![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Via verschillende wegen heb ik de laatste week gehoord/gelezen dat sporza de autosportliefhebbers niet in de kou zou laten staan nu dat vtm met directe ingang alle auto programma's van de buis liet halen.
Voor de zoveelste keer is dus gebleken dat dit gewoon één grote leugen is zoals in het verleden al meerdere keren is gebeurd. In de programering plaatsen ze dan wel verslag van dit of dit(deze keer was het de ebr) maar eigenlijk komen ze er juist niets van na. Dan sluiten ze af met de woorden, we hadden jullie nog autosport beloofd maar doordat er geen tijd meer is zal dit niet uitgezonden kunnen worden. Maar een uur lang één of andere pool zien lopen en een medaille krijgen is natuurlijk wel belangrijk hé, de belgen hebben dan wel een klein beetje aandacht gekregen maar het overgrote deel ging over niet belgen in één of andere discipline van de atletiek. Maar het sport in eigen land zenden ze dan niet uit. In feite ben ik dit stilletjes aan beu aan het worden, de troost van beter iets dan niets is dan ook al wel lang verdwenen aangezien er toch niets te zien is, geen heel kort of schamel verslagje maar gewoon sorry, geen tijd meer. Of zou dit misschien een truc zijn om extra kijkers te lokken, de autosportliefhebbers die niet live kunnen gaan zien en toch iets willen opvangen, kijken dan toch hiernaar en aangezien dit als laatste is zullen zij ook wel zoals ik doen en eerder afstemmen. Alleszins, het is niet de eerste keer dat dit gebeurt en begin meer en meer zin te krijgen om eens een mail te sturen naar sporza, niet dat dit zal helpen als miezerig persoontje, maarja, we zullen er maar mee moeten leven zeker dat de belgische pers liever de belgische sportmannen/vrouwen zwartmaakt dan steunt.
|
||||
|
||||
was een uur tijdverspilling aan koers en atletiek
![]() |
|
||||
|
||||
Het is natuurlijk jammer dat de beloofde reportage er niet is gekomen. Het is niet zo dat VRT/Sporza daar moedwillig voor gekozen heeft. Autosportjournalist en commentator Eric Dupain was het hele weekend aanwezig en heeft keihard gewerkt om zijn reportage klaar te hebben. En die reportage was ook klaar!!! (Proficiat Eric
![]() Echter, vanuit Birmingham (EK indooratletiek) werd gemeld dat de podiumceremonie van de 60m (de discipline waarin Kim Gevaert de gouden medaille behaalde) om 17.30u zou geschieden. Logischerwijze wou men dat niet missen bij VRT/Sporza. Begrijpelijk... Maar het hele gebeuren in Birmingham liep echter uit... Als je veel 'live sport' brengt, dan is dat natuurlijk één van de risico's en moeten er soms andere zaken opzij geschoven worden. Jammer genoeg was het deze keer het geval voor de reportage over de Ardenne Bleue-East Belgian Rally. Om te vermijden dat dit in de toekomst nog zou gebeuren kunnen we misschien vragen aan Kim Gevaert dat ze iets minder snel loopt (zodat ze geen medailles meer haalt en er niet meer gewacht wordt op een podiumceremonie) ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Dries, ik kan je grotendeels volgen in je redenering. Alleen begrijp ik het niet dat men zolang moet wachten op een podiumceremonie van maximum 2 minuutjes. Die had men ook kunnen opnemen en achteraf, na de rallyreportage, kunnen uitzenden. Kwestie van een beetje creatief zijn en op de juiste manier omgaan met onvoorziene omstandigheden. Maar dat zijn nu net dingen waar de VRT-sportredactie niet in uitblinkt.
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Het feit is dat men in Birmingham meldt dat die ceremonie om 17.30u zal doorgaan. Dus VRT/Sporza wacht de ceremonie af en zal daarna de reportage over de Ardenne Bleue-East Belgian Rally brengen. Een plan dat echter per minuut overhoop werd gegooid, gezien de voortdurende 'verschuivingen' in Birmingham. Men had inderdaad die ceremonie kunnen registreren en na de reportage kunnen uitzenden. Men had zelfs de reportage kunnen brengen en nadien zelfs nog live de podiumceremonie van Gevaert kunnen uitzenden, achteraf gezien. Maar dat wist men op dat ogenblik nog niet... Zo'n dingen zijn helemaal niet voorspelbaar, dat zijn nu eenmaal de kenmerken van live-TV. Die problemen stellen zich, en het is natuurlijk vrij makkelijk om nadien de oplossing te vinden. Echter: dat is nadien. Live-TV (vooral de coverage van grote evenementen) blijft onvoorspelbaar. Daar zullen we moeten mee leven... Wat mij betreft is de keuze van de regisseur begrijpelijk op programma-technisch gebied, al had ik natuurlijk ook liever Rally gezien i.p.v. verspringen ![]() (Enfin, ik KON het zelf niet zien om 17u30 (video was echter wel geprogrammeerd), want ik was toen nog op terugweg van de Ardenne Bleue-East Belgian Rally, waar ik samen met Vincent Franssen, Marc Lacroix en Fred Maniquet een reportage maakte over deze rally. Deze is vanavond te aanschouwen in 'Speed Action', op AB3. Jammer genoeg niet te zien via de Vlaamse kabel...) Mvg, Dries DS |
|
||||
|
||||
Niets belet hun om alsnog het werk van Eric deze avond "op antenne" te brengen, bij het sport van het 19.00 journaal bijvoorbeeld.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Mvg, Dries DS |
|
||||
|
||||
De reportage van de Ardenne Bleue-East Belgian Rally staat ondertussen bij VRT/Sporza geprogrammeerd voor komende zondag, omstreeks 15u20.
Wie niet tot dan kan wachten en zich tevreden kan stellen met een kleiner scherm dan de traditionele beeldbuis, kan terecht op één van de websites van de VRT, via deze link: http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...dex.shtml?play Mvg, Dries DS |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
We moeten ermee leren leven dat onze hobby voor eht journaam enz. van geen belang is. Als ze dan eens autosport uitzenden geniet ik daar met volle tuigen van.
![]() |
|
||||
|
||||
Op Canvas komt er binnekort een documentaire over de cariere van Jacky Ickx
|
|