De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 10-05-2008, 12:07
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

GP F1 2008: Turkije: Istanbul

De derde trainingssessie is voorbij en Red Bull staat op 1 en 3 ! Knap gereden van Webber en Coulthard. Gisteren had Coulthard ook al net niet de snelste ronde gereden, de sessie werd juist afgevlagd.
De eerste 16 piloten staan binnen 1 seconde. Ik ben benieuwd of de qualifying ook zo spannend gaat worden. Er is kans op regen dus ook kans op een verrassende polesitter ?
Old 10-05-2008, 20:59
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Het is uiteindelijk Massa geworden. Ik vind het wel verrassend dat de McLarens op P2 en P3 zijn kunnen eindigen. Misschien zullen ze er dit weekend in slagen om de Ferrari-hegemonie van de afgelopen weken te doorbreken?
Old 11-05-2008, 19:50
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
iemand dit gezien bij de voorbeschouwing op sporza ? Lammens beschreef het als 'Sammy Neirinck geeft nooit op', ik beschrijf het als een pijnlijke ervaring voor een reporter. + arrogantie van de geinterviewde, die weet dat zijn F1 niks te verdienen heeft aan het nietige, immer door politieke kwesties geplaagde België.

kort interview met Ecclestone
Old 11-05-2008, 20:25
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Mis ik iets, of had Hamilton een goede kans op winst gehad als hij bij zijn tweede stop volledig volgetankt was?
Reply With Quote
Old 11-05-2008, 21:20
Ottooke's Avatar
I need speed !

Ik heb het laatste deel van het interview met Bernie gezien. Als je een afspraak met hem maakt om over de GP van België te praten, stel dan ook geen vragen zoals: "Welke personen noemen u 'vriend'? " en "Beschrijf uw karakter in één woord.". Ik begrijp de reactie van Bernie. Ik zou op vragen over mijn privéleven ook niet antwoorden. Helemaal niet als het gesprek over de GP van België zou gaan.
Voor mij is Neirinck volledig in de fout gegaan.

De GP was vandaag interessant. McLaren en Ferrari die even snel waren. Hamilton die opvallend goed kon volgen met de hardere banden. Spijtig dat Kovalainen een lekke band kreeg, maar zijn vroege pitstop had wel een mooie inhaalrace als gevolg.
En Kubica rijdt alweer met de BMW over de finish. Hij is toch altijd vlakbij het podium, ook al zie je hem weinig tijdens de race.
Old 11-05-2008, 22:50
599gtb 599gtb is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks View Post
Mis ik iets, of had Hamilton een goede kans op winst gehad als hij bij zijn tweede stop volledig volgetankt was?
Hij moest nog eens binnenkomen om een stint af te werken met de andere soort banden.
Old 12-05-2008, 10:16
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Hamilton reed gewoon met een 3-stops strategie en de Ferrari's met 2 stops. Hierdoor was Hamilton op harde banden fenomenaal veel sneller maar moest hij uiteraard ook een keer meer binnenkomen. De strategie heeft half gewerkt (hij kwam na zijn laatste pitstop vóór Raikkonen uit) en schoot half tekort (omdat hij wel nà Massa de baan op kwam en er niet meer naartoe kon rijden). De zachtere banden die hij bij zijn laatste stint moest gebruiken liggen de McLaren blijkbaar op dit moment niet zo goed als de hardere.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 12-05-2008, 11:32
Nicki_Mks's Avatar
De Paddock Regular

Welja, maar als hij nu bij zijn tweede stop (in L29, toen hij Massa voorbij was) van strategie veranderd zou zijn, en met zachte rubbers en volle tank zou buitengekomen zijn. Barrichello heeft bewezen dat 30 laps mogelijk zijn met één tank. Dan zou hij een zeventiental seconden achterstand op Massa gehad hebben, terwijl die 10 ronden later nog binnen moest. Ik betwijfel of hij die voorsprong zou kwijtgespeeld zijn door de slechtere banden.
Reply With Quote
Old 12-05-2008, 11:36
Ottooke's Avatar
I need speed !

McLaren had iets opgemerkt aan de band en in samenspraak met Bridgestone besloten ze om voor 3 stops te gaan.

Bron: GP Update
Old 12-05-2008, 14:36
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Welja, maar als hij nu bij zijn tweede stop (in L29, toen hij Massa voorbij was) van strategie veranderd zou zijn, en met zachte rubbers en volle tank zou buitengekomen zijn. Barrichello heeft bewezen dat 30 laps mogelijk zijn met één tank. Dan zou hij een zeventiental seconden achterstand op Massa gehad hebben, terwijl die 10 ronden later nog binnen moest. Ik betwijfel of hij die voorsprong zou kwijtgespeeld zijn door de slechtere banden.
Dit kon nooit gaan werken ... Eerst reden is dat hij dan voor vele ronden geblokkeerd zou zitten achter Kubica ... Met een loodzware auto (30 laps fuel) zou hij hier nooit voorbij geraken. Bovendien zou hij dan op de zachtste banden meer dan 30 ronden moeten gaan afleggen ... Met alle slijtage-risico's + tragere rondetijden vandien.
Old 12-05-2008, 16:02
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by airco View Post
Dit kon nooit gaan werken ... Eerst reden is dat hij dan voor vele ronden geblokkeerd zou zitten achter Kubica ... Met een loodzware auto (30 laps fuel) zou hij hier nooit voorbij geraken. Bovendien zou hij dan op de zachtste banden meer dan 30 ronden moeten gaan afleggen ... Met alle slijtage-risico's + tragere rondetijden vandien.
Klopt als een bus.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 12-05-2008, 19:36
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Finish View Post
iemand dit gezien bij de voorbeschouwing op sporza ? Lammens beschreef het als 'Sammy Neirinck geeft nooit op', ik beschrijf het als een pijnlijke ervaring voor een reporter. + arrogantie van de geinterviewde, die weet dat zijn F1 niks te verdienen heeft aan het nietige, immer door politieke kwesties geplaagde België.

Dat was een intervieuw voor het programma spraakmakers op Canvas dat wordt volgende week uitgezonden dacht ik .
Dat in de voorbeschouwing was maar een klein stukje uit het intervieuw.
Old 13-05-2008, 21:21
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular

Quote:

Er is maar 1 ding dat telt bij hem. hoe groot zijn pot is en Maxke roert er in .
Reply With Quote
Old 25-05-2008, 22:54
Nicki_Mks's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Quote:
Originally Posted by Ottooke View Post
Ik heb het laatste deel van het interview met Bernie gezien. Als je een afspraak met hem maakt om over de GP van België te praten, stel dan ook geen vragen zoals: "Welke personen noemen u 'vriend'? " en "Beschrijf uw karakter in één woord.". Ik begrijp de reactie van Bernie. Ik zou op vragen over mijn privéleven ook niet antwoorden. Helemaal niet als het gesprek over de GP van België zou gaan.
Voor mij is Neirinck volledig in de fout gegaan.
Vandaag natuurlijk helemaal gekeken (gelukkig werd het interview uitgezonden gedurende de vijf minuten dat de VRT deze week niet in panne lag). Ik vind dat Bernie overschot van gelijk had en heel vriendelijk is gebleven. Moest ik in zijn positie zijn zou ik denk ik niet lang na het begin opgestapt zijn...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules