![]() |
MP4/18 eerste race?
Quote:
|
Achja, waarom zouden de MP4/17D weglaten als ze er races mee winnen :)
Kvind het ni meer als normaal eigenlijk. |
Nu wint hij nog, maar in Imola komt de F2003/GA. We zullen dan kijken waar de MP4/17 staat. Want ferrari rijd ook nog steeds met de F2002, die in vergelijking nog veel meer de wagen van vorig jaar is dan de Mclaren.
|
Quote:
Ik bedoel hiermee niet dat ze een trage wagen hebben he .... Ze hebben nu wel 3 race gewonnen ... maar voor het zelfde geld verliezen ze de 10 volgende .... airco |
Het is nu ook niet de bedoeling er een gans seizoen lmee te rijden hé. Het was sowiezo niet ingecalculeerd dat ze de eerste 3 races gingen. Dus ze hebben wel wat "overschot" op datgene ze zich voorgesteld hebben. Enja, liever een auto die nu iet of wat betrouwbaar en waarmee je races kan winnen, dan intrinsiek de snelste zijn en halverwege uitvallen. Ik blijf ervan overtuigd dat ze momenteel 1 va nde betere "paketten" hebben in de F1.
En je kan die 3 races nu niet allemaal op geluk steken hé... |
Nu moet ik Airco eens gelijk geven zie :)
Ik denk dat de "beperkte" overmacht van de McLarens in de 3 eerste koersen inderdaad te wijten is aan een samenloop van omstandigheden waarbij de intrinsieke snelheid van McLaren niet echt een rol gespeeld heeft. Wat Airco dan weer niet zo graag zal horen denk ik, is dat er volgens mij wél een factor meegespeeld heeft die meer en meer begint door te wegen op Schumacher : zijn motivatie. Ik heb de indruk dat hij zich niet meer zo kan in iets vastbijten als vroeger, en de Italiaanse paparazzi zijn zeker niet van plan om hem veel gemoedsrust te gunnen. Zo gaat dat nu eenmaal in Italië : als je presteert ben je God, maar laat het even afweten en ze gooien je voor de leeuwen (zo was dat bij de Romeinen trouwens letterlijk ook al)... |
Quote:
|
Quote:
|
inderdaad airco al het seizoen gedaan is dan zal hij beginnen winnen
|
Feit is natuurlijk wel dat ze - denk ik - die strategie uitgedokterd hadden met de switch in electronica-reglementen na Silverstone. Als de FIA voor de zoveelste keer dan reglementsaanpassingen doet, tja dan moet ge de'n boel herzien natuurlijk met vertragingen als gevolg.
Airco heeft wel ergens - heel ergens ;) - een punt door te stellen dat McLaren de rest niet op een hoopje gereden heeft en dat de faktor geluk meegespeeld heeft. Daartegenover zou ik willen zetten dat ik niet de indruk had dat Barichello een vuist kon maken op Kimi in Malaysia. Er wordt veel geroepen en geschreven over de 2003GA, meer dan over de 18 van McLaren. 't zal ook nog af te wachten zijn of hij betrouwbaar is. Blijkt dat aanvankelijk niet - er zijn toch al wat ongelukken mee gebeurd - dan McLaren verder de puntjes bij elkaar blijven harken. We weten overigens allemaal wat een wereldkampioen onder druk met een nog niet helemaal op punt zijnde superieure auto aanvangt. Op de limiet om toch maar top te zijn en vaak erover. Als dat maar goed gaat... |
Quote:
|
Quote:
maximum 6 GP's in de nieuwe wagen |
Quote:
|
mijn voorspellingen komen altijd uit ;)
|
Quote:
|
op F1pits.net (een site die meestal behoorlijk accurate info over McLaren bezit) las ik zonet hetvolgende:
Quote:
Eigenlijk kan dit bericht best kloppen .... Als ik me niet vergis moet de MP4-18 zijn eerste meters nog rijden ..... Vermits er tussen 2 GP's slechts 1 week mag getest worden zit McLaren heel beperkt in tijd om de nieuwe wagen op punt te krijgen .... Als er geen problemen optreden redden ze Silverstone wel .... Als ze kinderziekten tegenkomen (zoals Ferrari dit jaar) kunnen ze misschien beter ineens beginnen aan de wagen voor volgend jaar ... |
Quote:
Ik blijf t raar vinden da ze nog geen meter me de nieuwe bolide gereden hebben. |
Allee vooruit den duits is weer kampioen. :D :D :D :D :D
|
Quote:
|
Het voordeel is, dat het al wat minder makkelijk zal zijn als vorig seizoen ;)
Ik wed dat Schumacher deze keer later dan Magny Cours én Hongarije kampioen wordt... |
waarschijnlijk wel .... al je als concurrentie "the best of the rest bent" en iedere race de 6 punten pakt (achter de 2 ferraris) ... dan wordt het gat maar langzaam groter ...
daartegenover staat dan wel dat dit jaar hongarije later op het seizoen komt (door het wegvallen van francorchamps) .... er zijn nog maar 3 GP's achter ...... 30 puntenkloof is voldoende |
sorry maar ik vind Mclaren behoorlijk dom, met wat ze nu bezig zijn. Ze moeten zich niet blind staren op een paar goede resultaten in het begin van het seizoen. Als ze pas de nieuwe wagen gaan introduceren in Silverstone zal dat haast zeker nefast zijn voor de titelaspiraties !
|
Ik denk dat ze zich bij McLaren heel goed bewust zijn dat de goede resultaten van de eerste races een vertekende werkelijkheid geven ...
Dat ze de wagen pas introduceren heeft NIETS te maken met dom .... - Er waren al grote problemen met het vervaardigen van enkele mechanische onderdelen - Ook op de mercedes-motor zit enkele weken vertraging Je kan moeilijk beginnen testen met een wagen waar enkele onderdelen ontbreken en die bovendien nog geen motor bezit. Stel dat hij volgende week klaar is zullen ze zowieso toch nog enkele weken moeten voorzien om de "bugs" uit de wagen te halen en er reliability tests mee doen ..... Liever nog enkele GP's zoveel mogelijk punten sprokkelen ipv morgen de MP4-18 in het strijdperk te gooien en nog enkele nulscores te laten optekenen door een gebrek aan testing. Dit laatste zou de titelambities helemaal begraven. Ik denk dat het probleem hier niet ligt bij niet willen .... maar wel bij niet kunnen |
Quote:
|
McLaren set debut date for MP4-18
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 12:32. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.