![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
25uren VW Fun Cup
Op 9 en 10 juli is het weer zover. Dan heeft de 25uren VW Fun Cup plaats in Francorchamps. Wederom zullen er voor deze langste race ter wereld 137 wagens aan de start staan. Van een crisis in de autosport lijkt er in de vw fun cup niks te merken. Dit jaar zullen de Belgen, Nederlanders, Fransen, Engelse, Italianen en Duitsers het onder mekaar opnemen. Vanuit verschillende landen komen toppiloten aan de start. Marc Duez heeft zich laten overhalen om toch nog eens mee te rijden in deze reeks die hij oorspronkelijk laag inschatte. Claude Bourgognie, Nigel Greensall, Val Hillebrand en meer toppers komen het de habitués van de fun cup moeilijk maken.
Perdieus Motorsport komt aan de start met twee wagens. De éénzitter kent een mooie bezetting en ambieert een plaats in de top 20 en zelfs top 10 met een beetje meeval. Rijders op deze wagen zijn Marc en Anneke Perdieus, aangevuld met Dries Heyman (BRI), Nico Verdonck en nog twee nader te benoemen piloten. Op de biplace die nog steeds voor het kampioenschap gaat wordt het duo Maarten en Pieter Perdieus aangevuld met Raf Bleeckx en Ward Sluys. De concurrentie in deze klasse is niet mals. Namen als Stephane Henrard, Val Hillebrand, Lemeret etc. zullen het de tweede wagen van de Perdieus familie moeilijk maken. Gratis kaarten voor dit event zijn te downloaden op www.vwfuncup.com . Eerstdaags wordt onze website www.perdieus.com in een aangepast kleedje gestoken en dan zal hier meer info te vinden zijn. Hierna volgt nog de timing voor dit event. Start van de 25uren wordt gegeven op zaterdag om 16u. BTCS, RX8 sport cup en monoposto zijn de ondersteunende races. Vrijdag 08.07 09.00 - 09.30 h./u. Monoposto Qualifying 1 (30') 09.45 - 10.30 h./u. BTCS Qualifying 1 (45') 10.45 - 11.15 h./u. RX8 Sport Cup Qualifying 1 (30') 11.30 - 12.00 h./u. Rijders incentive-auto's Theoretische cursus (30') 12.15 - 13.45 h./u. VW Fun Cup Qualifying (90') 14.00 - 14.30 h./u. Monoposto Qualifying 2 (30') 14.45 - 15.30 h./u. BTCS Qualifying 2 (45') 15.45 - 17.15 h./u. VW Fun Cup Vrije oefenritten (90') 17.30 - 18.00 h./u. RX8 Sport Cup Qualifying 2 (30') Zaterdag 09.07 08.00 - 08.30 h./u. VW Fun Cup Warm up (30') 09.00 - 09.30 h./u. Monoposto Race (30') 10.00 - 11.00 h./u. BTCS Race 1 (60') 11.30 - 12.00 h./u. Animaties 12.30 - 13.00 h./u. RX8 Sport Cup Race (30') 13.45 - 14.45 h./u. BTCS Race 2 (60') 14.50 h./u. VW Fun Cup Begin procedure 16.00 h./u. VW Fun Cup Start
__________________
![]() |
#2
|
|||
|
|||
Ik heb ergens gehoord dat de biplaces, 's nachts tussen 24.00 en 06.00 uur (of zoiets) gaan passagiers mogen meenemen. Klopt dit ???
C U |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
het zou een beslissing zijn van de RACB om de veiligheid te verhogen wel niet zo interessant voor ons omdat je om 6u 's morgens nog geen sponsors kan meenemen, daar dit om 12u 's nachts meestal wel nog lukt, maar soit, we zullen wel oplossen hé. Het voordeel is wel, dat we dan 's nachts beter meekunnen met de éénzitters, kunnen we leuke tijden zetten! Komen er veel paddockers af dit weekend naar Francorchamps?
__________________
![]() |
#4
|
||||
|
||||
waarschijnlijk zaterdag
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Groetjes Yvonne |
#6
|
||||
|
||||
Ik kom van zaterdagmiddag tot zondag.
__________________
![]() |
#7
|
||||
|
||||
ik heb nu ook de volledige rijdersbezetting op de twee wagens
32 (in rood-geel) Nico Verdonck Tom Cloet Dries Heyman Joost Vollebergh Marc Perdieus Anneke Perdieus 332 (antracyt-geel) Ward Sluys Raf Bleeckx Pieter Perdieus Maarten Perdieus (Marc Perdieus) beide wagens zullen een gelijke kleurschakering en snoet en poep hebben wat design betreft, zo komt de eenvormigheid binnen het team toch naar voren ciao en tot in spa dit weekend maarten
__________________
![]() |
#8
|
||||
|
||||
Als ik die race weer zie naderen, komen de goede herinneringen weer boven. Het was twee jaar geleden een mooie race.
SUCCES aan het hele team
__________________
http://www.skylimitevents.com |
#9
|
||||
|
||||
perdieus 82ste en 89ste (biplace)
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#10
|
||||
|
||||
Aan alle mensen die Perdieus Motorsport morgen een goeie dag gaan zeggen, misschien tot morgen. Enkele van "De drinkbroeders" zullen ook aanwezig zijn, de reden lijkt me duidelijk
![]() HTML Code:
www.dedrinkbroeders.be |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
|
#12
|
||||
|
||||
Hey,
Ik ben vandaag geweest. Het was echt zeer leuk om zoveel VW Kevers tegelijk te zien vertrekken. HIBN zendt nu LIVE uit, Beeldkwaliteit is niet altijd even goed. Maar het is wel leuk om te zien. Eveneens is er natuurlijk live-timing. Alles is terug te vinden op de site van HIBN. (HIBN) Yvonne |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#14
|
||||
|
||||
31 ste in mono en 2de in Bi op 1 duizendste van de pole was inderdaad de juiste trainingstijd.
De Bi is uiteindelijk als derde geeindigd en de 32 is spijtig genoeg zondag namiddag uitgevallen. Maarten zal alles wel in detail uitleggen. |
#15
|
||||
|
||||
Onder het motto beter laat dan nooit, hier eindelijk een verslagje van onze capriolen tijdens de 25uren vw fun cup
Persverslag 25uren VW Fun Cup Perdieus Motorsport Zoals ieder jaar vormen de 25uren van Spa-Francorchamps VW Fun Cup het hoogtepunt van het autosportjaar voor Perdieus Motorsport. Deze keer werden een aantal nieuwe piloten aangetrokken om het traditionele kwartet van de familie Perdieus te versterken. Rijdersbezetting De rode Mexx-girls éénzitter nummer 32 van Marc en Anneke Perdieus, werd aangevuld met een pak ervaring en snelheid. De bekendste versterking was ongetwijfeld Nico Verdonck (ex F3000-Mini Challenge-F3). Dit 19-jarige Ukkelse talent nam in april nog deel met de biplace van Perdieus, maar voor deze 25uren opteerde hij voor het éénzitter-geweld. Naast Nico vervoegden nog drie snelle en ervaren kerels het team: Dries Heyman (Belcar-TC), Joost Vollebergh (Belcar) en Tom Cloet (Belcar-BTCS). Deze zeskoppige bemanning beoogde een top 15 plaats op het deelnemersveld van 132 fun cups. De biplace 332, voor de gelegenheid in een nieuw kleurtje gestoken, werd voorzien van een vierkoppige bemanning. Maarten en Pieter Perdieus kregen versterking van Raf Bleeckx (Fun Cup) en Ward Sluys (Belcar-BTCS). De ambitie voor dit team was duidelijk: passagiers amuseren en de eindzege in de biplace klasse! Kwalificaties De kwalificaties, gevolgd door vrije trainingen, vormden voor de nieuwe piloten de gelegenheid om de wagen te leren kennen. Nico Verdonck werd gelanceerd om een mooie tijd op de tabellen te zetten. Samen met Maarten op de biplace vertrok hij met het mes tussen de tanden. Na wat duw- en samenwerken klokte Nico een 3’12’’512, goed voor de 30ste startplaats. De biplace tikte af op 3’12’’544, een tweede tijd op 1 duizendste van de pole, die was gerealiseerd door Stephane Lemeret. Door het drukke verkeer werd iedere snelle ronde een beetje vertraagd, wat liet uitschijnen dat het nog rapper kon, en dat is alleen maar bemoedigend. Alle piloten vonden hun draai in de fun cups en draaiden snelle en constante tijden. Enige bezorgdheid echter rees in het team toen de toerenteller van de 32 werd nagekeken. Er werd zwaar over de toeren gegaan en het was maar de vraag of de motor het 25 uren zou volhouden. Mechaniekers van Dubois deden een check-up van de motor, maar ze vonden op het eerste zicht geen beschadigde zuigers of kleppen. 100% zekerheid konden zij echter niet bieden voor de race. Op hoop van zegen dus. Verhaal van éénzitter 32 Nico Verdonck nam als speerpunt de start op deze wagen. Vertrokken vanop de 30ste plaats, bracht hij de wagen na een uur binnen op de 13de positie. Dries Heyman, die de volgende morgen te Zolder in zijn clio Touring Cup moest rijden, nam de 2de stint voor zijn rekening. Dries zou een groot deel van het begin van de race voor zijn rekening nemen om de volgende morgen fit in Zolder te kunnen staan. Hij nam ook het begin van de nacht op zich en draaide mooie tijden, top 10 waardig. Ook Joost en Anneke draaiden vlot hun rondjes op het prachtige Ardense asfalt en de wagen schommelde tussen de 20ste en 30ste positie bij het vallen van de nacht. Marc zou eerst een stint rijden op de biplace, waarna hij tegen de vroege ochtend een dubbele relais op de 32 zou afmalen. Voor Tom Cloet geldde deze 25uren vooral als voorbereiding op de komende 24uren van Francorchamps. Hij wilde nachtervaring opdoen, alvorens eind juli op een Porsche 996 van Pino, tegen hogere snelheden de Ardense nacht te doorploeteren. Alles verliep naar wens en nummer 32 vestigde zich rond de 16stek op zondagmiddag. Joost en Nico zouden de laatste twee stints voor zich nemen. Joost raakte echter een tragere deelnemer bij het insturen van Combes, waardoor de voorspoiler gekneld raakte onder de auto en er een extra pitstop gemaakt moest worden. Na een aantal ronden kwam Joost echter niet meer voorbij en werd hij binnengesleept. Er kon geen hulp meer baten voor de motor die zonder water was komen te staan. Twee uur voor het einde van deze 25uren race werd de handdoek geworpen in het éénzitterkamp. Verhaal van biplace 332 Maarten nam de start vanuit de pitlane, net zoals alle andere biplaces. Delahaye Racing mocht echter niet vertrekken omdat de copiloot geen handschoenen aan had. Daardoor kon Maarten als eerste wegspurten vanuit de Source nadat de hele meute éénzitters de start had genomen. Bovenop de Raidillon waren er reeds enkele schermutselingen gebeurd, waardoor Maarten gas moest lossen om niet in overtreding te raken met de gele vlaggen. De andere biplace wagens reden echter vol gas voorbij waardoor Maarten slechts als 6de biplace na ronde 1 doorkwam. Geen nood, de race duurde nog 25uren. De biplace schommelde afhankelijk van de pitstops tussen de 2de en 4de plaats. Na 9u racen, bevond de wagen zich constant op een 3de stek. Een extra aanpassing in het reglement van de tweezitters voorzag dat ze minstens 40 stops moesten maken. Zo konden er voldoende passagiers worden meegenomen. Ook werd het toegelaten om passagiers tijdens de nacht mee te nemen, hetgeen door de RACB bij aanvang van het seizoen was verboden. Na een vlot begin en constante nacht reed de biplace op een aantal ronden van de leider op een 3de plaats rond zondagochtend. De vierde had reeds meer dan 15 ronden achterstand opgelopen. Op zondagmiddag werd een scheur in de beschermhoes van de cardanas vastgesteld en om alle risicote vermijden werd besloten deze te vervangen. De voorsprong op de vierde in het klassement was immers groot genoeg. Een 1ste of 2de plaats werd niet meer mogelijk en zo eindigde het viertal Pieter, Maarten, Raf en Ward op een mooie 3de plaats in de klasse. Spijtig dat een aantal teams zeer weinig copiloten hebben meegenomen. Misschien moet men dit in de toekomst wel verplichten om de competitie gelijker te maken. Zonder copiloot kan er tot 4 seconden sneller gereden worden. Dat de Perdieus biplace tot de snelste behoort, bewijst de snelste biplace-rondetijd die Maarten zondagmorgen liet optekenen met 3’12’596 (evenwel zonder passagier). Voorts zijn de lessen die Perdieus Motorsport geleerd heeft uit deze 25uren om zich meer toe te leggen op race-strategieën, omdat er soms iets té vroeg werd getankt en de relais’ dus beter gespreid zouden kunnen worden. Perdieus Motorsport foto's komen snel op onze website: www.perdieus.com/motorsport
__________________
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|