![]() |
|
|
|||
|
|||
WTCC is een serieuze klasse, helaas denken F1 fans dat autosport bij F1 ophoudt.
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
WTCC is een serieuze klasse, helaas denken veel F1 fans dat autosport bij F1 ophoudt. |
|
||||
|
||||
Ik kijk echt niet alleen naar f1. De wtcc is kwa competitie is goede klasse hoor maar ik vind die wagens (super2000 regelement) vind ik gewoon een beetje saai uitzien (het oog moet ook wat
![]() ![]() ![]() Maar dit is een beetje offtopic dus stop ik er maar mee. Last edited by fish88; 13-10-2005 at 00:45. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Opmerkelijk is dat Williams in 2007 zal rijden met Toyota motoren. Toyota zelf heeft nog niet getekend. Zouden die Japanners op twee paarden wedden?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Soms zijn we er vroeg bij qua threads
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Hopelijk geeft de 2e plaats van Rosberg in Singapore wat ademruimte. Ik zou het jammer vinden als één van de smaakmakers van de jaren '80 en '90 zou verdwijnen, vooral omdat het één van de laatste privé renstallen is die werkelijk resultaten kan voorleggen.
|
|
||||
|
||||
Inderdaad angstaanjagend dat een legendarisch snelle renstal als Williams al jaren in zwaar weer zit. Dat toont het beste aan hoe sterk de Formule 1 veranderd is. En niet echt in goede zin vind ik...
Als je in de jaren 90 had gezegd dat Williams ooit failliet zou kunnen gaan... men had je voor gek verklaard! ![]() |
|
|||
|
|||
Gewoon nog even volhouden dat Toyota eindelijk beslist om F1 te verlaten en motorleverancier te worden van Williams.
|
|
||||
|
||||
Ze hebben wel de contracten van hun rijders en testrijder verlengt... Ze moeten dan toch wel iets hebben van garanties dat ze volgend seizoen volledig kunnen rijden
|
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Het eventueel verdwijnen van Williams is dus niet uitgesloten, al vind ik het niet wenselijk. Last edited by Jan; 03-10-2008 at 00:02. |
|
|||
|
|||
Quote:
Maar als je vroeger iets wilde betekenen of betekend had in de F1 dan was je gepasseerd bij Tyrrell, Lotus, Brabham, Williams, McLaren enz... Ondertussen is het gros van die teams verdwenen. March, Lotus, Brabham, Tyrrell... allemaal legendarische namen die op de fles zijn gegaan. In de plaats zijn gekomen : Toyota, BMW, Honda, Renault... Ik laat het goede of slechte daarvan niet in het midden. Volgens mij een slechte zaak! De komst van de megaconcerns heeft gezorgd voor instabiliteit in de reglementen (sportief en technisch), voor een astronomische stijging in de kosten en voor het verworden van F1 tot "een product", dat moet gekocht, verkocht en gemarketed worden. De renstallen van tegenwoordig zijn aanhangsels van mega-constructeurs wiens core-business NIET autoracen op zich is. Als de boekhouding morgen twee uitgave postjes sluit gaat een F1 team op de fles. Tot ergens in de jaren 80 had je tenminste nog (weliswaar gesponsorde) RACE-teams in de F1. Hun hoofdbezigheid was racen en het maken van racewagens. Dus voor de sport op zich vind ik het geen vooruitgang. De komst van het grote geld heeft wel al de rest in de lift gezet : TV coverage, glamour en glitter, de marketing en de business op zich. Maar ik persoonlijk, als "race" fan, koop ik daar niets voor. Nu... het baat niet om te klagen en te zagen. Ik zie al jaren dat de mening van de echte F1 liefhebber niet meer meetelt. Mijn interesse in die tak van de autosport, die ik al bijna 30 jaar volg is dan ook danig gedaald tegenwoordig. We zien wel waar het uitkomt. |
|
||||
|
||||
Lijkt me een vrij rake synthese
|
|
||||
|
||||
Niet helemaal mee akkoord. Een rake synthese misschien wel, maar of het een neutrale is, durf ik te betwijfelen. De synthese is immers vanuit een racefan hoek geschreven - wat op zoch natuurlijk geen enkel probleem is.
Ik ben het er overigens volledig mee eens dat de eerder aangehaalde verdwenen top-teams een aderlating zijn voor "de magie" van de sport. Maar, we moeten ook eerlijk zijn en de zaken eens vanop een afstandje bekijken. Als er geen overnemers waren in de stijl van Honda, Mercedes en andere megaconstructeurs/merken, dan hadden we al enkele jaren geen F1 meer gehad. Zij hebben immers de "vrijgekomen" plaatsen ingenomen van de anderen. Het is niet enkel dat er morgen een team op de fles gaat als de (be)rekeningen niet meer kloppen. Lotus en anderen zijn allemaal op de fles gegaan omdat, in nagenoeg alle gevallen, het geld op was. Het blijft een feit dat F1 niet alleen te financieren valt door sponsoring en TV-rechten alleen. Bernie is immers niet pas "vrij recentelijk" met het verdelen van de TV-inkomsten begonnen. Dat bestond ook al ten tijde van Lotus en consoorten. Dat Ferrari er nog altijd bij is, is net precies om deze reden. Hun autoverkoop is altijd rechstreeks of onrechtstreeks gekoppeld geweest aan de F1. Een Ferrari, Mercedes, Toyota, Honda, Renault, BMW kan je als klant gaan kopen. Een Williams, March, Brabham enz. niet. Lotus de uitzondering, maar of ze echt goeie producten hadden op het moment dat ze de F1 verlieten, weet ik niet precies, maar ik durf het te betwijfelen. Hun product portfolio is pas later weer op punt gezet. Overigens, de reden waarom mijn eerste auto in 1987 een Honda was... Inderdaad, "Powered by Honda" voor de Williams van Mansell en de Lotus van Senna. ![]() En zo zijn we weer aanbeland bij de titel van deze thread: Williams. ![]() ![]() Last edited by Guido; 04-10-2008 at 12:08. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|