De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #136  
Old 26-05-2006, 14:19
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Posts: 372
Quote:
Originally Posted by El Torro
Voilà,
en Peter Baert heeft mijn verhaal blijkbaar niet duidelijk begrepen en/of gelezen, kijk je beelden nog eens goed na Peter, het geduw tegen anderen zal er zeker opstaan omdat de Vettes toch continu in beeld zijn.
Ben het eens met dat er een spannende race gereden moet worden voor het publiek, maar ik bedoel enkel en alleen dat klasse 1, 2 of 3 rijders niet onnodig het leven zuur hoeven te maken.
El Torro, ik heb je verhaal toch goed begrepen, hoor.
Je vertelt dat mindere goden afgelopen weekend door de Vettes zijn aangetikt en zelfs van de baan zijn geramd. Jij was daar blijkbaar getuige van. Omdat er op de montage, geproduceerd door Videohouse voor alle TV-zenders, van dat getik en van dat van-de-baan-geram niks te zien is, vroeg ik hier om meer details: wie is er allemaal getikt en geramd?

Tot nu toe is me één incident gemeld dat zich voordeed tijdens de tweede, natte kwalificatie. Een tik van een door een Nederlander bestuurde Corvette tegen een klasse 3-Porsche.

Als er tijdens de race auto's van de baan zijn geramd door de Vettes, dan verbaast het me dat er daarvan op de Videohouse-montage niks te zien is en dat er voorlopig nergens melding is van gemaakt. Het ruwe beeldmateriaal van Videohouse heb ik niet gevisioneerd, maar ik ben er zeker van dat een dergelijk incident tussen een Vette en een tragere auto (met zelfs sortie tot gevolg) in de montage zou worden opgenomen.
__________________
www.skynet.be/pitstoptv
Reply With Quote
  #137  
Old 26-05-2006, 14:21
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Posts: 372
El Torro, blijkbaar heb je zelf deelgenomen aan de Belcar Home Race en ben je getikt door de Corvettes. Met welke wagen reed jij?
__________________
www.skynet.be/pitstoptv
Reply With Quote
  #138  
Old 26-05-2006, 14:21
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by Peter Baert
ik ben er zeker van dat een dergelijk incident tussen een Vette en een tragere auto (met zelfs sortie tot gevolg) in de montage zou worden opgenomen.
En dan zou het ook wel in de diverse wedstrijdverslagen te vinden op het net vermeld zijn, maar ik heb er nergens iets van gelezen. Behalve dan hier, in posts van El Torro.

Ik zou ook wel eens willen weten voor welk team hij rijdt, dan.
__________________
Reply With Quote
  #139  
Old 26-05-2006, 17:26
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by El Torro
ook als ze zomaar door een Corvette van de baan geramd worden, gelukkig is het nog goed afgelopen deze keer, maar dat ligt zeker niet aan hun..
Deze zin is toch duidelijk dacht ik zo..............het is dit keer net allemaal goed gegaan. Bij het dubbelen van de deelnemers is het dus kantje boord geweest.

Wat denken we van de foto in de attachment? Daar zien we Kermit toch een flinke beuk uitdelen op een plek waar dat absoluut niet kan. Bovenop de Sacrementshelling.........als het daar misgaat eindig je in het meest gunstige geval in de niewe grindbak tussen post 10 en 11. De kans dat je zowat haaks de muur in gaat is meer realistisch te noemen.

Om enkele mensen voor te zijn. De baanposten zullen dit waarschijnlijk niet gezien hebben om dat de mensen van post 9 en 10 aan de verkeerde kant staan om dit waar te nemen.

De coureur van deze KS wagen zit volledig rechts. Meer ruimte kan hij niet geven. Je zou kunnen zeggen dat hij wellicht links naar boven had moeten gaan.............maar wil je die lijn volgen dan moet je dit al besluiten bij het ingaan van de eerste chicane. Door het gigantische snelheidsverschil komt zo'n boze Kermit sneller in je kont als dat men verwacht. Probeer dat maar eens goed in te schatten in het begin van het seizoen

Dat is overigens wel een leuke discussie voor een aparte thread. Welke lijn moet een coureur volgen als hij gedubbeld wordt?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Kermit de Beuker.jpg
Views:	167
Size:	91.7 KB
ID:	2209  
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #140  
Old 26-05-2006, 17:33
Jawaddeman's Avatar
Jawaddeman Jawaddeman is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: Antwerpen
Posts: 269
Quote:
Originally Posted by Mark
Welke lijn moet een coureur volgen als hij gedubbeld wordt?
Denk dat al herhaldelijk op briefings mee gedeeld is... Coureur blijft op zijn lijn en dit is de ideale lijn... Snellere piloot moet er maar rond gaan...
Reply With Quote
  #141  
Old 26-05-2006, 17:38
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Jawaddeman
Denk dat al herhaldelijk op briefings mee gedeeld is... Coureur blijft op zijn lijn en dit is de ideale lijn... Snellere piloot moet er maar rond gaan...
Ja, zo heb ik het ook altijd begrepen..............dus valt die KS wagen niets te verwijten. Dus Kermit verdiend in dit geval een flink pak rammel van Miss Piggy
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #142  
Old 26-05-2006, 19:13
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Quote:
Originally Posted by Peter Baert
Tot nu toe is me één incident gemeld dat zich voordeed tijdens de tweede, natte kwalificatie. Een tik van een door een Nederlander bestuurde Corvette tegen een klasse 3-Porsche.
Het gaat dus om de SRT Corvette #1 die een tik verkocht aan Marc Maton in de NGT Porsche #49
__________________
http://www.brechtdecancq.com

Last edited by Brecht; 26-05-2006 at 19:17.
Reply With Quote
  #143  
Old 26-05-2006, 19:16
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by corvetteboy
Het gaat dus om de SRT Corvette #1 die en tik verkocht aan Marc Maton in de NGT Porsche #49
Was dat in de villeneuve chicane in qualifying 2? Dan lag het aan de porsche.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #144  
Old 26-05-2006, 19:17
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Quote:
Originally Posted by raceboy
Was dat in de villeneuve chicane in qualifying 2? Dan lag het aan de porsche.
Geen idee. De piloot heeft het me gewoon verteld na afloop van de kwalificatie
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #145  
Old 26-05-2006, 22:56
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by raceboy
Was dat in de villeneuve chicane in qualifying 2? Dan lag het aan de porsche.
Even duidelijk maken: het incident waar ik het over had was niet dat met de NGT porsche. Het gebeurde in de rechtse knik van de Villeneuve. Blijkbaar gebeuren er meer tikken dan wij denken.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #146  
Old 26-05-2006, 23:07
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Posts: 372
Quote:
Originally Posted by raceboy
Even duidelijk maken: het incident waar ik het over had was niet dat met de NGT porsche. Het gebeurde in de rechtse knik van de Villeneuve. Blijkbaar gebeuren er meer tikken dan wij denken.
Gooien we alle "tikken" bij mekaar? Of maken we een onderscheid tussen Corvette-getik en geram tussen niet-Corvettes? En kan die laatste categorie dan meer door de beugel dan de eerste?



Neem nu de dreun van Chris Mattheus tegen Jürgen Van Hover. De ene zegt dat de andere 25 m. te vroeg heeft geremd. Is dat excuus geldig?



Wat kunnen we opmaken uit de foto van het contact tussen de KS Silhouette en de GLPK Vette? Weinig. Het is een momentopname. Kan het zijn dat de KS plots toch iets van zijn lijn afweek en zo contact maakte met Kermit, of was het omgekeerd?

__________________
www.skynet.be/pitstoptv
Reply With Quote
  #147  
Old 26-05-2006, 23:53
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Peter Baert
En kan die laatste categorie dan meer door de beugel dan de eerste?
Geen enkele tik is toegestaan in de endurance-racerij.............althans als ik terugval op mijn waarschijnlijk ouderwetse autosport-opvoeding. Anno 2006 schijnt normvervaging, gedoogbeleid en de oogjes toeknijpen de normaalste zaak van de wereld te zijn.

Op dat punt zijn recente uitspraken van Sir Jacky Stewart wel een goede overweging waard. Die noemde Schumacher een van de slechtste wereldkampioenen ooit! Straffe kost van die ouwe Schot. Echter, er is geen speld tussen te krijgen. Hij noemde Schumacher als voorbeeld......maar bedoelde daarmee eigenlijk de huidige generatie coureurs.

Vandaag de dag kan je er lustig op losbeuken, je loopt toch geen schrammetje op. Hoogstens op je bankrekening. In het (verre) verleden was botsen uit den boze, elke schuiver of tik kon fataal aflopen. Er was meer onderling respect voor elkaar. Leven en laten leven was het parool.

Wat betreft de foto, check de ruwe beelden eens van videohouse...........en geef je objectieve mening eens. Meestal zit je wat dat betreft goed.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #148  
Old 27-05-2006, 11:31
jeep jeep is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2005
Location: Limburg
Posts: 169
Quote:
Originally Posted by raceboy
Even duidelijk maken: het incident waar ik het over had was niet dat met de NGT porsche. Het gebeurde in de rechtse knik van de Villeneuve. Blijkbaar gebeuren er meer tikken dan wij denken.

Zeg dan gewoon over welke tik het gaat en blijf niet rond de pot pissen. Ik heb ook gesproken met de mensen van NGT voor de race, van het incident hebben ze niks verteld. Marc komt hier ook op het Forum dus als hij zwaar tild aan dit incident zal hij het hier wel melden.

Over Chris M zijn incident: heb een piloot die voor hem reed tijdens de race zelf horen zeggen. Heb Chris laten passeren want zoals hij soms kwam opzetten, moet het misgaan. En enkele ronden na de piloten wissel is Chris mogen binnen komen en ja het was KASSA.
Reply With Quote
  #149  
Old 27-05-2006, 17:29
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
der wordt hier nogal veel geklaagd over de groten hun "gevaarlijk" racegedrag, maar wat Philippe Craco deed bij zijn start in de pitlane, kon ook niet door de beugel, maar daar hoor je niets van.

Mark pleit hier voor een afschaf van Klasse 1, maar we kunnen blijkbaar beter Klasse 2 en 3 afschaffen, want daar is precies niemand in geintresseerd...
__________________
Reply With Quote
  #150  
Old 27-05-2006, 20:26
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Quote:
Originally Posted by marcel
der wordt hier nogal veel geklaagd over de groten hun "gevaarlijk" racegedrag, maar wat Philippe Craco deed bij zijn start in de pitlane, kon ook niet door de beugel, maar daar hoor je niets van.

Mark pleit hier voor een afschaf van Klasse 1, maar we kunnen blijkbaar beter Klasse 2 en 3 afschaffen, want daar is precies niemand in geintresseerd...
Groot gelijk Marcel, Vind het ietwat overdreven 'de uitspraken' van sommigen over dat 'wilde rijgedrag' van de Vette's. Elke kleine fout van een Klasse 1 wagen, en hoofdzakelijk van de snelle Vette's wordt hier door iedereen met zware kritiek bestraft... Maar als er dan iets 'ongepast' gebeurt in 1 van de lagere klassen wordt er zelden iets over gezegd en indien wel dan nooit zoals de aangehaalde 'wilde maneuvers' van de Corvette's. Wagen van Klasse 1, 2 of 3 dat mag geen verschil zijn ivm commentaar geven op 'foutjes'.
Dit is mijn mening na dit debat ivm geklaag over 'gevaarlijk' racegedrag.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.