De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 04-05-2006, 10:29
Raceshot's Avatar
Raceshot Raceshot is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Huudo
En hoe kan CZ dan weten voor wie die hesjes (wat is dat voor een raar woord) zijn? Als ze dat ook nog eens allemaal moeten controleren, dan gaat het allemaal weer trager en komt er daar weer kritiek op. Ik denk dat CZ op dat gebied wat moet dansen op een slappe koord?.
Een goed voorbeeld om controle te krijgen over de kazuifels (of hesjes, zoals je het noemen wil) is terug te vinden in het voetbal (eerste klasse). Alle fotografen hebben daar een persoonlijke kazuifel met een nummer op, die wordt uitgereikt door Sportpress. Hierdoor is er perfect controle over welke fotografen op een bepaalde wedstrijd zitten en raak je het veld gewoonweg niet op zonder kazuifel.
De nummers zijn dan ook nog eens onderverdeeld in verschillende categorieën :
- fotografen van de persagentschappen (Belga, Photonews, Isosport, ...)
- fotografen van kranten en magazines
- clubfotografen
Zo kunnen clubfotografen met hun kazuifel enkel terecht bij de wedstrijden van hun club en niet op andere wedstrijden.

Dit is een perfect, waterdicht systeem, dat makkelijk te controleren én overzichtelijk is.

kristof@raceshots.be
www.raceshots.be
Reply With Quote
Old 04-05-2006, 10:33
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Circuit Zolder de schuldige? Wel, als RPM en/of Renault Sport pasjes uitdelen, dan kan je aan de infobalie op je strepen gaan zijn en zeggen: "Kijk, ik heb een mediakaart en ik heb een kodakske". Wat gaan de mensen aan de balie doen? Die kunnen niet neen zeggen, want het is een evenement van Renault. Denk je dat de baliemensen dan nog zin hebben om te gaan discussiëren? Of dat iemand van Renault Sport zich ermee gaat bemoeien? Nee. Bij Renault Sport is de slogan "hoe meer foto's hoe liever" en CZ zegt "het is niet ons probleem, dus wij delen kazuifels uit". Jammer maar helaas.

Als je dan op dat ene forum leest dat ze er in het vervolg alles aan doen om ook een kazuifel vast te krijgen, dan weet je genoeg.

En als ik fotografen als Paolo Pellegrini zie, dan kan ik maar al te goed begrijpen dat de fotografen die hun brood met foto's verdienen niet van dat gespuis voor hun voeten wil. Ik ben Pellegrini al overal tegengekomen en echt waar, die man reist jaarlijks de wereld rond. Jammer genoeg had hij dit keer zijn werkneemster/vrouw niet mee. Want mevrouw mag er best wezen...
Reply With Quote
Old 04-05-2006, 11:26
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by bluelite
Circuit Zolder de schuldige? Wel, als RPM en/of Renault Sport pasjes uitdelen, dan kan je aan de infobalie op je strepen gaan zijn en zeggen: "Kijk, ik heb een mediakaart en ik heb een kodakske". Wat gaan de mensen aan de balie doen? Die kunnen niet neen zeggen, want het is een evenement van Renault. Denk je dat de baliemensen dan nog zin hebben om te gaan discussiëren? Of dat iemand van Renault Sport zich ermee gaat bemoeien? Nee. Bij Renault Sport is de slogan "hoe meer foto's hoe liever" en CZ zegt "het is niet ons probleem, dus wij delen kazuifels uit". Jammer maar helaas.

Als je dan op dat ene forum leest dat ze er in het vervolg alles aan doen om ook een kazuifel vast te krijgen, dan weet je genoeg.

En als ik fotografen als Paolo Pellegrini zie, dan kan ik maar al te goed begrijpen dat de fotografen die hun brood met foto's verdienen niet van dat gespuis voor hun voeten wil. Ik ben Pellegrini al overal tegengekomen en echt waar, die man reist jaarlijks de wereld rond. Jammer genoeg had hij dit keer zijn werkneemster/vrouw niet mee. Want mevrouw mag er best wezen...
Oké, goed punt maar wie appliceert waar? Ik appliceer rechtstreeks aan Renault Sport/RPM en heb mijn pas opgehaald aan de Welcome69 maar hoe doen de amateurs dit... hebben zij geappliceerd bij RPM of bij Circuit Zolder...
Want er lag wel een lijst op de balie van het Media Center...(Ik neem aan voor de one-event races?)

Mensen die enkel voor Zolder perskaart aanvroegen graag wat feedback over dit...
Reply With Quote
Old 04-05-2006, 11:31
JPMontoya's Avatar
De Paddock Enthousiast

Quote:

Pellegrini is fantastische kerel...En die werkt dan echt tegen een heel goede prijs...echt frustrerend vind hij...

Over die vriendin van Poalo...bedoel je de deze?
http://www.fotomorale.com/Categorie/...A/IMG_2902.JPG

Last edited by Raceboy; 04-05-2006 at 15:22. Reason: fotos max 800x600 pixels
Reply With Quote
Old 04-05-2006, 11:42
JV1's Avatar
JV1 JV1 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by JPMontoya
JV1 verduidelijk eventjes je punt eens verder want snap niet goed wat je wil zeggen.
Dat het aan de organisatie / circuit licht wie een accreditatie krijgt, die zijn en blijven verandwoordelijk ervoor....

http://www.auto-sport.nu
Reply With Quote
Old 04-05-2006, 13:12
bluelite's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by JPMontoya
Oké, goed punt maar wie appliceert waar? Ik appliceer rechtstreeks aan Renault Sport/RPM en heb mijn pas opgehaald aan de Welcome69 maar hoe doen de amateurs dit... hebben zij geappliceerd bij RPM of bij Circuit Zolder...
Want er lag wel een lijst op de balie van het Media Center...(Ik neem aan voor de one-event races?)

Mensen die enkel voor Zolder perskaart aanvroegen graag wat feedback over dit...
Ik heb een jaarkaart voor CZ en ze hebben toen wel degelijk nagekeken voor wie ik werkte en of ik reeds artikels gemaakt had over CZ of evenementen op CZ.

Iemand van een bepaalde amateur F1-site (doet niet ter zake welke) heeft bij Renault Sport een kaart gevraagd voor één evenement (Zolder dus) en deze ook gekregen. Verder werd er blijkbaar geen aandacht aan besteed...

Dat meisje dat in Oschersleben met Pellegrini meegekomen was, was toch een andere. Leuke kerel trouwens
Reply With Quote
Old 04-05-2006, 15:11
JPMontoya's Avatar
De Paddock Enthousiast

Quote:
Ik heb een jaarkaart voor CZ en ze hebben toen wel degelijk nagekeken voor wie ik werkte en of ik reeds artikels gemaakt had over CZ of evenementen op CZ.

Iemand van een bepaalde amateur F1-site (doet niet ter zake welke) heeft bij Renault Sport een kaart gevraagd voor één evenement (Zolder dus) en deze ook gekregen. Verder werd er blijkbaar geen aandacht aan besteed...

Dat meisje dat in Oschersleben met Pellegrini meegekomen was, was toch een andere. Leuke kerel trouwens
Dan zal hij weer een nieuw hebben meeting in Oschersleben was dan NEC FR 2.0?
Reply With Quote
Old 04-05-2006, 17:08
bluelite's Avatar
De Paddock Regular

Ja, samen met de Duitse F3 en Procar.
Reply With Quote
Old 04-05-2006, 17:45
jeep jeep is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by insanity
Zoals zo vaak brengt een goede nachtrust raad, en kunnen we in plaats van bepaalde commentaren te letterlijk op te vatten beter mee aan de kar trekken van onze mede-amateurs... dus Huudo, als ik tussen mijn drukke bouwagenda nog een gaatje vind, kom ik wel mee aan tafel zitten...

welkom van even weg geweest
Reply With Quote
Old 04-05-2006, 19:52
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Net hetzelfde hier.

De dame die voor dit verantwoordelijk is heeft alles goed overlopen ofdat we echt wel veel publiceren, foto's en nieuwsberichten, wat Circuit Zolder aangaat.

De fout ligt volgens mij in het Renault kamp. Circuit Zolder kan er niet tegen in gaan want zoals iemand hier al zei, zijn foto's goede reclame voor Renault. Als Zolder hierop ingaat, gaan ze misschien richting Spa-Francorchamps. Zouden we dit willen?

Mvg...
Reply With Quote
Old 04-05-2006, 19:58
bluelite's Avatar
De Paddock Regular

Trouwens, als je een jaarkaart van CZ aanvraagt, moet je toch een Afstand van Verhaal tekenen. In het geval van de WSR-kaart meen ik mij te herinneren dat dat niet het geval is.
Reply With Quote
Old 04-05-2006, 22:06
JPMontoya's Avatar
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Thomaske_GLPK
Net hetzelfde hier.

De dame die voor dit verantwoordelijk is heeft alles goed overlopen ofdat we echt wel veel publiceren, foto's en nieuwsberichten, wat Circuit Zolder aangaat.

De fout ligt volgens mij in het Renault kamp. Circuit Zolder kan er niet tegen in gaan want zoals iemand hier al zei, zijn foto's goede reclame voor Renault. Als Zolder hierop ingaat, gaan ze misschien richting Spa-Francorchamps. Zouden we dit willen?

Mvg...
Circuit Zolder heeft toch ook geen enkele incentive om hier tegen in te gaan...Is toch ook publiciteit voor hen...Renault moet het echt niet hebben van die paar amateurs hoor...
Renault zit trouwens ook al in Spa-Francorchamps...

De fout ligt bij Renault Sport maar hoe weet jij dat als je met een Zolder jaarkaart werkt
Reply With Quote
Old 04-05-2006, 23:22
bluelite's Avatar
De Paddock Regular

Manu, het is heus wel de fout van Renault om met al die accreditaties te gooien. CZ is toch heel wat strenger wat het uitdelen van accreditaties betreft. De kazuifel-historie is dan weer wat anders. Het zijn inderdaad de mensen van CZ die ze uitdelen aan de "fotografen", maar als je een kaart hebt van Renault, dan kan CZ niet weigeren een kazuifel aan die mensen te geven die erom komen vragen. Het gaat allemaal veel te makkelijk.

Ik kijk in ieder geval uit naar de resultaten van de Ronde Tafel met Huudo. Ik ben ervan overtuigd dat er een oplossing zal zijn.

Trouwens, binnenkort komt er de tribune aan de Jacky Ickx, dus normaal zal je op dat stuk boven de draad uitkijken.
Reply With Quote
Old 05-05-2006, 00:36
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:

Ik kijk in ieder geval uit naar de resultaten van de Ronde Tafel met Huudo. Ik ben ervan overtuigd dat er een oplossing zal zijn.
Verwacht maar niet teveel, want het zou wel eens zwaar kunnen tegenvallen..., of ook niet. Ik wil hiermee op voorhand zeker geen verkeerd verwachtingspatroon creeëren en denk dat iedere autosportliefhebber die graag foto's neemt "op een betere plek" wil staan. Daarvoor moeten we geen bijeenkomstje opzetten he. Maar over hoe, en wat enz. da's een ander paar mouwen. Bovendien moet zoiets haalbaar en uitvoerbaar zijn enz. Er zal nog veel water naar zee vloeien vooraleer er een uitvoerbare oplossing gerealiseerd kan worden, vermoed ik zo maar even aangezien de amateurfotografen maar een kleine onderdeeltje zijn van een groter en ietwat complexer geheel. In dromereien ben ik immers niet geïnteresseerd.
Reply With Quote
Old 05-05-2006, 07:33
Machb Machb is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Trouwens, binnenkort komt er de tribune aan de Jacky Ickx, dus normaal zal je op dat stuk boven de draad uitkijken.
Als je in de kalender 2006 van CZ (kleine rode boekje) kijkt naar de plattegrond pag. 8 en 9 dan zie je dat de nieuwe tribune daar al op staat.

Of dit de mooiste plaats is om foto's te maken, ik denk het niet. Zullen ook weeral vooral pannings zijn.

Currently Active Users Viewing This Thread: 4 (0 members and 4 guests)

Posting Rules