![]() |
|
|
||||
|
||||
geen GP meer in Monza?
zonet gelezen op pitstop.tv dat een rechter besloten om op Monza een geluidsnorm in te voeren, waardoor F1 er niet meer kan...
ook zei hij dat autosport nutteloos en overbodig was, en de natuur schade toebrengt... er is wel nog mogelijkheid tot beroep (binnen de 10 dagen), maar dit slaat toch alles... de GP gaat er al door sinds 1922, ge gaat mij niet zeggen dat de mensen die de klacht hebben neergelegd niet wisten dat daar geen geluid bij komt he... ik dacht trouwens dat Italië zo'n autosport-minnend land was?
|
||||
|
||||
Die rechter vond verder dat de F1 "een sport zonder enig nut is die geen enkel sociaal belang heeft".
Weer een voorbeeld van onze maatschappij die steeds onverdraagzamer en asocialer wordt zeker ?
|
||||
|
||||
Volgens mij is dit een sterk staaltje van machtsmisbruik.
Onze Italiaanse rechter is waarschijnlijk een jongen met donkergroene sympathiën die via deze rechtzaak zijn eigen dromen probeert waar te maken. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Hoop toch dat de Grote Prijs van Italië doorgaat, wilde er volgend jaar naartoe gaan.
Zou het toeval zijn dat de twee Grote Prijzen waar ik volgend jaar naartoe zou willen gaan (Italië en België) momenteel in slechte papieren zitten? Een mens zou nog iets beginnen denken... |
|
||||
|
||||
Aangezien de FIA GT ook Monza heeft geschrapt van hun kalender voor 2006, lijkt me er toch wel iets ergs aan de hand te zijn in Monza.
![]() Spelen ze saven, en willen ze geen last minute kalelender wijziggingen doen? (door geen vergunningen voor lawaai ofzo...) Of is het al in kannen en kruiken en zal Monza zijn deuren moeten sluiten voor "echte" racen? (waar dus ongedempt en dus zoals het moet kan geraced worden) Voorlopig staat Monza ook op de Kalender voor de World Series 2006, ik ben alvast benieuwd of zij het gaan opnemen in hun defenitieve kalender... |
|
|||
|
|||
Ik hoop dat Berlusconi weer een keer powerplay gaat spelen (doet hij tenminste iets goed
![]() |
|
||||
|
||||
Beide partijen zijn niet tot een schikking/overeenkomst gekomen, gevolg is dat de eerste wedstrijden en testen van dit jaar geannuleerd zijn op het Circuit van Monza. Zowel racingworld.it als italiaracing.net maken er melding van.
Gaat niet lekker daar ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Groen is mooi, maar het mag niet té groen worden hé. De klacht t.a.v. de autodromo di Monza zou er gekomen zijn van 2 omwonende gezinnen die de mening zijn toegedaan dat racewagens voor geluidshinder zorgen. Ze vergeten er wel bij te vertellen dat hun optrekje er pas gekomen is vele decennia na de ingebruikname van het circuit. Nu ja, vroeger stonden er in de buurt van Zaventem ook amper huizen, maar goedkope bouwgronden lokken natuurlijk mensen van allerlei pluimage (gevaarlijk woord in tijden van vogelgriep), ook groenen met tere oortjes.
Om terug te keren naar het topic, er is een petitie opgestart om het behoud van Monza en de bijhorende races te vrijwaren. Via www.pitpass.com vind je zeker de juiste link en ook nog een ontroerend verhaal van Chris Balfe. Ik zou zeggen, tekenen die handel ![]() |
|
||||
|
||||
Beetje bizar, ga je in de buurt van een circuit wonen en dan begin je te zagen als er wat teveel dB's worden geproduceerd.
![]() Als de tifosi dat maar pikken daar... ![]() |
|
||||
|
||||
Dat het circuit die huizen afkopen en er extra garage boxen van maken of een optrekje voor de ferrari rijders
![]() |
|
||||
|
||||
Monza krijgt 30 geluidsdagen. De GP gaat toch door
![]() Quote:
|
||||
|
||||
dus eigenlijk 10 geluidsweekends?