De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Slotcars (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=72)
-   -   Porsche 917k 1971 Le Mans Winner (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13618)

MFahrer 01-08-2006 20:12

Porsche 917k 1971 Le Mans Winner
 
In't kader van onze nieuwe klasse (waarvan de openeningswedstrijd normaal gezien ergens in september wordt gereden) ben ik oa. hetvolgend aan het bouwen:

De Fujimi Porsche 917k 1971 Le Mans Winner, omdat ik een Porsche mens ben en dan zeker in de Martini kleuren! De Fujimi doos:
http://img.photobucket.com/albums/v3...eis2006154.jpg

De gespoten wagen, klaar om te decallen:
http://img.photobucket.com/albums/v3...eis2006151.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v3...eis2006153.jpg

De decals aangebracht:
http://img.photobucket.com/albums/v3...eis2006155.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v3...eis2006156.jpg

Lichtuitsparingen geverfd... posing naast de concurrentie... (zie andere 70-74 Le Mans thread)
http://img.photobucket.com/albums/v3...eis2006159.jpg

G.

MFahrer 06-08-2006 11:33

Na enkele vernislagen zitten we in dit stadium: De decals zitten stevig vast en Gijs begint ook al meer op een echte piloot te trekken. De delen errond zijn allemaal lexan delen die kit parts vervangen! Allemaal vacuumgetrokken van de originele Fujimi kit:
http://img.photobucket.com/albums/v3.../917512006.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v3.../917512007.jpg

De kont: Een eerste dryfit gedaan van wat er tot nu toe al samenzit van de motorsteunen. Uiteraard kan niet alles gebruikt worden, maar ik probeer alles zo goed mogenlijk rond de chassis aandrijving te bouwen. Dit wordt ook hééééél gevaarlijk voor m'n achterlichten... dat zou wel eens een taktische zet kunnen zijn van de tegenstanders om m'n verplichte nachtverlichting achteraan naar de bollen te rijden... met als verplichte stop tot gevolg... De chassis staat hier qua breedte nog afgesteld voor m'n Sierra, de Ford velgen zitten er ook nog op. De nieuwe velgen zijn binnen om banden te leggen (kleiner wiel, hoger profiel).
http://img.photobucket.com/albums/v3.../917512012.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v3.../917512014.jpg

Mmmz...

G.

Pinzie 06-08-2006 12:29

Mooie wagen, maar de concurrentie al tips geven hoe ze je kunnen de pits doen opzoeken, vind ik al te ver gaan ;)

MFahrer 06-08-2006 13:54

Wel, het is gewoon een bedenking die ik mezelf maakte. De verlichting en de aansluitingen moeten dus zeker goed versterkt worden!

G.

Gulfie 06-08-2006 19:25

Quote:

Originally Posted by MFahrer
De verlichting en de aansluitingen moeten dus zeker goed versterkt worden!

G.

Tip van Flip :+ Maak de LED's goed vast met 2 componentenlijm op ongeveer 2cm van de rand van de carrosserie. Boor in de voorzijde van de LED een klein gaatje (let op dat je de kern van de LED niet raakt) en steek er een dikke visdraad, plexi buisje, ... in. Dit buisje zal het licht doorgeven (je kan het zelfs warmen, plooien, ...) en de LED zal niet beschadigd kunnen worden. Heb ooit hetzelfde gedaan met een mini-z Porsche 917 en dat werkt perfect.

MFahrer 09-08-2006 13:12

@ Flip (:)) Bedankt voor de tip! Ik kijk wat ik allemaal kan doen, en jouw manier is zeker te overwegen!

Gijs krijgt zelfgemaakte gordeltjes! Aan de snelheden waar de 917s mee over Le Mans reden, kan hij zeker gordeltjes gebruiken:
http://img.photobucket.com/albums/v3.../917512016.jpg

Het interieur is geplaatst en de Porsche staat nu ook al vast op chassis:
http://img.photobucket.com/albums/v3.../917512026.jpg

Veel plaats over heeft onze Gijs niet hé!
http://img.photobucket.com/albums/v3.../917512028.jpg

Nu kan ik verder bouwen aan het frame rond het slotchassis achteraan. Nu ziet het er echt louzy uit...
http://img.photobucket.com/albums/v3.../917512029.jpg

G.

Sennake 09-08-2006 15:04

Quote:

Originally Posted by MFahrer
Gijs krijgt zelfgemaakte gordeltjes! Aan de snelheden waar de 917s mee over Le Mans reden, kan hij zeker gordeltjes gebruiken.

Inderdaad, en toch was 1971 pas het allereerste jaar dat de rollende start aangewend werd, om de piloten toe te laten hun gordels deftig vast te maken alvorens te vertrekken. Tot en met 1969 was er de zogenaamde "Le Mans-start" (je weet wel, over de baan spurten, in de wagen springen en tegen 400 km/uur je gordels beginnen te zoeken om vast te gespen), in 1970 stonden de wagens nog steeds geschrankt om te starten, maar zaten de piloten er wel al ingegespt in (zeer goed te zien in de film "Le Mans" die daarvoor alleen al een unicum is) en sinds 1971 is de start zoals hij nu nog steeds is.

HaCo 09-08-2006 15:14

Quote:

Originally Posted by gulfclk
Tip van Flip :+ Maak de LED's goed vast met 2 componentenlijm op ongeveer 2cm van de rand van de carrosserie. Boor in de voorzijde van de LED een klein gaatje (let op dat je de kern van de LED niet raakt) en steek er een dikke visdraad, plexi buisje, ... in. Dit buisje zal het licht doorgeven (je kan het zelfs warmen, plooien, ...) en de LED zal niet beschadigd kunnen worden. Heb ooit hetzelfde gedaan met een mini-z Porsche 917 en dat werkt perfect.

Hierover moet je eens een mooie tutorial schrijven met wat fotootjes bij enzo, lijkt me zeer interessant...! :)

Lester 10-08-2006 11:26

Ferme bolide Gunther, ik zie hem persoonlijk liever dan de Ferrari.
Mischien kijken we hier naar DE winnaar van volgende wedstrijd;)
Als ik dit zie zal ik mijn zoektocht toch verder zetten naar een 917.
Doe zo verder Gunther.

Groeten Johan

MFahrer 10-08-2006 13:48

DE winnaar zal hij wel niet worden! Normaal gezien rij jij thuis de volgende endurance race hé! Veel test en trainingstijd! ;)

De wagen staat klaar (behalve de decals op de velgen -dit zijn voorlopig nog niet de goeie velgen en inserts... alhoewel door prof slotters aangeraden als ideaal voor 917's, heb me miskocht... nieuwe alu's worden besteld en de inserts van de Fujimi kit gaan erin). Vanavond rijdt hij zijn eerste testrondjes in Jette... ik ben benieuwd hoe zo'n ding gaat rijden...

http://img.photobucket.com/albums/v3.../917512057.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v3.../917512058.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v3.../917512060.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v3.../917512064.jpg

De kont... je ziet wat ik nog kunnen recupereren heb van de eigenlijke motor en motorsteunen... alhoewel verre van compleet ziet het er een stuk beter uit dan de "lege kont" uit vorige posts:
http://img.photobucket.com/albums/v3.../917512063.jpg

Met z'n concurrent... (die nog aan't drogen is en aant wachten op een schuurbeurt!
http://img.photobucket.com/albums/v3.../917512065.jpg

G.

MFahrer 10-08-2006 13:52

Met deze foto's te zien, zie ik nu net dat de rooster in de neus nog niet op z'n plaats zit...

Werk aan de winkel dus...

G.

Nismo 11-08-2006 00:23

Ferm koersmaschien heb je hier gebouwd.:drewl:
Ik vind het eigenlijk zonde om hier mee te gaan racen, maarja, 't is een hobby gelijk een ander. En nog een schoon hobby ook. ;)

Futse 12-08-2006 12:39

Heb dit beestje - euh, beest - donderdag zien rijden.... Hamai! Zo mooi, en vooral, zo rap! Denk da we hier inderdaad naar ne winnaar zitten te kijken. K heb uiteraard nog geen concurrentie zien rijden, maar ze gaan toch ferm mogen uitpakken om deze 917 in t zakkie te kunnen zetten... Er wordt natuurlijk ferm gebouwd aan 917s, GT40s, enz..., t zal geen cadeau worden voor Gunther, maar hij zet toch, wéér, de standaard...

Greetz

Bram

Flame 12-08-2006 14:29

knappe wagen, mooi uitzicht

Gèrre 12-08-2006 14:49

zeer mooi wagen, de livery is echt af.
maar kheb een vraagje je zegt dat je andere auto aant drogen is en aan het wachten op een schuurbeurt, met wat schuur je dan precies ? want ik moet nog wat materiaal kopen en kwil meteen het juiste in men rangen hebben .


All times are GMT +2. The time now is 22:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.