De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Toerisme wagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=36)
-   -   DTM round 7: Nürburgring (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11104)

gwyllion 05-08-2005 09:55

DTM round 7: Nürburgring
 
De eerste training is juist begonnen: live timing

smiley 05-08-2005 11:21

test 1

1. M.Tomczyk Audi 1.24,141
2. M.Fässler Opel 1.24,173
3. T.Kristensen Audi 1.24,207
4. F.Stippler Audi 1.24,398
5. C.Abt Audi 1.24,522
6. B.Spengler Mercedes 1.24,597
7. G.Paffett Mercedes 1.24,869
8. H.Frentzen Opel 1.24,982
9. M.Ekström Audi 1.25,047
10. A.Margaritis Mercedes 1.25,061
11. S.Mücke Mercedes 1.25,125
12. L.Aiello Opel 1.25,139
13. B.Schneider Mercedes 1.25,154
14. M.Häkkinen Mercedes 1.25,282
15. R.Capello Audi 1.25,296
16. J.Alesi Mercedes 1.25,406
17. A.McNish Audi 1.25,560
18. J.Green Mercedes 1.25,626
19. M.Reuter Opel 1.25,676
20. P.Kaffer Audi 1.25,870

gwyllion 05-08-2005 11:24

Ik had wel meer verwacht van McNish en Kaffer. Zij hebben vorig jaar de 1000 km van Nürburgring (LMES) gewonnen in een Audi R8.

IVY440 05-08-2005 11:58

Wie vooral begint tegen te vallen, zijn Hakkinen en Alesi. Hakkinen heeft buiten zijn overwinning in Spa niet al te veel laten zien. Alesi heeft toch ook al wat DTM races gewonnen en ook hij staat nu niet meer in de top10. Of hoe ook de DTMreglementen (net als in de F1) wat goede rijders uittelt.

gwyllion 05-08-2005 12:15

Quote:

Originally Posted by IVY440
Wie vooral begint tegen te vallen, zijn Hakkinen en Alesi. Hakkinen heeft buiten zijn overwinning in Spa niet al te veel laten zien. Alesi heeft toch ook al wat DTM races gewonnen en ook hij staat nu niet meer in de top10. Of hoe ook de DTMreglementen (net als in de F1) wat goede rijders uittelt.

Schneider en Green staan ook redelijk laag in de uitslag.

Wat bedoel jij met "DTM reglementen die goede rijders uittellen"? Hakkinen heeft zijn overwinning in Spa behaald met +20 kg, de maximale succes balast. Alesi was in Spa trouwens nog 4de.

Ik denk dat de concurrentie gewoon beter geworden (wagens) is en zich meer aan DTM heeft kunnen wennen (rookies).

IVY440 05-08-2005 13:51

Dus Hakkinen en Alesi zijn volgens jou minder goed dan enkele rookies (bv een Margaritis). Ze staan zelfs achter enkele Vorjahreswagens, en dat kun je toch niet alleen verklaren door een verschil in gewicht. :confused:

gwyllion 05-08-2005 14:53

Okay, jij hebt het over Vorjahreswagens ... Zeg dat dan direct :rolleyes:

Hoe komt het dan dat Paffett zonder problemen die 2004 wagens kan voorblijven?

gwyllion 05-08-2005 15:04

Het regent blijkbaar tijdens de tweede trainingssessie, want de tijden verschillen enorm met de eerste.

IVY440 05-08-2005 15:55

En de verschillen zijn ook een pak groter. In de eerste sessie stond de 2e op 0.032 van de 1e, nu is dat al 0.540.
@gwyllion, ik had het niet alleen over de Vorjahres, het verbaast me gewoon dat Hakkinen en Alesi moeilijkheden hebben terwijl ze toch dezelfde wagen (merk en jaar) als Paffett, die strijd voor de titel.

gwyllion 05-08-2005 15:58

Tijden van 2de sessie. Ik vermoed dat op het einde de baan aan het opdrogen was. Dus piloten die toen al in de box stonden, hebben hun tijd niet meer verbeterd. Vandaar de grote verschillen.

