Quote:
Originally Posted by Maarten
Enige minpunt aan de chicane is de inrit van de pitlane. Ze hadden de inrit beter aan de rechterkant in de remzone laten beginnen. De ingang is nu té smal en je hindert automatisch achterliggers als je moet binnenrijden.
|
Helemaal correct, daar ligt gras genoeg

Voor de eerste knik naar rechts kan men het beste de pit-entry voorzien. Als je met twee man uit die eerste rechtse knik komt en daarvoor rijd iemand die de pits ingaat dan kun je al beginnen met de brokken te ruimen
Een ander gevaarlijk punt is mijn inziens de lang doorgetrokken muur aan de linkerzijde van het circuit bij het uitkomen van de linkse knik van de verneukte Busstopchicane. Die werkt als een T-bone als een wagen de mist ingaat tijdens een "accidentje" in de Busstop.
Quote:
F1 Spa test - Wellicht weer aanpassing ingang pitlane
Het ziet ernaar uit dat de ingang van de pitlane in Francorchamps opnieuw moet aangepast worden. De vereniging van de F1-rijders GPDA heeft een brief gestuurd naar de FIA om de wijziging te vragen.
http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=2229
|
Blunder na blunder, dit zegt toch veel over de (ontbrekende) capaciteiten van de mensen die verantwoordelijk zijn voor de verbouwing, of moet ik het verkrachting noemen, van het circuit.
De architect, de projectgroep van het circuit en de FIA (en/of RACB) die alleen hun stempel zetten onder deze verbouwing.
Er is maar 1 echte verliezer van deze verbouwing en dat is de toeschouwer! Weg la Source, weg Busstop, weg Blanchimont