![]() |
|
|
||||
|
||||
BAR launch
TECHNICAL SPECIFICATION
LUCKY STRIKE B.A.R HONDA BAR004 Chassis Construction Moulded carbon fibre and honeycomb composite structure that surpasses latest FIA impact and strength regulations Front suspension Wishbone & Pushrod-activated torsion springs and rockers, mechanical anti-roll bar Rear suspension Wishbone & Pushrod-activated torsion springs and rockers, mechanical anti-roll bar Dampers Koni Wheels OZ forged magnesium Front: 325mm wide Rear: 360mm wide Tyres Bridgestone Potenza radials Brakes AP Racing Front: 2 x 6-piston calipers Back: 2 x 6-piston calipers Brake discs / pads Carbon / carbon Steering Power assisted Rack & Pinion Steering wheel Carbon fibre construction Driver’s seat Anatomically formed carbon composite Seat belts Six-point harness (75mm shoulder straps) Fuel cell ATL Kevlar-reinforced rubber bladder Fuel capacity 100 kg Fuel provider Elf Lubricants provider Nisseki Battery 12v 5Ah lead acid Instrumentation B.A.R Steering Wheel Dash Display Engine Name Honda RA002E Displacement 3.0 litres Configuration V10, naturally aspirated Cooling system Air / Oil – Air / Water radiators Transmission Gearbox B.A.R – Xtrac 7 speed unit Gear selection Sequential, semi-automatic, hydraulic activation Clutch AP, triple-plate carbon Dimensions Front track 1460 mm Rear track 1420 mm Wheel base 3050 mm Overall length 4550 mm Overall height 950 mm Overall width 1800 mm
|
||||
|
||||
fotokes
![]()
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() Last edited by Raceboy; 18-12-2001 at 15:35. |
|
||||
|
||||
2000
![]() 2001 ![]() Zoek de 3 verschillen ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Bof, ik vind dat er toch enkele duidelijke verschillen zijn. En ipv een Ferrari kun je een foto van gelijk welke bolide tonen, ze trekken allemaal nogal op elkaar vind ik en vooral zijn ze even lelijk.
|
|
||||
|
||||
Tja Mario, ...
" 't is nimier wat 't gewest is en 't zal noewet nimmer weurre wat et was"... |
|
|||
|
|||
inderdaad
Ik moet Mario gelijk geven : die wagens lijken sinds de intrede van de verhoogde neuzen nergens meer op. Een racewagen hoort een neus te hebben die aansluit bij het wegdek zoals de wagens van bv. '91.
Alesi is dit met een Ferrari die er veel mooier en sneller uitziet als de huidige generatie ![]() of Ayrton Senna met de naar mijn smaak mooiste McLaren ooit van hetzelfde jaar : ![]() Hopelijk halen veiligheidsmaatregelen de neuzen weer naar beneden want eigenlijk is het supergevaarlijk bij zijdelingse aanrijdingen. Maar ik vrees dat er een 2e Zanardi crash voor nodig is eer Mosley daar van overtuigd raakt. |
|
||||
|
||||
Heet eerste wat door mij heen ging toen ik de nieuwe BAR zag was: "Weer zo'n badkuip!".
Ik heb Giorgio Piola ooit eens weten verklaren dat de BAR één van de wagens was waar zelden revolutionaire veranderingen aan gebeuren. Merk wel het verschil tussen de 2000 en 2001 foto. De 2000 wagen werd gepresenteerd met een "high speed / low downforce" - achtervleugel, de 2001 wagen met een "high downforce" - vleugel
|
||||
|
||||
Den BAR trekt op geen kl****n
|
||||
|
||||
JPmontoya ja de wagens in uwe sign die vliegen wel hé!
![]() |
|
||||
|
||||
Kvind da nu ook geen schone auto's zie: ze komen precies van onder een pletwals.
Geef mij maar de CLK-GTR, veel schoonder... |
|
||||
|
||||
tja die is natuurlijk ook SUPER !
nu emmek da aangepast what do you think now ![]() ![]()
|
||||
|
||||
diene rechtse heeft precies ne ruitewisser
![]()
|
||||
|
||||
Ja is ook zo
![]()