![]() |
|
#31
|
||||
|
||||
Ik was vergeten dat jij zo één van die "Psycho" mannen waart
![]() |
#32
|
||||
|
||||
Beroepsmisvorming
![]() ![]() Geven we hier niet te veel om onze favorieten? ![]() Ik weet in alle geval dat ik, als het er op aankomt, als één man achter Schumi sta. Of de tegenstander nu Hill, Villeneuve, Hakkinen of Montoya is. Het is meestal de andere die fout is. Een tekortkoming van mijn kant, ... noem het maar passie! Gelukkig ben ik hier niet de enige! ![]()
__________________
![]() |
#33
|
||||
|
||||
Ik zorg er wel voor dat je niet over de schreef gaat
![]() En terug on-topic : weet er iemand eigenlijk of er van Montoya uit een officiele klacht vertrokken is, of blijft het hier bij? |
#34
|
||||
|
||||
Quote:
Vind ik geen slecht idee. In the good old days, toen ik nog naar ITV kon kijken, vond ik dat het commentaar van Brundle toch altijd van inzicht blijk gaf. Ex-coureurs weten waarover ze spreken, dus waarom niet? |
#35
|
||||
|
||||
Ik denk dat het dan nog het moeilijkste is om iemand te vinden die niet "bevooroordeeld" is, die met geen enkel team banden heeft. Dit lijkt me heel moeilijk, want veel racers zijn nu nog betrokken bij 1 of ander merk of team. Ook waar men in het verleden heeft geraced, kan een invloed hebben. Tegenargument is dan weer dat die oud-rijders zouden moeten in staat zijn om zich daarboven te stellen en in eer en geweten te oordelen. Toch kan ik zo niet direct een sport bedenken waar ex-beoefenaars na hun carriere scheidsrechter worden. Ik denk dat een eerste stap vooruit al zou zijn dat de commissarissen telkens dezelfde zijn, dan kunnen zij dezelfde maatstaf gebruiken bij hun beslissingen.
|
#36
|
||||
|
||||
Ik stuur hierbij alvast mijn kandidaatstelling in
![]()
__________________
![]() |
#37
|
||||
|
||||
Beetje idioot dit ...
Na Maleisië zijn beide piloten akkoord dat de Fia niet al te snel moet tussenkomen in een race-incident, om straffen zoals JPM ze in Maleisië heeft gekregen te vermijden. Dit is gewoonweg te stom om een straf voor uit te delen. Nu hebben we weer een situatie waarin er hard tegen hard gespeeld wordt. Toch is er volgens mij niet echt sprake van een grove racing-fout. Schumacher wijkt zoals toegestaan in het reglement 1 keer af van zijn rijlijn door meer naar links te gaan rijden (Montoya doet dit trouwens bij de start ook). Wat volgt is Montoya die er achteraan op inrijdt. Ofwel meen je de woorden die je in Maleisïe zegt en geeft de FIA hier terecht geen straf voor (we zijn het er over eens dat de straf voor Montoya belachelijk was), ofwel wil je dat er bij elk incident een straf gegeven moet worden. Dat Montoya wil dat oud-F1rijders hierover oordelen is helemaal hilarisch ... Ooit al eens grondig bekeken hoeveel de vroegere rivalen samen in de zandbak eindigden ?!? airco
__________________
![]() |
#38
|
||||
|
||||
Een NEUTRALE en CONSTANTE scheidsrechter (of scheidsrechters) lijkt me even ideaal als onrealistisch. Het zou de perfecte oplossing zijn, maar ze bestaat gewoonweg niet...
|
#39
|
||||
|
||||
Ik heb mijn visie over het incident toch iets moeten bijstellen en ben tot de vaststelling gekomen dat het gecategoriseerd kan worden onder de noemer "race-incident". Ik denk dat je voor beide piloten verschillende invalshoeken kan nemen waardoor je aan een eindeloze discussie begint waarin toch iedereen gelijk heeft. Hopelijk gebeurt zondag niets gelijkaardigs...
![]() |
#40
|
||||
|
||||
Quote:
vb. Martin Brundle of Johnny Herbert
__________________
|
#41
|
||||
|
||||
Een voorbeeld: Johnny Herbert beweert in z'n Benettontijd (95) nooit hetzelfde materiaal gekregen te hebben als Schumacher, en is daar niet echt blij mee, heeft hij ook achteraf laten blijken door Schumacher soms openlijk te bekritiseren.
Moest die in de wedstrijdleiding zitten, en Schumacher is betrokken in 1 of ander incident, zou Herbert tegen Schumacher kunnen oordelen en dan krijgen we die verhalen van Benetton 95 weer helemaal terug; Herbert neemt 'wraak' en blabla... ![]() Elk coureur heeft met bepaalde teams wel een negatieve of positieve band.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus. |
#42
|
||||
|
||||
Kan je dan zeggen waar de grens tussen een juist en een onjuist oordeel ligt ?
Sorry, maar ik vrees dat dit een utopie is. |
#43
|
||||
|
||||
computers ...
computers vellen altijd een correct oordeel aan de hand van vooraf gedefinieerde criteria. Ook heeft een computer geen gevoelens, dus 1 piloot voortrekken op de andere zal ook niet snel gebeuren. Allé niet dat ik er echt in geloof zene, maar het is wel een van de toekomstopties. airco
__________________
![]() |
#44
|
||||
|
||||
en wie bepaalt die criteria...?
Ik wil maar gewoon zeggen dat het onmogelijk is om enige vorm van subjectiviteit uit te schakelen, zelfs in een rechtzaal waar gerechtigheid zou moeten geschieden. |
#45
|
||||
|
||||
Ik denk wel dat iemand zoals Brundle wel iemand ideaal is ; hij weet wat het is met F 1 rijden ; hij wordt door vele gerespecteerd en volgt de hedendaagse F1 op de voet en heeft geen enkele band met JPM of MS
__________________
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|