De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 12-03-2009, 20:18
historyf1 historyf1 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2007
Location: molenstede
Posts: 9
Nivelles-Baulers

Ooit reden hier de f1 wagens hun rondjes, nu schiet er amper wat van over...
Ooit maakte die circuit deel uit van de f1-kalender, op een moment dat er van mij nog lang geen sprake was...

Waarom weet ik niet, maar om de ene of de andere reden ben ik er verschrikkelijk nieuwsgierig naar...
Waarom in Nijvel?
Waarom zo kort?
....?

Zijn er mensen die info hebben, foto's, whatever... ik zoek me gek maar kan maar weinig vinden, eender wat is welkom.

mvg,

Sven
Reply With Quote
  #2  
Old 12-03-2009, 23:52
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
waarom in Nijvel? tja, waarom in Spa? waarom in Le Mans?
Waarom zo kort? de lengte van het circuit is gewoon een design-keuze. veel circuits waren toen redelijk kort
waarom het zo kort op de F1-kalender stond? er werd toen gewisseld tussen Vlaamse en Waalse circuits voor de Belgische GP. Toendertijd Zolder en Spa. Maar Spa was een tijdje geen optie omdat de rijders het oude circuit te onveilig vonden, en er niet meer wilden rijden (er is zelfs eens een staking geweest, als ik me niet vergis). En het was gewoon een onpopulair circuit, met van de toeschouwers een kritiek die je nu weleens hoort over Spa: ze stonden te ver van de actie.

Wiki-pagina

meer uitleg, met foto's

ik vind het ook wel spijtig dat voor dit circuit niet bvb een nationale licentie werd overwogen of zo. Het zou eens leuk zijn om slechts enkele kilometers te moeten rijden voor Belcar of BTCS ipv altijd het halve land te moeten doorkruisen
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 13-03-2009, 00:16
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Quote:
Originally Posted by marcel View Post

ik vind het ook wel spijtig dat voor dit circuit niet bvb een nationale licentie werd overwogen of zo. Het zou eens leuk zijn om slechts enkele kilometers te moeten rijden voor Belcar of BTCS ipv altijd het halve land te moeten doorkruisen
Je moet het mij niet zeggen!
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #4  
Old 13-03-2009, 01:29
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2007
Location: Roeselare
Posts: 236
Vroeger ben ik nog een tijdje administrator geweest van de Vlaamse Racing League, online racesimulatie wedstrijden. We raceten met "Grand Prix Legends", een onnavolgbare simulatie van het 1967 seizoen in de F1. Daarin reden we in 2006 onze Summer Trophy, die werd gehouden in drie mini-competieties. Om de deelnemers warm te maken schreef ik o.a. dergelijke liederlijke stukjes op het forum (zelfs de affiches zijn mijn eigen ontwerp ). Nivelles komt er hier ook in voor, het is de voorbeschouwing van de toen gehouden "Allcar Belcup"

http://timpreza.proboards12.com/inde...lay&thread=612

Last edited by buchinski; 13-03-2009 at 01:31.
Reply With Quote
  #5  
Old 13-03-2009, 11:53
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Hasselt
Posts: 470
Zelf heb ik daar nog gefungeerd als baancommissaris in 1978.
2 wedstrijden heb ik daar gedaan.
Op 9/7/78 de BENELUX BEKERS : eerste post na de start en zover ik mij herinner hebben we daar toen een vrij grote crash gehad van allemaal Simca's.
Verder ook nog op 12-13/8/78 de COUPES NIVELLES op post 10.
Hierover weet ik niets meer.
Te lang geleden hé.

Last edited by pompierke; 13-03-2009 at 11:53.
Reply With Quote
  #6  
Old 14-03-2009, 20:29
historyf1 historyf1 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2007
Location: molenstede
Posts: 9
Quote:
Originally Posted by pompierke View Post
Zelf heb ik daar nog gefungeerd als baancommissaris in 1978.
2 wedstrijden heb ik daar gedaan.
Op 9/7/78 de BENELUX BEKERS : eerste post na de start en zover ik mij herinner hebben we daar toen een vrij grote crash gehad van allemaal Simca's.
Verder ook nog op 12-13/8/78 de COUPES NIVELLES op post 10.
Hierover weet ik niets meer.
Te lang geleden hé.
is het toevallig niet mogelijk om daar fotos van op te sporen? gebouwen,...
Reply With Quote
  #7  
Old 14-03-2009, 20:31
historyf1 historyf1 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2007
Location: molenstede
Posts: 9
Quote:
Originally Posted by marcel View Post
waarom in Nijvel? tja, waarom in Spa? waarom in Le Mans?
Waarom zo kort? de lengte van het circuit is gewoon een design-keuze. veel circuits waren toen redelijk kort
waarom het zo kort op de F1-kalender stond? er werd toen gewisseld tussen Vlaamse en Waalse circuits voor de Belgische GP. Toendertijd Zolder en Spa. Maar Spa was een tijdje geen optie omdat de rijders het oude circuit te onveilig vonden, en er niet meer wilden rijden (er is zelfs eens een staking geweest, als ik me niet vergis). En het was gewoon een onpopulair circuit, met van de toeschouwers een kritiek die je nu weleens hoort over Spa: ze stonden te ver van de actie.

Wiki-pagina

meer uitleg, met foto's

ik vind het ook wel spijtig dat voor dit circuit niet bvb een nationale licentie werd overwogen of zo. Het zou eens leuk zijn om slechts enkele kilometers te moeten rijden voor Belcar of BTCS ipv altijd het halve land te moeten doorkruisen
ik heb ergens gelezen dat het een heen en weer getrek was tussen vlaanderen en wallonië.
vlaanderen wou investeren in zolder, wallonië in spa...voor de tussenoplossing nijvel, was te weinig interesse, te neutraal...het prestige van de landdelen zou niet in beeld komen.
Reply With Quote
  #8  
Old 15-03-2009, 16:24
schumivill's Avatar
schumivill schumivill is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: Roeselare
Posts: 607
Nog wat fotos.

http://www.angelfire.com/un/essenmotorshow/index.html
__________________

Last edited by schumivill; 15-03-2009 at 16:32.
Reply With Quote
  #9  
Old 17-03-2009, 20:39
historyf1 historyf1 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2007
Location: molenstede
Posts: 9
Quote:
Originally Posted by schumivill View Post
thx kerel!

vind het erg raar dat er niemand ergens nog wat oude pics heeft liggen...
Reply With Quote
  #10  
Old 18-03-2009, 20:21
schumivill's Avatar
schumivill schumivill is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: Roeselare
Posts: 607
Quote:
Originally Posted by historyf1 View Post
thx kerel!

vind het erg raar dat er niemand ergens nog wat oude pics heeft liggen...
Kijk es op deze twee linken,wat naar beneden scrollen en je komt nivelles tegen.

http://f1gt.ifrance.com/galeries/gal1972.htm

http://f1gt.ifrance.com/galeries/gal1974.htm
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.