De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 21-01-2002, 13:39
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Button en Ralf Scumacher switchen van team ??

Quote:
silly season is getting even sillier with reports in the Sunday Mirror that Ralf Schumacher and Jenson Button are on the verge of completing a swap before the first race of the season gets underway in Australia on March third.

According to the British tabloid, insiders within the Williams team believe that come the end of the 2002 season, it will be Ralf Schumacher's turn to leave the BMW powered outfit to make way for Button's return with Frank Williams opting to keep Colombian sensation Juan Pablo Montoya instead.

There has been a lot of speculation as to the younger Schumacher's future in recent weeks with team bosses becoming very verbal in regard to the German's performances in the latter part of the 2001 season. However Ralf is under contract for a few more years yet and any switch at this stage of the season is extremely unlikely.
ok, het is misschien mega-roddel he. Toch vind ik het wel vreemd. Keer het of draai het zoals je wil, maar Ralf brengt nog altijd heel wat meer punten binnen voor Williams dan Montoya. Bovendien valt het te betwijfelen of Button direct gaat presteren bij Williams.

Een derde en laatste twijfel is of 1 van de 2 teams wel baat haalt bij een zo late coureurswitch. Tegen dat alles in kannen en kruiken is, begint het nieuwe seizoen. Hebben Coureurs nog geen kans gehad om te wennen aan hun nieuwe auto, ...

Bovendien stelt de vraag zich of zoveel onrust binnen het Williams team de titel ambities niet vervroegd zou kunnen hypotekeren. Ferrari behaalt zijn succes nu ook door een jarenlange continuiteit van dezelfde mensen, waarbij ieder seizoen maximum 1 sleutelpersoon binnen het team vervangen werd.

airco
Old 21-01-2002, 16:42
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular

Montoya heeft meer DNF's gehad dan Ralf, dus niet zo ongewoon dat ie minder punten heeft gehaald. Het is niet ongebruikelijk bij Williams om zulke praat te verkopen voor of tijdens het seizoen. It will keep the pressure on the drivers.
Daarbij niet vergeten dat het in een tabloid geschreven stond.
Nog iets, ik weet niet of Briatore dat wel zou willen
Reply With Quote
Old 21-01-2002, 19:56
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ik zou er niet om treuren. En Williams zou meer geld overhouden om in de wagen te steken. En Frankske heeft al heel wat andere kalibers zonder pardon aan de deur gezet, waaronder 2 wereldkampioenen !

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 22-01-2002, 00:02
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock

Waarschijnlijk is de Renault gedesigned met een overschot aan nekruimte en had Ralf daar een gebrek aan in de Williams.

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
Old 22-01-2002, 00:28
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

mja geld overhouden misschien wel,

alhoewel. Maar ik denk dat dit een beetje buiten de kwestie is. Die paar miljoentjes zullen het bij een top team als Williams wel niet maken zeker.

airco
Old 22-01-2002, 00:37
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Wat denk ik eerder een probleem is, is de integratie van Piloten in een team. Elke piloot moet wennen aan een wagen. Dus de eerste weken is een nieuwe piloot van weinig nut voor een team, de maanden daarna heeft een piloot een beperkt rendement. Daar verliest Williams heel wat kansen volgens mij. Bovendien mag je van Ralf zeggen wat je wilt zene: Onsymphatiek, in de schaduw van zijn grote broer, ...

Maar het is en blijft een klasse-coureur, ik moet Button eerst nog even goed zien doen zene. En een teammaat is wel degelijk van belang zene. Als je als team is een 1e en 2e plaats kan pakken, dan loop je direct 6 punten uit op je naaste concurrent. Anders gaat het maar in stapjes van vier. Om nog maar te zwijgen van je teammaat die de winst pakt als de titelkandidaat binnen je team eens uitvalt, zodat de naaste concurrenten geen 10 punten kunnen pakken. Het zijn allemaal vitale dingen in de F1.

Je kan natuurlijk de concurrentie aan flarden rijden:

- maar dan moet je eigen materiaal superieur zijn
- je als piloot veel klasse hebben
- geen uitvallers
- ...
- en bovendien ... moet de concurrentie falen.

airco
Old 22-01-2002, 09:23
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ik denk dat $ 25.000.000 (Ralfke's wedde) voor elk team een grote som is. En wat Williams BOVENAL kan missen is een onderlinge tweestrijd die kan ontaarden in het Prost-Senna scenario tussen zijn 2 piloten. Dan liever 1 duidelijke titelkandidaat en een 2e piloot, die 2 jaar geleden bovendien zijn talent meer dan bewezen heeft. Akkoord, vorig jaar was het gene vette voor Button en ging hij ook lichtjes zweven, maar bij Williams lijkt hij zich ook beter in zijn vel te voelen. Volgens mij doet Frank hier een goede zaak aan (moest hij het doen eh).

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 22-01-2002, 10:30
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular

Quote:
Maar het is en blijft een klasse-coureur, ik moet Button eerst nog even goed zien doen zene
Ralf is in mijn ogen niet meer dan een subtopper en Button heeft in zijn debuutjaar bij Williams reeds bewezen dat hij minstens even goed kan doen.
Het grote verwijt bij Williams aan het adres van Ralf is dat hij fouten begint te maken/ minder presteert zodra zijn teammaat beter begint te presteren. Rara dat dit de voorbije twee jaar in de tweede helft van het seizoen gebeurde. Een klasse piloot laat dat niet aan zijn hart komen. Heidfeld en nog enkele anderen zijn betere investeringen volgens mij.
Reply With Quote
Old 22-01-2002, 19:17
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Eindelijk steun voor Ralf

Quote:
Williams denkt er niet over om Ralf Schumacher in te ruilen voor een andere coureur. Technisch directeur Patrick Head zegt dat hij er niet over piekert om één van zijn coureurs te vervangen. "We kunnen ons geen betere bezetting wensen dan Ralf en Juan", aldus Head in een Zwitsers weekblad. "Zelfs als we Michael aangeboden zou krijgen, zou ik daar bedenkingen bij hebben."

Met zijn uitspraken veegt Head alle twijfels over Ralf Schumacher aan de kant. Dit weekeinde kwam een Britse boulevardkrant met het gerucht dat Williams de Duitser zou willen vervangen door Jenson Button. Head deed zijn uitspraken al voor deze berichten de kop opstaken.

Head meent dat Montoya en Schumacher gewaagd zijn aan de regerend wereldkampioen. "Als je de teambazen zou vragen wie ze het liefst zouden willen, dan zouden de meeste Michael Schumacher noemen. Maar ik geloof dat Juan nu net zo snel is als Michael, en Ralf waarschijnlijk ook. BMW Williams heeft twee buitengewone coureurs."
Dat noemen ze dus duidelijke steun aan Ralf. De vergelijking mee Michael zullen we maar onder de noemer psychologische oologsvoering catalogeren zeker.

airco
Old 22-01-2002, 19:20
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Hij bedoelt gewoon dat het onmogelijk is een coureur te vervangen vlak voor het nieuwe seizoen. Zet Michael Schumacher daar, en die moet zich ook inburgeren , eer hij wat presteert.
Old 22-01-2002, 19:21
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

de finish heeft mij door se.

airco

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules