De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 04-06-2003, 22:40
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Eric Dupain
Pyle,

schiet me niet af hè ... de Amerikaanse GP's ( Brazilië, Canada en US) worden in uitgesteld relais uitgezonden op zondagavond om 23.30 u. We hebben wel een extraatje, ... een stukje Belcar van de wedstrijd van aanstaande zondag wordt je aangeboden net voor of net na de GP.
Dan kan ik de GP 2 keer bekijken, kga toch eerst naar LaDeux kijken en dan naar canvas.
En @Bart, kzou zeggen da ze meer Engels gebruiken, maar da zal van hun taaladviseur mss nie mogen.
Reply With Quote
Old 05-06-2003, 08:11
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Quote:
Originally posted by Bart.Vandecavey
Kleine opmerking wel, het Frans en het Engels is een veel emotionelere taal... Als je bijvoorbeeld in het Engels zegt: "He's overwhelmed with joy." Dan kan je daar veel meer emotie in leggen dan in "Zijn geluk kan niet op." Of nog beter "Go, Go, Go." in het nederlands "Ga, ga, ga" of zelfs "start, start, start" trekt op niet veel... Je moet meer zoals een Bert Devies vroeger deed spelen op het coccoon gevoel. Nouw lekker die warmup meepakken met een kopje koffie en een croisantje... er meer warmte in steken maw...
Niet mee akkoord.

Engels is gewoon de lingua franca geworden in de autosport en daarom lijkt het voor velen normaal dat Engels "beter" geschikt zou zijn. Bovendien, met al die Engelstalige muziek, films, uitdrukkingen enz. waar je niet aan kunt ontsnappen, wordt gewoon de moeite niet meer genomen om zelf eens na te denken wat het Nederlandstalige equivalent is/kan zijn. Met Nederlands kun je evenveel nuances weergeven als in het Engels of Frans, gewoon een kwestie van je eigen taal goed te kennen.
Old 05-06-2003, 13:10
Pyle's Avatar
Pyle Pyle is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Pyle,

schiet me niet af hè ... de Amerikaanse GP's ( Brazilië, Canada en US) worden in uitgesteld relais uitgezonden op zondagavond om 23.30 u. We hebben wel een extraatje, ... een stukje Belcar van de wedstrijd van aanstaande zondag wordt je aangeboden net voor of net na de GP.
Jammer, dan valt het nog af te wachten of ik dan naar Canvas kijk... ik kijk nu eenmaal liever live. Dan moet ik geen nieuws en radio vermijden
Reply With Quote
Old 05-06-2003, 18:38
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Quote:
Originally posted by sledge
Zolang de presentatrices de uitslag niet op voorhand zeggen, ben ik content. (Sorry, kon het niet laten )

Sinds dat dat vorig jaar ooit is voorgekomen (was trouwens ook tijdens de gp van canada) zet ik bij de niet-rechtstreekse uitzendingen altijd het geluid af tot ik zie dat de uitzending begonnen is.
Reply With Quote
Old 13-06-2003, 21:04
Eric Dupain Eric Dupain is offline
De Paddock Rookie

Aanstaande zondag wordt de Grote Prijs Formule 1 van Canada gereden. Canvas zendt , zoals in het begin van het seizoen aangekondigd , de wedstrijd niet rechtstreeks uit. Voor het seizoen werd reeds aangemeld dat de Amerikaanse wedstrijden NIET live op de buis zouden komen. Die hard fans zullen ongelukkig zijn vanwege het niet rechtstreeks uitzenden, anderen zullen mogelijk tevreden zijn dat ze langer op het terras kunnen blijven plakken.

Omstreeks 23.20 u wordt de GP in uitgesteld relais uitgezonden met commentaar van Stefaan Lammens en Gert Vermersch.

Late opblijvers worden beloond want na de GP hangt nog een leuke reportage van zo'n 7 minuten van de Belcar manche die afgelopen zondag gereden werd in Francorchamps. In deze reportage bekijken we de toerisme divisie en legt Guino Kenis uit wat een toerismewagen is. Kan misschien banaal klinken voor sommigen, maar VRT maakt niet enkel televisie voor freaks maar ook voor een breed publiek.

Het verslag is een werkstukje van Eric Dupain en Sammy Neyrinck en omvat zéér leuke beelden, boeiende onboards. Kortom autosport van de bovenste plank !
Reply With Quote
Old 13-06-2003, 21:26
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Jammer van het uitgesteld verslag, maar wel top om Gert Vermersch nog eens uit te nodigen
Ik kan mogelijk toch niet rechtstreeks kijken, en 's avonds stem ik dan wel af op Canvas
Old 13-06-2003, 21:49
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Aanstaande zondag wordt de Grote Prijs Formule 1 van Canada gereden. Canvas zendt , zoals in het begin van het seizoen aangekondigd , de wedstrijd niet rechtstreeks uit. Voor het seizoen werd reeds aangemeld dat de Amerikaanse wedstrijden NIET live op de buis zouden komen. Die hard fans zullen ongelukkig zijn vanwege het niet rechtstreeks uitzenden, anderen zullen mogelijk tevreden zijn dat ze langer op het terras kunnen blijven plakken.

Omstreeks 23.20 u wordt de GP in uitgesteld relais uitgezonden met commentaar van Stefaan Lammens en Gert Vermersch.

Late opblijvers worden beloond want na de GP hangt nog een leuke reportage van zo'n 7 minuten van de Belcar manche die afgelopen zondag gereden werd in Francorchamps. In deze reportage bekijken we de toerisme divisie en legt Guino Kenis uit wat een toerismewagen is. Kan misschien banaal klinken voor sommigen, maar VRT maakt niet enkel televisie voor freaks maar ook voor een breed publiek.

Het verslag is een werkstukje van Eric Dupain en Sammy Neyrinck en omvat zéér leuke beelden, boeiende onboards. Kortom autosport van de bovenste plank !
Ik ga de GP 2 keer zien ze, ik wil die reportage wel zien.
Reply With Quote
Old 13-06-2003, 22:01
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

redje, dat had je al eens gezegd
Ik ga de late uitzending toch kijken, leer meestal tot een uur of 9 door en daarna nog even kijken hé
Old 13-06-2003, 23:27
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by yvdp
redje, dat had je al eens gezegd
Examenstress.
Reply With Quote
Old 15-06-2003, 01:16
Snelle Japie's Avatar
Snelle Japie Snelle Japie is offline
De Paddock Regular

Na de qualifying niet live, nu ook de race niet live (wel uitgesteld). Ben eens benieuwd of ze de uitslag gaan verklappen voor de race of niet (is ooit gebeurd dacht ik of vergis ik me).
Allessinds staat één ding vast: RTL 5 rules met Olav Mol
Reply With Quote
Old 15-06-2003, 15:45
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Ge moogt zeker zijn dat ik het geluid niet aanzet totdat ik een F1 wagen zie
Reply With Quote
Old 15-06-2003, 16:16
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by speesman
Ge moogt zeker zijn dat ik het geluid niet aanzet totdat ik een F1 wagen zie
Vorige keer hebt ge de resultaten dus gehoord.
Reply With Quote
Old 15-06-2003, 16:21
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Ik hoop dat ze het deze keer wel aankodigen als de Grote Prijs Formule 1 van Canada en niet zoals ze op VRT grag zeggen de Grote formule 1 prijs van Canada.

Reply With Quote
Old 15-06-2003, 16:58
NOx's Avatar
NOx NOx is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Grote formule 1 prijs van Canada.
Hehe, ja, dat is ook elke keer weer eventjes een moment waarop je denkt: jha....

Maar kom, das rap vergeven eh
Old 15-06-2003, 17:07
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by raceboy
Ik hoop dat ze het deze keer wel aankodigen als de Grote Prijs Formule 1 van Canada en niet zoals ze op VRT grag zeggen de Grote formule 1 prijs van Canada.
HAHA lol idd, daar hebbek me ook al dikwijls vragen bij gesteld.
De grote formule 1 prijs...

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules