De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Slotcars
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 17-03-2006, 12:18
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular

Ziet er eigenlijk best wel leuk uit, vooral omdat iedereen met quasi dezelfde wapens strijd.
En ook het bumper kleven enzo lijkt me wel leuk
Old 17-03-2006, 12:24
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

Welke vorm van "bumperkleven" bedoel je precies?

Ik denk dat de Martini rijder dit weekend ook wel wat zal bumperkleven...
Old 17-03-2006, 12:26
The Leader's Avatar
The Leader The Leader is offline
De Paddock Rookie

Heel knap, heb je soms een overzicht van gans de baan?
Normaal is mijn baan dit weekend ook definitief af. Ik zal er ook eens fotos van posten dan. Het is wel een plastieke baan, maar ik vind het toch fijn om op te racen.
Reply With Quote
Old 21-03-2006, 09:00
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by The Leader
Heel knap, heb je soms een overzicht van gans de baan?
Normaal is mijn baan dit weekend ook definitief af. Ik zal er ook eens fotos van posten dan. Het is wel een plastieke baan, maar ik vind het toch fijn om op te racen.
Overzicht en aanbouw fases van de baan vind je hier:
http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=11457

Mvg

G.
Old 21-03-2006, 09:40
De Paddock Regular

Mini Challenge: Race 2

De tweede wedstrijd in de Mini Challenge was een feit. Aan de telefoontjes en de smsjes te merken die ik in het weekend en gisteren overdag had gekregen, was iedereen super enthousiast om weer aan de start te komen met deze kleine duivels. Kleine duivels zijn het ook echt... want ze zijn verrekte snel!

Na de ruige race van vorige week waren alle Mini's terug in eere hersteld en stond alles weer mooi te glimmen op de grid. De kwalificatie (1 min alles of niets) gaf devolgende cijfers. De grid plaatsen waren trouwens dezelfde als vorige wedstrijd:

Q-Time => Driver => Points
5.992 => Gunther => 3
6.374 => Bram => 2
6.867 => Ben => 1
6.929 => Pieter
7.022 => Koen

De grid: Gunther (Starcard), Bram (Martini), Ben (Works), Pieter (Autotech) en Koen (privateer)

De eerste manche toonde al dat het weer een close race beloofde te worden. Pieter en Ben zaten na 3 minuten rijden op enkele meters van elkaar op 21 ronden. Bram en Gunther zaten eveneens op enkele meters van elkaar op 25 ronden. Foto's zijn uiteraard weer allemaal echte motion pics uit de wedstrijd.

Ben en Pieter waren constant in duel:

Koen vocht even later met deze twee mee, het ging terug om enkele meters!

Bram's wagen terug in vol ornaat... en sneller dan ooit:

Op een derde van de wedstrijd zagen de rondeaantallen er zo uit. Het kwam uiteraard niet meer op meters aan, maar op enkele rondjes. Eén klein stuurfoutje kon meteen afgestraft worden met een plaats verlies.

Gunther: 99 laps
Bram: 97 laps
Pieter: 84 laps
Koen: 83 laps
Ben: 81 laps

De race werd verder gezet en Ben wou absoluut geen genoegen nemen met de laatste plaats... hetgeen supermooie duels opleverde. Enkele foto's van Pieter en Ben alsmaar bleven vechten:

Ben achter op Pieter door de SS'ses:

Rondje later in dezelfde bochtencombinatie, klink aan klink!

Rondje later... alweer dezelfde bocht... ervoorbij!!!

Pieter zat dikwijls verwikkeld in hete duels... hier met Koen:

Ben bleef ervoor gaan en reed hier zelfs een stintoverwinning samen op de moeilijkste baan (de binnenbaan, korste bochten):

Pieter vol op de gas voor de rechte eind:

Ronde-aantallen na 2/3 wedstrijd. Ben z'n vechten had duidelijk succes en resulteerde in een plaatsje winst. De kloof tussen de eerste twee en de laatste drie werd een stukje groter:

Gunther: 194
Bram: 191
Koen: 170
Ben: 168
Pieter: 160

...

Last edited by MFahrer; 21-03-2006 at 10:31.
Reply With Quote
Old 21-03-2006, 10:11
De Paddock Regular

...

Het laatste deel van de wedstrijd werd ingezet en het was vooral voor Ben redelijk duidelijk wat er ging gebeuren. Vechten voor een plaats!

Pieter en Bram... alweer een mooi duel... Pieter maakte hem hier en daar breed waardoor Bram langer moest blijven hangen dan normaal:

Ben voluit... ronde na ronde z'n eigen tijden verbeterend:

In het laatste deel van de wedstrijd had Bram te kampen een technisch probleem... door een crash was de body links van het chassis losgekomen... Zap deed hier weer wonderen en Bram verloor slechts 10 rondjes.

Veel meer dan tien ronden mochten het niet zijn of de aanstormende Ben had z'n tweede plaats mooi ingenomen:

De kant van de Starcard Mini die het meest gezien werd: De "Keep the dream alive"-om er voorbij te komen- bumpersticker , werd terug waargemaakt:

Een laatste actiefoto, een van de leukste tot nu toe... een battle op het scherp van de snee tussen Koen, Pieter en Gunther. Ik vind dat de actie zo van de foto druipt: De wielen van Koen's rode Mini rechts al volledig in de kas van op het gas te gaan, Gunther kort op de achterbumper van Koen en Pieter volledig aan het gaan... wieletje loskomend van de grond...

Ben z'n vechtlust leverde terug resultaat op! Hij maakte nog een plaats winst... mooi terug gevochten van op de laatste plaats naar een podiumplaats! Iedereen (bahalve ik) deed een pak meer ronden dan de eerste wedstrijd, Pieter deed er bv 30 meer!

Final lap table:

Gunther: 290
Bram: 275
Ben: 262
Koen: 254
Pieter: 240

Het was weer een zeer geanimeerde avond met prachtige duels. Dat belooft voor volgende week! Als Ben van de eerste manche zo goed begint te rijden als de laatste van deze wedstrijd... liggen de plaatsen op het podium nog niet vast... zeker niet als Slim er zich eindelijk met z'n Swiss Watch Mini komt mee moeien. Er komt normaal gezien nog een gastrijder bij... dus zeven Mini's in gevecht volgende week!

Mvg

G.

Last edited by MFahrer; 21-03-2006 at 10:54.
Reply With Quote
Old 21-03-2006, 10:28
De Paddock Regular

Volgens mij moet een serieuze fotograaf (bv Huudo) op z'n wedstrijdje (als de FIA GT wedstrijd) echt mooie foto's kunnen maken... veel scherper en beter getimed... hier neem ik foto's terwijl ik marshall... dus echt tijd om te focussen is er niet echt...

G.
Old 01-04-2006, 18:39
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

ziet er echt wel leuk uit
en die martini mini is echt wel sjiek
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules