De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   weer nieuw regeltje (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=4284)

Bam-Bam 13-02-2003 20:18

weer nieuw regeltje
 
Ze zijn er toch echt wel met aan het rammelen bij de FIA hoor... De volgende regel in het rijtje aprilgrappen : niet meer tanken tussen de kwali en de race. Wat een hoop kunstmatig gedoe waarmee alleen maar het strategisch aspect wordt bevorderd ipv het racen. Ipv de pitstops te verbieden wordt strategie dus alleen nog maar belangrijker. Ik zie persoonlijk liever coureurs rechtstreekse duels uitvechten ipv monteurs op de pitmuur met een rekenmachientje de strategie te zien berekenen.

"pffff wor gotta hinne", t'is overigens nog nie zeker dat die "regel" er doorkomt. Ik vind dat ze bij de FIA trouwens erg laat zijn met hun invoeren van zulke ondoordachte regels, op de duur weet niemand meer wat er mag en niet mag, sjongejonge

Finish 13-02-2003 20:21

leukere regel: schaf de pitstops af tijdens de race ;)
Wat zou dat niet geven ? :)

Raceboy 13-02-2003 20:31

Quote:

Originally posted by Finish
leukere regel: schaf de pitstops af tijdens de race ;)
Wat zou dat niet geven ? :)

één lange saaie race ipv 3korte saaie racekes :o

Finish 13-02-2003 21:12

Quote:

Originally posted by raceboy
één lange saaie race ipv 3korte saaie racekes :o
das al een vooruitgang ! ;)

Sennake 13-02-2003 21:45

Quote:

Originally posted by Finish
leukere regel: schaf de pitstops af tijdens de race ;)
Wat zou dat niet geven ? :)

Tjonge, tjonge, ik word oud... Als iemand die vraag durft stellen, waarbij dat voor mij zelfs geen vraag waard is omdat het voor de hand ligt, omdat het nog niet zo lang geleden is dat die pitstops juist INgevoerd zijn (of lijkt het alleen maar zo?). In elk geval zal ik je zeggen wat dat geeft en hoef je dus niet te fantaseren : de wagens rijden uiteraard allemaal met stampvolle tank en zijn in het begin loodzwaar, en worden alsmaar lichter en sneller, wat tot verbazingwekkende verschuivingen in de hiërarchie kan leiden... Bovendien wordt er zwaar gegokt wat de tankinhoud en het verbruik betreft, en vallen er elke race enkele ronden van de finish wagens stil, zowel aan de kop als aan de staart van het peleton. "To finish first, first you gotta finish" krijgt daardoor wel een andere dimensie. Zo is Boutsen in Imola ooit te voet over de finish gekomen, met zijn laatste krachtinspanning zijn Arrows over de lijn duwend, en tot zijn grote verbazing had hij daarmee de 2e plaats veroverd! Dat is nog zo'n nevenaspect van die situatie : piloten weten op het einde niet meer in welke positie ze rijden. Uiteraard zou de informatica vandaag de dag wel voor minder extreme situaties zorgen, maar het zou toch nog verrassend kunnen zijn...
Waarom hebben ze die pitstops dan ingevoerd? Inderdaad, omdat er (behalve de stilvallende wagens op het einde wat eerder een soort van "loterij" begon te worden) zeer weing inhaalmaneuvers te zien waren op de baan. Nu, dat is nog altijd niet veranderd, alleen in de pits worden de posities gewisseld (karikaturaal gesproken eh).

Finish 13-02-2003 22:04

Het mocht misschien niet zo overkomen, maar ik was wel degelijk op de hoogte van het feit dat er van pitstops vroeger nog geen sprake was. Mijn 'vraag' was enkel: stel je NU eens voor wat dat voor een race zou betekenen, in een tijdperk waarin pitstopstrategieën vaak cruciaal zijn.
Toch bedankt voor de deskundige uitleg !

airco 13-02-2003 22:05

jawadde ..... Door zo een regel zou een meester-strateeg van kapitaal belang zijn ....

Met zulke regels kan je tientallen seconden winnen of verliezen ...
ik ben in ieder geval tegen

airco

JPMontoya 14-02-2003 00:04

Och dat regeltje zal simpel omzeilt worden denk ik.
Door vb om 14.45 je Qualiflyer te rijden en dan binnenkomen juiste hoeveelheid benzine en dan terug pitten en de teams hebben wat ze willen, de juiste strategie.

Oneliner 14-02-2003 00:07

Das ni echt omzeilen he JPM, das eerder tactiek :)

Mark 14-02-2003 00:12

Quote:

Originally posted by JPMontoya
Och dat regeltje zal simpel omzeilt worden denk ik.
Door vb om 14.45 je Qualiflyer te rijden en dan binnenkomen juiste hoeveelheid benzine en dan terug pitten en de teams hebben wat ze willen, de juiste strategie.


Hmmmmm, er was toch een single-lap qualifying systeem bedacht.......of is dat alweer geschrapt?

airco 14-02-2003 00:28

idd single lap qualifier ... dus dat verhaaltje gaat niet op

Megane 14-02-2003 07:46

Quote:

Originally posted by airco
jawadde ..... Door zo een regel zou een meester-strateeg van kapitaal belang zijn ....

Met zulke regels kan je tientallen seconden winnen of verliezen ...
ik ben in ieder geval tegen

airco

De meester strateeg is al ergens in een team dacht ik zo. :D
Als men deze regel invoert zal MS nog tot 40 ste kampioen zijn denk ik. :D :D

JPMontoya 14-02-2003 10:48

oké sorry mannen, idd single lap systeem, was ik ffie vergeten, T is echt ni simpel om alles nog te onthouden.

Bam-Bam 14-02-2003 11:05

Zoals ik al zei : der kan geen kat niemer aan al die onnoezel regelkes aan uit ;)

Guido 14-02-2003 11:20

Ze doen maar, de FIA Kwieten. F1 is bedoelt als uithangbord van de automobielindustrie en in alle nieuwe regeltjes die er zijn,vind ik niets terug dat dit bevordert.
Allicht hebben jullie het er hier al over gehad, maar het is aan de andere teams om terug te vechten en al die dwaze regels gaan daar niets aan veranderen.
Hoe jammer ik het ook vind, Ferrari zal dit jaar opnieuw gaan domineren, ook met de nieuwe regels. Ze zijn technisch sterk genoeg.


All times are GMT +2. The time now is 07:53.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.