na te maken. De oorspronkelijke situatie: http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1278856653 Poging 1: Demper eraf gesneden en een buisje van de sprue als vervangdeel: http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1278856653 Het uiteinde van de uitlaat werd gerecupereerd en alles samen gelijmd gaf dit volgend resultaat: http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1278856653 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1278856653 Oeps, niet zo denderend niet? Dus dat was een mislukking... |
5 Attachment(s)
Dan maar poging 2:
Een wat langer stukje sprue... Deze wat plooien op het einde en uitboren. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1278856870 Direct een heel ander resultaat: http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1278856870 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1278856870 Op naar het interieur nu... Ik heb wat gespiekt in het topic van TVD. Ik zal me ook wat laten leiden door zijn scratchwerk. Toch zal het niet helemaal gelijk zijn aangezien ik een evo 8 heb en die van Tim een evo 9 was. Aan de hand van wat referentiefoto's die ik zelf schoot, zijn er al enkele merkbare verschillen: oa de hoedenplank. Die vertoont bij de evo 9 gaten terwijl de evo 8 die niet heeft. Wel een soort randje. Dus ik ging ook hier al aan de slag door de details van de originele weg te schuren: http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1278857180 Verder had ik al eens eerder het interieurkuipje in stukken gezaagd. Ik was evenwel niet meer zo tevreden hiermee, dus ik ben aan de slag gegaan... De achterzetel mag er volledig uit: http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1278857180 |
1 Attachment(s)
Tenslotte werden de twee gescheiden delen weer samengevoegd.
http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1278857333 Het is de bedoeling om het interieur nu verder op te bouwen... |
Aha, gij hebt er nog eentje vanonder het stof gehaald.;)
|
Quote:
|
Quote:
|
3 Attachment(s)
Nadat ik in december ettelijke uren aan de laptop zat om decals te tekenen (Ferrari en deze evo 8) werd het stilletjes aan tijd om aan deze verder te doen. De decals werden geprint en gesealed net voor de skireis. Gisteren kon ik dan eindelijk aan de slag.
De decals werden op clear paper geprint en dat werkt wat anders dan op white paper. Het is veel stroever en gedraagt zich raar: sol verpest de boel en droogdeppen lukt niet want dan komt de decal mee. Ik moet het dus met koud water doen en dan een vochtige doek erop om alles te doen aansluiten. Nu ja, als je het weet, dan gaat het "vlot" hoor. Hier een stand van zaken: Zo was hij dus eerst: http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1244399442 Daarna werden de decals vakkundig verwijderd en de nieuwe werden konden worden aangebracht... Deel 1: http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1295294113 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1295294113 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1295294113 Op het dak merk ik trouwens een hapering in de decal. Damn... Dat wordt ofwel vernieuwen ofwel aanpassen... Heb er jammer genoeg geen reserve meer van wegens de eerste al verkl***... Desnoods eentje printen nog e want heb nog decals te tekenen in januari (die van de Mini) Allez, op naar de rest van de decals nu... Grtzz |
2 Attachment(s)
Weer een stapje verder met de decals. Had wel wat miserie met enkele decals die stuk gingen... Maar had voldoende reserve om het probleem op te lossen.
Zover sta ik nu; http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1295465114 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1295465114 |
All times are GMT +2. The time now is 22:52. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.