En wat GP4 betreft; volgens mij overtreft die met verve F1 2002...ook al is het nog steeds een "race spel", en geen "race simulator" (zoals GPL nog steeds de enige is....op dat Nascar-spel van Sierra na misschien, maar dat spel ken ik niet zo heel goed.)
Op alle vlakken wederom een stap vooruit t.o.v. GP3, maar het heeft zijn tijd nodig. Ik merk nog steeds geen zwaartekracht en je voelt nooit echt het contact met de grond, en ook de force feedback is zwak. Het racen zelf is echter érg leuk, mede dankzij een AI die tot dusver een erg positieve indruk op me naliet. Dat het spel zich afspeelt in 2001 kan me niet veel schelen, tenslotte kan je onmogelijk een realistisch spel van een seizoen maken dat nog niet verreden werd. De geanimeerde pitventjes, marshalls, etc.. zijn wel grappig, maar ze mogen voor mijn part terug verdwijnen - ik wil racen en niet in een tekenfilm zitten. De circuits zien er erg mooi uit, en da's natuurlijk wel belangrijk. Kortom; het is nog steeds verre van een simulator, maar GP4 is een erg leuk spel waarin je veel plezier kan beleven.
Last edited by Stipey; 18-06-2002 at 21:08.
|