De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 15-08-2006, 22:38
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Mitsubishi Lancer evo 6 - 2006 - Filip Pyck - Tamiya - 1/24

Een hele poos terug kocht ik via ebay een reeds gebouwde Lancer. Het koste me iets van een 10 euro met verzending erbij... Jammer dat hij gebouwd was, maar okey, ik snapte de Spaanse uitleg erbij niet. Achteraf snapte ik wel waarom er geen interesse ervoor was.

Anyway, dit is de doos van het origineel:



Ik had ook al de wagen bevrijd van zijn decals, wat gedemonteerd in de mate van het mogelijke en al geschuurd en geprimed. Dus ik heb al een kleine voorsprong.



Oorspronkelijk zou ik de Bastoswagen van Tsjoen maken (de Luxemburgversie) maar die decals bleken uitverkocht in Domino (thanks Scooby :evil: ) maar na wat rijpen kreeg ik een ander idee...

Dit moet hij dan worden:



Zoals je ziet valt de livery best mee om zelf te maken. Op enkele details na. De sponsors kan ik makkelijk vinden aangezien ik vroeger woonde waar deze piloot (en zijn sponsors) woont (wonen).

Ik heb al heel wat foto's van de wagen. Vandaag trouwens een hele reeks nog gaan nemen tijdens de RS Staden, tijdens de eerste neutralisatie. Ik twijfel alleen nog of ik deze versie maak of de versie die in Ieper reed. Er zitten steeds wat wijzigingen op zijn livery. Deze van Staden is de makkelijkste, denk ik...

Ik begin pas aan deze wagen (de decals dan) als de Civic klaar is. Die gebruik ik immers als "testcase" voor het zelf maken en printen van decals.

Grtzzz
Reply With Quote
  #2  
Old 16-08-2006, 00:11
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
Scoobyfreak had die decals al liggen van rond nieuwjaar van de lancer van tsjoen, dus kon dat niet weten he, en op e bay zal je er wel nog vinden den ik of mg modelisme


en die lancer ziet er wel erg uit, die spanjaard is kleuren blind zeker,?

ik ben wel geen zo een fan van de decoratie van de lancer van pyck.
Reply With Quote
  #3  
Old 16-08-2006, 09:13
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by scoobyfreak
Scoobyfreak had die decals al liggen van rond nieuwjaar van de lancer van tsjoen, dus kon dat niet weten he, en op e bay zal je er wel nog vinden den ik of mg modelisme.
Neej dat kon je inderdaad niet weten. Ik had de plannen al een tijdje in mijn hoofd, maar ben pas na nieuwjaar naar Domino getrokken. Ah niet erg hoor, zoals je zegt, er zullen nog wel kansen komen

Quote:
Originally Posted by scoobyfreak
en die lancer ziet er wel erg uit, die spanjaard is kleuren blind zeker,? .
Die Spanjaard schilderde naar eigen goedwil denk ik. De rode kleur was echt vuurrood, de velgen zilvergrijs en zo nog een paar dingen. Zelfs de decals waren compleet verkeerd geplaatst. Idem zo met de Corolla die ik bij hem kocht en waarvan ik de witte Tsjoen bolide gemaakt heb...

Quote:
Originally Posted by scoobyfreak
ik ben wel geen zo een fan van de decoratie van de lancer van pyck.
Ik ook niet, maar hoe langer je naar em kijkt, des te mooier hij wordt. Het is dan ook vooral omdat mijn ouders vaak naar zijn café gaan en de barbeque halen ze bij de sponsor Ignace en Liliane.

Er staat trouwens TE KOOP op zijn wagen. Vreemd, ik zal eens moeten navragen. Misschien koopt hij voor volgend jaar een nieuwe...

Reply With Quote
  #4  
Old 16-08-2006, 11:48
Steven's Avatar
Steven Steven is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 192
de decals van tsjoen met bastos zijn niet meer beschikbaar van renaissance, maar ze bestaan wel nog van studio27.
pyck zin wagen staat idd te koop, waarom weet ik wel niet.
Reply With Quote
  #5  
Old 16-08-2006, 23:18
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Zijn wagen staat al een tijdje te koop hoor. Stond er ook al in het groot op in de Rallye Terre de Langres. Nuja, welke wagen staat er niet te koop....
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #6  
Old 22-08-2006, 17:00
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Ondertussen is de laminaat gelegd en moet ik enkel nog de plinten vastmaken aan de muur. Ook daar is het prutsen want wij zitten hier nog met lemen bepleistering. Een gaatje van 1 cm² wordt na afstoffen al gauw een gat van 10 cm²... Ik mag dus overal langsonder tegen de muur nog latten plaatsen om de plinten degelijk vast te maken. Vandaar dus veel tijd die verloren gaat en die ik niet kan gebruiken voor nieuwe projecten. En dan maak je de fout van te vlug te willen doen met andere projecten (cfr Xsara).

Maar, dit gezegd zijnde en gaan we nu even de Mitsu ter hande nemen.

Ik had een voorsprongetje omdat ik de wagen al eens in een laagje primer had gezet. Zo kon ik direct alle oneffenheden zien die de Spanjaard voor me over had gelaten. Tijdens het bijschuren en werken aan de spoiler viel me trouwens op dat die kerel geen primer gebruikt heeft. Op sommige plaatsen bladerde de verf en mijn primer er gewoon af van zodra ik wat (serieuzere) druk zette... Dat belooft weinig goeds voor de komende verflagen... Dus als test heb ik overal eens wat extra geschuurd en zo, maar ik kreeg niks meer los. Oef das een zorg minder (hoop ik). Dus pls steeds primer gebruiken !!

Na het schuurwerk nam ik even de referentiefoto's erbij om de body te vergelijken. Al bij al waren er weinig verschillen. Toch had ik wat werk.

1/ De spoiler:





Bij Pyck heb je geen flappen tussen spoiler en kofferbak. Die moesten dus bij de officiële evo 6 verwijderd worden. Hier kreeg ik af te rekenen met die afbladering. De spoiler werd bijgeschuurd en herplaatst. Goed gelukt denk ik.









2/ De zijspiegeltjes:



Dit blijken dus heel andere spiegeltjes te zijn. De originele eraf dus... Als ik het goed heb, heeft Domino er van Renaissance liggen die wel de correcte zouden moeten zijn... Komend weekend daarheen...



3/ De luchthapper:

Filip Pyck heft er helemaal geen op zijn wagen staan. Afhalen dus die handel op het model... Hopelijk heb ik geen plamuurwerk, want dan moet ik ook nog putty kopen...



4/ De velgen:

Ook deze velgen zijn heel anders. Ik heb geen gelijkaardige liggen... Maar ook deze heeft Domino als ik het goed zag op de site. Allez, het zal weer een grote bestelling worden...

Voila, de body kan nu een nieuwe laag primer krijgen. Samen met de Civic zal dat zijn... Groetjes !!
Reply With Quote
  #7  
Old 22-08-2006, 19:01
BSmodels BSmodels is offline
Le mans - F1 fan
 
Join Date: Jun 2006
Location: Bertem
Posts: 543
Quote:
Originally Posted by Loeten
Ik ook niet, maar hoe langer je naar em kijkt, des te mooier hij wordt. Het is dan ook vooral omdat mijn ouders vaak naar zijn café gaan en de barbeque halen ze bij de sponsor Ignace en Liliane.

allé ik hoor het al, eten en drinken verzekerd als hij klaar is

weer een leuk project vind ik
__________________
---------------

BSmodels
Reply With Quote
  #8  
Old 22-08-2006, 23:22
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Ik heb redelijk wat geluk bij die luchthapper: er zitten geen gaatjes meer. Hij had de luchthapper er zo opgelijmd. Maar....



Tijdens het schuren kreeg ik een identiek verschijnsel als bij de spoiler: de verf ging plots afbladeren. Ik hoopte dat die er over heel de oppervlakte ging afkomen, maar dat is dus niet het geval.



Na de nieuwe primerlaag kon je deze plek nog steeds zien. Dit zal schuren worden om dat andere deel ook zo te krijgen. Je voelt zelfs een licht niveauverschil. Aangezien Pyck geen sponsoring of zo op het dak heeft, moet dit toch echt wel clean zijn...





Grtzzz
Reply With Quote
  #9  
Old 23-08-2006, 10:57
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,147
grooooote werken hier, amaii
Reply With Quote
  #10  
Old 23-08-2006, 21:38
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Knappe restauratie bezig !!
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #11  
Old 26-08-2006, 15:14
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Ik heb toch wat geluk nu weer bij deze wagen. Na wat schuren en vooral veel prutsen kwam alle lak van het dak los waardoor die lelijke plek eindelijk weg was. Nu kwam het er op aan om alles goed te schuren...





Maar nu vrees ik voor de motorkap. Ook daar zit wat hoogteverschil, al is het veel minder opvallend. Maar mijn oog heeft het gezien, dus...



Ik ga zien wat ik ga doen. De voorspoiler is ook al los gekomen door het prutsen aan de motorkap. De verf lost er niet dus das redelijk positief. Alles hangt een beetje af van de eerste mistlaag lak.

Hier ga ik kiezen voor TS-30 (Silver leaf). Ik veronderstel dat dit het juiste kleur is voor de Lancer van Pyck...

Grtzzz
Reply With Quote
  #12  
Old 26-08-2006, 15:41
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,147
zeker voor zilver dan moet alles zeker gaaf zijn,daar zie je alle fouten heel goed in , goed schuren is de bood schap
Reply With Quote
  #13  
Old 26-08-2006, 16:03
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
De eerste laag silver leaf ligt erop. Het klopt wat Flame zegt: alles is duidelijk zichtbaar, dus ook de foutjes die de Spanjaard (en ik ook hoor) maakte... De kleur is wel correct, allez, op de foto ziet het er toch goed uit:



De blutsjes en builtjes ga ik er maar bijnemen. de wagen van Pyck is niet nieuw meer, maar toch. Jammer dat het er op / in zit. Hopelijk kan ik nog wat wegwerken...

Wat de rest van de wagen betreft qua kleur, spuiten en decals heb ik het als volgt opgevat:



Grtzzz

Last edited by Loeten; 26-08-2006 at 16:06.
Reply With Quote
  #14  
Old 07-09-2006, 22:23
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Ook hier geen vooruitgang. Misschien maak ik nog wat extra of nieuwe foto's van Pycks wagen in Roeselare (Omloop van Vlaanderen).

Heb wel goeie spiegeltjes gekregen van Scoobyfreak, waarvoor superveel dank!! De postbode zorgde wel voor een bruek van één van de spiegels, maar dat los ik wel op...

Ook de wielen (velgen) zullen geen probleem vormen. Ik heb zo'n zesspaaks staan onder mijn Corolla van Tsjoen, die er eigenlijk andere moet krijgen... Dus...

Hopelijk kan ik eindelijk morgen eens verder met deze wagen... Ik droom er al van maar eraan werken...

Grtzzzz
Reply With Quote
  #15  
Old 07-09-2006, 23:55
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
Oei, sorry van de spiegel had ze mss beter moeten verpakken..

als het niet lukt om te herstellen moet je maar roepen, heb er nog een paar


en doet hij mee in de omloop? heb waarschijnlijk over zijn inschrijving gekeken zal dan ook een hoop foto's van nemen.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 03:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.