De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Games
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 11-10-2003, 18:31
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
Half Life 2 (Beta) Review

Minimale Systeemeisen:

Windows98/2000/Me/XP
700 MHz CPU
128 MB RAM
DX6 compatible video card
~3 GB free hdd space

Aanbevolen Systeemeisen:

Windows98/2000/Me/XP
2 GHz CPU
256 MB RAM
DX9 compatible video card
~4 GB free hdd space

Testsysteem

Windows XP met SP1
PIV 2.2 GHZ
512 DDR266

Als officieel Valve Software Beta-tester werk ik momenteel aan het lang verachtte Half Life 2.
Deze meest recente Beta dateert van eind september 2003 en is, in tegenstelling tot wat Valve wil doen geloven, nog ver van z’n “Gold”-status verwijderd.

- er ontbreken nog massa’s grafische- en audio-effects
- de AI staat nog niet op punt
- er is nog geen verhaallijn aanwezig
- het hele product is nog zeer “buggy”
- …

Het is met andere woorden nog veel te vroeg voor een review, … alhoewel.
Sommige maps zijn al zeer goed te spelen en geven een goed beeld van wat we mogen verwachten, en dat is toch héél wat!
Bepaalde scenes in het gevangeniscomplex zijn zo goed dat ze als het ware fotorealistisch overkomen. De ontzettend realistische omgevingen en de fenomenale licht- en geluidseffecten zorgen ervoor dat menig gamer kippenvel zal krijgen in bepaalde situaties. Dit spel is op grafisch vlak zonder twijfel “next gen” en zal voor Doom III zeker niet hoeven onder te doen.

Hoewel de grafische pracht en praal overweldigend is, zijn lang niet alle maps van hetzelfde niveau; bepaalde onder hen zijn zelfs ronduit saai. In sommige gevallen krijg je de indruk terug in Half Life 1 te zitten, dit omwille van het lineaire verloop van het spel. Op zo’n moment moeten de graphics het dan overnemen van de gameplay, maar zeg nu zelf, … een Ferrari met een 1.6 Liter benzine motor is toch ook niet dat.

We houden in het achterhoofd dat het spel lang niet “Gold” is en dat Valve zich nog 4 maanden gegeven heeft om alles op punt te krijgen. Ik heb er dan ook het volste vertrouwen in dat dit een kanjer van een game wordt. Watch out Doom III!

Foto’s:






Hierboven is er nog veel werk aan de winkel!



Kijk ook eens naar de FPS. Gemiddeld zo'n 20 FPS bij een resolutie van 1024*768!






__________________

Last edited by TiBo; 11-10-2003 at 18:37.
Reply With Quote
  #2  
Old 11-10-2003, 18:32
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609



Alles wat oranje is, dat wordt later nog ingevuld. Het is leuk om te zien wat er nu juist gaat komen en welke omvang dat gaat hebben.





__________________

Last edited by TiBo; 11-10-2003 at 18:39.
Reply With Quote
  #3  
Old 11-10-2003, 18:33
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609



Zelfs de Error-waarschuwingen voor de souce-code zijn in 3D. Kijk maar eens naar de schaduw die ze werpen!
__________________

Last edited by TiBo; 11-10-2003 at 18:41.
Reply With Quote
  #4  
Old 11-10-2003, 18:49
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889


potdomme, da's een film !

Mijn systeem gaat zo hard afzien....
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #5  
Old 12-10-2003, 01:04
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Hmzzzz weten we ineens waar dat verhaaltje over die gelekte source voor nodig was ...... Om het game te kunnen uitstellen zonder dat er een hoop gamers het kantoor van VALVE komen afbreken

Verder heb ik ook nog wel een stel bedenkingen .....

- Systeemeisen ==> Een spel kan enkel fijn zijn als je een goeie framerate hebt (60+) .... Door de graphics zo extreem te maken ondergraven ze het succes van hun eigen spel .... Er zijn wel meer sequel's van het oorspronkelijke spel geflopt omdat de systeemeisen gigantisch waren (UT2003 heeft nooit de gameplay van de originele UT kunnen benaderen)
- Als ik de screenshots bekijk vind ik de personages maar matige gemoddeld in vergelijking tot de omgeving (bv shipyard)
- release date : Binnen 12 maanden .... Ik zal er niet ver naast zitten

airco
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 12-10-2003, 12:46
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
Deze wou ik toch nog even meegeven. Ze komen uit een map met de naam "e3_bugbait". De laatste komt uit "e3_seafloor".
Deze maps werden klaargestoomd voor de E3 en zijn dus het best speelbaar.

Klik voor groter formaat.











__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 12-10-2003, 13:24
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Schilde, Belgium
Posts: 2,758

Grafix toch redelijk laag? Wel serieus groot. 4cd's ofzo?
__________________
greetz
Reply With Quote
  #8  
Old 12-10-2003, 14:05
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
Het eindproduct gaat waarschijnlijk op 2 disks staan.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.