![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
Er kunnen verschillende redenen zijn. Daar ik werk voor de multinational dat Ferodo bezit, en ik met Quality te maken heb zou ik graag indien mogenlijk deze rem blokken zien. Heb je dit probleem besproken met jou supplier ? Heeft zich dit meer dan één maal voorgedaan, ben je nog in het gezit van onderdelen waar het probleem zich voor heeft gedaan. Je kan me rustig iets laten weten via PM. Groetjes |
|
||||
|
||||
Wij stallen de autos in een bevriende garage dichtbij het circuit
![]() Veel makkelijker als traileren en comfortabeler als rijden. @JJoris, je hebt een PM. Jochie |
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Quote:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Er zitten Duitse seizoensplaten op en wagens zijn volledig TUV approved voor alle ingebouwde onderdelen en verzekerd. ![]() Jochie |
|
||||
|
||||
Kom er 'n beetje laat bij uit maar toch een paar tips :
-Auto : Populair type zorgt er voor dat je vrij goedkoop 2ehands wisselstukken (cardans, etc.) vindt . Het eerste waar ge best in investeert zijn de remmen, het laatste de pk's . -Velgen/banden : Veel duitse merken hebben steek 4x100 wat maakt dat ge veel 2e-hands velgen vindt . Fiat/Alfa(145/155)/Lancia is steek 4x98 behalve Alfa(156/147/Gt en sommige 75/164) daar is't 5x98 daar is't weeral iets lastiger . Groter dan 16" hoeft niet tenzij om grotere remmen te steken . Je kan bvb. 4 extra velgen voorzien met okkazie slicks ; die zijn op circuit berekend en gaan lang mee als je ze af en toe laat afkoelen na een half uurtje 5 minuten of zo . Nieuwe straatbanden is geldverspilling ; hoe minder profiel hoe minder kans op scheeftrekken . Een tussenoplossing is de Pirelli P 0 Corsa ; da's eigenlijk een raceband waar je mee op straat mag . -Remmen : Persoonlijk beste ervaring met Pagid Rs 4-2(Blauwe) kunnen hoge piektemperatuur aan en vreten geen schijven . -Ophanging : niet te laag want dan gaan de cardans eraan . Evt. Teflon ophangingsbussen vb. www.powerflex.co.uk . Veerpootbrug is altijd een goeie aanschaf . -Gewicht is altijd de vijand ; Meer gewicht is altijd meer belasting voor ophanging, remmen etc. dus achterbank, overtollige bekleding, reservewiel, etc. eruit ! Werk in stappen en vraag gerust advies aan bvb. Andy, Erik, Jan Wouters of mezelf tijdens ErAn days . |
|
||||
|
||||
Quote:
Met sportieve groeten
|
|||
|
|||
Quote:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Golf II
Zelf bereveel lol gehad met een mk.2. 1.8 90pk .Volledig standaard, gestript , ophanging gefikst.
Op straatbandjes (oude ! ) deed dat ding ( waar 180000km op stond ) 2.10. en dat dik 1.5 jaar Eran ! ![]() Veel goedkoper kan het écht niet ! Trouwens nog een NIEUW kooi Golf 2 te koop . |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik begrijp je opmerking en ik apprecieer je betrokkenheid, ik adviseer niet snel TEGEN iets, maar als een product door zulk een onvoorspelbaar gedrag mij PERSOONLIJK enkele 1000Es gekost heeft en mijn circuitauto een half seizoen aan de kant heeft gezet (+ het lichamelijk leed waar ik gelukkig aan ontsnapt ben) dan waarschuw ik daar vanuit mijn EIGEN ervaring anderen voor. Groeten, Jochie |
|
||||
|
||||
Quote:
Maar van de info die je me gaf, vermoed ik dat je DS2500 vooraan hebt gemonteerd. Verder bij Ferodo is het zo dat de slijtage fel word beďnvloed door de temperatuur, deze moet best tussen de 200 / 500°c blijven, en gelijk aardige problemen doen zich ook voor bij het constante overschrijden van deze temperatuur. Graag wil ik je nogmaals vragen om in het algemeen geen merknamen af te breken, zonder dat ALLE feiten serieus zijn onderzocht. En in de toekomst als je ooit nog een gelijkaardig probleem hebt met om het even wat merk, neem eerst contact op met het desbetreffende merk of een verdeler ervan om te begrijpen wat er juist is gebeurd. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Komt u vraag uit ongeloof of interesse?
Ik doe niet mee aan het Nordschleife-tijden-op-internet spelletje, dat doet meer kwaad dan goed mijn gedacht ... Je bent altijd welkom om eens een rondje mee te rijden als u dat zou interesseren, je hoeft me maar aan te spreken op de parkplatz. Wat betreft de 911, ik wil het zo stellen, ik heb er ondertussen redelijk wat Nordschleife rondjes opzitten en ik ben nog geen enkele standaard 930-964-993 C2 tegengekomen die aanpikt bij de golf op Yokohama R compound, Konis en BlueHawk. Volgens mij heeft het er ook mee te maken dat van zodra een Porsche eigenaar geregeld en toegewijd op circuit rijdt hij meestal voor een iets extremer model kiest, RS,GT3... of ten minste een paar dingen aanpakt (site van een vriend met 964 C2 www.jwhubbers.nl is daar een mooi voorbeeld van) en het gebalanceerde geheel (meer toegewijde piloot + voor circuit aangepaste techniek) tov standaard versie van beide ;-) zorgen er dan NATUURLIJK wel voor dat de Porsche sneller is , laat daar geen twijfel over bestaan! Maar ook dan blijft het opmerkelijk hoe weinig verschil er in de bochten gemaakt wordt! Verder speelt er ook nog hoezeer ik het potentieel van mijn wagen benut tov de gemiddelde circuit Porsche piloot, dat laatste is ook veel minder evident! Ikzelf ben tot op heden nog altijd sneller met de golf als met GT3. Hopelijk een antwoord op u post, Jochie |
|
||||
|
||||
Mijn vraag kwam zowel uit ongeloof als uit interesse. Momenteel rijd ik met een 911 carrera 3,2 van 1984. Ik kan alleen maar vergelijken met de Golfjes die op de Eran trackdays meerijden in Zolder en daar zijn er niet veel om zo te zeggen die de Porsches volgen.
Na 5 keer rijden durf ik ook te zeggen dat ik ze achter laat. Ik heb wel andere remklauwen en schijven gestoken en dikkere "veren" eigenlijk torsiestaven bij een Porsche. Voor de rest is hij dus standaard. Ik draai momenteel 2.00 op Zolder. Maar...alles voor een Porsche is zo duur en daarom overweeg ik om een Golf 2 GTI 16v te kopen. Ik heb enkele jaren geleden ook eens met mijn toenmalige Golf 2 GTI 8v op Zolder gereden. Die was ook standaard op een ophangingskit na. Dat was leuk maar ik miste de PK's die ik nu in de Porsche wel heb...Vooral bij het uitkomen van de bochten zijn de beschikbare PK's zo leuk. Daarom twijfel ik en vroeg ik naar jouw tijden op het circuit van Zolder. Ik zou de Porsche durven verkopen indien ik voor veel minder geld evenveel fun kan hebben. Weet je soms iets interessant te koop?
|
|