![]() |
|
|
|||
|
|||
weer nieuw regeltje
Ze zijn er toch echt wel met aan het rammelen bij de FIA hoor... De volgende regel in het rijtje aprilgrappen : niet meer tanken tussen de kwali en de race. Wat een hoop kunstmatig gedoe waarmee alleen maar het strategisch aspect wordt bevorderd ipv het racen. Ipv de pitstops te verbieden wordt strategie dus alleen nog maar belangrijker. Ik zie persoonlijk liever coureurs rechtstreekse duels uitvechten ipv monteurs op de pitmuur met een rekenmachientje de strategie te zien berekenen.
"pffff wor gotta hinne", t'is overigens nog nie zeker dat die "regel" er doorkomt. Ik vind dat ze bij de FIA trouwens erg laat zijn met hun invoeren van zulke ondoordachte regels, op de duur weet niemand meer wat er mag en niet mag, sjongejonge |
|
||||
|
||||
leukere regel: schaf de pitstops af tijdens de race
![]() Wat zou dat niet geven ? ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Waarom hebben ze die pitstops dan ingevoerd? Inderdaad, omdat er (behalve de stilvallende wagens op het einde wat eerder een soort van "loterij" begon te worden) zeer weing inhaalmaneuvers te zien waren op de baan. Nu, dat is nog altijd niet veranderd, alleen in de pits worden de posities gewisseld (karikaturaal gesproken eh). |
|
||||
|
||||
Het mocht misschien niet zo overkomen, maar ik was wel degelijk op de hoogte van het feit dat er van pitstops vroeger nog geen sprake was. Mijn 'vraag' was enkel: stel je NU eens voor wat dat voor een race zou betekenen, in een tijdperk waarin pitstopstrategieën vaak cruciaal zijn.
Toch bedankt voor de deskundige uitleg !
|
||||
|
||||
jawadde ..... Door zo een regel zou een meester-strateeg van kapitaal belang zijn ....
Met zulke regels kan je tientallen seconden winnen of verliezen ... ik ben in ieder geval tegen airco
|
||||
|
||||
Och dat regeltje zal simpel omzeilt worden denk ik.
Door vb om 14.45 je Qualiflyer te rijden en dan binnenkomen juiste hoeveelheid benzine en dan terug pitten en de teams hebben wat ze willen, de juiste strategie.
|
||||
|
||||
Das ni echt omzeilen he JPM, das eerder tactiek
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Hmmmmm, er was toch een single-lap qualifying systeem bedacht.......of is dat alweer geschrapt?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
idd single lap qualifier ... dus dat verhaaltje gaat niet op
|
|||
|
|||
Quote:
![]() Als men deze regel invoert zal MS nog tot 40 ste kampioen zijn denk ik. ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
oké sorry mannen, idd single lap systeem, was ik ffie vergeten, T is echt ni simpel om alles nog te onthouden.
|
|||
|
|||
Zoals ik al zei : der kan geen kat niemer aan al die onnoezel regelkes aan uit
![]() |
|
||||
|
||||
Ze doen maar, de FIA Kwieten. F1 is bedoelt als uithangbord van de automobielindustrie en in alle nieuwe regeltjes die er zijn,vind ik niets terug dat dit bevordert.
Allicht hebben jullie het er hier al over gehad, maar het is aan de andere teams om terug te vechten en al die dwaze regels gaan daar niets aan veranderen. Hoe jammer ik het ook vind, Ferrari zal dit jaar opnieuw gaan domineren, ook met de nieuwe regels. Ze zijn technisch sterk genoeg. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|