Pos. Nr. Fahrer Rnd. Zeit Rückst.
1. 1 Ekström/SWE 28 1:26.186
2. 19 Stippler/GER 29 1:26.726 00.540
3. 9 Fässler/SUI 31 1:26.923 00.737
4. 6 McNish/GBR 31 1:27.014 00.828
5. 3 Paffett/GBR 28 1:27.024 00.838
6. 17 Margaritis/GRE 25 1:27.201 01.015
7. 15 Kaffer/GER 27 1:27.394 01.208
8. 14 Abt/GER 17 1:27.420 01.234
9. 10 Frentzen/GER 31 1:27.458 01.272
10. 20 Spengler/CAN 25 1:27.465 01.279
11. 4 Alesi/FRA 18 1:27.571 01.385
12. 2 Tomczyk/GER 26 1:27.798 01.612
13. 5 Kristensen/DEN 33 1:27.834 01.648
14. 11 Aiello/FRA 18 1:27.927 01.741
15. 7 Schneider/GER 30 1:28.508 02.322
16. 16 Mücke/GER 24 1:28.514 02.328
17. 12 Reuter/GER 24 1:29.186 03.000
18. 18 Capello/ITA 19 1:29.401 03.215
19. 8 Häkkinen/FIN 27 1:34.072 07.886
20. 21 Green/GBR 25 1:36.401 10.215

gwyllion 06-08-2005 13:12

Deze voormiddag was het terug droog. Fässler was de snelste. Nu eindelijk de eerste Opel overwinning van het seizoen?

1. 9 Fässler/SUI 20 1:23.256
2. 1 Ekström/SWE 17 1:23.281 00.025
3. 20 Spengler/CAN 19 1:23.514 00.258
4. 10 Frentzen/GER 18 1:23.515 00.259
5. 2 Tomczyk/GER 21 1:23.575 00.319
6. 7 Schneider/GER 21 1:23.641 00.385
7. 14 Abt/GER 15 1:23.646 00.390
8. 5 Kristensen/DEN 21 1:23.670 00.414
9. 3 Paffett/GBR 17 1:23.681 00.425
10. 19 Stippler/GER 21 1:23.724 00.468
11. 21 Green/GBR 20 1:23.735 00.479
12. 4 Alesi/FRA 20 1:23.833 00.577
13. 6 McNish/GBR 21 1:23.853 00.597
14. 8 Häkkinen/FIN 17 1:23.870 00.614
15. 18 Capello/ITA 24 1:23.882 00.626
16. 15 Kaffer/GER 21 1:24.004 00.748
17. 12 Reuter/GER 24 1:24.064 00.808
18. 17 Margaritis/GRE 21 1:24.195 00.939
19. 16 Mücke/GER 26 1:24.256 01.000
20. 11 Aiello/FRA 19 1:24.344 01.088

Maarten 06-08-2005 13:22

wat een niveau .... 19 (en met een beetje goede wil 20) auto's binnen 1 seconde

moet uniek zijn, niet?

The Interceptor 07-08-2005 17:14

't Was weer even geleden dat ik nog eens een DTM race heb kunnen volgen op tv, maar dit was nu niet bepaald zo'n interessante race. De weersomstandigheden beloofden een extra spektakelpunt te zijn, maar daar was ook maar weinig van te merken.
Eerst en vooral al die rare start, normaal als ge achter Safety Car start, rijdt die toch het eerste racerondje nog op kop, en laat dan het veld los ... ? Zo was er dan ook al meteen een groepje van een stuk of 8 wagens afgescheiden.
Dan Paffett di wel heel sterk bezig was, en dan ja, zo'n stomme fout he, door over de witte lijn te rijden bij het uitrijden van de pits.
Maarja beter voor 't kampioenschap. Maar wel jammer toch van de teamorders bij Mercedes, is al niet de eerste keer dat iemand Paffett voor moet laten. Wel jammer voor Mika, na een aantal races om snel te vergeten, was hij nog eens sterk bezig en op weg naar een verdiende podiumstek. Enkel over dat wel héél optimistische inhaalmaneuver op Ekström valt wat op te merken.

Raceboy 07-08-2005 23:07

Quote:

Originally Posted by The Interceptor
Eerst en vooral al die rare start, normaal als ge achter Safety Car start, rijdt die toch het eerste racerondje nog op kop, en laat dan het veld los ... ?

nee bij een safetycar start vervalt de opwarmronde en wordt de start meteen gegeven na de 30sec bord.

John Winter 07-08-2005 23:12

Ogenschijnlijk waren ze daar niet allemaal van op de hoogte. Maar ik vind het sowieso belachelij dat ze achter de safety-car starten. Ze kunnen best wel met een staande start normaal weg rijden. In de World Series vanmiddag op Oschersleben was vele malen meer water, en daar konden ze het ook.


All times are GMT +2. The time now is 08:23.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.