![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
![]() Nu ja, ik ga denk ik, eens op zoek naar wat leuke reclame voor op de Civic... ![]() |
|
||||
|
||||
Prachtige passages gezien van Filip. Heb er ook filmpje van. Vraag me af waar hij geëindigd is in de rallysprint. Op het stuk waar ik stond was hij zowat de snelste volgens ene met een cronometer. (Dicht bij industriezone in poperinge, veel bochten)
Ga er dan eens tijd voor maken om de wagen te bouwen. Heb al heel wat van de sponsors op de PC opgeslaan, dus dat komt in orde... Grtzzzz Heb ook al eens rondgekeken voor de kleuren op de wagen. Naast het grijs heb je ook nog rood, blauw en een soort "flesh" kleur. Morgen of in de loop van de week ga ik eens met een foto naar de Supra Bazar (ja de sponsor van mijn Civic, ![]() Het kleur rondom het embleem van "Keurslager" is waarschijnlijk Flesh, maar ik weet niet zeker of hiervan een spuitbus is. Het zal ook al niet eenvoudig zijn om dat allemaal te spuiten. Misschien maak ik daar beter een decal van. Het zelfde voor het blauw met die fleshkleur letters erin (Ignace & Liliane). Het rood is een ander paar mouwen. Op de originele wagen zitten zelfs verschillende kleuren rood, zodat dit mij wat vrijheid geeft en ik dus niet moet mikken op perfectie tussen het rood van de decal en dat dat ik ga spuiten. Ik ga kiezen voor een egale rode kleur denk ik... Beter dan de originele dus ![]() Pfff, het zal niet eenvoudig worden. Ik dacht eerst aan spuiten van die verschillende zaken en steeds afplakken... Denk dat het eenvoudiger zal zijn om er één grote decal van te maken. Hopelijk lukt dat met Ulead Photo express... Last edited by Loeten; 17-09-2006 at 20:58. |
|
|||
|
|||
Quote:
Veel succes met het bouwen van de mooie lancer |
|
||||
|
||||
![]() Dit lijkt uit te lopen op extreem masochisme ![]()
|
||||
|
||||
Wel mooi voor ons voyeurs trouwens
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
En als je hem dan toch staan hebt, dan kun je er net zo goed iets mee doen he. En die wagen van Filip zat in mijn hoofd. De decals zijn trouwens niet bestaande, dus die moet ik sowieso al maken he. En zo'n Mitsu Lancer nieuwbouw is toch al gauw (effe spieken) € 32,50 terwijl deze me er € 3,00 koste. Akkoord, de verzendingskosten waren € 22,50 maar er zat ook nog een gebouwde Corolla bij. Een totale winst uiteindelijk van 30 euro... Maar daar was het me niet echt om te doen. Anyway, ik hoop er eindelijk eens aan te beginnen. Misschien vanavond, maar de rest van de week zit vol: dinsdag en donderdag vergadering, woensdag SVS voetbal op school... Tja, vrijdag dan maar met wat geluk... Eerst de M1 nu... grtzzz |
|
||||
|
||||
Hier ben ik begonnen met het afplakken voor de verschillende kleurtinten. Eerst komt het rode, daarna het blauwe... Ik twijfel nog rond dat huidskleurdeel. Misschien dat ik dit in de decal verwerk.
Het moeilijkste deel hier is het juiste kleur te vinden. Ik heb even geneusd op een site met de RAL-nummers. Ik hoop dat ik de juiste vast heb: rood RAL 3020 en blauw RAL 5022. (huidskleur RAL 1002) De link: http://ral-kleuren.deautolaksite.nl/ral-kleuren.htm Morgen ga ik die kopen... Kwestie van tegen de avond verder te kunnen doen... De decals ontwerpen is hier voor in het weekend... Weer niet veel te doen, gelukkig maar... |
|
||||
|
||||
Het afplakken is al een feit...
![]() grtzzzz |
|
||||
|
||||
De spuitjob verliep voortreffelijk, maar... ditmaal was de hechting van de Dupli Color op de Tamiya acrylic niet zo denderend. Of ik had te weinig geduld. Anyway, problemen zijn er niet, alles valt makkelijk op te lossen...
![]() ![]() Bij foto 2 was ik wat te fel aan het afplakken en heb ik per ongeluk wat teveel afgeplakt. Dit kan ik makkelijk bijschilderen met een penseeltje, net als de onderzijde daarvan. ![]() Bij foto 3 is een stukje lak meegekomen. Het rode vlekje is dus van de onderliggende (originele) lak. Gelukkig komt daar een decal over, maar ik ga het toch wat bijstippen om doorschijning te voorkomen. Nog bij foto 3 merk je boven de wielkas dat ook daar verf ontbreekt. Ditmaal bladerde wat verf af toen ik de plakband verwijderde. Een beetje onoplettendheid van mij dan weer. Hier ga ik dus opnieuw moeten afplakken en spuiten. Hopelijk lukt dat zonder al te veel problemen... Desnoods eerst een laagje met het penseel. grtzzzz |
|
||||
|
||||
druk in de weer geweest vandaag loeten.
|
|
||||
|
||||
te lang gewacht met het verweideren van tape, mag al na een paar minuten
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Plus wat bijschuren had geen kwaad gekund... Ik weet wat me te doen staat... |
|
||||
|
||||
Dit ziet er een fel project uit.
|
|
||||
|
||||
PROBLEEMPJE: Heeft iemand enig idee welk lettertype dit eigenlijk is? Ik heb geen passende cijfers gevonden en zou toch graag de realiteit goed nabootsen. Bovendien zijn de meeste nummers van rallywagens met dit type gemaakt...
![]() THANKS
|
||||
|
||||
Dat is de "Helvetica Black Condensed". Normaal is er dan nog aan gerokken in de hoogte en aan geduwd in de breedte. Het Helvetica lettertype zit normaal gesproken niet standaard op de meeste pc's. Dat wordt dus nog een probleem want het is absoluut niet makkelijk om de Helvetica van het net te "plukken".
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|