![]() |
|
|
|||
|
|||
En waarom niet gewoon 1 wagen in Frankrijk en 1 wagen in België inzetten? Iets wat al meerdere keren het afgelopen jaar is gebeurd. Ondanks een magere bezetting in klasse 1, is de strijd toch nog spannend geworden, waarom zonder slag of stoot de overwinning aan je rivaal schenken? Knok er dan tenminste om! Op die manier laat je je fans zeker niet in de steek (er begint zich een aardige parallel met ene hollandse A1 GP coureur af te tekenen...) en je behaalt een hoop goodwil - ook bij de (potentiële) sponsors. En zeg nu zelf: zo'n succes is SRT's franse campagne dit jaar ook weer niet geweest!
|
|
||||
|
||||
Oké geen SRT C5-R, maar gaan we die van GLPK ook niet moeten missen?
Krijgen ze hem wel op tijd klaar? Ze hebben momenteel geen tijd om hem te repareren aangezien ze nu in Adria zitten... Last edited by Viper GTS-R***; 11-10-2006 at 23:13. Reason: typfout |
|
||||
|
||||
Ik betreur het vertrek van SRT uit de Belgische autosport, maar begrijp de keuze volledig. Als GT1 geen toekomst heeft in Belcar, dan zitten ze daar mooi met twee peperdure GT1's. Franse GT of LMES is dan een logische keuze tot de C5R's niet meer meekunnen. Jammer maar helaas. SRT heeft ons wel een keineig racing festival op spa bezorgd en daar ben ik hen dankbaar voor...
Ze hebben een geslaagde Belcar campagne gehad, twee keer gewonnen tegen de voor het seizoen onoverwinnelijk geachte GLPK C5R ![]() Dat de RACB er op een jaar tijd in slaagt een topper van formaat te doen vertrekken, is knap gedaan, stelletje oelewappers ![]() Ik zal SRT op de baan niet meer kunnen volgen, mits ik niet de intentie heb live naar de Franse GT races te gaan kijken... en dat is zekers jammer. Er is 1 ding dat ik aan het RACB/FIA homologatie/GT1 verhaal niet kan vatten. Er wordt constant melding gemaakt van de gigantische kosten voor het inzetten van een GT1, maar was het dan zoveel goedkoper om de voorbije jaren die Corvette in te zetten? (Of de Vipers, biturbo's, etc...). |
|
||||
|
||||
SRT heeft bewezen één van de beste teams te zijn in de GT-racerij. Dat mag duidelijk zijn en daar mogen wij, in ons klein Belgenlandje, terecht trots op zijn.
![]() De beslissing van het team (voor 2007) is begrijpelijk. Het nieuwe reglement is nou niet echt op het lijf geschreven voor een topteam in volle ontplooiing... We kunnen alleen maar hopen dat andere 'groten der GT's' hun voorbeeld niet volgen. Persoonlijk? De Belcar Last Race uit hun programma schrappen vind ik een rare beslissing en kan bij mij op weinig sympathie rekenen...Maar dat is mijn mening. |
|
|||
|
|||
Wij Belgische autosportliefhebbers moeten zeker ons petje afdoen voor SRT. Wat Patrick van een klein team op nationaal gebied heeft gemaakt, dat doen er niet veel. SRT Racing is bekend in veel Europese landen.
Van Ford Mondeo naar 2x Corvette C5-R en dan nog prachtige resultaten neerzetten. Eerst werd gedacht van SRT dat ze niets konden met de Corvette C5-R => eerste jaar / jaren waren niet om echt naar huis te schrijven hé. Eerste jaar Vannerum - Selleslagh => niet de allersnelste Daarna Goossens - Lamot => Goossens supersnel (prachtige pole positions) maar Lamot was iets minder op de wagen (het is voor mij een echte Porsche piloot want kijk wat hij nu doet met Prospeed) Daarna => Goossens - Hart => Goossens weeral supersnel maar Hart iets minder. Laatst genoemde zorgde wel voor een grote financiële inbreng. Dit jaar => Hart - Bleekemolen J. / Bleekemolen M. / ... => Knappe prestaties van Hart die steeds langst een snellere rijder zat. SRT we will miss you! Groetjes aan heel de crew van Thomas ![]() ![]() Mvg... |
|
||||
|
||||
Voor de beslissing van SRT kan ik helemaal geen begrip opbrengen. Hoe kan je nu met nog één race te gaan, en terwijl je de beste kansen op het kampioenschap hebt, zomaar forfait geven? Door het wegblijven van SRT krijgen de overwinning in de 24 Uren en de dubbelslag in Francorchamps wel een heel wrange nasmaak. Net nu de Belcar door het duel tussen GLPK en SRT opnieuw spankracht kreeg, wordt de Belcar 2006 door deze beslissing weer herleid tot een schertsvertoning. Had SRT voor de laatste race, zoals men dit seizoen al gedaan heeft, niet één wagen in België en één in Frankrijk kunnen inzetten? Het kampioenschap 2006 is er dus in feite nooit één geweest. GLPK krijgt de titel op een presenteerblaadje aangeboden.
Maar er is meer. De beslissing van SRT bewijst nog maar eens dat er voor sentiment in de huidige autosport geen plaats meer is. Ik volg Patrick Selleslagh al van begin jaren '80, van in de periode dat hij nog met een Fiat 131 reed en toen al één van de smaakmakers was in de VAS Endurance races. Patrick Selleslagh is één van de weinigen, samen met Patrick Beliën en Patrick Schreurs (tiens, 3 Patricken) die zowat de volledige geschiedenis van het endurance-racen in Vlaanderen en België hebben meegemaakt en meebepaald, van de vrij amateuristische NOTAP-races, over VAS Endurance, BBL Cup, Carglass Cup tot uiteindelijk de tamelijk professionele Belcar. Dat de huidige Belcar in een periode van laagconjunctuur zit en dat je als eigenaar van een team als SRT voortdurend aan je toekomst moet werken, begrijp ik best. En dat er in de FFSA GT 2006 meer te rapen valt dan in de halfbakken Belcar 2006, weet ik ook wel. Maar ik had van de kant van Patrick Selleslagh toch ook op een zekere loyauteit gerekend tegenover de organisatoren en het kampioenschap die hem mee groot gemaakt hebben. Betekenen bijna 30 jaar autosportgeschiedenis en -carrière dan helemaal niets voor Patrick Selleslagh? Dat de nabije toekomst van SRT in Frankrijk ligt, beseft wel iedereen. Maar dat Patrick Selleslagh daarom de Belcar op een zodanige manier de rug toedraait als hij nu doet, is wel kleintjes, heel erg kleintjes. SRT, de Belcar, de organisatoren, de toeschouwers en de jarenlange trouwe fans hebben beter verdiend. Last edited by Baron; 13-10-2006 at 12:47. |
|
|||
|
|||
Hier stond iets anders...
Mvg... Last edited by Thomaske; 12-10-2006 at 19:47. |
|
||||
|
||||
Hi,
Ik volg SRT sinds ik in 2004 weer met de autosport in aanraking kwam. ik ben het met Baron eens. Tuurlijk weet iedereen dat SRT volgend jaar waarschijnlijk niet meer actief is in de Belcar. Maar juist op dit moment, had ik (denk ik) ook een beetje naar de rest gekeken. Het FFSA GT kampioenschap gaat alleen nog tussen een C6.R en een Saleen. Het Belcar kampioenschap is wéér spannend geworden in klasse 1, want dat was totaal niet boeiend. Als ik de topics lees over de race evenementen mét een Belcar, was er eigenlijk redelijk wat volk tijdens de 24 uur van Zolder. Op Spa was er bijna niemand, ondanks de gratis kaarten...op Zolder was het iets beter...maar ook niet werelds...leek het... Nu de SRT Corvette niet komt, de GLPK Corvette zich niet meer druk hoeft te maken..dus misschien ook niet start, blijft er wel heel weinig over om naar Zolder te komen. Jammer dat SRT deze keus heeft gemaakt. Ik respecteer de keuze, maar ik vind het echt ontzettend jammer! |
|
||||
|
||||
@ Baron : Tiens, ik dacht hier de enige oude te zijn met herinneringen aan die goede, oude tijd
![]() Verder heb ik het al aangehaald, als de GLPK piloten niet geblunderd hadden vorige zondag, dan was er nu van spanning geen sprake en hadden we minder hard geroepen. Anderzijds moet ik je bijtreden voor wat betreft de bittere nasmaak. Tijdens de Mondeo-periode hebben velen meermaals het hoofd geschud, wegens talloze problemen, ed. Het was vaak van "net niet"... En SRT heeft zijn reputatie zeker te danken aan de Belcar en zijn sponsors. Nu men dus de nodige boost kan geven aan de wedstrijd, haakt men af. Dat is dus niet "in schoonheid" eindigen, zoals in hun persbericht staat. En zoals je zelf reeds aanhaalt, Baron, er bestaat geen sentiment meer in de autosport. Dromen van vroeger is voor ouderen zoals wij ![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Een typisch Belgische compromisoplossing met één wagen in de Belcar en één in het FFSA GT zou dan ook op veel meer begrip kunnen rekenen. De geloofwaardigheid van de Belcar (voor zover daar nog iets van overblijft) zou er wel bij varen. Last edited by Jan; 16-10-2006 at 09:35. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Als mecano bij SRT weet hij echter wel wat meer dan Baron (wiens redenering ik wel begrijp gezien de info die via de pers verspreid is). ;-)
|
|
||||
|
||||
Het zou mooi zijn SRT toch nog terug te zien in de Belcar met een GT2 of GT3volgend jaar, maar als de link met de sponsor er ook niet meer is, behoort dat niet tot de mogelijkheden vrees ik
![]() |
|
||||||
|
||||||
Quote:
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|