De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Toerisme wagens
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

View Poll Results: Wie gaat de derde fabrikant worden?
Nee, we houden het bij MB en Audi. 8 26.67%
Ja, Porsche 5 16.67%
Ja, Ford 2 6.67%
Ja, BMW 7 23.33%
Ja, Toyota 2 6.67%
Ja, Alfa Romeo 6 20.00%
Ja, Honda 0 0%
Ja, een Frans merk 0 0%
Ja, GM 0 0%
Ja, iets anders namelijk.... 0 0%
Voters: 30. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #16  
Old 29-10-2006, 16:11
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Tijdens de uitzending van de Hockenheimrace op de ARD maakte de commentator melding dat het m.b.t. de 3de fabrikant er goed uitzag. Klaus Ludwig zat ernaast en sprak het niet tegen. Of het nu voor 2007 of 2008 zou zijn werd me niet duidelijk.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #17  
Old 29-10-2006, 17:24
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Bugalfa View Post
En ze moeten boete betalen als ze in 2007 en 2008 niet meedoen vandaar zie ik ze voor 2009 niet uit wtcc stappen .
Ik vind Dtm saaie boel in vergel.m wtcc en btcc zelfs met 'n 3e merk (al is dat Alfa(dan kijk ik wél !) ) is dat toch bloedarmoede tov 4 a 5 merken in wtcc en wie weet hoeveel btcc .
Die boete clausule is nieuw voor mij. In welke bedragen moeten we dan denken?


Porsche zou wel een verrassende DTM deelnemer zijn (Zurück zur DRM Zeiten ). Echter met de introductie van de 4-deurs Panamerica zet Porsche, na de Cayenne, opnieuw een opmerkelijke stap in hun historie en daar hoort natuurlijk ook een publiciteitsoffensief bij. Deelname aan DTM is een manier om de sportiviteit (het blijft natuurlijk een Porsche) van zo'n 4-deurs "gezinswagen" te benadrukken.

Een andere fabrikant die op Duitse fora genoemd wordt is Maserati (met Quattroporte?). Deze fabrikant wordt genoemd vanwege de deelname van Bartels (Vitaphone Racing) met een MC12 aan FIA GT en bezoek van Maserati Corse chef (en Alfa sportchef) Claudio Berro aan DTM. Volgens andere bronnen heeft dit bezoek echter weer te maken met een vergadering van de FIA GT teams.


Indien derde fabrikant zijn intrede doet in 2007 dan weten we waarschijnlijk na Essen meer.
Reply With Quote
  #18  
Old 29-10-2006, 22:33
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Het ziet er naar uit dat Frenzen volgend jaar niet meer voor Audi zal rijden.
Quote:
Frentzen to leave DTM as well?

A very disapointed Heinz-Harald Frentzen was very dissatisfied with his team after today's race at the Hockenheimring. The wrangle between him and the Audi team looks to be braking the two parties up.

Whereas Frentzen said previous to the race he would talk to Audi about their future together, after the race the German was less diplomatic. "I'm very disapointed now. Not only because of what happened with Mattias, with the way the race was going for me as well", he said.

"The timing of the pitstops were not good at all, where my teammates seemed to be favoured, and after that being pushed out of the race by a teammate", Frentzen continued. "The race today shows what my position in the team is and how popular I am with my teammates. I never really felt welcome in this team. I can't say now whether or not I will be in DTM next year, but I can say that i'm very dissapointed right now."
bron: http://www.touringcartimes.com/news.php?id=799
Reply With Quote
  #19  
Old 29-10-2006, 22:58
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Mijn stem ging uit naar Toyota (LEXUS IS200 met andere woorden).

Die Lexus IS200 dat bestemd was voor ALMS zouden ze wel eens kunnen ombouwen naar 'extremere' DTM normen. Haal dat project naar hier (Europa) en mits de nodige (financiële) ondersteuning van Toyota-Europa kan men er toch wel een serieuse promotie van maken om met hun Lexus (waar velen nog steeds naar kijken als gemaakte Toyota-Look-a-Like-Mercedes wagen.) hier mee te dingen in het prestige DTM kampioenschap. Lexus wou toch in de komende jaren (nu ze stilletjes aan beter verkopen) blijven een positieve balans hanteren, wel naar mijn mening zouden ze dit toch wel verder kunnen zetten mits een Sportieve (dat is toch ook wel waar die Japaners van houden) houding als een Entry in DTM.

Ik zie eerder niet welk merk, tenzij Alfa.

Of is het dan toch Ford -> daarom die verkoop van AM??

Mij maakt het op dit moment nog niet zoveel uit wie het is.
Als er maar een 3de bijkomt mogen we al blij zijn

Last edited by Viper GTS-R***; 29-10-2006 at 23:00.
Reply With Quote
  #20  
Old 29-10-2006, 23:00
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Die Lexus is een echte wagen en geen buizenchassis, kortom hij voldoet niet aan de regels.
Reply With Quote
  #21  
Old 29-10-2006, 23:03
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Die Lexus is een echte wagen en geen buizenchassis, kortom hij voldoet niet aan de regels.
Ja das een feit, maar dat is een standaard A4 of MB C toch ook...
In die 7'n maanden kan me'n veel realiseren, als er het nodige budget voor is.
Reply With Quote
  #22  
Old 30-10-2006, 08:56
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Audi reageert op de uitspraak van Frentzen.
Quote:
Audi rejects criticism by Heinz-Harald Frentzen

Former Formula 1 driver Heinz-Harald Frentzen stated in TV interviews following the DTM finale at Hockenheim that he had not been treated fairly by Audi Sport Team Abt Sportsline during the 2006 season and had not been accepted within the Audi squad. AUDI AG wishes to comment on these statements.

Head of Audi Motorsport Dr Wolfgang Ullrich: "I can understand that Heinz-Harald Frentzen is deeply disappointed after the race at Hockenheim. He started from the pole position and was hoping to claim his first victory in the DTM. But the race did not go for him as expected. He was overtaken by Bruno Spengler, gave away valuable time when driving off from his second pit stop and was spun by a team-mate shortly before crossing the finish line. It is understandable that he is less than delighted about this. Making mutual accusations in public, such as those voiced by Heinz-Harald on television, are not Audi's style. We assume that Heinz-Harald made his comments as an initial response to the disappointment he suffered and will see things differently with a certain detachment. Everyone at Audi Sport and Audi Sport Team Abt Sportsline has been fully committed to enabling Heinz-Harald to achieve good results. He had the same material as his team-mates and the full support of the entire Audi squad in a season that was difficult for all of us. We are now going to take a quick decision as to whether or not there will be a joint future for Heinz-Harald Frentzen and Audi. I'm disappointed by him."
Reply With Quote
  #23  
Old 30-10-2006, 13:22
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Echter met de introductie van de 4-deurs Panamerica zet Porsche, na de Cayenne, opnieuw een opmerkelijke stap in hun historie en daar hoort natuurlijk ook een publiciteitsoffensief bij. Deelname aan DTM is een manier om de sportiviteit (het blijft natuurlijk een Porsche) van zo'n 4-deurs "gezinswagen" te benadrukken.
Panamera, niet Panamerica.
__________________
Reply With Quote
  #24  
Old 30-10-2006, 14:21
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by gwyllion View Post
Audi reageert op de uitspraak van Frentzen.

Frentzen bij Audi denk ik.
Reply With Quote
  #25  
Old 01-11-2006, 20:05
Futse's Avatar
Futse Futse is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 105
Quote:
Of is het dan toch Ford -> daarom die verkoop van AM??
Ford zit sowieso in grote financiële problemen. Aston Martin zullen ze wel verkopen om er financieel wat bovenop te komen, niet om te investeren in een nieuwe DTMer.

Bram
__________________
Reply With Quote
  #26  
Old 01-11-2006, 23:29
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Voor zover ik weet gaan de centen van de AM verkoop rechtstreeks naar Jaguar, om dat merk er weer bovenop te helpen.
Reply With Quote
  #27  
Old 01-11-2006, 23:36
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Bramzel View Post
Voor zover ik weet gaan de centen van de AM verkoop rechtstreeks naar Jaguar, om dat merk er weer bovenop te helpen.
Verkoop van AM is een druppel op de gloeiend hete plaat van Ford:
Quote:
Ford's cost-cutting plans clearly don't come cheap - its third quarter report saw losses rocket to around almost six billion dollars.

http://www.speedtv.com/articles/auto...ndustry/33564/
Na een weekendje Hockenheim duikt behalve Porsche, Maserati er nog een derde fabrikant op. Wie? Eentje uit La Douce France. Eentje die zijn WTCC plannen in de kast heeft gezet
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #28  
Old 03-11-2006, 19:16
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by German-Power View Post
Hier ben ik het ook mee eens , als je na gaat de begin jaren van DTM had soms wel 10 merken .
10 merken? wanneer was dat dan?
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #29  
Old 06-11-2006, 20:56
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
In een Autoweek van een paar weken geleden staat een interview met Prodrive baas David Richards. Het interview gaat vooral over F1 echter onderstaande quote vind ik wel interessant:

Quote:
David Richards: "... We zijn betrokken bij het WK rally, bij sportwagenraces via Aston Martin en met Ford in toerwagenraces. Later in het jaar maken we een nieuw project bekend met een andere fabrikant." Hij weigert te zeggen waarom het gaat, maar bekend is dat hij lonkt naar DTM.
Door de Autoweek journalist wordt DTM genoemd. Dit gerucht is nieuw voor mij. In de afgelopen tijd is Prodrive wel met een Mazda (en ook Dodge) WTCC project in verband gebracht.
Reply With Quote
  #30  
Old 22-11-2006, 21:02
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Wie kan het dan zijn? Alfa, Toyota vallen af omdat ze al te vaak zijn genoemd. Toyota heeft zijn handen vol NASCAR, F1 en de rest. Alfa? Die gaan voor het WTCC.
Zat er dus naast, wederom zijn er sterke signalen dat we een Lexus project mogen verwachten. Lexus heeft met een DTM Opel-chassis diverse testen uitgevoerd in Japan! Japanse fabriekscoureurs van Toyota zouden het werk verricht hebben. Tevens is er een grote delegatie van Lexus op bezoek geweest bij de laatste DTM wedstrijd.

Bron? MSA 48

Volgens dat stukje zou het dan wel voor 2008 zijn. Uiteraard heeft men wederhoor toegepast. Fabriekscoureurs Lotterer en Dumbreck weten van niets. Dumbreck maakt overigens wel een misser in zijn antwoord. Volgens hem gaan alle centen naar de F1 en is men aan het snoeien in de GT uitgaven. Dat laatste kan dan misschien wel kloppen, het eerste zeker niet. Toyota is niet al te zuinig m.b.t. NASCAR
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.