De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Toerisme wagens
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 05-08-2005, 09:55
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
DTM round 7: Nürburgring

De eerste training is juist begonnen: live timing
Reply With Quote
  #2  
Old 05-08-2005, 11:21
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
test 1

1. M.Tomczyk Audi 1.24,141
2. M.Fässler Opel 1.24,173
3. T.Kristensen Audi 1.24,207
4. F.Stippler Audi 1.24,398
5. C.Abt Audi 1.24,522
6. B.Spengler Mercedes 1.24,597
7. G.Paffett Mercedes 1.24,869
8. H.Frentzen Opel 1.24,982
9. M.Ekström Audi 1.25,047
10. A.Margaritis Mercedes 1.25,061
11. S.Mücke Mercedes 1.25,125
12. L.Aiello Opel 1.25,139
13. B.Schneider Mercedes 1.25,154
14. M.Häkkinen Mercedes 1.25,282
15. R.Capello Audi 1.25,296
16. J.Alesi Mercedes 1.25,406
17. A.McNish Audi 1.25,560
18. J.Green Mercedes 1.25,626
19. M.Reuter Opel 1.25,676
20. P.Kaffer Audi 1.25,870
Reply With Quote
  #3  
Old 05-08-2005, 11:24
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Ik had wel meer verwacht van McNish en Kaffer. Zij hebben vorig jaar de 1000 km van Nürburgring (LMES) gewonnen in een Audi R8.
Reply With Quote
  #4  
Old 05-08-2005, 11:58
IVY440's Avatar
IVY440 IVY440 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2005
Location: Turnhout
Posts: 72
Wie vooral begint tegen te vallen, zijn Hakkinen en Alesi. Hakkinen heeft buiten zijn overwinning in Spa niet al te veel laten zien. Alesi heeft toch ook al wat DTM races gewonnen en ook hij staat nu niet meer in de top10. Of hoe ook de DTMreglementen (net als in de F1) wat goede rijders uittelt.
Reply With Quote
  #5  
Old 05-08-2005, 12:15
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by IVY440
Wie vooral begint tegen te vallen, zijn Hakkinen en Alesi. Hakkinen heeft buiten zijn overwinning in Spa niet al te veel laten zien. Alesi heeft toch ook al wat DTM races gewonnen en ook hij staat nu niet meer in de top10. Of hoe ook de DTMreglementen (net als in de F1) wat goede rijders uittelt.
Schneider en Green staan ook redelijk laag in de uitslag.

Wat bedoel jij met "DTM reglementen die goede rijders uittellen"? Hakkinen heeft zijn overwinning in Spa behaald met +20 kg, de maximale succes balast. Alesi was in Spa trouwens nog 4de.

Ik denk dat de concurrentie gewoon beter geworden (wagens) is en zich meer aan DTM heeft kunnen wennen (rookies).
Reply With Quote
  #6  
Old 05-08-2005, 13:51
IVY440's Avatar
IVY440 IVY440 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2005
Location: Turnhout
Posts: 72
Dus Hakkinen en Alesi zijn volgens jou minder goed dan enkele rookies (bv een Margaritis). Ze staan zelfs achter enkele Vorjahreswagens, en dat kun je toch niet alleen verklaren door een verschil in gewicht.
Reply With Quote
  #7  
Old 05-08-2005, 14:53
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Okay, jij hebt het over Vorjahreswagens ... Zeg dat dan direct

Hoe komt het dan dat Paffett zonder problemen die 2004 wagens kan voorblijven?
Reply With Quote
  #8  
Old 05-08-2005, 15:04
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Het regent blijkbaar tijdens de tweede trainingssessie, want de tijden verschillen enorm met de eerste.
Reply With Quote
  #9  
Old 05-08-2005, 15:55
IVY440's Avatar
IVY440 IVY440 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2005
Location: Turnhout
Posts: 72
En de verschillen zijn ook een pak groter. In de eerste sessie stond de 2e op 0.032 van de 1e, nu is dat al 0.540.
@gwyllion, ik had het niet alleen over de Vorjahres, het verbaast me gewoon dat Hakkinen en Alesi moeilijkheden hebben terwijl ze toch dezelfde wagen (merk en jaar) als Paffett, die strijd voor de titel.
Reply With Quote
  #10  
Old 05-08-2005, 15:58
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Tijden van 2de sessie. Ik vermoed dat op het einde de baan aan het opdrogen was. Dus piloten die toen al in de box stonden, hebben hun tijd niet meer verbeterd. Vandaar de grote verschillen.

Pos. Nr. Fahrer Rnd. Zeit Rückst.
1. 1 Ekström/SWE 28 1:26.186
2. 19 Stippler/GER 29 1:26.726 00.540
3. 9 Fässler/SUI 31 1:26.923 00.737
4. 6 McNish/GBR 31 1:27.014 00.828
5. 3 Paffett/GBR 28 1:27.024 00.838
6. 17 Margaritis/GRE 25 1:27.201 01.015
7. 15 Kaffer/GER 27 1:27.394 01.208
8. 14 Abt/GER 17 1:27.420 01.234
9. 10 Frentzen/GER 31 1:27.458 01.272
10. 20 Spengler/CAN 25 1:27.465 01.279
11. 4 Alesi/FRA 18 1:27.571 01.385
12. 2 Tomczyk/GER 26 1:27.798 01.612
13. 5 Kristensen/DEN 33 1:27.834 01.648
14. 11 Aiello/FRA 18 1:27.927 01.741
15. 7 Schneider/GER 30 1:28.508 02.322
16. 16 Mücke/GER 24 1:28.514 02.328
17. 12 Reuter/GER 24 1:29.186 03.000
18. 18 Capello/ITA 19 1:29.401 03.215
19. 8 Häkkinen/FIN 27 1:34.072 07.886
20. 21 Green/GBR 25 1:36.401 10.215
Reply With Quote
  #11  
Old 06-08-2005, 13:12
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Deze voormiddag was het terug droog. Fässler was de snelste. Nu eindelijk de eerste Opel overwinning van het seizoen?

1. 9 Fässler/SUI 20 1:23.256
2. 1 Ekström/SWE 17 1:23.281 00.025
3. 20 Spengler/CAN 19 1:23.514 00.258
4. 10 Frentzen/GER 18 1:23.515 00.259
5. 2 Tomczyk/GER 21 1:23.575 00.319
6. 7 Schneider/GER 21 1:23.641 00.385
7. 14 Abt/GER 15 1:23.646 00.390
8. 5 Kristensen/DEN 21 1:23.670 00.414
9. 3 Paffett/GBR 17 1:23.681 00.425
10. 19 Stippler/GER 21 1:23.724 00.468
11. 21 Green/GBR 20 1:23.735 00.479
12. 4 Alesi/FRA 20 1:23.833 00.577
13. 6 McNish/GBR 21 1:23.853 00.597
14. 8 Häkkinen/FIN 17 1:23.870 00.614
15. 18 Capello/ITA 24 1:23.882 00.626
16. 15 Kaffer/GER 21 1:24.004 00.748
17. 12 Reuter/GER 24 1:24.064 00.808
18. 17 Margaritis/GRE 21 1:24.195 00.939
19. 16 Mücke/GER 26 1:24.256 01.000
20. 11 Aiello/FRA 19 1:24.344 01.088
Reply With Quote
  #12  
Old 06-08-2005, 13:22
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bonheiden City
Posts: 2,168
wat een niveau .... 19 (en met een beetje goede wil 20) auto's binnen 1 seconde

moet uniek zijn, niet?
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 07-08-2005, 17:14
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
't Was weer even geleden dat ik nog eens een DTM race heb kunnen volgen op tv, maar dit was nu niet bepaald zo'n interessante race. De weersomstandigheden beloofden een extra spektakelpunt te zijn, maar daar was ook maar weinig van te merken.
Eerst en vooral al die rare start, normaal als ge achter Safety Car start, rijdt die toch het eerste racerondje nog op kop, en laat dan het veld los ... ? Zo was er dan ook al meteen een groepje van een stuk of 8 wagens afgescheiden.
Dan Paffett di wel heel sterk bezig was, en dan ja, zo'n stomme fout he, door over de witte lijn te rijden bij het uitrijden van de pits.
Maarja beter voor 't kampioenschap. Maar wel jammer toch van de teamorders bij Mercedes, is al niet de eerste keer dat iemand Paffett voor moet laten. Wel jammer voor Mika, na een aantal races om snel te vergeten, was hij nog eens sterk bezig en op weg naar een verdiende podiumstek. Enkel over dat wel héél optimistische inhaalmaneuver op Ekström valt wat op te merken.
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #14  
Old 07-08-2005, 23:07
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by The Interceptor
Eerst en vooral al die rare start, normaal als ge achter Safety Car start, rijdt die toch het eerste racerondje nog op kop, en laat dan het veld los ... ?
nee bij een safetycar start vervalt de opwarmronde en wordt de start meteen gegeven na de 30sec bord.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #15  
Old 07-08-2005, 23:12
John Winter's Avatar
John Winter John Winter is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 74
Ogenschijnlijk waren ze daar niet allemaal van op de hoogte. Maar ik vind het sowieso belachelij dat ze achter de safety-car starten. Ze kunnen best wel met een staande start normaal weg rijden. In de World Series vanmiddag op Oschersleben was vele malen meer water, en daar konden ze het ook.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.