De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #211  
Old 09-07-2007, 14:56
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bonheiden City
Posts: 2,168
Ja, idd, je kan er redelijk goed inhalen!
Maar de chicane is er niet makkelijker op geworden, integendeel!
Ik vind het spijtig dat er zo een grote uitloopstrook is bij het uitkomen. Het kan aan de fun cup liggen, maar ik denk dat slechts 1 op 5 reglementair (= niet aan de rechterkant van de curbs) uit deze bocht kwam. Zet er een muur of vangrails, want nu wordt er té veel van geprofiteerd. Fouten worden niet meer afgestraft! Dat laatste geldt trouwens voor bijna het hele circuit. Er gebeuren alleen nog zware ongevallen, al de kleine foutjes waardoor vroeger zandbakken moesten worden opgezocht worden opgevangen op de asfaltstroken.

Enige minpunt aan de chicane is de inrit van de pitlane. Ze hadden de inrit beter aan de rechterkant in de remzone laten beginnen. De ingang is nu té smal en je hindert automatisch achterliggers als je moet binnenrijden.
__________________
Reply With Quote
  #212  
Old 09-07-2007, 15:16
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally Posted by Maarten View Post
Enige minpunt aan de chicane is de inrit van de pitlane. Ze hadden de inrit beter aan de rechterkant in de remzone laten beginnen. De ingang is nu té smal en je hindert automatisch achterliggers als je moet binnenrijden.

Die inrit is wel gemakkelijk om te zien of iemand de pits opzoekt vanop de F1-pitsmuur...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #213  
Old 09-07-2007, 15:20
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Quote:
Originally Posted by Maarten View Post
Ik vind het spijtig dat er zo een grote uitloopstrook is bij het uitkomen. Het kan aan de fun cup liggen, maar ik denk dat slechts 1 op 5 reglementair (= niet aan de rechterkant van de curbs) uit deze bocht kwam. Zet er een muur of vangrails, want nu wordt er té veel van geprofiteerd.
Ja! Ja! Een "Bienvenue en Wallonie" muur!
Reply With Quote
  #214  
Old 11-07-2007, 21:29
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Maarten View Post
Enige minpunt aan de chicane is de inrit van de pitlane. Ze hadden de inrit beter aan de rechterkant in de remzone laten beginnen. De ingang is nu té smal en je hindert automatisch achterliggers als je moet binnenrijden.
Helemaal correct, daar ligt gras genoeg Voor de eerste knik naar rechts kan men het beste de pit-entry voorzien. Als je met twee man uit die eerste rechtse knik komt en daarvoor rijd iemand die de pits ingaat dan kun je al beginnen met de brokken te ruimen

Een ander gevaarlijk punt is mijn inziens de lang doorgetrokken muur aan de linkerzijde van het circuit bij het uitkomen van de linkse knik van de verneukte Busstopchicane. Die werkt als een T-bone als een wagen de mist ingaat tijdens een "accidentje" in de Busstop.

Quote:
F1 Spa test - Wellicht weer aanpassing ingang pitlane

Het ziet ernaar uit dat de ingang van de pitlane in Francorchamps opnieuw moet aangepast worden. De vereniging van de F1-rijders GPDA heeft een brief gestuurd naar de FIA om de wijziging te vragen.

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=2229
Blunder na blunder, dit zegt toch veel over de (ontbrekende) capaciteiten van de mensen die verantwoordelijk zijn voor de verbouwing, of moet ik het verkrachting noemen, van het circuit.

De architect, de projectgroep van het circuit en de FIA (en/of RACB) die alleen hun stempel zetten onder deze verbouwing.

Er is maar 1 echte verliezer van deze verbouwing en dat is de toeschouwer! Weg la Source, weg Busstop, weg Blanchimont
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #215  
Old 12-07-2007, 16:09
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Op F1-live.com nog enkele foto's gevonden die evolutie's en nieuwigheden laten zien:






__________________
Reply With Quote
  #216  
Old 18-07-2007, 10:20
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Die tribune wordt volgende week in gebruik genomen tijdens de 24h van Spa..
Reply With Quote
  #217  
Old 18-07-2007, 11:21
strepper strepper is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2005
Location: hulshout
Posts: 150
wel moest ik geld hebben.
ik zou mij een tribune zetten op het circuit.
enige vereiste van mij zou zijn zijn levenslang gratis toegang.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.