![]() |
Condroz Rally - 15&16/11/2003
Quote:
|
dat belooft wat te worden.
het punten verschil tussen campos en thiry is na dat de elpa rally is stilgezet we heel wat kleiner geworden... moet wel mooi zijn om in je achtertuin Europees kampioen te worden. |
Ik denk dat ik dit jaar maar eens ga afzakken naar Huy met mijn fototoestel. 'k ben er vorig jaar niet geraakt :frusty: , maar ga proberen dat dit jaar recht te zetten. :D
|
misschien ik ook....heb al een vrij druk schema...belgian masters...tuningsalon....racepromo night....
|
Zaterdag 15 november ga ik waarschijnlijk naar de Condroz!
|
Misschien beter zondag gaan mannen, want zaterdag ga je echt iets missen als je niet naar het Paddock Leden Evenement komt...
Maar je bent natuurlijk vrij van keuze... |
yep, 't zal de zondag worden vrees ik.
|
Oei ... op zondag is er korfbal, en ik had al afgesproken met andere rally-fans om op zaterdag naar de Condroz te gaan, gegeven dat ik 1 december al mee naar Essen ga en dus dan een Paddock-meeting meedoe , zou het kunnen dat ik de Condroz kies.
|
Quote:
|
"Marc Van Daelen, teammanager Kronos : " I can confirm the news. Loix will contest the Condroz in a Peugeot 206 WRC together with Bruno Thiry, who will drive the other 206 WRC tuned by us. The program off Vasin ends in Antibes. The second car was free ... so I thought why not put a driver in the car ! The rally Condroz celebrates their 30th edition so I wanted to do something special. I'm passionated by this sport and it will be great.
... Loix returns to Belgium after winning the Belgium Ypres Westhoek Rally in 1999 with a Mitsubishi. The last time Loix started in the Condroz was in 1998. He finished that year second behind ... Bruno Thiry. Loix won the Condroz rally in 1997." Is dat om punten van Campos af te pakken misschien. |
Quote:
In de Condroz zijn 100 punten te verdienen. Dus als Thiry volgende week in Antibes méér punten scoort dan Campos, komt Campos waarschijnlijk ook naar de Condroz én dan kan Loix eventueel Thiry helpen. Als Thiry volgende week uitvalt óf minder punten scoort dan Campos is de titel al verloren. Nu ook maar hopen dat Vasin volgende week zijn auto niet plooit... zou immers niet de eerste keer zijn dit seizoen. |
Dankjewel om de bron te vermelden Bart. We hadden met Rally-action de primeur van Loix, net zoals dat met Henrard het geval was eerder op de dag.
Hier heb je de Nederlandstalige versie van het persbericht. Onze landgenoot Freddy Loix, momenteel werkloos in het WK Rally na alle heibel met het Hyundai-team, zal in het weekend van 15 en 16 november aantreden in de Condroz Rally, de slotrally van het Belgisch kampioenschap rally divisie 1. Loix zal er starten met een Peugeot 206 WRC geprepareerd door Kronos. Het debuut van Loix in een Peugeot is een meer dan leuk cadeau voor de organisatoren van Hoei die de 30ste verjaardag van de Condroz Rally vieren. "Ik kan het nieuws bevestigen", zegt Marc Van Daelen van Kronos. "Wij zetten twee wagens in: één voor Bruno Thiry en één voor Freddy Loix. Beiden zullen een Peugeot 206 WRC besturen. Ik dacht dat het geweldig zou zijn om ter gelegenheid van de 30ste verjaardag van de Condroz Rally de organisatie te helpen en Freddy Loix aan de start te brengen. Ik wil het ook doen om Peugeot België te bedanken voor de jarenlange trouwe samenwerking. Freddy Loix hapte onmiddellijk toe." Loix kan een