![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
DTM round 7: Nürburgring
De eerste training is juist begonnen: live timing
|
#2
|
||||
|
||||
test 1
1. M.Tomczyk Audi 1.24,141 2. M.Fässler Opel 1.24,173 3. T.Kristensen Audi 1.24,207 4. F.Stippler Audi 1.24,398 5. C.Abt Audi 1.24,522 6. B.Spengler Mercedes 1.24,597 7. G.Paffett Mercedes 1.24,869 8. H.Frentzen Opel 1.24,982 9. M.Ekström Audi 1.25,047 10. A.Margaritis Mercedes 1.25,061 11. S.Mücke Mercedes 1.25,125 12. L.Aiello Opel 1.25,139 13. B.Schneider Mercedes 1.25,154 14. M.Häkkinen Mercedes 1.25,282 15. R.Capello Audi 1.25,296 16. J.Alesi Mercedes 1.25,406 17. A.McNish Audi 1.25,560 18. J.Green Mercedes 1.25,626 19. M.Reuter Opel 1.25,676 20. P.Kaffer Audi 1.25,870 |
#3
|
|||
|
|||
Ik had wel meer verwacht van McNish en Kaffer. Zij hebben vorig jaar de 1000 km van Nürburgring (LMES) gewonnen in een Audi R8.
|
#4
|
||||
|
||||
Wie vooral begint tegen te vallen, zijn Hakkinen en Alesi. Hakkinen heeft buiten zijn overwinning in Spa niet al te veel laten zien. Alesi heeft toch ook al wat DTM races gewonnen en ook hij staat nu niet meer in de top10. Of hoe ook de DTMreglementen (net als in de F1) wat goede rijders uittelt.
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Wat bedoel jij met "DTM reglementen die goede rijders uittellen"? Hakkinen heeft zijn overwinning in Spa behaald met +20 kg, de maximale succes balast. Alesi was in Spa trouwens nog 4de. Ik denk dat de concurrentie gewoon beter geworden (wagens) is en zich meer aan DTM heeft kunnen wennen (rookies). |
#6
|
||||
|
||||
Dus Hakkinen en Alesi zijn volgens jou minder goed dan enkele rookies (bv een Margaritis). Ze staan zelfs achter enkele Vorjahreswagens, en dat kun je toch niet alleen verklaren door een verschil in gewicht.
![]() |
#7
|
|||
|
|||
Okay, jij hebt het over Vorjahreswagens ... Zeg dat dan direct
![]() Hoe komt het dan dat Paffett zonder problemen die 2004 wagens kan voorblijven? |
#8
|
|||
|
|||
Het regent blijkbaar tijdens de tweede trainingssessie, want de tijden verschillen enorm met de eerste.
|
#9
|
||||
|
||||
En de verschillen zijn ook een pak groter. In de eerste sessie stond de 2e op 0.032 van de 1e, nu is dat al 0.540.
@gwyllion, ik had het niet alleen over de Vorjahres, het verbaast me gewoon dat Hakkinen en Alesi moeilijkheden hebben terwijl ze toch dezelfde wagen (merk en jaar) als Paffett, die strijd voor de titel. |
#10
|
|||
|
|||
Tijden van 2de sessie. Ik vermoed dat op het einde de baan aan het opdrogen was. Dus piloten die toen al in de box stonden, hebben hun tijd niet meer verbeterd. Vandaar de grote verschillen.
Pos. Nr. Fahrer Rnd. Zeit Rückst. 1. 1 Ekström/SWE 28 1:26.186 2. 19 Stippler/GER 29 1:26.726 00.540 3. 9 Fässler/SUI 31 1:26.923 00.737 4. 6 McNish/GBR 31 1:27.014 00.828 5. 3 Paffett/GBR 28 1:27.024 00.838 6. 17 Margaritis/GRE 25 1:27.201 01.015 7. 15 Kaffer/GER 27 1:27.394 01.208 8. 14 Abt/GER 17 1:27.420 01.234 9. 10 Frentzen/GER 31 1:27.458 01.272 10. 20 Spengler/CAN 25 1:27.465 01.279 11. 4 Alesi/FRA 18 1:27.571 01.385 12. 2 Tomczyk/GER 26 1:27.798 01.612 13. 5 Kristensen/DEN 33 1:27.834 01.648 14. 11 Aiello/FRA 18 1:27.927 01.741 15. 7 Schneider/GER 30 1:28.508 02.322 16. 16 Mücke/GER 24 1:28.514 02.328 17. 12 Reuter/GER 24 1:29.186 03.000 18. 18 Capello/ITA 19 1:29.401 03.215 19. 8 Häkkinen/FIN 27 1:34.072 07.886 20. 21 Green/GBR 25 1:36.401 10.215 |
#11
|
|||
|
|||
Deze voormiddag was het terug droog. Fässler was de snelste. Nu eindelijk de eerste Opel overwinning van het seizoen?
1. 9 Fässler/SUI 20 1:23.256 2. 1 Ekström/SWE 17 1:23.281 00.025 3. 20 Spengler/CAN 19 1:23.514 00.258 4. 10 Frentzen/GER 18 1:23.515 00.259 5. 2 Tomczyk/GER 21 1:23.575 00.319 6. 7 Schneider/GER 21 1:23.641 00.385 7. 14 Abt/GER 15 1:23.646 00.390 8. 5 Kristensen/DEN 21 1:23.670 00.414 9. 3 Paffett/GBR 17 1:23.681 00.425 10. 19 Stippler/GER 21 1:23.724 00.468 11. 21 Green/GBR 20 1:23.735 00.479 12. 4 Alesi/FRA 20 1:23.833 00.577 13. 6 McNish/GBR 21 1:23.853 00.597 14. 8 Häkkinen/FIN 17 1:23.870 00.614 15. 18 Capello/ITA 24 1:23.882 00.626 16. 15 Kaffer/GER 21 1:24.004 00.748 17. 12 Reuter/GER 24 1:24.064 00.808 18. 17 Margaritis/GRE 21 1:24.195 00.939 19. 16 Mücke/GER 26 1:24.256 01.000 20. 11 Aiello/FRA 19 1:24.344 01.088 |
#12
|
||||
|
||||
wat een niveau .... 19 (en met een beetje goede wil 20) auto's binnen 1 seconde
moet uniek zijn, niet?
__________________
![]() |
#13
|
||||
|
||||
't Was weer even geleden dat ik nog eens een DTM race heb kunnen volgen op tv, maar dit was nu niet bepaald zo'n interessante race. De weersomstandigheden beloofden een extra spektakelpunt te zijn, maar daar was ook maar weinig van te merken.
Eerst en vooral al die rare start, normaal als ge achter Safety Car start, rijdt die toch het eerste racerondje nog op kop, en laat dan het veld los ... ? Zo was er dan ook al meteen een groepje van een stuk of 8 wagens afgescheiden. Dan Paffett di wel heel sterk bezig was, en dan ja, zo'n stomme fout he, door over de witte lijn te rijden bij het uitrijden van de pits. Maarja beter voor 't kampioenschap. Maar wel jammer toch van de teamorders bij Mercedes, is al niet de eerste keer dat iemand Paffett voor moet laten. Wel jammer voor Mika, na een aantal races om snel te vergeten, was hij nog eens sterk bezig en op weg naar een verdiende podiumstek. Enkel over dat wel héél optimistische inhaalmaneuver op Ekström valt wat op te merken.
__________________
..: www.marcgoossens.com :.. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#15
|
||||
|
||||
Ogenschijnlijk waren ze daar niet allemaal van op de hoogte. Maar ik vind het sowieso belachelij dat ze achter de safety-car starten. Ze kunnen best wel met een staande start normaal weg rijden. In de World Series vanmiddag op Oschersleben was vele malen meer water, en daar konden ze het ook.
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|