De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Informatica en Fotografie
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 26-08-2003, 07:39
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by Finish
Ik snap hier iets niet:

Zend IK die handel nu door ofzo ? Bij mijn weten onmogelijk, want ik heb totaal nog geen *.pifkes of *.scr'kes via mail geopend en mijn firewall en virusscanner zijn 100% up to date en staan altijd lekker te waken.
Dat is nu net het lepe aan die viruswormen ......

PC X is besmet met het virus

PC X stuurt een virusmailtje naar PC Y zich voordoende als Persoon Z (Gegevens van de Persoon Z vind hij in het windows adres boek)

Het is dus perfect mogelijk dat andere personen virusmails aankrijgen die schijnbaar "van jouw" komen zonder dat jij besmet bent.
Old 26-08-2003, 10:00
Martijn's Avatar
Martijn Martijn is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by airco

Het is dus perfect mogelijk dat andere personen virusmails aankrijgen die schijnbaar "van jouw" komen zonder dat jij besmet bent.
Inderdaad, ook al probeer je dan nog een mailtje te sturen naar de afzender, meestal zal dit niets uithalen.

Misschien handig voor er even bij te vermelden, website naar removal tools:

Dan nog 2 links i.v.m. een online virusdatabase(met aanwijzigingen hoe ze te verwijderen), mijn ervaring is dat je het ebste resultaat krijgt als je op de 2 sites gaat zoeken, 't is niet dat 1 van de 2 sites er boven uit steekt.

Tenslotte nog een gratis online virusscanner(zeer handig als je systeem infected is en je virusscaner niet wil starten):
[edit]
Even alle links 'klikbaar' gemaakt
[/edit]

Last edited by Martijn; 26-08-2003 at 10:07.
Reply With Quote
Old 26-08-2003, 11:32
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Originally posted by airco
Dat is nu net het lepe aan die viruswormen ......

PC X is besmet met het virus

PC X stuurt een virusmailtje naar PC Y zich voordoende als Persoon Z (Gegevens van de Persoon Z vind hij in het windows adres boek)

azo leep
Old 26-08-2003, 16:14
Beemer's Avatar
Beemer Beemer is offline
De Paddock Regular

Anneke heeft dat een tijd geleden aan de hand gehad, mails die werden doorgestuurd via een pandora-adres da ooit eens door mij was aangemaakt en dan terug verwijdert.
Reply With Quote
Old 29-08-2003, 22:41
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Veiligheidsexperts hebben vrijdag een tweede aanval van het internetvirus Sobig.F kunnen tegenhouden. Het virus, dat in de afgelopen dagen wereldwijd tienduizenden computers besmette, zou nieuwe 'instructies' ophalen bij twintig besmette computerservers. http://nu.nl/news.jsp?n=194065&c=53
Heb vandaag toch weer een stuk of 10 meldingen binnen gekregen, niet rechtstreeks op mijn PC. Ze werden mooi tegengehouden door mijn provider..........was ook bij de eerste golf zo........

Kreeg alleen het vriendelijke verzoek dat ik kontakt moest opnemem met de "besmette personen"..........waarvan 90% belgisch was
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 29-08-2003, 23:09
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

De mails die het virus dragen worden ook door mijn provider geblokkeerd. Vandaag heeft de FBI één van makers van één van de vele varianten gearresteerd. Het is een 18 jarige Amerikaan die niet echt veel code had veranderd in vergelijking met het originele virus.
Sinds eergisteren werk ik 90% van de tijd in Linux, en daar heb ik nog geen enkel virus gehad
Old 30-08-2003, 01:47
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by Ottooke
Sinds eergisteren werk ik 90% van de tijd in Linux, en daar heb ik nog geen enkel virus gehad
Let wel op dat Linux je geen vals gevoel van veiligheid geeft .....

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules