De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 13-02-2003, 20:18
Bam-Bam Bam-Bam is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2001
Posts: 139
weer nieuw regeltje

Ze zijn er toch echt wel met aan het rammelen bij de FIA hoor... De volgende regel in het rijtje aprilgrappen : niet meer tanken tussen de kwali en de race. Wat een hoop kunstmatig gedoe waarmee alleen maar het strategisch aspect wordt bevorderd ipv het racen. Ipv de pitstops te verbieden wordt strategie dus alleen nog maar belangrijker. Ik zie persoonlijk liever coureurs rechtstreekse duels uitvechten ipv monteurs op de pitmuur met een rekenmachientje de strategie te zien berekenen.

"pffff wor gotta hinne", t'is overigens nog nie zeker dat die "regel" er doorkomt. Ik vind dat ze bij de FIA trouwens erg laat zijn met hun invoeren van zulke ondoordachte regels, op de duur weet niemand meer wat er mag en niet mag, sjongejonge
Reply With Quote
  #2  
Old 13-02-2003, 20:21
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
leukere regel: schaf de pitstops af tijdens de race
Wat zou dat niet geven ?
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #3  
Old 13-02-2003, 20:31
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally posted by Finish
leukere regel: schaf de pitstops af tijdens de race
Wat zou dat niet geven ?
één lange saaie race ipv 3korte saaie racekes
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #4  
Old 13-02-2003, 21:12
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Quote:
Originally posted by raceboy
één lange saaie race ipv 3korte saaie racekes
das al een vooruitgang !
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #5  
Old 13-02-2003, 21:45
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally posted by Finish
leukere regel: schaf de pitstops af tijdens de race
Wat zou dat niet geven ?
Tjonge, tjonge, ik word oud... Als iemand die vraag durft stellen, waarbij dat voor mij zelfs geen vraag waard is omdat het voor de hand ligt, omdat het nog niet zo lang geleden is dat die pitstops juist INgevoerd zijn (of lijkt het alleen maar zo?). In elk geval zal ik je zeggen wat dat geeft en hoef je dus niet te fantaseren : de wagens rijden uiteraard allemaal met stampvolle tank en zijn in het begin loodzwaar, en worden alsmaar lichter en sneller, wat tot verbazingwekkende verschuivingen in de hiërarchie kan leiden... Bovendien wordt er zwaar gegokt wat de tankinhoud en het verbruik betreft, en vallen er elke race enkele ronden van de finish wagens stil, zowel aan de kop als aan de staart van het peleton. "To finish first, first you gotta finish" krijgt daardoor wel een andere dimensie. Zo is Boutsen in Imola ooit te voet over de finish gekomen, met zijn laatste krachtinspanning zijn Arrows over de lijn duwend, en tot zijn grote verbazing had hij daarmee de 2e plaats veroverd! Dat is nog zo'n nevenaspect van die situatie : piloten weten op het einde niet meer in welke positie ze rijden. Uiteraard zou de informatica vandaag de dag wel voor minder extreme situaties zorgen, maar het zou toch nog verrassend kunnen zijn...
Waarom hebben ze die pitstops dan ingevoerd? Inderdaad, omdat er (behalve de stilvallende wagens op het einde wat eerder een soort van "loterij" begon te worden) zeer weing inhaalmaneuvers te zien waren op de baan. Nu, dat is nog altijd niet veranderd, alleen in de pits worden de posities gewisseld (karikaturaal gesproken eh).
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #6  
Old 13-02-2003, 22:04
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Het mocht misschien niet zo overkomen, maar ik was wel degelijk op de hoogte van het feit dat er van pitstops vroeger nog geen sprake was. Mijn 'vraag' was enkel: stel je NU eens voor wat dat voor een race zou betekenen, in een tijdperk waarin pitstopstrategieën vaak cruciaal zijn.
Toch bedankt voor de deskundige uitleg !
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #7  
Old 13-02-2003, 22:05
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
jawadde ..... Door zo een regel zou een meester-strateeg van kapitaal belang zijn ....

Met zulke regels kan je tientallen seconden winnen of verliezen ...
ik ben in ieder geval tegen

airco
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 14-02-2003, 00:04
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Och dat regeltje zal simpel omzeilt worden denk ik.
Door vb om 14.45 je Qualiflyer te rijden en dan binnenkomen juiste hoeveelheid benzine en dan terug pitten en de teams hebben wat ze willen, de juiste strategie.
Reply With Quote
  #9  
Old 14-02-2003, 00:07
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 3,670
Das ni echt omzeilen he JPM, das eerder tactiek
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 14-02-2003, 00:12
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by JPMontoya
Och dat regeltje zal simpel omzeilt worden denk ik.
Door vb om 14.45 je Qualiflyer te rijden en dan binnenkomen juiste hoeveelheid benzine en dan terug pitten en de teams hebben wat ze willen, de juiste strategie.

Hmmmmm, er was toch een single-lap qualifying systeem bedacht.......of is dat alweer geschrapt?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #11  
Old 14-02-2003, 00:28
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
idd single lap qualifier ... dus dat verhaaltje gaat niet op
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 14-02-2003, 07:46
Megane Megane is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2002
Location: ergens in de Kempen
Posts: 660
Quote:
Originally posted by airco
jawadde ..... Door zo een regel zou een meester-strateeg van kapitaal belang zijn ....

Met zulke regels kan je tientallen seconden winnen of verliezen ...
ik ben in ieder geval tegen

airco
De meester strateeg is al ergens in een team dacht ik zo.
Als men deze regel invoert zal MS nog tot 40 ste kampioen zijn denk ik.
Reply With Quote
  #13  
Old 14-02-2003, 10:48
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
oké sorry mannen, idd single lap systeem, was ik ffie vergeten, T is echt ni simpel om alles nog te onthouden.
Reply With Quote
  #14  
Old 14-02-2003, 11:05
Bam-Bam Bam-Bam is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2001
Posts: 139
Zoals ik al zei : der kan geen kat niemer aan al die onnoezel regelkes aan uit
Reply With Quote
  #15  
Old 14-02-2003, 11:20
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Ze doen maar, de FIA Kwieten. F1 is bedoelt als uithangbord van de automobielindustrie en in alle nieuwe regeltjes die er zijn,vind ik niets terug dat dit bevordert.
Allicht hebben jullie het er hier al over gehad, maar het is aan de andere teams om terug te vechten en al die dwaze regels gaan daar niets aan veranderen.
Hoe jammer ik het ook vind, Ferrari zal dit jaar opnieuw gaan domineren, ook met de nieuwe regels. Ze zijn technisch sterk genoeg.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.