De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 28-04-2003, 22:29
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
Er moeten echt brokken vallen !!!

Zonet een mail gekregen van de organisatie van MINI dat wegens art.25 van het reglement het verboden is om te gaan trainen in Francorchamps van 5 to 9 mei. Er was toen net een trainingsdag die vele MINI en andere piloten wilden meenemen.

Wat nu gedaan ? Zonder enige training met de MINI aanvatten in Francorchamps ?

Als je mijn bescheiden wil kennen, dit is vragen om moeilijkheden, een hoop brokken en vooral weer een hoop gezever.

Voor al de rest van de commentaar betreffende de MINI Cup : no comment.
Reply With Quote
  #2  
Old 28-04-2003, 22:45
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 1,627
Er was vandaag één mini aan het trainen in Francorchamps...schoon zich als die Pagani afgevlogen kwam...die mini stond precies stil

Enfin Driesco, ge hebt dus gelijk, een dergelijk verbod is om miserie vragen. Trouwens...als ik hoor wat er zoal verteld wordt door de piloten uit die serie, dan lijkt het hele concept mij om miserie te vragen... (van horen zeggen hé... )
Reply With Quote
  #3  
Old 28-04-2003, 23:36
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
Hier kan MINI wel niets aan doen hé, het is namelijk een verbod voor iedereen die aan de Spa Belpro meedoet. Ook de andere wagens dan de MINI.
Reply With Quote
  #4  
Old 29-04-2003, 01:48
Piet Konijn's Avatar
Piet Konijn Piet Konijn is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2002
Location: Hamme
Posts: 310
ja is er normaal zelfs geen 2 weken test verbod!!! Ale ja dat dacht ik toch
__________________
if you think you have everything under control, you are driving to slow
Reply With Quote
  #5  
Old 29-04-2003, 06:40
Megane Megane is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2002
Location: ergens in de Kempen
Posts: 660
Quote:
Originally posted by Piet Konijn
ja is er normaal zelfs geen 2 weken test verbod!!! Ale ja dat dacht ik toch
Dat is in de FIA wedstrijden.
Reply With Quote
  #6  
Old 29-04-2003, 21:36
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
En de koersdirecties en organisatoren maar klagen dat er zo schandalig asociaal wordt gereden in de cup-series.............

Het een spreekt het ander tegen........nee van die blauwe jasjes mannen met embleem erop heb ik geen hoge pet op in Belgie. wees gerust, in Nederland is me die pet allang van mijn kop gevallen

Maaruh........van 14.45-15.30 op 9 mei mag je trainen met de yaris-cowboys. Dat kost niks extra's.....zat al bij het inschrijvingsgeld inclusief.

bron: lees het hier
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #7  
Old 01-05-2003, 15:12
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Het zal toch betalen worden. Belcar moet niet betalen omdat het al in het inschrijvingsgeld zit. Dat is toch de info van RACE.

FRIDAY 09/05/2003

09.00 – 13.30 INCENTIVE RACE

13.45 – 14.30 MEDIAGROUP VAN DYCK - BELCAR

14.45 – 15.30 TOYOTA YARIS CUP + MINI COOPER CHALLENGE

15.45 – 16.30 RENAULT SPORT CLIO CUP ELF

16.45 – 17.30 RENAULT FORMULA 1600

17.45 – 18.30 DUTCH SUPERCAR CHALLENGE




TARIF : 125,00 € (htva) par séance de 45 minutes.

Contractuel pour le Mediagroup Van Dyck - Belcar
Reply With Quote
  #8  
Old 01-05-2003, 15:51
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
Echt scha,dalig, gaan we per rondje zo een 20 euro moeten betalen.
Een andere oplossing is een snellere auto kopen , dan kan je meer rondjes rijden voor hetzelfde geld.

De trainingsdag van 7 mai was 500 euro voor een ganse dag. Nu 125 euro voor 45 min.
Reply With Quote
  #9  
Old 01-05-2003, 16:04
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
Quote:
Originally posted by Driesco
Echt scha,dalig, gaan we per rondje zo een 20 euro moeten betalen.
Een andere oplossing is een snellere auto kopen , dan kan je meer rondjes rijden voor hetzelfde geld.

De trainingsdag van 7 mai was 500 euro voor een ganse dag. Nu 125 euro voor 45 min.
Waar da gij over zaagt, ge hebt toch al het plezier om met uw racemini naar francorchamps te rijden... dan 45min toerkes draaien (125€ wa is da nu allé, in vergelijking met de andere kosten), en derna terug naar huis met uwe racemini...
Reply With Quote
  #10  
Old 01-05-2003, 16:57
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Vandaag hebben er een twaalftal mini's getest in Francorchamps op een halfnatte baan. het kostte vandaag 350 euro voor 3 uren.
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #11  
Old 02-05-2003, 11:15
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
Een vraag die ik even in de openbare groep wil gooien.

