De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Slotcars
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 01-08-2006, 20:12
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Porsche 917k 1971 Le Mans Winner

In't kader van onze nieuwe klasse (waarvan de openeningswedstrijd normaal gezien ergens in september wordt gereden) ben ik oa. hetvolgend aan het bouwen:

De Fujimi Porsche 917k 1971 Le Mans Winner, omdat ik een Porsche mens ben en dan zeker in de Martini kleuren! De Fujimi doos:


De gespoten wagen, klaar om te decallen:




De decals aangebracht:




Lichtuitsparingen geverfd... posing naast de concurrentie... (zie andere 70-74 Le Mans thread)


G.
__________________
Reply With Quote
  #2  
Old 06-08-2006, 11:33
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Na enkele vernislagen zitten we in dit stadium: De decals zitten stevig vast en Gijs begint ook al meer op een echte piloot te trekken. De delen errond zijn allemaal lexan delen die kit parts vervangen! Allemaal vacuumgetrokken van de originele Fujimi kit:




De kont: Een eerste dryfit gedaan van wat er tot nu toe al samenzit van de motorsteunen. Uiteraard kan niet alles gebruikt worden, maar ik probeer alles zo goed mogenlijk rond de chassis aandrijving te bouwen. Dit wordt ook hééééél gevaarlijk voor m'n achterlichten... dat zou wel eens een taktische zet kunnen zijn van de tegenstanders om m'n verplichte nachtverlichting achteraan naar de bollen te rijden... met als verplichte stop tot gevolg... De chassis staat hier qua breedte nog afgesteld voor m'n Sierra, de Ford velgen zitten er ook nog op. De nieuwe velgen zijn binnen om banden te leggen (kleiner wiel, hoger profiel).




Mmmz...

G.
__________________

Last edited by MFahrer; 06-08-2006 at 11:38.
Reply With Quote
  #3  
Old 06-08-2006, 12:29
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
Mooie wagen, maar de concurrentie al tips geven hoe ze je kunnen de pits doen opzoeken, vind ik al te ver gaan
Reply With Quote
  #4  
Old 06-08-2006, 13:54
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Wel, het is gewoon een bedenking die ik mezelf maakte. De verlichting en de aansluitingen moeten dus zeker goed versterkt worden!

G.
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 06-08-2006, 19:25
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Quote:
Originally Posted by MFahrer
De verlichting en de aansluitingen moeten dus zeker goed versterkt worden!

G.
Tip van Flip Maak de LED's goed vast met 2 componentenlijm op ongeveer 2cm van de rand van de carrosserie. Boor in de voorzijde van de LED een klein gaatje (let op dat je de kern van de LED niet raakt) en steek er een dikke visdraad, plexi buisje, ... in. Dit buisje zal het licht doorgeven (je kan het zelfs warmen, plooien, ...) en de LED zal niet beschadigd kunnen worden. Heb ooit hetzelfde gedaan met een mini-z Porsche 917 en dat werkt perfect.
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра!
Reply With Quote
  #6  
Old 09-08-2006, 13:12
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
@ Flip () Bedankt voor de tip! Ik kijk wat ik allemaal kan doen, en jouw manier is zeker te overwegen!

Gijs krijgt zelfgemaakte gordeltjes! Aan de snelheden waar de 917s mee over Le Mans reden, kan hij zeker gordeltjes gebruiken:


Het interieur is geplaatst en de Porsche staat nu ook al vast op chassis:


Veel plaats over heeft onze Gijs niet hé!


Nu kan ik verder bouwen aan het frame rond het slotchassis achteraan. Nu ziet het er echt louzy uit...


G.
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 09-08-2006, 15:04
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally Posted by MFahrer
Gijs krijgt zelfgemaakte gordeltjes! Aan de snelheden waar de 917s mee over Le Mans reden, kan hij zeker gordeltjes gebruiken.
Inderdaad, en toch was 1971 pas het allereerste jaar dat de rollende start aangewend werd, om de piloten toe te laten hun gordels deftig vast te maken alvorens te vertrekken. Tot en met 1969 was er de zogenaamde "Le Mans-start" (je weet wel, over de baan spurten, in de wagen springen en tegen 400 km/uur je gordels beginnen te zoeken om vast te gespen), in 1970 stonden de wagens nog steeds geschrankt om te starten, maar zaten de piloten er wel al ingegespt in (zeer goed te zien in de film "Le Mans" die daarvoor alleen al een unicum is) en sinds 1971 is de start zoals hij nu nog steeds is.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #8  
Old 09-08-2006, 15:14
HaCo's Avatar
HaCo HaCo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2006
Location: Holsbeek
Posts: 413
Quote:
Originally Posted by gulfclk
Tip van Flip Maak de LED's goed vast met 2 componentenlijm op ongeveer 2cm van de rand van de carrosserie. Boor in de voorzijde van de LED een klein gaatje (let op dat je de kern van de LED niet raakt) en steek er een dikke visdraad, plexi buisje, ... in. Dit buisje zal het licht doorgeven (je kan het zelfs warmen, plooien, ...) en de LED zal niet beschadigd kunnen worden. Heb ooit hetzelfde gedaan met een mini-z Porsche 917 en dat werkt perfect.
Hierover moet je eens een mooie tutorial schrijven met wat fotootjes bij enzo, lijkt me zeer interessant...!
Reply With Quote
  #9  
Old 10-08-2006, 11:26
Lester's Avatar
Lester Lester is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: Oostende
Posts: 353
Ferme bolide Gunther, ik zie hem persoonlijk liever dan de Ferrari.
Mischien kijken we hier naar DE winnaar van volgende wedstrijd
Als ik dit zie zal ik mijn zoektocht toch verder zetten naar een 917.
Doe zo verder Gunther.

Groeten Johan
Reply With Quote
  #10  
Old 10-08-2006, 13:48
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
DE winnaar zal hij wel niet worden! Normaal gezien rij jij thuis de volgende endurance race hé! Veel test en trainingstijd!

De wagen staat klaar (behalve de decals op de velgen -dit zijn voorlopig nog niet de goeie velgen en inserts... alhoewel door prof slotters aangeraden als ideaal voor 917's, heb me miskocht... nieuwe alu's worden besteld en de inserts van de Fujimi kit gaan erin). Vanavond rijdt hij zijn eerste testrondjes in Jette... ik ben benieuwd hoe zo'n ding gaat rijden...









De kont... je ziet wat ik nog kunnen recupereren heb van de eigenlijke motor en motorsteunen... alhoewel verre van compleet ziet het er een stuk beter uit dan de "lege kont" uit vorige posts:


Met z'n concurrent... (die nog aan't drogen is en aant wachten op een schuurbeurt!


G.
__________________

Last edited by MFahrer; 10-08-2006 at 13:53.
Reply With Quote
  #11  
Old 10-08-2006, 13:52
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Met deze foto's te zien, zie ik nu net dat de rooster in de neus nog niet op z'n plaats zit...

Werk aan de winkel dus...

G.
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 11-08-2006, 00:23
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Ferm koersmaschien heb je hier gebouwd.
Ik vind het eigenlijk zonde om hier mee te gaan racen, maarja, 't is een hobby gelijk een ander. En nog een schoon hobby ook.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #13  
Old 12-08-2006, 12:39
Futse's Avatar
Futse Futse is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 105
Heb dit beestje - euh, beest - donderdag zien rijden.... Hamai! Zo mooi, en vooral, zo rap! Denk da we hier inderdaad naar ne winnaar zitten te kijken. K heb uiteraard nog geen concurrentie zien rijden, maar ze gaan toch ferm mogen uitpakken om deze 917 in t zakkie te kunnen zetten... Er wordt natuurlijk ferm gebouwd aan 917s, GT40s, enz..., t zal geen cadeau worden voor Gunther, maar hij zet toch, wéér, de standaard...

Greetz

Bram
Reply With Quote
  #14  
Old 12-08-2006, 14:29
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,147
knappe wagen, mooi uitzicht
Reply With Quote
  #15  
Old 12-08-2006, 14:49
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
zeer mooi wagen, de livery is echt af.
maar kheb een vraagje je zegt dat je andere auto aant drogen is en aan het wachten op een schuurbeurt, met wat schuur je dan precies ? want ik moet nog wat materiaal kopen en kwil meteen het juiste in men rangen hebben .
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.