De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 08-04-2003, 22:28
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

MP4/18 eerste race?

Quote:
New McLaren not before Spielberg

Having first said Imola, and then Barcelona, McLaren now say that they will not be using their 2003 car until Spielberg.

The Mercedes engine is ready. Given the name F0110P, it has been on the test bench since the 28th January. However, it is thought to be still lacking in power.

As for the chassis, McLaren is four weeks behind schedule. Alexander Wurz will only be starting tests on the new car the week after Imola. The MP4/18 will therefore only make its first appearance at Spielberg, or even Monaco! The root of the problem is the difficulty in producing some of the mechanical parts and the changes made in the design office following the new regulations. For example, the geometry of the suspension has to take into account the ban on traction control that was initially intended for Silverstone, but has now been put back until 2004.

Following a remark made by Williams to the FIA, McLaren have also been forced to have another look at their clutch. The original system used hydraulic elements and was too much like a continuously controled variable transmission system, which is not allowed under the new rules.
Bron: www.gp2003.com
Old 08-04-2003, 22:39
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

Achja, waarom zouden de MP4/17D weglaten als ze er races mee winnen
Kvind het ni meer als normaal eigenlijk.
Old 08-04-2003, 22:44
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Nu wint hij nog, maar in Imola komt de F2003/GA. We zullen dan kijken waar de MP4/17 staat. Want ferrari rijd ook nog steeds met de F2002, die in vergelijking nog veel meer de wagen van vorig jaar is dan de Mclaren.
Old 08-04-2003, 22:50
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by Oneliner
Achja, waarom zouden de MP4/17D weglaten als ze er races mee winnen
Kvind het ni meer als normaal eigenlijk.
Toch denk ik niet dat je dit als argument mag aanhalen. In nog geen enkele race was McLaren een stuk sneller. Hun overwinningen hebben veel te maken met het raceverloop en minder met hun intrinsieke snelheid.
Ik bedoel hiermee niet dat ze een trage wagen hebben he ....
Ze hebben nu wel 3 race gewonnen ... maar voor het zelfde geld verliezen ze de 10 volgende ....

airco
Old 08-04-2003, 22:55
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

Het is nu ook niet de bedoeling er een gans seizoen lmee te rijden hé. Het was sowiezo niet ingecalculeerd dat ze de eerste 3 races gingen. Dus ze hebben wel wat "overschot" op datgene ze zich voorgesteld hebben. Enja, liever een auto die nu iet of wat betrouwbaar en waarmee je races kan winnen, dan intrinsiek de snelste zijn en halverwege uitvallen. Ik blijf ervan overtuigd dat ze momenteel 1 va nde betere "paketten" hebben in de F1.

En je kan die 3 races nu niet allemaal op geluk steken hé...
Old 08-04-2003, 22:56
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Nu moet ik Airco eens gelijk geven zie

Ik denk dat de "beperkte" overmacht van de McLarens in de 3 eerste koersen inderdaad te wijten is aan een samenloop van omstandigheden waarbij de intrinsieke snelheid van McLaren niet echt een rol gespeeld heeft. Wat Airco dan weer niet zo graag zal horen denk ik, is dat er volgens mij wél een factor meegespeeld heeft die meer en meer begint door te wegen op Schumacher : zijn motivatie. Ik heb de indruk dat hij zich niet meer zo kan in iets vastbijten als vroeger, en de Italiaanse paparazzi zijn zeker niet van plan om hem veel gemoedsrust te gunnen. Zo gaat dat nu eenmaal in Italië : als je presteert ben je God, maar laat het even afweten en ze gooien je voor de leeuwen (zo was dat bij de Romeinen trouwens letterlijk ook al)...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 08-04-2003, 22:58
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally posted by Oneliner
Het was sowiezo niet ingecalculeerd dat ze de eerste 3 races gingen.
Vóór het begin van het seizoen sprak Ron Dennis zelfs over "de schade zoveel mogelijk beperken", waarmee je volgens mij dus niet bedoelt dat je 3 keer gaat winnen, maar probeert om zo dicht mogelijk achter Ferrari te eindigen. Wat dat betreft heeft McLaren wel een droomstart gemaakt natuurlijk...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 08-04-2003, 23:05
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by Sennake
Wat Airco dan weer niet zo graag zal horen denk ik, is dat er volgens mij wél een factor meegespeeld heeft die meer en meer begint door te wegen op Schumacher : zijn motivatie.
He'll be back
Old 09-04-2003, 08:54
jos's Avatar
jos jos is offline
De Paddock Regular

inderdaad airco al het seizoen gedaan is dan zal hij beginnen winnen
Old 09-04-2003, 10:23
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Feit is natuurlijk wel dat ze - denk ik - die strategie uitgedokterd hadden met de switch in electronica-reglementen na Silverstone. Als de FIA voor de zoveelste keer dan reglementsaanpassingen doet, tja dan moet ge de'n boel herzien natuurlijk met vertragingen als gevolg.

Airco heeft wel ergens - heel ergens - een punt door te stellen dat McLaren de rest niet op een hoopje gereden heeft en dat de faktor geluk meegespeeld heeft. Daartegenover zou ik willen zetten dat ik niet de indruk had dat Barichello een vuist kon maken op Kimi in Malaysia.

Er wordt veel geroepen en geschreven over de 2003GA, meer dan over de 18 van McLaren. 't zal ook nog af te wachten zijn of hij betrouwbaar is. Blijkt dat aanvankelijk niet - er zijn toch al wat ongelukken mee gebeurd - dan McLaren verder de puntjes bij elkaar blijven harken.

We weten overigens allemaal wat een wereldkampioen onder druk met een nog niet helemaal op punt zijnde superieure auto aanvangt. Op de limiet om toch maar top te zijn en vaak erover. Als dat maar goed gaat...
Reply With Quote
Old 10-04-2003, 00:26
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally posted by Huudo
We weten overigens allemaal wat een wereldkampioen onder druk met een nog niet helemaal op punt zijnde superieure auto aanvangt. Op de limiet om toch maar top te zijn en vaak erover. Als dat maar goed gaat...
Remember Senna in 1994...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 21-04-2003, 14:29
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
"With the rules as they are currently, you have got to have reliability or else you are history. The cost of unreliability in practice is severe and so we don't actually know when we'll race the MP4-18. I'd say no sooner than Canada, no later than Silverstone."
nog minstens 3 GP's in de oude wagen
maximum 6 GP's in de nieuwe wagen
Old 21-04-2003, 15:29
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by airco
He'll be back
Daar kunt ge zeker van zijn.
Reply With Quote
Old 21-04-2003, 15:45
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

mijn voorspellingen komen altijd uit
Old 21-04-2003, 16:51
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by airco
mijn voorspellingen komen altijd uit
Dees jaar kwamen de eerste drie nie uit, de vierde wel.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules