De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 16-01-2002, 16:22
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Barrichello blijft in koude staan bij Ferrari !

Ferrari's Brazilian driver Rubens Barrichello believes he could become a regular winner on the Formula One circuit if his team were to give him the same attention it does to his team-mate and reigning world champion Michael Schumacher.

Just a day after Ferrari had to deny they wanted to recruit Colombian Juan Pablo Montoya for the 2003 season Barrichello left no doubt that he feels he is the poor relation of the team for whom Schumacher has won two world titles after a drought of 21 years for the Italian stable.

Speaking to journalists at the traditional Ferrari pre-season ski meeting in the Dolomite mountains 29-year-old Barrichello said: "Here at Ferrari everything is organised around Michael - he has 70 percent of the attention, me 30 percent. But we have two different styles of driving.

"I am convinced that if I had the same attention I could win as well." Hinting that his days at the Maranello-based stable could be numbered he continued: "I know that today I must do well if I am to have options in the future."

Barrichello admitted 2001 had been a disappointing campaign personally and said: "With a bit more attention I know what could have been. With a bit of luck I could have won three to four races and I will go into 2002 with that same attitude. If I thought I was incapable of winning I would stop driving."

Barrichello admitted he felt a better person since the birth of his baby son Edoardo and hopes that he can improve on his mental performance.

"I have learnt a lot (at Ferrari)," he said. "Now I know that if I want to improve then it's not a question of arms and legs. It is a question of mind. Jackie Stewart said that to me years ago and now I understand what he meant."

Reply With Quote
Old 16-01-2002, 16:48
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

*geeuw*

kan nie echt boeien volgens mij. Em rijdt ook met nen auto waar ge op uw sokken Wereldkampioen mee kunt worden. Hij kan er zo goed als dagelijks mee rijden. Vanaf dat de wereldtitel binnen was, heeft hij ook altijd de T-car ter zijner beschikking gehad, ...

En wat wil nie dan nog meer?? Volgens mij is het logisch dat Schumacher alles gedaan krijgt in Italië. Hij bracht hun terug naar de top. 2 Wereldtitel's, 3 constructeurstitels, ...

Wat Stelt Barrichello daar tegenover?? 1 overwinning, en een handjevol ereplaatsen. Sry zene, maar das ondermaats als ge zo nen auto ter uwer beschikking hebt, en een hele (weliswaar kleinere) crew rond u.

airco

*edit*

T-car ipv pace car

komt ongetwijfeld door het harde blokken. Nu ben ik verstrooide professor geworden
thx Tibo

Last edited by airco; 16-01-2002 at 18:16.
Reply With Quote
Old 16-01-2002, 18:03
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by airco
Vanaf dat de wereldtitel binnen was, heeft hij ook altijd de pace-car ter zijner beschikking gehad, ...
Barrichello in de Pace-Car? Weet Ferrari hier al van?

Uiteraard gaat het hier om de T-car, ... en ik sluit me dan ook aan bij de mening van Airco. Had hij Schumacher achter zich gehouden of meer karakter getoond, dan had hij meer aandacht gekregen. Nog steeds niet dezelfde als Schumi, maar meer.

Begrijp me niet verkeerd, ... geen slecht woord over Barrichello, het is een zeer aardige kerel, ... maar daar schort het hem nu juist. Met aardige mensen win je weinig prijzen.
Old 16-01-2002, 18:43
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Airco, misschien heeft Barrichello ook enig aandeel in de constructeurstitels van Ferrari ?
Reply With Quote
Old 16-01-2002, 19:29
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

123 voor Schumacher tegenover 56 voor Barrichello. Das meer dan het dubbele.

Bovendien had Schumi dit jaar de titel zelfs alleen binnengehaald.
Schumi heeft 123 punten behaald, en McLaren de 2e heeft met 2 piloten slechts 106 punten gehaald. Ok, ik weet dat de punten van Barrichello ook meetellen zene, maar 123 tegen 56 lijkt me duidelijk.

En dan lopen te melken over 4 puntjes in Oostenrijk houdt dan ook niet echt veel steek.

Schumacher haalt 7,23 punten per race
Barrichello amper 3,29.

Volgens mij heeft Barrichello niet echt klagen. Hij rijdt in de beste auto van het veld, en kan dan nog niet winnen.

airco
Old 16-01-2002, 19:38
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Originally posted by Mario
Airco, misschien heeft Barrichello ook enig aandeel in de constructeurstitels van Ferrari ?
Het aantal WK-punten van de Ferrari van Schumacher in 2001 was 123.
Het aantal WK punten van Coulthard en Hakkinen tesamen(McLaren 2des in stand constructeurs) was 102.

Barrichello heeft een aandeel in de constructeurstitel, maar het grootste deel gaat uiteraard toch naar Schumacher ?

Om het even grof te stellen; het zou moeten lukken dat Barrichello geen podiumfinishes haalt in zo'n wagen.
Old 16-01-2002, 22:53
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Airco had het over 3 constructeurstitels, niet enkel de laatste.
Reply With Quote
Old 16-01-2002, 23:30
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

wou, en dan bravo dat de aandelen in punten daar verschrikkelijk veel anders liggen. Ok toen was het "iets" beter.

het is een feit dat (over de 2 jaar bekeken) voor elk punt dat Barrichello binnenbrengt, Schumi er 2 binnenbrengt. En het is zoals Finish zegt, ge moe al nen hopeloze prutser zijn wilde mee zo nen auto geen podiumfinishes halen he.

Bovendien, is Barrichello nog maar 2 jaar bij Ferari dus 3 constructeurs-titels is nogal moeilijk dan. Ik heb me ook vergist btw, Schumi heeft maar in 2 van de 3 constructeurs-titels het grootste aandeel. Maar daar heeft ie volgens mij wel een gegronde reden voor.

airco

Last edited by airco; 17-01-2002 at 08:03.
Reply With Quote
Old 16-01-2002, 23:44
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

in 2000:

R.Barrichello: 62 punten
M.Schumacher: 108 punten

==> verhouding 1 op 1,74

in 2001:

R.Barrichello: 56 punten
M.Schumacher: 123 punten

==> verhouding 1 op 2,19

----------------------------------------------------

in 2000 was zijn prestatie iets beter, maar toch nog altijd ver onder de maat he!! Het is nog altijd een kloof van 46 punten zene
==> En met 62 punten wordt je geen wereldkampioen, waarom zou Ferrari hem dan als mogelijke kanshebber op de wereldtitel uitspelen??

Old 16-01-2002, 23:50
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock

Quote:
==> En met 62 punten wordt je geen wereldkampioen, waarom zou Ferrari hem dan als mogelijke kanshebber op de wereldtitel uitspelen??
Als Coulthard een kandidaat wereldkampioen genoemd word, is Barichello er zekers een.

*edit*

typo

WWW.WERNER333.COM

Last edited by airco; 17-01-2002 at 05:16.
Reply With Quote
Old 17-01-2002, 05:15
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

ge zult mij dan ook nie gouw hebben horen vertellen dat Coulthard dit jaar ooit een kandidaat wereldkampioen is geweest he. Alhoewel dat ik vind dat die zeker vorig jaar geweldig heeft gereden, en het dus ook beter doet. Zeker gezien zijn mindere wagen. Vorig jaar is er gewoon nooit concurrentie geweest voor Schumacher.

Op deze moment zie ik slechts 2 kandidaat wereldkampioenen. M.Schumacher (nog is) of J.P.Montoya (en misschien als verre outsider Coulthard). Hiermee bedoel ik dat deze piloten met een "normale wagen" dat beetje extra kunnen bieden om wereldkampioen te worden. Al de andere 19 piloten hebben deze skill niet om op het hoogste niveau foutloos te blijven, of missen de ervaring.

airco
Old 17-01-2002, 08:14
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Op deze moment zie ik slechts 2 kandidaat wereldkampioenen. M.Schumacher (nog is) of J.P.Montoya (en misschien als verre outsider Coulthard). Hiermee bedoel ik dat deze piloten met een "normale wagen" dat beetje extra kunnen bieden om wereldkampioen te worden. Al de andere 19 piloten hebben deze skill niet om op het hoogste niveau foutloos te blijven, of missen de ervaring.

airco
Hierbij kan ik me nu eens 100% aansluiten seh Airco :-)

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 17-01-2002, 09:49
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular

Quote:
Hiermee bedoel ik dat deze piloten met een "normale wagen" dat beetje extra kunnen bieden om wereldkampioen te worden. Al de andere 19 piloten hebben deze skill niet om op het hoogste niveau foutloos te blijven, of missen de ervaring.
ahum, I beg to differ on that one.
All due respect maar ik vind niet dat Coulthard over dat extra meer beschikt om wereldkampioen te worden met een "normale wagen". Er zijn mijns inziens wel enkele andere die die skill wel degelijk bezitten en DC hoort daar niet bij, net als Barrichello.
Over MS en Juan bestaat geen twijfel maar Fisichella en Trulli horen bij deze mannen. Heidfeld niet vergeten!
Reply With Quote
Old 17-01-2002, 12:24
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Dat zijn er nog altijd vééééél minder dan in die bewuste GP van Brazilië in '82.
De huidige F1 is een beetje te vergelijken met zoutloos brood.
Arme F1, maar ik blijf het volgen, en hoop dat het ooit weer beter wordt.

Jan
Reply With Quote
Old 17-01-2002, 13:50
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by alain

ahum, I beg to differ on that one.
All due respect maar ik vind niet dat Coulthard over dat extra meer beschikt om wereldkampioen te worden met een "normale wagen". Er zijn mijns inziens wel enkele andere die die skill wel degelijk bezitten en DC hoort daar niet bij, net als Barrichello.
Over MS en Juan bestaat geen twijfel maar Fisichella en Trulli horen bij deze mannen. Heidfeld niet vergeten!
Mja, alhoewel ik me dan de vraag stel : waarom zitten die mannen dan ondertussen niet in een McLaren, Ferrari of Williams?
Je kan wel zeggen dat JPM het geluk gehad heeft om direct in een topwagen te zitten, maar volgens mij heeft hij dat "geluk" zelf afgedwongen met zijn andere, vroegere resultaten. En Fisicella, Trulli en Heidfeld hebben ondertussen toch ook al de kans gehad om zich in de kijker te rijden...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules