De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 12-10-2008, 17:43
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

staat de FIA in het wk rally wel team orders toe ?

Als in de formule 1 een naar een 2de of 1ste plaats rijdt,en dan nog net voor de finish een beetje vertraagd om zijn team genoot door te laten, krijg je een fluit concert, heel veel boze fans, en de fia op je dak.

In het wk rally gaat het er precies anders aan toe, hirvonen rijdt lek en valt terug naar p4 waardoor zijn kapioenschap helemaal om zeep is.
wat doet ford ? ze geven team orders aan duval en latvala, en ze moeten hun merk genootje voor laten gaan
En hier gaat het niet om enkele seconde, maar mminuten

Ook vorige rally moest duval zijn 3de plaats afstaan aan hirvonen.
Is het omdat die mannen niet op een circuit rijden dat team orders daar wel zijn toegestaan ?

Last edited by smiley; 12-10-2008 at 17:44.
Reply With Quote
Old 12-10-2008, 19:31
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Goede opmerking. Ik weet eigenlijk niet hoe het zit. Het staat in ieder geval vast dat het team orders zijn want dat wordt gewoon toegegeven.
Reply With Quote
Old 12-10-2008, 20:17
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Prachtig stukje gelezen van Peter Baert op pitstop tv.

Iedereen naar daar zou ik zeggen. Weeral heeft hij eens gelijk!
Reply With Quote
Old 12-10-2008, 22:34
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Peter begint wel heel erg te mopperen de laatste tijd. Hij heeft gelijk in wat hij zegt, maar ik vind niet dat het thuishoort op een nieuwssite, eerder op een persoonlijk blog. Maar ja, dat is uiteraard zijn eigen keuze

Last edited by Neo-242; 12-10-2008 at 22:50.
Reply With Quote
Old 12-10-2008, 22:53
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
Peter begint wel heel erg te mopperen de laatste tijd. Hij heeft gelijk in wat hij zegt, maar ik vind niet dat het thuishoort op een nieuwssite, eerder op een persoonlijk blog. Maar ja, dat is uiteraard zijn eigen keuze
Eigen meningen zijn naar mijn mening juist een meerwaarde van een website. Nieuwssites die persberichten copy & pasten zijn er al genoeg. Helaas is pitstop.tv ook meer zo'n persberichten site geworden.
Reply With Quote
Old 13-10-2008, 18:29
dupanton's Avatar
dupanton dupanton is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Eigen meningen zijn naar mijn mening juist een meerwaarde van een website. Nieuwssites die persberichten copy & pasten zijn er al genoeg. Helaas is pitstop.tv ook meer zo'n persberichten site geworden.
Volledig mee akkoord
Eindelijk iemand die nog eens zijn mond opentrekt en zijn eigen mening zegt. Bovendien is he volgens mij de mening van vele autosportfans!
Dit is niet zomaa een nieuwssite, maar een nieuwssite met een kritische blik op de zaken.
Reply With Quote
Old 14-10-2008, 08:45
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
Ooit schreef ik voor een (destijds) vooraanstaande website enkele columns, met een eigen en zeer ongezouten mening. Dat stuitte toen zowel op kritiek als op aanmoedigingen. Maar Jan-en-alleman stond te popelen om die columns te lezen en nu krijg ik nog steeds de vraag naar dergelijke columns...

Mannen, wat ben ik toch blij dat de "echte" Peter Baert, terug is opgestaan. Hoedje af voor iemand die zijn mening durft te verkondigen en er een eigen visie op na houdt. En ja, dat kán wel degelijk op een nieuwssite. Voor diegenen die er niet kunnen mee leven zijn er nog altijd de copy/paste websites die zich beperken tot voorgeknabbelde persbabbels.

Last edited by Dries DS; 14-10-2008 at 08:48.
Reply With Quote
Old 15-10-2008, 22:47
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Eurhm mannen, gaat deze thread over P. Baert of over team orders in de rally - iets wat overigens niets nieuws is. Te laat inklokken is nog altijd iets anders - visueel dan toch - dan op 10 meter voor de streep stoppen en je teammaatje voorbij laten.

Wat nog een ander verschil is, is dat het gewoon gezegd wordt dat er teamorders zijn. In de F1 is het allemaal geheimdoennerij enz. Open kaart spelen is nog altijd het beste, lijkt mij.

Baert's stukje niet gelezen wegens tijdsgebrek, maar als jullie zeggen dat hij gelijk heeft, wil ik dat best geloven natuurlijk.

Reply With Quote
Old 17-10-2008, 11:07
hannu's Avatar
hannu hannu is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Te laat inklokken is nog altijd iets anders - visueel dan toch - dan op 10 meter voor de streep stoppen en je teammaatje voorbij laten.
Wat is dan het verschil tussen te laat inklokken en 10 meter voor de streep stoppen ?
Vroeger - en dan spreek ik over de tijd dat sommige dieren nog konden spreken - had je misschien wel eens een navigator die blunderde en te laat inklokte, maar nu de sport hyper-professioneel geworden is wordt er enkel nog te laat geklokt (1) in geval van technische problemen of (2) met opzet.
En vermits er waarschijnlijk zo'n 100 camera's bovenop zitten weet iedereen of het het eerste of het tweede was.

Dus klok je te laat in wanneer je teammaat met 'weinig' tegenzin mag voorgaan, en stop je 100 meter voor de meet wanneer dat met 'veel' tegenzin gebeurt. Toch ?
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules