De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Community-forum
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 16-06-2004, 13:51
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

Men is niet veroordeeld tot alle machtsmiddelen zijn uitgeput.

VB tegen de koning? Wat dan met NVA of Spirit die van de VU komen? Die zijn voor onafhankelijk vlaanderen, en voor het koningshuis meent u?

Als er 1miljoen kiezers op een partij stemmen en u zegt dat u er tegen bent dan mag je overal stilaan tegenkanting beginnen te verwachten!

Als ze allemaal samen moeten regeren om een meerderheid te vormen kunnen ze inderdaad beter 1 partij oprichten want met drie partijen regeren gaat niet, met twee is zelfs al moeilijk!

Velen hebben het over het VB eens te laten regeren dan krijgen ze wel op hun gezicht bij de volgende verkiezingen, denken ze, maar niemand heeft het lef om dit eens te testen... ondanks de wil van hun achterban!

Denkt u dat er zoveel mensen worden beinvloed door de propaganda? Denkt u dat door het minder in het daglicht stellen van de punten van de partij de VLD stemmen verloren heeft? ... Zou het niet kunnen liggen aan hun links zijn, aan hun slecht regeren?

Vlaams Blok heeft nog nooit een achteruitgang gekend bij verkiezingen ... moeten ze daar geen rekening mee beginnen houden, ze zijn altijd de winnaars, maar winnaars mogen in het democratische belgie met een cordon sanitaire niet mee regeren! Laat de partij die een klein beetje wint, maar vooral verliest maar een tripartit vormen .. LOSERS AAN DE MACHT !

ik liet mijn gedachten even gaan ...

Last edited by Maarten; 16-06-2004 at 13:54.
Reply With Quote
Old 16-06-2004, 18:16
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by speedkicks
Wat de oorsprong van het Vlaams Blok betreft. Deze is afgescheurd van de toenmalige V.U. net zoals dus Spirit en N-VA. Maar hierover kraait toch geen haan?!? Integendeel deze maken nu deel uit van de grote kartels.
De oorsprong van het blok keert wel wat verder terug dan dit... maar blijkbaar proberen velen redenen aan te halen om het blok toch als democratische partij aan te halen. Ik ben nog niet overtuigd.

De VU is ontploft omdat mensen niet stemmen voor een partij die enkel de splitsing van Vlaanderen en Wallonië als programmapunt heeft. Als er dan nog een zeer sterke progressieve stroming in die partij is, was het vrij logisch dat die bom barstte.

Ergens in de jaren '30 was er in Duitsland ook een democratische partij, met iemand aan de leiding met ongelofelijk veel charisma. Deze partij werd ook democratisch verkozen...

Maar goed, dat is volgens sommigen "steeds dezelfde argumenten aanhalen".
Reply With Quote
Old 16-06-2004, 19:01
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

LOL flügel. Dat land had dan ook een leger dat 100x zo groot was als het onze, een land waar iedereen wraak wilde voor 14-18...
Mensen mensen waar gaan we naartoe door de huidige situatie te vergelijken met het sterke "blok" (wat een woordspeling niet waar?) dat Duitsland in die tijd was..., zelfs NA de conferentie na WO1.
Maarbon, elk zijn mening...
Old 16-06-2004, 19:16
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Stel u even voor dat Dewinter premier gaat worden en dat hij doet zoals die mannen van "Het Blok" destijds.

Alle mannen met zwart haar mogen niet meer werken vanaf nu.
Ze moeten zich alle dagen melden aan de controletoren.
Vrouwen op circuit zijn totaal uit den boze.
Ge moet minstens 30 ronden per dag rijden.
U moet gaan eten in de Wheels.
U krijgt hier amper 30 euro per dag voor.
Stempelen kan nog wel, want dat doet bijna iedereen.

Awel, daar zou ik mij nu eens kunnen in vinden sé. Van mij mag het alvast wa trenger en mogen de profiteurs er tussenuit. Tegen dat dat allemaal er door is zijn we na de Olympicshe spelen en het WK voetbal 2018 ongeveer, zit AJ al lang in Australië, ik in Zuid Afrika, Maarten weet het nog niet en spelen we stratego online

Ps: Flugel, hoe zit da eigenlijk met VB in Hamme?

Last edited by Driesco; 16-06-2004 at 19:25.
Reply With Quote
Old 16-06-2004, 19:26
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Driesco

Ps: Flugel, hoe zit da eigenlijk met VB in Hamme?
Ik ben niet de persverantwoordelijke voor het Blok...
Reply With Quote
Old 16-06-2004, 19:28
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Oneliner
Maarbon, elk zijn mening...
Dat dacht ik ook... das die zogenaamde vrijheid van menigsuiting van die mannen... geldt die enkel voor hun partijstandpunten, want die indruk krijg ik hier wel.
Reply With Quote
Old 16-06-2004, 19:51
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Quote:
Euh... helemaal nie mee akkoord
Maar ja, da's dan mijn "recht op vrije meningsuiting" hé
Reply With Quote
Old 16-06-2004, 20:01
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Mistery
Euh... helemaal nie mee akkoord
Maar ja, da's dan mijn "recht op vrije meningsuiting" hé
Ja lap, ik vind da ge er nog lang mee gewacht hebt. Vrouwen aan de macht, mannen aan de kookpot !!!

PS: ik doe da nu ook al want ik kook graag. Voor diegenen die meegaan naar de Eifel, buiten zeveren en lullen kan ik ook nog een beetje koken. Lasagne, spaghetti, macaroni, pizza, ballekes in tomatensaus.

Ik vraag dus al 2 jaar om 1/7 te gaan werken maar ze wijzen het altijd af. Ik wil nochtans 1/7 van mijn loon afstaan. Stevaert en Dua willen toch dat ge tijd vrijmaakt voor hobby's en de kinderen

Last edited by Driesco; 16-06-2004 at 20:08.
Reply With Quote
Old 16-06-2004, 20:03
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Heb ik nie gezegd hé Driesco... Nu ja, als gij in den Eifel het hele weekend wilt koken voor ons...

maar euh... nu efkes terug ON TOPIC...
Reply With Quote
Old 16-06-2004, 22:34
Speedgirl's Avatar
Speedgirl Speedgirl is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Ja lap, ik vind da ge er nog lang mee gewacht hebt. Vrouwen aan de macht, mannen aan de kookpot !!!

PS: ik doe da nu ook al want ik kook graag. Voor diegenen die meegaan naar de Eifel, buiten zeveren en lullen kan ik ook nog een beetje koken. Lasagne, spaghetti, macaroni, pizza, ballekes in tomatensaus.

Ik vraag dus al 2 jaar om 1/7 te gaan werken maar ze wijzen het altijd af. Ik wil nochtans 1/7 van mijn loon afstaan. Stevaert en Dua willen toch dat ge tijd vrijmaakt voor hobby's en de kinderen
Ja we zullen ne keer zien wie het eten zal klaar maken
Maar als er geen vrouwen meer mee mogen, dan zal je het inderdaad zelf moeten klaar maken (of opwarmen).
Reply With Quote
Old 17-06-2004, 00:09
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

ik zal mijn visie als student Pol wetenschappen is uit de doeken doen.

1) Oneliner heeft een paar goede opmerkingen in huis -> jij ging toch Pol & Soc studeren. Op de goede weg allesinds.

2)
Quote:
Originally posted by airco

Nog 1 ding .... Scheiding der machten ...
De vraag is in hoeverre die scheiding nog bestaat in België. Als dhr. Leman van het centrum voor Gelijke Kansen en Rascismebestrijding (als overheidsinstelling toch nauw betrokken bij de regering) nadat reeds 2 rechters niet wouden meespelen in dit politieke Proces zegt ....
En nu gaan we zorgen dat er ergens een rechter zit die deze veroordeling wel uitspreekt ....
Dan ben ik ervan overtuigd dat hier sprake is van beïnvloeding.

Begrijp me niet verkeerd ... Racisme mag geenszins ....
Maar anderzijds moeten problemen die verbonden zijn aan immigratie ook bespreekbaar blijven. Zonder hiervoor direct als rascist uitgescholden te worden.
De grens tussen politiek & Magistratuur is inderdaad aan het vervagen. Een proces dat eigenlijk nog vrij nieuw is in onze politiek. maar een zorgwekkende evolutie vooral omwille van het legitimatieprobleem. Of er echt sprake is van beinvloeding zo ver zou ik het echter niet willen trekken. De rechterlijke macht werkt nog altijd autonoom maar wordt gewoon een autonome speler op het politieke veld.

Het blok zelf dan. Het is eigenlijk niet zo verwonderlijk dat er opnieuw een stijging is van het Blok. Er is een voedingsbodem van onzekerheden. Eminent socioloog Luc Huyse (KUL) spreekt in dit verband over het verschuiven/vervagen van de grenzen. De grenzen vervagen dit is voor jongere in de maatschappij goed maar voor oudere / meer mensen die in de rand van de maatschappij leven slecht en dus blok stemmen... Wat mij eigenlijk verwonderd is dat vele niet weten waarom ze Blok stemmen...
Ideologische motieven/Rationele Keuze/... ik geloof niet dat dat speelt... ik denk dus niet dat echt vandaag nog mensen stemmen omwille van het eventuele nationalistische/extremistische gedachtengoed.

Vraag blijf nog wel of het blok een racistische partij is. Enkele jaren geleden is er hierover een intressante publicatie verschenen. Vermeende Extreem rechtste partijen werken met een front-stage / back stage strategie. Front stage -> is het pragmatisch naar buiten komen in de media, mediagenieke figuren aanspreken om op de lijst te staan... Dus meer gematigd naar het brede publiek.
Backstage wil dan zeggen, dat ondanks de gematigde houding naar buiten toe er achter de schermen het vuur van WO II nog wordt doorgegeven door harde ideologische / racistische ideeen !

Deze benadering ging tot voor een paar jaar geleden nog op maar geleidelijk aan moet ook het Blok meer ideologische water in de wijn doen dus denk ik niet dat die motieven nog sterk spelen. Het arrest over het Blok gaat terug op publicaties van eind jaren 90 en vroeger... sedert een paar jaar is er dan ook wel wat veranderd, we shall see ...

Wat wel fout is in mijn ogen is dat het blok de onzekerheden gebruikt om opgang te maken. Ik leg de nadruk op "gebruik maken van " En dat is essentieel fout.
Dus Het blok monddood maken of een cordon is niet de oplossing de voedingsbodem van angst en onzekerheden moet worden aangepakt. Het cordon is diensbaar maar niet best niet te veel heil van verwachten.

Geert Bourgeois sprak al van het afschaffen van de stemplicht om eventueel het Vl Blok terugtedringen en dat is voorwaar een van de meest zielige / zorgwekkende uitspraken die ik gehoord heb sedert dat ik aandachtig de politiek volg. Ik vraag me echt ronduit wie het meest democratisch is Bourgeois / NVA of het Blok. Meer en meer begin ik ervan overtuigd te geraken dat NVA een even gevaarlijke kracht is in onze politiek. Bart De Wever is ook al zo'n driftkikker... Stellen dat blokkiezers minder gemotiveerd zijn om te stemmen is al lang niet meer het geval en die redenering van Bourgeois/ en enkele andere CD&V ers is fout. Het tegendeel is meer waar.
Afschaffen van de stemplicht (in tijden waar in sommige landen maar 30 % vd mensen gaat stemmen is echt schandelijk) Bush is in 2000 ook maar verkozen met 24 % van de stemmen. Door de stemplicht af te schaffen discrimineer je pas echt mensen....

NVA met hun nationalistisch gedachtengoed, ik weet echt niet wat ik daar van moet denken, Hun programma is allesinds nog vager dan dat van het Blok. NVA wil de communautaire kwestie hard spelen en stuurt aan op een onafhankelijk Vlaanderen. Volgens mij gaat CD&V nog het zwaar te verduren krijgen met de NVA.

Of er een coalitie Blok - CD&V komt ik zou er niet op rekenen temeer omdat Y. Leterme én de gehele CD&V partijtop marionetten zijn van ACV en voor hun is dat zeker niet bespreekbaar...

Het wordt een hete politieke zomer zeker als ook nog Verhofstadt (en laten we hopen) als voorzitter van De EC wordt aangewezen...

***Voor diegene die geintresseerd zijn in het Arrest eens door te lezen, ik heb het volledige document. PM dan maar...
Reply With Quote
Old 17-06-2004, 01:10
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
God allemachtig, doe mij da nie aan!

Ik weet één ding: ik heb niet op Blok en niet op Groen! gestemd!

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 17-06-2004, 10:17
joost joost is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by JPMontoya
De grens tussen politiek & Magistratuur is inderdaad aan het vervagen. Een proces dat eigenlijk nog vrij nieuw is in onze politiek. maar een zorgwekkende evolutie vooral omwille van het legitimatieprobleem. Of er echt sprake is van beinvloeding zo ver zou ik het echter niet willen trekken. De rechterlijke macht werkt nog altijd autonoom maar wordt gewoon een autonome speler op het politieke veld.
Dit klopt niet; de scheiding der machten is reeds herhaaldelijk in het gedrang gekomen in onze vaderlandse geschiedenis. Denken we maar aan de processen net na WO II of de houding van het gerecht tegenover Vlaamse of Arbeidersbeweging in de 19de eeuw.

Quote:
[i] Het blok zelf dan. Het is eigenlijk niet zo verwonderlijk dat er opnieuw een stijging is van het Blok. Er is een voedingsbodem van onzekerheden. Eminent socioloog Luc Huyse (KUL) spreekt in dit verband over het verschuiven/vervagen van de grenzen. De grenzen vervagen dit is voor jongere in de maatschappij goed maar voor oudere / meer mensen die in de rand van de maatschappij leven slecht en dus blok stemmen... Wat mij eigenlijk verwonderd is dat vele niet weten waarom ze Blok stemmen...
Ideologische motieven/Rationele Keuze/... ik geloof niet dat dat speelt... ik denk dus niet dat echt vandaag nog mensen stemmen omwille van het eventuele nationalistische/extremistische gedachtengoed. [/B]
Kan je dit cijfermatig hard maken? Mij lijkt dit onwaarschijnlijk, er is nog steeds een goede kern van hard core Vlamingen en extremisten.

Quote:
[i]Geert Bourgeois sprak al van het afschaffen van de stemplicht om eventueel het Vl Blok terugtedringen en dat is voorwaar een van de meest zielige / zorgwekkende uitspraken die ik gehoord heb sedert dat ik aandachtig de politiek volg. Ik vraag me echt ronduit wie het meest democratisch is Bourgeois / NVA of het Blok. Meer en meer begin ik ervan overtuigd te geraken dat NVA een even gevaarlijke kracht is in onze politiek. Bart De Wever is ook al zo'n driftkikker... Stellen dat blokkiezers minder gemotiveerd zijn om te stemmen is al lang niet meer het geval en die redenering van Bourgeois/ en enkele andere CD&V ers is fout. Het tegendeel is meer waar.
Afschaffen van de stemplicht (in tijden waar in sommige landen maar 30 % vd mensen gaat stemmen is echt schandelijk) Bush is in 2000 ook maar verkozen met 24 % van de stemmen. Door de stemplicht af te schaffen discrimineer je pas echt mensen....[/B]

maar we zijn wel, samen met Griekenland als ik me niet vergis het enige democratische land waar mensen moeten stemmen... Dit is toch wel stof tot nadenken.

Last edited by joost; 17-06-2004 at 10:20.
Reply With Quote
Old 17-06-2004, 10:48
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally posted by joost

maar we zijn wel, samen met Griekenland als ik me niet vergis het enige democratische land waar mensen moeten stemmen... Dit is toch wel stof tot nadenken.
Van mij mogen ze die stemplicht afschaffen. Ik zal dan nog steeds gaan. maar als ge dan niet gaat stemmen, dan moet ge ook niet klagen nadien, he.

Reply With Quote
Old 17-06-2004, 15:26
speedkicks speedkicks is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by flugel
De oorsprong van het blok keert wel wat verder terug dan dit... maar blijkbaar proberen velen redenen aan te halen om het blok toch als democratische partij aan te halen. Ik ben nog niet overtuigd.
Blijkbaar begrijp je niet wat ik bedoel flugel.
Om even uw geheugen op te frissen is na het sluiten van het Egmontpact (een toegeving aan de Franstaligen en een regeerakkord met het FDF)waar Hugo Schiltz (VU) mee aan de onderhandelingstafel zat, is Karel Dillen gestart met de Vlaams Nationalistische Partij (VNP) en Lode Claes met de Vlaamse Volkspartij (VVP). 1 jaar later op 17 december 1978 zijn deze twee partijen samen naar de verkiezingen getrokken als Het Vlaams Blok.
Met andere woorden al wat hieraan voorafging telt evenzeer voor de "democratische" partijen die later van de VU zijn afgesplitst.
Even ter verduidelijking dat ik ieder zijn mening respecteer en deze mini debatten al dan niet op afstand bijzonder apprecieer.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules