![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
De Mini van PDGRacing
Jaja, hij is er. Le nouveau mini est arrive. Heb al enkele keren gehoord en gelezen dat diene Mini-cup op Petit Spa bij de betere wedstrijden die er daar gereden worden. Ik kon dus niets anders doen, dan ook eentje maken. Ik heb een beetje rondgekeken wat interessant zou kunnen worden van kleuren. Wel het staat al vijf jaar voor m'n neus. De kleuren van de Golf van ons eigen teamke. ( Voor de geïnteresseerden, ze staat nog steeds te koop). Voor zij die nooit naar de ZTC gekomen zijn (Wie is daar trouwens ooit wel naartoe gegaan?), dit is ze:
![]() Foto komt van http://crash.to/zandbak. Eerst alles mooi samengestopt. Heyhey, de eerste Skyline-fouten heb ik al niet gemaalt, ik heb geen seconden-lijm gebruikt ![]() ![]() Hier twee foto's van de naakt Dry-fitted Mini: Daarna heb ik alles in het basis-geel gespoten. Hey, ook hier weer op beginnersfouten gelet. Model ontvetten, verf-spuit lichtjes laten opwarmen, spuiten in een warme omgeving, eerst een lichte laag, dan daarna pas volle kanon spuiten, ... Omdat de ruit ook de dakstijlen bevatten, moest ik deze afkleven. Een mooie kant zou ik zo durven zeggen.
__________________
|
#2
|
||||
|
||||
De andere kant is heel iets anders. Hier heb ik een fout gemaakt. Tussen de eerste twee lagen heb ik niet lang genoeg gewacht. Deze zijde stond ook niet naar de zon gericht, zodat ze minder warm gedroogt zal hebben dan de mooie kant. De verf is precies weer vloeibaar geworden tijdens het spuiten van de tweede laag. Dus deze kant is heel wat minder mooi...
![]() ![]() Daarna alle details afgekleefd, en in het koningsblauw het achterste, drempels en spoiler gespoten. Na twee lagen blauw, opnieuw alles dry-fitten: Er is echter verf uitgelopen. De spoiler is geen rechte lijn. Er is geel en blauw op de ruiten ( maar ik moet brede rubbers voorzien... ![]() Zoals het hoort zal deze wagen startnummer 74 krijgen, maar niet de originele bestickering. Zelf decals maken is nog iets te vroeg. Dus zal hij bestickerd worden. Zie vraag in de "Algemene vraagbak". Maar dit zal voor iets later zijn...
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
Ziet er toch wel tof uit. Ik hoop dat je die foutjes kan wegwerken. Meestal laat ik 12 à 24 uur tussen elke spuitlaag...
Verder veel succes, ook in de wedstrijd dan ! |
#4
|
||||
|
||||
Die foutjes in het spuitwerk zijn zeker nog niet dramatisch. Als je wil kan je hem nog perfect strippen en herbeginnen. De ruiten zou ik zo laten, die krijgen zoals je zegt toch vrij brede rubbers. Die kunnen heel veel camoufleren. Als je voorzichtig verder werkt zie je daar binnenkort niks meer van, van die uitlopertjes.
__________________
Groetjes, Domi. |
#5
|
||||
|
||||
Voorbumper staat precies ook vol met blaasjes.
Strippen zou ik ook zeggen, en wachten op iets koeler weer. 't Is precies of je verf heeft staan koken op je carrosserie (??). |
#6
|
|||
|
|||
Anthony,
tDoet goed te zien dat je ook een Mini voorziet om met onze challenge mee te rijden! Heb jij daar al zo'n lexan interieurtje voor of breng ik dat donderdag mee van Willy? G. |
#7
|
||||
|
||||
Na meer dan een maand eindelijk de draad weer eens opgenomen.
Het dak is aan de ruiten gekleefd, de rubbers 'geschilderd' en de verplichte reclame hangt op het dak ![]() De achterkant is verder 'bewerkt'. Het is dus echt een ramp bij mij. De blauwe verf die niet mooi gespoten is en waarschijnlijk ook te warm heeft gekregen. De rubbers die op niets trekken, de chroom-bumper die los kwam en de verf oploste, en last but not least, die lichten die niet op hun plaats bleven zitten, en waarvan de verf dan nog oplostte ook... ![]() ![]() ![]() Hier een dry-fit foto. De zijkant met natuurlijk nummer 74. Opnieuw wat reclame. Hier zie je dat ook de voorlichten niet te vet zijn. Linksvoor heeft beschadiging opgelopen toe ik hem van het frame wou halen. Voor alle duidelijkheid, de neus hangt nog los. De verf op het chroom spijtig genoeg nie. Dat zal waarschijnlijk toch maar duren tot de eerst bocht en de eerste muur ![]() ![]() EDIT: Interieur heeft intussen ook al een paar laagjes gekregen...
__________________
|
#8
|
||||
|
||||
Intussen hangt de volledige carrosserie samen, en ben ik beginnen lakken. Na de voorlaatste laklaag wou ik alles goed laten drogen buiten, en had een doos over m'n wagens gezet om het stof buiten te houden. Maar door de wind heeft zich echter verplaatst, en is tegen de Mini en de Porsche gekomen. Het blauw achteraan is eraf en het geel komt erdoor. Wat heb ik toch een pech, wat heb ik toch een pech...
![]() ![]() Heb nu maar een extra laklaag gegeven, en alles staat nu binnen te drogen...
__________________
|
#9
|
||||
|
||||
De lak op de Mini is intussen goed gedroogd, dus mag hij op het chassis komen. Alleen lukt het niet om hem 'relaxed' vast te zetten. Ook het/de slot geeft problemen.
Hier een foto wat het ongeveer moeten worden: Het slot kan ik echt niet recht krijgen: De twee grote knelpunt: - Bevestiging van slot die niet ver genoeg naar achter kan. - Voorwielophanging die onder de carrosserie bevestigingen zit. Heeft iemand een idee hoe dit best op te lossen valt? Of heb ik iets over het hoofd gezien?
__________________
|
#10
|
||||
|
||||
Anthony, de beugel waar de as inloopt moet je omdraaien bij de Mini zodat de as achter de beugel zit en zo verkort je de wielbasis.
Groeten Johan |
#11
|
||||
|
||||
ja inderdaad je vooras omkeren en je kan ook altijd heel dunne moeren krijgen voor op je sleperschoen zodanig dat die onder de vooras doorkan
groeten Kristof |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|