![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Hierbij een verslagje van onze eerste ZSC wedstrijd:
Raceverslag 24 april 2005 Zolder Sprinters Cup Aangezien het onze eerste wedstrijd was, hebben we in het Welcome Center te Zolder het nummer 65 toegewezen gekregen. Na de controle van de vergunning, was het zaak nog snel een plaatsje te bemachtigen op parking 4. Dit was echter niet gemakkelijk aangezien de voorbereidingen van het komende weekend al volop aan de gang waren. Eens gesettled en het tentje opgebouwd, zijn we, al duwend, met de mini naar de technische controle gegaan. Hier kwamen de technici met grote ogen kijken. Lichten en andere std dingen waren prima in orde. Wat betreft de rolkooi waren ze zeer enthousiast. “Hier zouden we voor het volgende reglement nog wat van kunnen leren” klonk het. Toch wel iets om fier op te zijn. Echter wel buiten klasse(S4C) gekomen wegens teveel aangepast aan de wagen, dus S5B is het geworden. Dit samen met Corry(GP Spyder) en John (Alfa) Alles in orde dus, dan maar terug naar de plaats, tanken, aankleden en om 10 uur naar de vrije trainingen. Eerst een paar rondjes inrijden, wegens nieuwe remblokjes, en dan ertegen aan. Na een paar rondjes van ca 2.07 kwam er plots rookontwikkeling in de cabine. Uitlaatgassen die vrij kwamen bij hoge toertallen. Na enkele rondjes rustig gereden te hebben, heb ik alles op alles gezet om een snelle ronde te draaien. Dit werdt uiteindelijk de laatste ronde van de training waarin ik 2.05.04 draaide, goed voor een 27e startplaats. Na de briefing en het opstellen van de wagens op de grid voor 12uur, heb ik de zenuwen moeten bedwingen en heb ik wat ervaringen uitgewisseld met de andere rijders. Dan was het zo ver. Nog 1 ronde opwarmen en dan gaat het van start. Terug op plaats aangekomen, zag ik de lichten onmogelijk, dit door de voorliggers, en het feit dat de mini bijna 35cm lager was dan de C3 voor mij. Bijgevolg keek ik naar de marchals en ben dus pas later dan de rest vertrokken. Ik had bij de start zeker 30 meter achterstand, en had die kort voor het rechte stuk bijna weer ingehaald. Zeer snele start dus, maar alleen een beetje te laat. Ach ja, ervaring he. Dan kon het racen pas echt beginnen, in de 1e rechtse een spin van een van de TVRs en 2 bochten later een steen in mijn raam, door de porsche die ik net wilde inhalen. Door een spijtig toeval bleek mijn voorruit niet gelaagd en zag ik er dus geen steek meer door. Hierdoor heb ik nog een remfoutje gemaakt bij het aansturen van de Jacky Ickx en ben ik door de pist gereden. Dit was goed om even te bekomen van de kapotte ruit en te beslissen dat ik de wedstrijd toch moest uitrijden voor het klassement. De overige 9 ronden heb ik dan, trager dan voorzien, de wedstrijd afgewerkt. Ik ben er wel nog in geslaagd een aantal tragere deelnemers in te halen, maar heb heel bewust alle snellere wagens ruim vrij doorgelaten. Resultaat : Opmerking van de technische controle, over de ruit, en ZEER TERECHT. Een derde plaats in de klasse S5B, 1 beker op 1 wedstrijd, een enorme kick en veel adrenaline. 34e algemeen van de 41 deelnemers. Ik wil uiteindelijk nog de volgende mensen bedanken voor de extra hulp, die iedere beginner nodig heeft: Namelijk Corry en John. Race-groeten en tot 16 mei, Jo Smets PS, fotos(inclusief voorruit) volgen later |
#2
|
||||
|
||||
Ik heb je met veel interesse gevolgd gisteren.
![]() Hadden je na de eerste ronde goed zien doorkomen, en dan plots met een voorruit vol barstjes, aangezien je verder geen schade had, vroegen we ons al af hoe je dat gedaan had. ![]() Dat koelertje vooraan je auto hangt toch wel heeeeel laag hé? Die hangt max. 5 cm boven de grond. Geen schrik om ergens te blijven hangen? |
#3
|
||||
|
||||
Hier 2 foto's van jou Mini.
![]() ![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
Doet me deugd dat er mensen kijken, bedankt.
Ik moet je verbeteren, het is 3 cm voor de koeler ![]() aangezien de koeler bijna tssn de wielen hangt, en die minder dan 3 cm inveren, mag het geen probleem zijn, behalve bij curb stones, ik pas idd wel een beetje op en heb een Oliedruk lampje in geval van nood. Voorruit = van de porsche (donker groen, ronde model) ik was net een inhaal actie aan het starten ![]() mvg, Jo |
#5
|
||||
|
||||
Jo ...
eigenlijk is 2.05 wel een goeie tijd ... en je eerste race uitrijden is al moeilijk genoeg
__________________
It's satisfaction, it's disappointment,it's triumph, it's noise, it's color, it's people.. For a racing-driver, each race is a new adventure ... J.Clark |
#6
|
||||
|
||||
@FV,
Merci voor de opmerking, maar ik ben ook helemaal niet teleurgesteld, ik heb hard moeten vechten om de wagen op de baan te houden, en niemand aan te rijden. Ik heb echt veel meer ervaring opgedaan dan ik gehooopt had. Daarom vind ik de uiteindelijke beker toch niet ongepast, ondanks de 34e plaats ![]() PS nieuwe voorruit is al besteld ![]() en bedank Corry en co nogmaals voor de hulp. mvg, Jo |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
![]() en die rol silvertape mag je houden ![]()
__________________
It's satisfaction, it's disappointment,it's triumph, it's noise, it's color, it's people.. For a racing-driver, each race is a new adventure ... J.Clark |
#8
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() Thanx |
#9
|
||||
|
||||
Besten,
zoals beloofd : de fotos Eentje om aan te tonen dat het echt NIET makelijk was om 9 ronden met een kapotte ruit te rijden: De andere fotos zijn te vinden op : http://users.skynet.be/bk258442/ZSC20050424 Race-groeten, Jo |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Trouwens, ik heb ook toegekeken omdat ik wist dat het je eerste start en race ging zijn. Mooi gedaan. ![]() ![]() NB: Aan je voorruit te zien heb je precies in de diepvries gezeten, heeft veel weg van ijzel. ![]() Dat je hier negen ronden mee gereden hebt. Chapaeu, maar redelijk 'dangereux'. Last edited by bart VDB; 25-04-2005 at 20:10. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Het ging me gewoon om de kwalificatie voor men licensie. En natuurlijk, als je toch bezig bent, waarom stoppen he, de adrenaline was te groot ![]() Heb me echt goed geamuseerd, het was fantastisch. Race-groeten, Jo |
#12
|
||||
|
||||
Het was leuk om bezig te zien... het groen minike...
![]() Je zal er nog van versteld staan hoeveel je tijdens zo'n race kan bijleren... En vooral... amuseren is het belangrijkst! Niet slecht gedaan voor een eerste deelname trouwens!
__________________
http://www.m-s-e.be/ |
#13
|
||||
|
||||
Jo ...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Life starts at 7000rpm and 133BHP |
#14
|
||||
|
||||
De kop is er af wedden dat ge volgende keer al begint gaatjes te zoeken bij de start ...
|
#15
|
||||
|
||||
BugAlfa,
ik heb ervaren dat de Mini echt snel kan starten, en als ik de tips van jullie kan gebruiken steek ik idd wel wat mensen voorbij, maar daar vanaf gezien ga ik toch zorgen dat ik de pole pak volgende keer ![]() ![]() ![]() Race-groeten, Jo |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|