Wie is eigenlijk eigenaar van Circuit Zolder, en moet men echt zoveel vragen om uit de kosten te komen of is dit pure winst.

Ik dacht niet dat de marchalls rond het circuit er schatrijk van werden.
In een voetbal-tennis of andere club onderhouden de leden toch ook niet de infrastructuur, maar wordt dat door de club zelf gedaan door op zoek te gaan naar sponsors.

Ik ben rotsvast de mening toegedaan dat indien de circuits hun infrastructuur zouden openstellen voor iedereen aan aanvaardbare prijzen we meer teams en wagens zouden zien dan nu het geval.

Om u een idee te geven Flugel ( maar ja wa is da voor mij ???? ) wij hebben dit jaar maar eventjes 7200 mini en 3295 TC inschrijvingsgeld betaald. Indien we dit niet zouden moeten betalen konden we dit uitgeven aan de wagen. Deze kan dan sneller worden, meer spektakel voor iedereen, meer publiek dus meer inkomsten voor zolder.

Is ook een manier van denken hé.
Reply With Quote
  #12  
Old 02-05-2003, 17:27
Beemer's Avatar
Beemer Beemer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2002
Location: Glasgow
Posts: 1,597
Quote:
Originally posted by flugel
Waar da gij over zaagt, ge hebt toch al het plezier om met uw racemini naar francorchamps te rijden... dan 45min toerkes draaien (125€ wa is da nu allé, in vergelijking met de andere kosten), en derna terug naar huis met uwe racemini...
Mag je eigenlijk met die Mini op de openbare weg???
Kan een stomme vraag zijn, maar don't shoot me!
Reply With Quote
  #13  
Old 02-05-2003, 17:29
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally posted by Beemer
Mag je eigenlijk met die Mini op de openbare weg???
Kan een stomme vraag zijn, maar don't shoot me!
Dat was de bedoeling...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #14  
Old 02-05-2003, 17:37
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by Driesco
Ik dacht niet dat de marchalls rond het circuit er schatrijk van werden.

Om geen rare vragen te krijgen als deze, laten alle baanposten hun Bentley's en Rolls'kes in het weekend thuis

Zelf hebben de Marshals die in het weekend actief zijn geen binding met het circuit.....dat gaat via NSK/KACB. De mensen van de weekploeg zijn wel verbonden aan het circuit. Vergoeding voor door de weekse activiteiten is overigens niet erg rijkelijk, tis leuk meegenomen.

Maar idd.....de geldstromen op en rondom de VZW Terlaemen blijf ik af en toe wonderlijk vinden......

Elke week uitverkocht, oftewel elkde dag bezet.........en de prijzen die je moet betalen voor een simpele brandblusser en afgeragde vlag zijn niet mis.

Nu zijn er afgelopen jaren wel wat infrastructuur werken geweest, (kanaalsectie + nieuwe pits & paddock).............kan zijn dat men "spaart" voor de rest.

Tja dat zijn er nog wat andere opties waar dat geld naartoe kan gaan..........maar dat kan ik niet onderbouwen, heeft dus ook geen nut om daarover te speculeren.

Maar de simpele marktwet zegt.......hoe goedkoper, hoe meer vraag naar produkten........uiteindelijk is je winst dan groter, maar dat mogen jullie zelf bedenken hoe je dat berekend.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #15  
Old 02-05-2003, 19:51
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
Quote:
Originally posted by Driesco
.

Om u een idee te geven Flugel ( maar ja wa is da voor mij ???? ) wij hebben dit jaar maar eventjes 7200 mini en 3295 TC inschrijvingsgeld betaald. Indien we dit niet zouden moeten betalen konden we dit uitgeven aan de wagen. Deze kan dan sneller worden, meer spektakel voor iedereen, meer publiek dus meer inkomsten voor zolder.

Is ook een manier van denken hé.
'k weet nie of er meer volk zou komen als uwe mini sneller gaat gaan... Nu problemen maken over het inschrijvingsgeld is rijkelijk laat bezint eer ge begint is een mooi spreekwoord... en een cupwagen sneller maken hoe ga je dat doen als iedereen in theorie met hetzelfde materiaal rijdt.

Wat circuit zolder betreft, ik denk dat men daar probeert een gezond financieel beleid te voeren, maar met alle wetgevingen (lees verstrengingen) is het denk ik noodzakelijk te blijven investeren, en dit komt de piloten dan weer ten goede (die tenminste nog ergens terecht kunnen)
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.