![]() |
Ferrari 250 Testa Rossa - 1958 - Hasegawa - 1/24
3 Attachment(s)
De Ferrari die je op deze referentiefoto ziet is een exemplaar dat momenteel in het bezit is van Ralph Lauren. Het is de bedoeling dat het model dat ik ga bouwen zo'n beetje op dit voorbeeld gaat lijken...
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1384966230 So it begins... http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1384966230 De body wordt samengebouwd, waarna alles glad geschuurd wordt. Vervolgens wordt de body in de primer gezet. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1384966230 |
5 Attachment(s)
Nadat de primer droog is komt er eerst een mat laagje acryl rood overheen, gevolgd door 3 lagen TS-08 Italian Red.
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1384966297 Zoals je ziet moet de body nog gepolisht worden, maar de glans zit er toch al een beetje in. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1384966297 Moeilijk te zien op de foto, maar de motorkap werd ondertussen gepolisht om de procedure uit te testen. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1384966297 Nadat de volledige body gepolisht is zal ik een moeilijke keuze moeten maken: glansvernis er over of niet? http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1384966297 Eens het model klaar is zou ik graag een foto maken die er precies zo uit ziet als de Ferrari van Ralph Lauren bovenaan deze thread... http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1384966297 |
4 Attachment(s)
Ondertussen ben ik begonnen aan de bouw van de motor, waaruit duidelijk blijkt waarom deze Ferrari 'Testa Rossa' heet, wat zoveel betekent als 'Rode Kop'...
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1384966376 De bedrading werd toegevoegd, net als de rode geleidingsbuisjes waardoor de bougiekabels lopen. I heb ook aluminium gedraaide inlaatkelken besteld, maar die zijn nog ergens onderweg vanuit de USA... http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1384966376 De grote 12-cylinder 3 liter motor neemt een serieus stuk in van het chassis. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1384966376 Geen schijfremmen te bespeuren op deze Ferrari die in 1958 tot stilstand gebracht moest worden via trommelremmen... http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1384966376 |
Ik kijk met grote bewondering toe !!!
|
Quote:
Aja, voor ik het vergeet Guy, hier bij mij staat zo'n rood F1-geval op 1/8. Ik geloof dat die van U is, allé volgens Eyckles toch. 't Is maar dat ge het weet, ik breng hem mee op onze eindejaarsactiviteit. |
Quote:
Ik had de Ferrari afgelopen vrijdag mee, maar heb aan Johny overhandigd, omdat je niet aanwezig was. |
Quote:
En dan is de 1e poetsbeurt voor niets geweest |
5 Attachment(s)
Ik heb nog wat voort gedaan aan de Ferrari, te beginnen met het inbouwen van de achterste ophanging.
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1385305002 Hasegawa is er ook in geslaagd om een redelijk realistisch buizenchassis te ontwerpen. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1385305002 Het motorcompartiment is ook nog niet helemaal klaar; er moeten nog een aantal slangen en leidingen aan toegevoegd worden. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1385305002 De onderkant van de wagen is klaar; alleen denk ik van nog een lichte drybrushing toe te voegen. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1385305002 Ik heb geen extra details toegevoegd aan de onderkant omdat die tenslotte toch niet zichtbaar zouden zijn. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1385305002 |
5 Attachment(s)
De standaard kit wielen daarentegen zijn wel erg prominent aanwezig en dus heb ik ze vervangen door aftermarket exemplaren van Hobby Design.
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1385305083 Met de wielen gemonteerd ziet de wagen er heel wat realistischer uit. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1385305083 In vergelijking met de kitwielen vind ik het een verbetering van 100%. Dat mag ook wel want de wielen kosten even,veel als de kit zelf ;) http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1385305083 Aan de cockpit moeten nog heel wat details toegevoegd worden vooraleer ik de body op het chassis kan monteren. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1385305083 Hier zie je ook een stukje van de batterij die bij de Testa Rossa binnen in het interieur zat. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1385305083 |
5 Attachment(s)
Er werden wat extra details aan de motor toegevoegd en de stoelen werden gespoten.
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1387116752 De stoelen zijn gespoten met enkele laagjes van verschillende tinten rood om wat diepte effect te creëren. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1387116752 Eens ze er goed uitzagen, werden de stoelen voorzien van een beschermende laag matte vernis. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1387116752 Daarna werden ze afgeplakt om de witte siernaden te kunnen spuiten. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1387116752 Close-up van het motorcompartiment dat bijna klaar is. De inlaatkelken ontbreken uiteraard nog wel. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1387116752 |
4 Attachment(s)
Ondertussen ben ik er in geslaagd om de schade aan het spuitwerk van de body te repareren. Daarna werden de decals aangebracht en werd alles beschermd met een laag glansvernis.
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1387116864 Vervolgens heb ik de ganse body semigloss black geschilderd aan de binnenzijde. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1387116864 Er werden ook al enkele details aangebracht die moeilijk te bereiken zijn eens de body op het chassis staat, zoals de koplampen, het dashbord en de radiator (niet zichtbaar op deze foto). http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1387116864 Tenslotte zijn de panel lines ingekleurd met een zwarte wash, waarna de ganse body nog eens een polishbeurt kreeg. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1387116864 |
4 Attachment(s)
De body werd aan de kant gelegd en de laatste details werden aangebracht aan het chassis.
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1387116936 Zo werden er nog wat bedradingen toegevoegd aan de motor, wat er toe leidt dat het enige wat hier nog ontbreekt de inlaatkelken zijn, die 'in backorder' staan. Gelukkig kan ik die aanbrengen op gelijk welk moment, zelfs als de Ferrari helemaal af is. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1387116936 De versnellingspook werd aangebracht, net als de handrem. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1387116936 Ook de zekeringenkast werd op zijn plaats gelijmd. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1387116936 |
2 Attachment(s)
Nu kunnen chassis en koetswerk eindelijk samengebouwd worden.
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1387116995 Dit is dan ook de laatste foto voor het 'huwelijk' voltrokken wordt. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1387116995 |
5 Attachment(s)
En hier zien we het kersverse koppel, voor altijd in de echt verbonden ;)
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1387117050 Het was wel een beetje tricky om de body over het chassis te wringen omdat de ganse body hiervoor moest open getrokken worden en ik was bang dat er dingen zouden breken, maar het is toch goed gegaan. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1387117050 De motor ziet er wat mij betreft schitterend uit onder de open motorkap. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1387117050 Natuurlijk zal het nog sjieker zijn met de inlaatkelken op hun plaats. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1387117050 Maar voorlopig zal ik het zonder kelken moeten doen. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1387117050 |
5 Attachment(s)
Dryfit van de motorkap.
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1387117137 Ik ben van plan om de Ferrari tentoon te stellen met afgenomen motorkap (anders had ik me de moeite van de motor kunnen besparen), maar ik vind het toch belangrijk dat ze past. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1387117137 Een zicht vanop de achterzijde van de Ferrari. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1387117137 Nu kan ik eindelijk beginnen met het aanbrengen van alle details aan de buitenzijde van de wagen. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1387117137 Om dit te doen zal ik hem eerst vastmaken op een vitrine-bodem, maar alvorens ik dat kan doen moeten de uitlaten eerst aangebracht worden. Dat is dus wat ik nu als eerste ga doen. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1387117137 |
All times are GMT +2. The time now is 22:41. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.