De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #16  
Old 28-03-2005, 13:44
Selespeed's Avatar
Selespeed Selespeed is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Location: Lochristi
Posts: 411
Heb je gisteren bezig gezien tijdens de Sprinters.

Prachtig werk hebben jullie verricht. Als je weet hoe de auto er vorige week uitzag. Ongelooflijk.
Heb er even naar staan kijken in de stands met de motorkap eraf, en het is echt heel mooi gemaakt op zo korte tijd.

Proficiat!!!!
Reply With Quote
  #17  
Old 01-04-2005, 16:48
CBG's Avatar
CBG CBG is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2005
Location: SPEEDVILLE
Posts: 49
'k weet nie waar jullie het allemaal over hebben zene, maar me ne voorwielaandrijving hoeft ge nie tegen te sturen (of toch nie veel)! Als ge gewoon genoeg gas geeft komt da wel (ongeveer) terug.

Groetjes en succes
__________________
Known by those who need to
Reply With Quote
  #18  
Old 01-04-2005, 16:51
Selespeed's Avatar
Selespeed Selespeed is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Location: Lochristi
Posts: 411
Dus gij beweert dat als uw wagen in een slip geraakt, ge niet hoeft tegen te sturen, maar ge gewoon wat gas bij geeft.

Amai, da gaat klappen geven als ge ineens dwars op de baan komt te staan
Reply With Quote
  #19  
Old 01-04-2005, 17:22
111's Avatar
111 111 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 15
Ik denk dat CBG wil zeggen dat ge in bepaalde gevallen inderdaad niet hoeft tegen te sturen, genoeg gas bijgeven en met wat geluk krijgen de achterwielen door de gewichtstransfer opnieuw genoeg grip.

Maar daarvoor moet ge natuurlijk wel voldoende plaats hebben...
En dat lijkt mij vlak na de start niet evident.

Beter voorkomen dan...

Greetz,
111
Reply With Quote
  #20  
Old 02-04-2005, 00:00
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: Zolder
Posts: 623
Euhm... het lijkt mij toch verstandiger tegen te sturen...
Als je dit niet doet, en enkel op de gas blijft trappen, zal het misschien ook wel goedkomen, maar de lastwissel zal veel brutaler zijn...
__________________
http://www.m-s-e.be/
Reply With Quote
  #21  
Old 02-04-2005, 00:55
Rasse's Avatar
Rasse Rasse is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: Ten Oosten van Antwerpen
Posts: 256
Quote:
Originally posted by Selespeed
Dus gij beweert dat als uw wagen in een slip geraakt, ge niet hoeft tegen te sturen, maar ge gewoon wat gas bij geeft.

Amai, da gaat klappen geven als ge ineens dwars op de baan komt te staan
Ik heb zo het flauwe vermoeden dat je niet echt weet waarover je spreekt. Het is idd zo dat de beste remedie om overstuur op te vangen bij een voorwiel aangedreven auto, op het gas blijven, of gaan , is.
Het omgekeerde geldt ook. Als de wagen, op snelheid in onderstuur gaat, kan je de achterkant "zetten" door even van het gas af te gaan. En als je die dingen onder de knie hebt kan je daar leuk mee spelen. 't Is nie sneller, maar wel plezant, dwars gaan met nen "traction"
Met tegenstuur moet je goed opletten, de wagen kan heel bruusk terugkomen , met als resultaat dat je de andere kant opspint. Dat is wat Kevers Jr. heeft voorgehad.

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik me vorig jaar ook nog eens als een beginneling gigantisch heb laten vangen

Last edited by Rasse; 02-04-2005 at 00:58.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.