De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Games
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #31  
Old 04-03-2002, 23:37
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2002
Location: Kortrijk
Posts: 539
ik vind eigenlijk vooral die eerste shot indrukwekkend: die HUD is prachtig, let ook es op het kaartje van het circuit (is niet echt nodig, maar wel schoon gedaan), de positie van de camera is bijna perfect (iets te veel naar achter), het circuit ziet er heel goed uit (de GPS data is goed gebruikt geweest ), nu is alles helemaal 3D gemodelled (in GP3 waren alle gebouwen plat en vierkantig), het ziet eruit alsof er motion blur is (wat een cool effect is, en misschien bijdraagt aan het gevoel van snelheid), de banden zien er prachtig uit (ik weet het, het zijn maar banden, maar ik denk dat dit het eerste spel is dat de banden zo goed weergeeft ), de wagen ziet er goed gemodelled uit (vanuit deze camera toch), en de 3D engine ziet er niet zo verouderd uit (ook weer, vanuit déze camera gezien) (hier kan je nu ook goed zien dat er environment mapping gebruikt wordt).

Nu hopen dat de gameplay en de AI in orde is (maar we kunnen daar waarschijnlijk wel op vertrouwen, en ik als keyboard-speler hoop echt dat ze de wagen niet op rails laten lopen als je met een keyboard speelt. En misschien ook wat verschillender textures gebruiken voor de graskant.

Misschien toch nog wat verbeteringen aan te brengen: die helm kan wat beter gemodelled zijn, en over het algemeen mogen ze wat meer polylijnen gebruiken voor de wagen (en de helm).
Reply With Quote
  #32  
Old 04-03-2002, 23:43
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
mja deze laatste shot's zijn al deftig ...

bij dat vorige shot wou ik zeggen van ... mijn F1-spel op 8-bit sega doet beter .....

nu zitten ze op het niveau van GP3, nog een beetje, en ze zijn er ..

airco
__________________
Reply With Quote
  #33  
Old 05-03-2002, 12:13
Sway Bar's Avatar
Sway Bar Sway Bar is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2002
Location: Oostkamp
Posts: 218
boa al één groot nadeel, geen multiplayer
Reply With Quote
  #34  
Old 05-03-2002, 16:22
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Quote:
Originally posted by FleaBite
hier kan je nu ook goed zien dat er environment mapping gebruikt wordt
Vergeef me mijn onwetendheid, maar verklaar dat "environment mapping" eens A.U.B.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #35  
Old 05-03-2002, 16:39
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
als ik me niet vergis .... ben op grafische termen ook geen held, is environment mapping het feit dat bv de omgeving zichtbaar is op de reflectie van iemand's helm. Ipv van een helm die de gewone kleuren heeft, worden deze kleuren beïnvloed door zonlicht, waardoor het als het ware een spiegel wordt. En in die spiegel zijn bv bomen zichtbaar rondom het circuit.

something like that in ieder geval.

airco
__________________
Reply With Quote
  #36  
Old 05-03-2002, 17:41
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2002
Location: Kortrijk
Posts: 539
yep, that is correct
Reply With Quote
  #37  
Old 05-03-2002, 18:16
Sway Bar's Avatar
Sway Bar Sway Bar is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2002
Location: Oostkamp
Posts: 218
euhm maar met die 3D stuff heb je al ne deftige pc nodig...

Kwas eigenlijk groot teleurgesteld toen GP3 uitkwam, khad toen een deftige PC (P3 500Mhz met Geforce) en ik verschoot hoe "slecht" het beeld wel was....... en ik zie dat eigenlijk met GP4 ook wel gebeuren, zeker met die enviroment mapping etc

iemand een idee van de systeem eisen?
Reply With Quote
  #38  
Old 05-03-2002, 18:47
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2002
Location: Kortrijk
Posts: 539
bwa ik denk dat da zal meevallen zenne. Ik draai GP3 zeer goed met mijn TNT2'ke (maar donderdag zal da nen Geforce2 zijn, yipeee (hoewel niet direct het powerbeest van het moment ben ik wel content ermee, zeker omdat ik hem nie moe betalen ) ). En de gfx engine van GP4 ziet er , behalve de nieuwe grafische effecten, niet zo anders uit dan die van GP3. Als ze nu besluiten van toch meer polylijnen toe te voegen aan de wagens en zo (wat ik zeker op prijs zou stellen), dan kan het spel misschien wat meer vereisen van je HW. Het hangt ook van je eigen eisen af he, als je per sé op 1280*1024 met volledige details wilt spelen, dan ga je natuurlijk een deftige configuratie nodig hebben. Ik ben bijv. al content met 640*480 en goed detail (niet full, als't maar schoon is). Daarom dat ik mijn TNT2'ke zo lang heb kunnen gebruiken.
Reply With Quote
  #39  
Old 05-03-2002, 18:54
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Thumbs up

Thx voor den uitleg
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #40  
Old 06-03-2002, 12:29
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2002
Location: Kortrijk
Posts: 539
hardware requirements

Quote:
Minimum
  • Windows® 95/98/Me/XP
  • Processor: Intel Pentium (r) II 400 MHz or equivalent
  • Memory: 64MB RAM
  • Video: 16MB DirectX 8.0 compatible Video Card
  • CD-ROM drive: 4xCD
  • Hard Drive: 100 MB
  • Sound: DirectX 8.0 compatible Sound Card
  • DirectX 8.0 (supplied with game)


Recommended
  • Windows® 95/98/Me/XP
  • Processor: Intel Pentium (r) III 750MHz or equivalent
  • Memory: 128MB RAM or more
  • Video: 32MB DirectX 8.0 compatible 3D Card
  • CD-ROM drive: 16xCD
  • Hard Drive: 600 MB
  • Sound: 100% DirectX 8.0 Hardware Accelerated Sound Card with EAX Support
  • DirectX 8.0 (supplied with game)
bron: alphaf1.com
Reply With Quote
  #41  
Old 06-03-2002, 14:41
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
die minimum systeemvereisten zou ik toch mee een kilo'ke zout nemen zene. 64 Mb ram, en dan deftig kunnen spelen, yeah right.

Ooit trouwens al eens geprobeert om windows XP te draaien op nen 400 Mhz en 64 meg ram, dan zitten alle system resource al vol van uwen windows XP alleen.

airco
__________________
Reply With Quote
  #42  
Old 06-03-2002, 15:03
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2002
Location: Kortrijk
Posts: 539
tjagh, maar ze zeggen ook nie dat je het dan deftig zál kunnen spelen he.
Reply With Quote
  #43  
Old 06-03-2002, 17:50
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally posted by airco

Ooit trouwens al eens geprobeert om windows XP te draaien op nen 400 Mhz en 64 meg ram, dan zitten alle system resource al vol van uwen windows XP alleen.

airco
logisch de minimum systeem eisen voor windows XP zijn minstens 128MB ram
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #44  
Old 06-03-2002, 18:29
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
tja, en dan zou GP4 op nen windows XP draaien mee 64 MB ram. NOT

airco
__________________
Reply With Quote
  #45  
Old 06-03-2002, 20:33
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Misschien bedoelen ze dat ge voor GP4 alleen al 64 MB en plus nodig hebt hé
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.