De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 11-06-2007, 20:37
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

"Ze zijn/waren er toch om de mensen te dien, niet? Zoniet: wat is dan hun politieke betrachting geweest de afgelopen jaren?"

Moet zijn: Ze zijn/waren er toch om de mensen te dienen, niet? Zoniet: wat is dan hun politieke betrachting geweest de afgelopen jaren?

(sorry voor de fout.
Dries DS)
Reply With Quote
Old 11-06-2007, 20:43
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Mijn impressies van het nieuwe complex...

Ik vind dat Dries DS zeker een punt heeft ivm met de stroomvoorziening...
Als je de vrijdagtrainingen moet stilleggen omwille van stroompanne is dat inderdaad zeer bedenkelijk....

Anderzijds vond ik wel dat SRO/PRC de boxen slecht georganiseerd hadden...

Ik vind het maar bedenkelijk dat een team als Belgian Racing (Gillet Vertigo) achter een Porsche team zich moet zetten in de box. Niets tegen Oosterlinck (vriendelijke mensen) maar een beetje meer respect voor een team dat in FIA GT rijdt mag overigens wel...

PRC is er overigens even slordig mee...Het roept wel vragen op als je een roadster ziet die een hele box voor zich alleen heeft....
Reply With Quote
Old 11-06-2007, 20:49
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by JPMontoya View Post
Anderzijds vond ik wel dat SRO/PRC de boxen slecht georganiseerd hadden...

Ik vind het maar bedenkelijk dat een team als Belgian Racing (Gillet Vertigo) achter een Porsche team zich moet zetten in de box. Niets tegen Oosterlinck (vriendelijke mensen) maar een beetje meer respect voor een team dat in FIA GT rijdt mag overigens wel...

Voor ons was het ook niet eenvoudig hoor.
We konden niet onze volledige box-uitrusting proper zetten, vrijdagavond bijna vergast door de test van de motor.
Maar ik heb me geamuseerd met mijn collega pitmuurtoerist van de Vertigo en we hebben goed gelachen.
Old 11-06-2007, 20:50
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by serge View Post
Elektriciteitsproblemen kan het circuit volgens mij ook niet direct aan doen.
Ik zat op hotel op ongeveer 10 km van het circuit en daar is ook de elektriciteit een paar keren uitgevallen. Stroomgroepen kunnen helpen, maar ik zie nog niet direct een stroomgroep de volledige infrastructuur van het circuit van stroom voorzien... De wateroverlast was ook zeer extreem.
Een bedrijf (dus ook een circuit) dat zijn zaakjes op orde kan perfekt voorzieningen treffen waardoor je je 100% verzekerd bent tegen stroomuitval waardoor je zelfs geen last hebt als het vaste net uitvalt ! Er zijn meerdere opties om dit probleem op te lossen, uiteraard heeft elke oplossing zijn eigen prijskaartje
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 11-06-2007, 22:23
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie

[QUOTE=Dries DS;212416]- Baanposten: die mensen moeten hun job doen en dienen een tijdschema te volgen. Door de weersomstandigheden is er een en ander overhoop gegooid. Maar ze stonden er, met of zonder hun doos al dan niet met broodjes Een beetje respect is hier wel gewenst.

- Bewegwijzering naar de paddock (na de de verantwoordelijken die dan het 'parc fermé' werkelijk voor 'fermé' moeten houden. Doe je job maar, met 500 (en meer) 'so called VIPS' die zichzelf groter voelen dan de hele wereld (sommigen ten rechte, het overgrote deel ten onrechte) , maar in feite (dik 85 %) vrij weinig voorstellen... Ook hier gaat mijn respect uit naar diegenen die hun job doen, en niet naar diegenen die zichzelf boven de wet proberen te plaatsen.

Deze auto vol baanposten was op weg naar hun caravan!!En ok ze moeten hun tijdschema volgen maar daarvoor moeten ze nog niet tussen de voetgangers racen.En voor de oranje mannen heb ik zeker respect,heb er trouwens tegengekomen die beheerst tussen het volk reden.

Ik spreek niet enkel over toeschouwers of VIPS die naar de paddock moesten,ook piloten wisten niet hoe ze op het binnenplein moesten geraken!Het kan gebeuren dat er een tunnel(s) onderloopt maar zet er dan iemand die de zaak uitlegt of plaats een bord.
Reply With Quote
Old 12-06-2007, 00:08
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Dries DS View Post
- Als je kriebels krijgt van de waarheid, dan ga je jouw hele leven lang krabben

- Je 'verkoopt' (lees: verhuurt) een complex niet als 'af' als er quasi nog niks 'af' is... Dan verschuif je enkel het probleem naar de huurder/organisator/series. En wie staat er dan aan wal?

- Ja, het is een schitterend complex. Ja, in recordtijd neergezet. Ja, om 'complexen' van te krijgen... Neen, het voldoet niet aan de moderne eisen. Nog niet, nu nog niet... dus verhuur je het ook niet alzo, want dan ben je mensen aan het bedriegen en aan het oplichten... En je vraagt er zeker geen extra centen voor, die dik ingaan tegen de bestaande (jaar)overeenkomsten.

- Ja, er was 'kutweer', zoals jij dat noemt, en dat was er voor iedereen. Maar als je de eigen (verplichte) noodvoorzieningen niet kan activeren omwille van je eigen fouten (en dat was overduidelijk het geval met de uitbaters van Circuit Spa-Francorchamps), dan moet je als uitbater van een omloop de hand in eigen boezem durven steken. Immers: moest het zelfde stelletje 'mensen' ook niet herverkozen worden afgelopen weekend? Ze zijn/waren er toch om de mensen te dien, niet? Zoniet: wat is dan hun politieke betrachting geweest de afgelopen jaren?

- Of je het goedkoop vind of niet: deze 'stuurman' (zoals je mezelf beschouwt, ik bezie het anders) stond er wel degelijk midden in. In de regen, in de wind, aan het vechten tegen een overmacht en oplossingen aan het zoeken voor de deelnemers/teams. Ik stond dus niet zomaar langs de kant. Waar stond jij overigens?

- Een neutrale 'paddocker' heeft me afgelopen zaterdag enkele uren gevolgd, waar het mocht, en zonder de regels te overschrijden. Niet dat deze brave man mij achtervolgd heeft, absoluut niet, want ik had hem immers zelf uitgenodigd. Ik ben er van overtuigd dat deze kerel op bepaalde momenten zeer rare ogen getrokken heeft, zich vragen gesteld heeft en nu iets meer inzicht heeft in wat er allemaal achter 'koers' en het 'geheel' schuilt... Ik had hem graag nog meer getoond, helaas was dat onmogelijk door het feit dat ik mijn opdracht respecteer, alsook mijn opdrachtgevers. Soms moest hij dus effe een stapje opzij doen . Maar dat begreep hij... Hoedje af voor die kerel, ik hoop dat ik hem een (kleine) dienst heb bewezen.

- Ik hou in feite wel van Spa, maar niet op deze manier....
Ik krijg niet de kriebels van de waarheid. Ik krijg alleen de kriebels van mensen die bijna alleen maar negatief posten. Men kan het nooit goed doen. Ik zal het even vergelijken met een werkplek: een goede baas geeft z'n personeel kritiek als men iets fout doet, maar ook een schouderklopje als men het goed doet. Als je die balans goed houd, word je gerespecteerd. Een baas die alleen maar van zich laat horen als er iets mis is, is een slechte baas en zal niet populair zijn bij zijn werknemers. Dat is mijnsinziens hier ook het geval. Je hebt volledig recht op je mening, en die respecteer ik tot op zekere hoogte ook wel. En ik weet dat je niet zomaar de eerste de beste stuurman aan wal bent; dat zal ik hierbij ook terugnemen.

Een ding moet ik hierbij nog wel vermelden; Kom alsjeblieft niet aan met termen als 'waar stond jij'. Ik beschouw dergelijke termen die lijken te willen zeggen dat je alleen een mening mag hebben als je er ter plekke was (zo komt het op mij over) als pure arrogantie. En daar mis je bij mij je doel mee.
Reply With Quote
Old 30-06-2007, 10:04
furman's Avatar
furman furman is offline
De Paddock Rookie

De aanpassingen van de in- en uitgang van de pits zijn begonnen .
De foto's zijn genomen tijdens de Porsche-bijeenkomst .

Ingang wordt dan toch verbreed :

Alsook de uitgang :

Voortgang van de nieuwe tribune :

www.RacePix.be
Reply With Quote
Old 30-06-2007, 12:43
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Zijn die werken nu al af?
Reply With Quote
Old 30-06-2007, 13:11
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

ze waren "af", maar de pits was te smal...
Old 01-07-2007, 10:13
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Ik bedoelde of de 'nieuwe' werken al af zijn. (verbreding pitlane)
Reply With Quote
Old 08-07-2007, 15:30
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Mijn experimentele bevindingen:

*De nieuwe busstop is een total loss voor het publiek op de berg.
*Het nieuwe pitcomplex is een prachtig uitzichtpunt, alleen jammer dat er nooit een gewone liefhebber zal op staan tijdens iets anders dan Belcar/BTCS/Fun Cup.
*Ook niet zo slim is het reflecterend metalen plateau juist onder de ballustrade. Niettegenstaande het gisteren lange mouwenweer was heb ik de zonneslag van mijn leven opgedaan. Als de zon schijnt in september gaan we veel rooie VIPs zien...
Reply With Quote
Old 08-07-2007, 16:30
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks View Post
Mijn experimentele bevindingen:
*De nieuwe busstop is een total loss voor het publiek op de berg.
Ik stond een tijdje aan de chicane tijdens de 25u en ik heb het spektakel van m'n leven gezien!
Reply With Quote
Old 08-07-2007, 17:57
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
Ik stond een tijdje aan de chicane tijdens de 25u en ik heb het spektakel van m'n leven gezien!
Het spectakel van je leven gezien in de nieuwe chicane?

Dit was ongetwijfeld je eerste maal op Francorchamps?

Nooit de goeie oude busstop chicane geweten/gezien?
Old 08-07-2007, 18:23
S. Claeys S. Claeys is offline
De Paddock Regular

Ik vind niets fout aan de nieuwe.
De oude is wat ze is, de oude.

Get use to it.

Reply With Quote
Old 08-07-2007, 19:44
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara View Post
Dit was ongetwijfeld je eerste maal op Francorchamps?
Mijn eerste maal Fun Cup
En je kan natuurlijk blijven zeuren over die nieuwe chicane, terwijl er nog altijd bochten zijn zoals de Raidillon, Blanchimont, Double Gauche, Stavelot...
En in de nieuwe chicane kun je tenminste inhalen!
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules