De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #31  
Old 12-10-2005, 18:19
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
WTCC is een serieuze klasse, helaas denken F1 fans dat autosport bij F1 ophoudt.
Reply With Quote
  #32  
Old 12-10-2005, 18:22
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally Posted by FIRE
WTCC is een serieuze klasse, helaas denken F1 fans dat autosport bij F1 ophoudt.
Wat een conclusie, gebaseerd op enkele reacties.
Reply With Quote
  #33  
Old 12-10-2005, 18:27
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by redje
Wat een conclusie, gebaseerd op enkele reacties.
Ok ik had dit moet schrijven:
WTCC is een serieuze klasse, helaas denken veel F1 fans dat autosport bij F1 ophoudt.
Reply With Quote
  #34  
Old 12-10-2005, 22:29
fish88's Avatar
fish88 fish88 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2005
Location: Den Haag, Nederland
Posts: 518
Ik kijk echt niet alleen naar f1. De wtcc is kwa competitie is goede klasse hoor maar ik vind die wagens (super2000 regelement) vind ik gewoon een beetje saai uitzien (het oog moet ook wat ) . Ze zijn maar een klein beetje omgebouwd kwa aerodynamica en een 4 cilinder motor zou ik best in mijn straatwagen willen hebben hoor maar als racemotor, ieder zijn smaak. Ik vind klasses als f1, dtm, champcars, irl en gt racen en nog heel wat meer leuk dus een beetje een domme conclussie van jou.

Maar dit is een beetje offtopic dus stop ik er maar mee.

Last edited by fish88; 13-10-2005 at 00:45.
Reply With Quote
  #35  
Old 07-12-2005, 17:32
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Mark
Naar het schijnt is het een kwestie van tijd dat Williams het nieuwe Concorde Agreement met Ecclestone gaat tekenen. Dat was enige tijd terug toch net iets anders Williams en Ron Dennis waren twee kameraden in de strijd tegen Ecclestone.
Volgens auto-motor-und-sport.de heeft Frank zijn handtekening gezet onder de nieuwe overeenkomst. Financiële problemen zijn bij deze dus minder geworden, er zal wat tekengeld bij zitten

Opmerkelijk is dat Williams in 2007 zal rijden met Toyota motoren. Toyota zelf heeft nog niet getekend. Zouden die Japanners op twee paarden wedden?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #36  
Old 01-10-2008, 20:05
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Soms zijn we er vroeg bij qua threads

Quote:
De Britse formule 1-renstal Williams heeft in 2007 een verlies geleden van 25 miljoen euro. De omzet bedroeg 77 miljoen euro. Dat maakte de directie van het team dinsdag bekend.

In het jaar daarvoor bedroeg het tekort nog 32 miljoen euro. In 2005 maakte Williams nog winst, ruim 40 miljoen euro.

http://www.telegraaf.nl/telesport/au...o__.html?p=2,1
Het resultaat van 2005 (winst) of 2006 (verlies) is dan ook nog wat creatief te noemen. De winst van 2005 was eigenlijk veel lager of het verlies van 2006 nog wat groter. Uiteindelijk hebben ze redelijk makkelijk 20 miljoen Engelse ponden naar binnen getikt.

Quote:
Only a couple of years earlier, Williams had reluctantly released Britain's Jenson Button from his contract to let him stay with Honda in return for £20m. "That was a survival deal," said Williams, candidly.

http://www.dailymail.co.uk/sport/mot...le-Mosley.html
Opmerkelijke woorden van Sir Frank, benieuwd hoelang ze nog zelfstandig blijven. Sir Frank zit er overigens nog warmpjes bij:

Quote:
Sir Frank Williams is the UK’s richest F1 team boss with £95 million, ahead of McLaren’s Ron Dennis and Prodrive chairman David Richards.

http://www.itv-f1.com/News_Article.a...39100&PO=39100
Gezien het huidige rampklimaat voor centjes lijken me het toch spannende tijden voor Sir Frank & Friends
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #37  
Old 01-10-2008, 21:30
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Hopelijk geeft de 2e plaats van Rosberg in Singapore wat ademruimte. Ik zou het jammer vinden als één van de smaakmakers van de jaren '80 en '90 zou verdwijnen, vooral omdat het één van de laatste privé renstallen is die werkelijk resultaten kan voorleggen.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #38  
Old 01-10-2008, 21:40
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Inderdaad angstaanjagend dat een legendarisch snelle renstal als Williams al jaren in zwaar weer zit. Dat toont het beste aan hoe sterk de Formule 1 veranderd is. En niet echt in goede zin vind ik...
Als je in de jaren 90 had gezegd dat Williams ooit failliet zou kunnen gaan... men had je voor gek verklaard!
Reply With Quote
  #39  
Old 01-10-2008, 23:50
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Gewoon nog even volhouden dat Toyota eindelijk beslist om F1 te verlaten en motorleverancier te worden van Williams.
Reply With Quote
  #40  
Old 02-10-2008, 20:56
dupanton's Avatar
dupanton dupanton is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2007
Location: Oostkamp
Posts: 140
Ze hebben wel de contracten van hun rijders en testrijder verlengt... Ze moeten dan toch wel iets hebben van garanties dat ze volgend seizoen volledig kunnen rijden
Reply With Quote
  #41  
Old 02-10-2008, 23:31
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Hopelijk geeft de 2e plaats van Rosberg in Singapore wat ademruimte. Ik zou het jammer vinden als één van de smaakmakers van de jaren '80 en '90 zou verdwijnen, vooral omdat het één van de laatste privé renstallen is die werkelijk resultaten kan voorleggen.
Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
Inderdaad angstaanjagend dat een legendarisch snelle renstal als Williams al jaren in zwaar weer zit. Dat toont het beste aan hoe sterk de Formule 1 veranderd is. En niet echt in goede zin vind ik...
Als je in de jaren 90 had gezegd dat Williams ooit failliet zou kunnen gaan... men had je voor gek verklaard!
Er is NIKS veranderd in de F1. Teams komen en teams gaan, of zijn we Lotus vergeten... Neen, toch. Business as usual - of dat nu goed of slecht is, laat ik in het midden.

Reply With Quote
  #42  
Old 03-10-2008, 00:01
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Er is NIKS veranderd in de F1. Teams komen en teams gaan, of zijn we Lotus vergeten... Neen, toch.
Zeer zeker niet, en Brabham ook niet, en Tyrrell ook niet, en March ook niet, en... allemaal legendarische teams die heel lang deel uitgemaakt hebben van het circus, tot op het moment dat.....
Het eventueel verdwijnen van Williams is dus niet uitgesloten, al vind ik het niet wenselijk.

Last edited by Jan; 03-10-2008 at 00:02.
Reply With Quote
  #43  
Old 03-10-2008, 18:20
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2007
Location: Roeselare
Posts: 236
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Er is NIKS veranderd in de F1. Teams komen en teams gaan, of zijn we Lotus vergeten... Neen, toch. Business as usual - of dat nu goed of slecht is, laat ik in het midden.
Toch effe nuanceren. Teams die komen en die gaan dan dacht ik en denk ik aan de Super Aguris, Spykers, en ja... veel vroeger aan de Simteks, Rials, Moneytron en Andrea Moda's van deze wereld. Maar er zijn toch decennia lang vaste waardes geweest in de autosport en zeker in de F1. Ferrari is en blijft het typevoorbeeld daarvan.

Maar als je vroeger iets wilde betekenen of betekend had in de F1 dan was je gepasseerd bij Tyrrell, Lotus, Brabham, Williams, McLaren enz... Ondertussen is het gros van die teams verdwenen. March, Lotus, Brabham, Tyrrell... allemaal legendarische namen die op de fles zijn gegaan. In de plaats zijn gekomen : Toyota, BMW, Honda, Renault...

Ik laat het goede of slechte daarvan niet in het midden. Volgens mij een slechte zaak! De komst van de megaconcerns heeft gezorgd voor instabiliteit in de reglementen (sportief en technisch), voor een astronomische stijging in de kosten en voor het verworden van F1 tot "een product", dat moet gekocht, verkocht en gemarketed worden.

De renstallen van tegenwoordig zijn aanhangsels van mega-constructeurs wiens core-business NIET autoracen op zich is. Als de boekhouding morgen twee uitgave postjes sluit gaat een F1 team op de fles. Tot ergens in de jaren 80 had je tenminste nog (weliswaar gesponsorde) RACE-teams in de F1. Hun hoofdbezigheid was racen en het maken van racewagens. Dus voor de sport op zich vind ik het geen vooruitgang. De komst van het grote geld heeft wel al de rest in de lift gezet : TV coverage, glamour en glitter, de marketing en de business op zich. Maar ik persoonlijk, als "race" fan, koop ik daar niets voor.

Nu... het baat niet om te klagen en te zagen. Ik zie al jaren dat de mening van de echte F1 liefhebber niet meer meetelt. Mijn interesse in die tak van de autosport, die ik al bijna 30 jaar volg is dan ook danig gedaald tegenwoordig. We zien wel waar het uitkomt.
Reply With Quote
  #44  
Old 03-10-2008, 20:27
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Lijkt me een vrij rake synthese
Reply With Quote
  #45  
Old 04-10-2008, 12:06
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Jan View Post
Lijkt me een vrij rake synthese
Niet helemaal mee akkoord. Een rake synthese misschien wel, maar of het een neutrale is, durf ik te betwijfelen. De synthese is immers vanuit een racefan hoek geschreven - wat op zoch natuurlijk geen enkel probleem is.

Ik ben het er overigens volledig mee eens dat de eerder aangehaalde verdwenen top-teams een aderlating zijn voor "de magie" van de sport. Maar, we moeten ook eerlijk zijn en de zaken eens vanop een afstandje bekijken. Als er geen overnemers waren in de stijl van Honda, Mercedes en andere megaconstructeurs/merken, dan hadden we al enkele jaren geen F1 meer gehad. Zij hebben immers de "vrijgekomen" plaatsen ingenomen van de anderen.

Het is niet enkel dat er morgen een team op de fles gaat als de (be)rekeningen niet meer kloppen. Lotus en anderen zijn allemaal op de fles gegaan omdat, in nagenoeg alle gevallen, het geld op was.

Het blijft een feit dat F1 niet alleen te financieren valt door sponsoring en TV-rechten alleen. Bernie is immers niet pas "vrij recentelijk" met het verdelen van de TV-inkomsten begonnen. Dat bestond ook al ten tijde van Lotus en consoorten.

Dat Ferrari er nog altijd bij is, is net precies om deze reden. Hun autoverkoop is altijd rechstreeks of onrechtstreeks gekoppeld geweest aan de F1. Een Ferrari, Mercedes, Toyota, Honda, Renault, BMW kan je als klant gaan kopen. Een Williams, March, Brabham enz. niet. Lotus de uitzondering, maar of ze echt goeie producten hadden op het moment dat ze de F1 verlieten, weet ik niet precies, maar ik durf het te betwijfelen. Hun product portfolio is pas later weer op punt gezet.

Overigens, de reden waarom mijn eerste auto in 1987 een Honda was... Inderdaad, "Powered by Honda" voor de Williams van Mansell en de Lotus van Senna.

En zo zijn we weer aanbeland bij de titel van deze thread: Williams.

Williams Honda Power

Last edited by Guido; 04-10-2008 at 12:08.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.