extra troef zijn voor het Kronos-team. Als Thiry volgende week de rally van Antibes winnend afsluit heeft hij nog een waterkans op de Europese titel. Een eerste of tweede plaats in de Condroz volstaat dan. Voor Loix is het geleden van juni 1999 dat hij nog eens op Belgische bodem start. In 1999 startte hij in de Rally van Ieper, een wedstrijd die hij winnend afsloot. De laatste keer dat Loix aantrad in de Condroz Rally was in 1998. Hij eindigde toen tweede achter Bruno Thiry. In 1997 won hij de wedstrijd. Het is net 10 jaar geleden dat Loix en Thiry al eens deel uitmaakten van hetzelfde team. Dat was toen het geval met Opel Team Belgium. |
Dat wordt een schitterende affiche! Blij dat we daar zaterdag toch heen gaan, zeker als rally(cross)liefhebber
|
Timing:
donderdag 13/11 shakedown van 12u tot 18u in Marchin zaterdag 15/11 podium: 09u00 kp 1-6 (Goesnes): 09u28 & 15u35 kp 2-7 (Modave): 10u13 & 16u20 kp 3-8 (Engis Tihange): 11u01 & 17u08 Service In: 11u53 & 18u00 kp 4-9 (Vaux Borset) 12u37 & 18u44 kp 5-10 (Wanze Marneffe) 13u17 & 19u24 Service In: 14u47 & 20u34 Gesloten Wagenpark: 21u29 zondag 16/11 Gesloten Wagenpark 07u55 kp 11-17 (Ben Ahin): 08u37 & 13u01 kp 12-18 (Wanzoul): 09u03 & 13u27 kp 13-19 (Vieux Waleffe): 09u30 & 13u54 Service In: 10u15 & 14u39 kp 14-20 (Strée): 11u02 & 15u26 kp 15-21 (Vierset): 11u19 & 15u43 kp 16-22 (Marchin): 11u37 & 16u01 Service In: 12u24 & 16u33 Gesloten Wagenpark: 16u58 ( Bron: Turbo Magazine nr 115 ) |
ik moet werken, :( , k wou dak kon gaan.
|
Als ik geen fouten gemaakt heb is dit de nieuwe tussenstand in het EK nà Antibes:
ipv 120 punten achterstand heeft Thiry (1320 ptn) nog 80 punten achterstand op Campos (1400 ptn) Campos brengt 8 resultaten in (4 x 200 ptn, 3 x 160 ptn, 1 x 120 ptn), Thiry slechts 7 (5 x 200 ptn, 2 x 160 ptn) In de Condroz is de puntenverdeling als volgt => 100 / 80 / 60 / 50 / 40 / 30 / 20 / 10 volgens het FIA "European Rally Championship for Drivers" mogen de beste 8 resultaten ingebracht worden, waarvan er 1 van een coëff. 10,5 of 2 mag komen. Dus Thiry kan nog 1 resultaat inbrengen: hij moet dus winnen of 2e worden in de Condroz én als ik het goed begrijp kan Campos in de Condroz geen punten meer scoren... enkel Thiry beletten om punten te scoren. Dus dan is nog maar de vraag of Campos wel gaat komen. Dus Loix kan dan eigenlijk geen punten meer afsnoepen van Campos ?? |
Leden van de Freddy Loix fanclub kunnen weekendtickets bestellen tegen 20€ i.p.v. 25€.
Ook niet leden kunnen van deze service genieten. Zij vullen eveneens tijdig het bestelformulier volledig in maar storten 20 € +15 € = 35 € en zijn zodoende lid tot eind 2004. meer info kan je hier vinden. meer algemene info over de fanclub kan je hier vinden. ( Bron: www.freddyloix.com ) |
Campos komt, Duval NIET
Quote:
Ik heb ook beslist om dit jaar niet deel te nemen aan de Condroz Rally... ik wil Bruno niet hinderen bij zijn Europese titel :+ |
Ehhe :D ,
de Pug van Loix ziet er wel goed uit in z'n blauwe livery :) http://www.eyes-e-tools.com/customer...%20tihange.jpg Foto: www.pitstop.tv |
streaming video van test loix in tihange nu op www.pitstop.tv
iedereen, ook bart, veel kijkplezier! :) |
het doet deugt om loix nog eens achter het stuur te zien van een competitieve wagen..... :D
|
Zal inderdaad leuk zijn om loix te zien, maar ik vrees dat hij niet zal meedoen voor de overwinning ...
Als hij maar spectake levert :-) En i.v.m. de niet deelname van Duval: Ik vind da goed te begrijpen en Prévot zal er wel voor iets tussen zitten :-) l |
Hij moet natuurlijk nog wennen aan de wagen,
maar fast freddy zorgde in het belgisch kampioenschap altijd voor spectakel. eerlijk, ik miste hem de voorbije jaren. da van duval snap ik ni of beter nog, dit is de kans aan ford belgie om een andere piloot even de kans te geve hier in belgie te starten met ne focus wrc, terug de jongere piloten de kans geven of ne oudere piloot. zo is het eentonige beeld van de lancers en saxo's weggewerkt. Een ding weet ik zeker, tzal er weer knallen in de condroz. Voor de mensen die echt spectakel willen zien(kp 1). aan het kasteel in jallet ist altijd 3 keer dwijs en dan afent een bomendreef in. de barones van het kasteel laat altijd de supporters in hare tuin toe. Schoon uitzicht op de gehele situatie. |
Ford had ook niks te maken met de deelname van Duval, Campos ging alles betalen (allé toch veel)
En ik denk dat Ford er nooit geen ging insteken gezien de situatie in Genk.... Politiek en Rally ineen :-) |
Quote:
|
naar wat ik eruit bergrijp drie keer dwars en dan a fond
|
en ik ga toch, jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, de zondag. :D
|
Ja, sorry Mario,
Ik had da verkeerd getypt. Ma ik bedoelde dus wat kulgan zegt. Ik gon ook de zondag kijken, tsjien kartboy. das raar. Gij gaat toch toevallig ook ni met mij en den hoop mee. |
Euuuhm, jaaaaa, ik denk da wel, gij zet toch de Maarten De Weerdt hé?
Dan gon k met u mee :D :D :D IM-RACING goes condroz |
euh correctie,
Volgens de sprangers, de mechelse rally supporters goes condroz |
Weet er iemand waar juist in Marchin de shakedown donderdag wordt verreden?
Heb hier nog een plan liggen van de Condroz 2001, waar de ss "Marchin" 9.88 km lang is, én ik zie dat die dit jaar al 11.35 km lang is... *edit* heb ondertussen een paar ingescande kaarten teruggevonden => http://www.racingbelgium.com/forum/t...?TOPIC_ID=2199 waaronder o.a. Marchin |
bedankt voor het zoek werk
|
Snijers met een impreza 2003!!!! zal daar redelijk spannend worden in Hoei....
Weet er iemand wanneer de officiele deelnemerslijst vrij komt?? Wan naar het schijnt zou verreydt al niet meer komen... |
Op http://www.shakedown.be/ staat een lijst.
Of dit de officiele is kan ik echter niet zeggen. |
renault komt inderdaad niet ,money, money
|
Ik vrees een beetje dat Snijers er opnieuw snel zal uitleggen, weinig testen met de wagen, oké Solberg heeft er wel mee gereden, maar ik hoop in ieder geval dat het spannend wordt, Kan KA2 laatste ss ook niet live uitzenden ? :)
|
Quote:
|
shake down vandaag was best knap!
Heb zo een 8-tal keren Loix, Thiry, Jean-Joseph, Cols en Gaban zien passeren. Snijers kwam pas tegen 16 uur zijn eerste run afmalen. Future World was niet aanwezig. Het eerste uur was voorbehouden voor een bepaalde klasse Fia piloten (o.a. Loix, Thiry, Jean-Joseph, aangevuld met piloten die toestemming hadden van de koersdirectie: eerst enkel Cols, daarna ook Gaban) dus af en toe wat wachten was er ook bij. Wat me weer positief opviel: de bereikbaarheid van de piloten t.o.v. de supporters. Het gaat dit weekend druk worden denk ik, vandaag was er immers al een pak volk aanwezig. Wie nog WRC's aan het werk wil zien in de Condroz... 't is de moment, want volgend jaar mogen zij niet meer aan de start komen :confused: Of is de definitieve beslissing hierover nog niet genomen? |
canvas zal zondagnamiddag even live gaan
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 08:42. |