![]() |
Seizoen gedaan?
Is de kwaliteit van de nieuwe Ferrari een indicatie om te stellen dat we weer vertrokken zijn voor een herhaling van de voorbije seizoenen? Het ding ging toch goed vooruit. Vooral de snelheid op de rechte lijn in combinatie met de even goede prestatie op de meer technische en bochtige delen van de Spaanse omloop doen mij het ergste vrezen...
Ook de wat magere prestatie van de de Williams en Mclaren-rijders is niet van die aard om het beste te verhopen, al besef ik wel dat de race nog moete gereden worden... Joost |
ik vrees dat je die vaststelling inderdaad wel mag maken ....
tenzij de nieuwe wagen van McLaren ook zo een bom is natuurlijk .... Toch zullen ze er geen 5 races meer mee moeten wachten |
Kan best zijn, hopelijk wordt het nog wat met Mc-Laren.
Anders zullen we nog wel een boeiende strijd zien tussen de niet ferrari rijders. In het oog springend voor het moment: Renault met vooral Alonso, hoewel Trulli ook niet moet onderdoen, Jenson Button idem. Toyota heeft nu hopelijk alle knopjes gevonden op de wagen. Afgeschreven dit jaar, ook gehoord op Canvas of was het nu ITV tot grote verbazing Sauber :eek: |
Mijn gedacht is dat Ferrari en zeker Alonso en Button voor 3 stops gaan en zeer licht gereden hebben, 10 km/u verschil is wel erg veel hé! Daarbij, ik hoop ook niet dat we weer naar een vorig seizoen verloop terug gaan en van mij mag Alonso gerust winnen, dan is er eens iemand anders dan MS die een record breekt nml de jongste winnaar ooit. Dan hebben we al elke race een andere winnaar hé!
ook moet de betrouwbaarheid van de nieuwe Ferrari nog getoont worden, want ze mogen al zoveel kilometers getest hebben ( al dan niet in race simulatie) de echte test is een ECHTE race, want de druk bij zo'n simulatie kan nooit zo groot zijn als bij een echte race. Hopelijk is er iemand die die "druk " kan toepassen, en jammer genoeg (door zijn eigen schuld) zal dat niet Kimi zijn. Greetz, Laska |
Ik heb ook mijn hoop gevestigd op Alonso voor morgen.
|
Quote:
|
Voor mij mag eender wie winnen, als het maar een knappe race wordt. Liefst niet eentje als Imola van twee weken terug.
Op f1rejects.com (die fantastische raceverslagen hebben) wisten ze het volgende over Imola te zeggen: Quote:
Ik hoop anders wel dat de F2003-GA veel in beeld komt. Ik vind het namelijk zowat de knapste wagen van de voorbije jaren :) Die koop ik wel eens op schaalmodel als hij uit is. |
Ik heb het van voor het seizoen gezegd en ik blijf erbij, Ferrari wordt wereldkampioen.
|
Quote:
helaas vrees ik dat je gelijk hebt. Ik zal al maar koffie zetten voor ik seffes tijdens de GP in slaap val. |
Quote:
|
Quote:
|
Ja en ???
|
Daar staat een Ferrarivlagske...:)
Mja, de Stijn zijn grappen moet ge soms serieus bij nadenken, ik heb da ook soms :D dikke offtopic trouwens ;) |
Shit, ik krijg gelijk
|
tenzij McLaren een beetje haast maakt met de MP4-18 zal je hoogstwaarschijnlijk gelijk krijgen ....
Alonso zou ook nog een beetje roet in het eten kunnen gooien .... Toch vrees ik dat Renault op het einde van het seizoen de prijs gaat betalen van het niet testen tijdens het seizoen .... Daar waar de grote 3 tijdens het seizoen een reeks evoluties introduceren (motor, aeropacks, electronica, ....) Akkoord vele dingen kunnen in de fabriek getest worden ... Toch is er ook on-track testing nodig .... 2 uur voor een raceweekend lijkt me weinig om te blijven evolueren .... |
Me dunkt dat de Renault na een derde van het seizoen al aardig geëvolueerd is, aangezien hij gisteren de "best of the rest" was en niet compleet werd weggereden door MS. Dus tot nu toe was die keuze lang niet de verkeerde.
Waarom finishte RB eigenlijk op zo'n grote achterstand van de tweede. |
Quote:
Ondertussen heeft Renault wel het voordeel van 2 uur extra testing om de setup in orde te maken .... later op het seizoen: Andere teams zullen waarschijnlijk sneller kunnen evolueren door extra testing ... De 2 uur extra testing blijft hetzelfde voordeel bieden als het nu doet ... --------------------------------------- Question But you did actually pass Rubens in those laps just after your pit stop. Fernando Alonso: Yes, I passed Rubens. At the beginning, as Michael said, I think the Ferrari was quicker than us. He caught me a little bit in the first three or four laps and then, with a little bit of traffic and everything, I was lucky at that moment, Rubens had a little bit more than me and I was able to put a gap between me and him and maintain that gap to the end of the race. ==> traffic |
Volgende race (Oostenrijk) komt Renault met een belangrijke (naar eigen zeggen toch) motorevolutie... Ik zou Renault niet te veel onderschatten, ze hebben een zeer goede basis, en hun unieke 111° motor lijkt ondertussen toch betrouwbaar geworden. Nu kunnen ze dus beginnen extra vermogen zoeken... (dat er dus al vanaf Oostenrijk zou moeten zijn)
|
het is te hopen dat hij betrouwbaar blijft ..... veel tracktesting zullen ze er niet mee gedaan hebben als hij zijn eerste koers rijdt.
|
Ik hoop allessinds dat renault zijn huidige trend kan doorzetten
|
All times are GMT +2. The time now is 08:25. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.