De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 09-07-2007, 14:56
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

Ja, idd, je kan er redelijk goed inhalen!
Maar de chicane is er niet makkelijker op geworden, integendeel!
Ik vind het spijtig dat er zo een grote uitloopstrook is bij het uitkomen. Het kan aan de fun cup liggen, maar ik denk dat slechts 1 op 5 reglementair (= niet aan de rechterkant van de curbs) uit deze bocht kwam. Zet er een muur of vangrails, want nu wordt er té veel van geprofiteerd. Fouten worden niet meer afgestraft! Dat laatste geldt trouwens voor bijna het hele circuit. Er gebeuren alleen nog zware ongevallen, al de kleine foutjes waardoor vroeger zandbakken moesten worden opgezocht worden opgevangen op de asfaltstroken.

Enige minpunt aan de chicane is de inrit van de pitlane. Ze hadden de inrit beter aan de rechterkant in de remzone laten beginnen. De ingang is nu té smal en je hindert automatisch achterliggers als je moet binnenrijden.
Old 09-07-2007, 15:16
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Maarten View Post
Enige minpunt aan de chicane is de inrit van de pitlane. Ze hadden de inrit beter aan de rechterkant in de remzone laten beginnen. De ingang is nu té smal en je hindert automatisch achterliggers als je moet binnenrijden.

Die inrit is wel gemakkelijk om te zien of iemand de pits opzoekt vanop de F1-pitsmuur...
Old 09-07-2007, 15:20
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Quote:
Ik vind het spijtig dat er zo een grote uitloopstrook is bij het uitkomen. Het kan aan de fun cup liggen, maar ik denk dat slechts 1 op 5 reglementair (= niet aan de rechterkant van de curbs) uit deze bocht kwam. Zet er een muur of vangrails, want nu wordt er té veel van geprofiteerd.
Ja! Ja! Een "Bienvenue en Wallonie" muur!
Reply With Quote
Old 11-07-2007, 21:29
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Helemaal correct, daar ligt gras genoeg Voor de eerste knik naar rechts kan men het beste de pit-entry voorzien. Als je met twee man uit die eerste rechtse knik komt en daarvoor rijd iemand die de pits ingaat dan kun je al beginnen met de brokken te ruimen

Een ander gevaarlijk punt is mijn inziens de lang doorgetrokken muur aan de linkerzijde van het circuit bij het uitkomen van de linkse knik van de verneukte Busstopchicane. Die werkt als een T-bone als een wagen de mist ingaat tijdens een "accidentje" in de Busstop.

Quote:
F1 Spa test - Wellicht weer aanpassing ingang pitlane

Het ziet ernaar uit dat de ingang van de pitlane in Francorchamps opnieuw moet aangepast worden. De vereniging van de F1-rijders GPDA heeft een brief gestuurd naar de FIA om de wijziging te vragen.

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=2229
Blunder na blunder, dit zegt toch veel over de (ontbrekende) capaciteiten van de mensen die verantwoordelijk zijn voor de verbouwing, of moet ik het verkrachting noemen, van het circuit.

De architect, de projectgroep van het circuit en de FIA (en/of RACB) die alleen hun stempel zetten onder deze verbouwing.

Er is maar 1 echte verliezer van deze verbouwing en dat is de toeschouwer! Weg la Source, weg Busstop, weg Blanchimont
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 12-07-2007, 16:09
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Op F1-live.com nog enkele foto's gevonden die evolutie's en nieuwigheden laten zien:

Old 18-07-2007, 10:20
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Die tribune wordt volgende week in gebruik genomen tijdens de 24h van Spa..
Reply With Quote
Old 18-07-2007, 11:21
strepper strepper is offline
De Paddock Rookie

wel moest ik geld hebben.
ik zou mij een tribune zetten op het circuit.
enige vereiste van mij zou zijn zijn levenslang gratis toegang.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules