De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 10-09-2007, 18:08
Sir Kwietje's Avatar
Sir Kwietje Sir Kwietje is offline
De Paddock Regular

Het team had de wagen mss ook al beetje naar voor kunnen brengen he als ze wisten dat je er niet op tijd zou geraken.

Reply With Quote
Old 10-09-2007, 19:06
Nonkel Vroem Nonkel Vroem is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Het team had de wagen mss ook al beetje naar voor kunnen brengen he als ze wisten dat je er niet op tijd zou geraken.
Hadden we geweten dat 22u.ook 22u is en onredelijkheid troef is. hadden we dat zeker gedaan. Maar hoofdstuk gesloten hier.We hebben nadien een schitterend weekend met mooie resultaten .
Reply With Quote
Old 10-09-2007, 20:53
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by wilmai View Post
Maar als je hierover eens wil discusseren nodig ik je graag eens uit en dan kunnen we eens kijken wie over de meest verbale en actieve kennis beschikt ivm onregelmatigheden van welke diensten.
Ok, noem een tijd en plaats

Voorwaarden:
  • Wie is er aanwezig bij het gesprek?
  • Wat zijn de gespreksthema's?
  • Indien alleen wij tweetjes, dan zal er een "scheidsrechter" bij zijn
  • Verslag komt online op www.depaddock.eu
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 10-09-2007, 21:59
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

@ Wilmai:

ik was in ieder geval in orde met mijn papieren. Ik kan er ook niets aan doen dat sommige mensen hun werk niet goed doen. En wie ben ik om als vrijwilliger een andere vrijwilliger te zeggen hoe hij moet werken?
Mijn probleem was dat ik niet uitgescand ben geweest op vrijdagavond. Toen ik zaterdagmorgen terug kwam gaf dat problemen:

- Meneer, uw kaart wordt uitgescand. Zo kan ik u niet doorlaten.
° Dat klopt. Maar gisterenavond heeft niemand de intentie gehad om mijn kaart uit te scannen en ben ik maar doorgereden.
- Het is onmogelijk dat u niet uitgescand bent. Ik laat u niet door.

Na veel gezever ben ik toch mogen doorrijden maar is mijn kaart bijgehouden door die persoon.
Ik had afgesproken met een collega die op de camping verblijft (als vaste bewoner) en met zijn auto zijn we door de paddock gereden. Ook hij had alle nodige papieren en ze hingen duidelijk zichtbaar op zijn voorruit. Opnieuw worden we tegengehouden door een medewerker van Circuit Zolder en wordt er gevraagd waar we naartoe gaan. Tja, als je de toegangsbewijzen ziet en je vraagt nog zoiets dan kan je een antwoord verwachten als: "We gaan konijnen vangen in het bos". Die persoon heeft zich toen zonder te antwoorden omgedraaid en wij zijn, ondanks alles, toch nog geraakt waar we moesten zijn.

Over de situatie van Nonkel Vroem:
Hoeveel lawaai maakt het ophalen van een wagen? Ik heb van mensen gehoord dat er op de camping enorm veel lawaai was (luide muziek, roepende mensen). Een auto gaan ophalen zal echt niet meer lawaai maken dan die campinggasten.

Last edited by Ottooke; 10-09-2007 at 22:05.
Reply With Quote
Old 10-09-2007, 22:11
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie

Kritieken komen er niet zomaar hé Mr. Wilmai... die zijn meestal het gevolg van talloze incidenten. Vooral de communicatie met de politiediensten mag beter. Als houder van een VIP D parkingkaart zijn wij al enkele malen staande gehouden door de politie die weigerden ons door te laten. Het zijn misschien pietluttigheden in uw ogen maar als ik jaarlijks bijna 150 euro dok voor zulke kaart dan wil ik er wel van genieten tijdens de keren dat het kan.

Veel uitleg kregen we niet, "alles zit vol" zegden ze bvb tijdens de World Series. Nadat behulpzame mensen van CZ (zie je wel : ze zijn er dus wel degelijk!) ons hadden omgeleid via de persparkings bereikten we VIP D waar, zoals u al raadt, er nog plenty parking was! Idem tijdens de champcars waar ze ons al vroeg richting Herdersstraat stuurden en rcihting parking public. Telkens zonder boe of ba ... Een jeugdige en enthousiaste medewerker (15 jaar??) probeerde er ons dan van te overtuigen dat de Jacky Ickx richting REA lag Toegangscontrole was er tijdens de champcars nauwelijks aan S5. En iedereen kon onmiddellijk na de race zomaar het circuit binnen aan de hoofdtribune.

Maar het ergste van alles vind ik dat je als fan steeds minder value for money krijgt. Spa zet de toon maar CZ begint te volgen. De Champcar organisatie zat al diep in mijn zakken (jaaaa.. en nu gaan we weer beginnen dat CZ geen organisator was enz...), de ZAC biedt nog maar weinig voordelen. Gratis tickets krijg ik enkel als de helft van Belgie ook gratis tickets krijgt. VIP D is in sommige gevallen niet bereikbaar. Pitwalk telt niet bij events die "niet door CZ zijn georganiseerd". In casu dus bijna alles buiten de Belcar races. Mails aan de dienst Marketing blijven meestal onbeantwoord...

Ik weet het, in vergelijking met andere zaken zijn dit kleine pietluttige details, maar als je die dingen jaar na jaar ziet erger worden dan zal er een moment komen waarop de frustratie de overhand krijgt en je er als fan de brui aan geeft. Laat het niet zover komen!
Reply With Quote
Old 11-09-2007, 10:12
wilmai wilmai is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Ok, noem een tijd en plaats

Voorwaarden:
  • Wie is er aanwezig bij het gesprek?
  • Wat zijn de gespreksthema's?
  • Indien alleen wij tweetjes, dan zal er een "scheidsrechter" bij zijn
  • Verslag komt online op www.depaddock.eu
Blijkbaar is een scheidrechter noodzakelijk.
Een verslag op de paddock wat voor nu heeft dit. (Modder gooien gebeurt hier al genoeg en de vuile was van jan en alle man uithangen heb ik geen zin)

Blijkbaar moet een face to face conversation lijden tot een uitgebreid en ongecontroleerd verslag hiervoor bedank ik vriendelijk.

Ik vind dat jij veel de veel uit bent op sensatie.
Old 11-09-2007, 10:27
wilmai wilmai is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by buchinski View Post
Kritieken komen er niet zomaar hé Mr. Wilmai... die zijn meestal het gevolg van talloze incidenten. Vooral de communicatie met de politiediensten mag beter. Als houder van een VIP D parkingkaart zijn wij al enkele malen staande gehouden door de politie die weigerden ons door te laten. Het zijn misschien pietluttigheden in uw ogen maar als ik jaarlijks bijna 150 euro dok voor zulke kaart dan wil ik er wel van genieten tijdens de keren dat het kan.

Veel uitleg kregen we niet, "alles zit vol" zegden ze bvb tijdens de World Series. Nadat behulpzame mensen van CZ (zie je wel : ze zijn er dus wel degelijk!) ons hadden omgeleid via de persparkings bereikten we VIP D waar, zoals u al raadt, er nog plenty parking was! Idem tijdens de champcars waar ze ons al vroeg richting Herdersstraat stuurden en rcihting parking public. Telkens zonder boe of ba ... Een jeugdige en enthousiaste medewerker (15 jaar??) probeerde er ons dan van te overtuigen dat de Jacky Ickx richting REA lag Toegangscontrole was er tijdens de champcars nauwelijks aan S5. En iedereen kon onmiddellijk na de race zomaar het circuit binnen aan de hoofdtribune.

Maar het ergste van alles vind ik dat je als fan steeds minder value for money krijgt. Spa zet de toon maar CZ begint te volgen. De Champcar organisatie zat al diep in mijn zakken (jaaaa.. en nu gaan we weer beginnen dat CZ geen organisator was enz...), de ZAC biedt nog maar weinig voordelen. Gratis tickets krijg ik enkel als de helft van Belgie ook gratis tickets krijgt. VIP D is in sommige gevallen niet bereikbaar. Pitwalk telt niet bij events die "niet door CZ zijn georganiseerd". In casu dus bijna alles buiten de Belcar races. Mails aan de dienst Marketing blijven meestal onbeantwoord...

Ik weet het, in vergelijking met andere zaken zijn dit kleine pietluttige details, maar als je die dingen jaar na jaar ziet erger worden dan zal er een moment komen waarop de frustratie de overhand krijgt en je er als fan de brui aan geeft. Laat het niet zover komen!
Blijkbaar uit je reactie komen de vrijwilligers positief te voorschijn. Want vrijwilligers (zowel voor de paddock, inkom, controle als niet de vergeten de BK) proberen allemaal hun best te doen.
Voor de personen met een ZAC kaart is er de laatste jaren wel het een en ander veranderd (niet altijd in de positieve zin).
Of de politie eenheden kan ik eigenlijk vrij kort zijn, hun belangrijkste taak is eigenlijk zorgen dat het verkeer vlot blijft lopen en dat er zeker geen file ontstaat op de autosnelweg. Als zij aan de hand van de doorlaten het verkeer moeten regelen dan zal er zelf nog een grotere file zijn. Vandaar de nieuwe aanpak vanaf de autostrade zeker bij de Champ Car al aangegeven VIP's dienen de volgende afrit te nemen en komen dan via P69 op de plaats waarna zij zich naar hun respectievelijke parkings kunnen begeven. Zodoende dat er een duidelijke scheiding is tussen bezoekers en mensen met een wagen doorlaat.
Old 11-09-2007, 10:36
wilmai wilmai is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Ottooke View Post
@ Wilmai:

ik was in ieder geval in orde met mijn papieren. Ik kan er ook niets aan doen dat sommige mensen hun werk niet goed doen. En wie ben ik om als vrijwilliger een andere vrijwilliger te zeggen hoe hij moet werken?
Mijn probleem was dat ik niet uitgescand ben geweest op vrijdagavond. Toen ik zaterdagmorgen terug kwam gaf dat problemen:

- Meneer, uw kaart wordt uitgescand. Zo kan ik u niet doorlaten.
° Dat klopt. Maar gisterenavond heeft niemand de intentie gehad om mijn kaart uit te scannen en ben ik maar doorgereden.
- Het is onmogelijk dat u niet uitgescand bent. Ik laat u niet door.

Na veel gezever ben ik toch mogen doorrijden maar is mijn kaart bijgehouden door die persoon.
Ik had afgesproken met een collega die op de camping verblijft (als vaste bewoner) en met zijn auto zijn we door de paddock gereden. Ook hij had alle nodige papieren en ze hingen duidelijk zichtbaar op zijn voorruit. Opnieuw worden we tegengehouden door een medewerker van Circuit Zolder en wordt er gevraagd waar we naartoe gaan. Tja, als je de toegangsbewijzen ziet en je vraagt nog zoiets dan kan je een antwoord verwachten als: "We gaan konijnen vangen in het bos". Die persoon heeft zich toen zonder te antwoorden omgedraaid en wij zijn, ondanks alles, toch nog geraakt waar we moesten zijn.

Over de situatie van Nonkel Vroem:
Hoeveel lawaai maakt het ophalen van een wagen? Ik heb van mensen gehoord dat er op de camping enorm veel lawaai was (luide muziek, roepende mensen). Een auto gaan ophalen zal echt niet meer lawaai maken dan die campinggasten.

Het grote probleem met het in en uitscannen is dat hier de verantwoordelijkheid bij beide partijen moet gezocht worden. De persoon die verantwoordelijk is voor het scannen zou er zorg moeten voor dragen dat iedereen is uitgescand. Maar ook de persoon in bezit van een kaart weet dat hij dient uitgescand te worden. Het probleem van dit proces is dat het niet snel is en dat sommige mensen niet het geduld hebben van te wachten. Mijn opinie hierin is zeer duidelijk ik vind dat elke bezoeker ook een verantwoordelijkheid heeft. En men niet alles dient af te schuiven op de vrijwilliger.

Over dat nachtlawaai het circuit van zolder heeft een zeer strenge uitbatingsvergunning. En in de loop van de week mag er na 22u00 niets meer gebeuren in de paddock dat de kans heeft de nachtrust te verstoren.
Old 11-09-2007, 10:39
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Ik vind al dat gedoe over de vrijwilligers maar overbodig. Je kan die mensen persoonlijk inderdaad niks verwijten (behalve dan blijkbaar de onbeleefdheid van sommigen, daar heb ik persoonlijk echter nog geen ervaring mee), maar als CZ of wie dan ook een evenement wil organiseren met betalende bezoekers, dan moeten ze er maar voor zorgen dat die bezoekers correct behandeld worden. En als dat niet kan met vrijwilligers, dan moeten ze maar personeel inhuren. Prijsstijging hoor ik u denken? Probeer dat maar, we zullen wel zien hoe ver het publiek volgt. Bij de Belcar is het einde in zicht me dunkt, aan de bezoekersaantallen van de 24H te zien. De wilde verhalen horend vraag ik me trouwens af hoeveel van die 27.000 man (waar ik voor de tweede keer niet meer bijhoorde) voor die autotjes (die zelfs op de affiche het onderspit delven voor de podiumattracties) op de baan gekomen zijn. Ik amuseer me in Spa al zeven jaar rot met enkel nog naar de events zonder inkom te gaan, en als er nog een paar BCCGP-toestanden volgen krijg ik goesting om in Zolder (na de FIA GT dan) hetzelfde principe te gaan toepassen.
Reply With Quote
Old 11-09-2007, 10:44
Nicki_Mks's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Het grote probleem met het in en uitscannen is dat hier de verantwoordelijkheid bij beide partijen moet gezocht worden. De persoon die verantwoordelijk is voor het scannen zou er zorg moeten voor dragen dat iedereen is uitgescand. Maar ook de persoon in bezit van een kaart weet dat hij dient uitgescand te worden. Het probleem van dit proces is dat het niet snel is en dat sommige mensen niet het geduld hebben van te wachten. Mijn opinie hierin is zeer duidelijk ik vind dat elke bezoeker ook een verantwoordelijkheid heeft. En men niet alles dient af te schuiven op de vrijwilliger.
Pardon? Denk jij echt dat elke modale circuitbezoeker die zijn dagen niet op dit forum slijt weet hoe dat scansysteem werkt? En staat dat ergens op de tickets dat je moet uitgescand worden (op mijn Sherpa Champ Car exemplaar alvast niet)? Als ik aan de hoofdtribune geparkeerd sta en daar is geen kat meer (zoals bij voorgenoemd event het geval was op vrijdag 45' na de laatste sessie) ga ik heus niet even een toertje langs de tunnel doen... Bovendien, zoals al gezegd, tijdens de Champ Car is mijn ticket tweemaal mysterieus van in/uit status veranderd terwijl het in mijn zak zat...
Reply With Quote
Old 11-09-2007, 11:09
wilmai wilmai is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks View Post
Pardon? Denk jij echt dat elke modale circuitbezoeker die zijn dagen niet op dit forum slijt weet hoe dat scansysteem werkt? En staat dat ergens op de tickets dat je moet uitgescand worden (op mijn Sherpa Champ Car exemplaar alvast niet)? Als ik aan de hoofdtribune geparkeerd sta en daar is geen kat meer (zoals bij voorgenoemd event het geval was op vrijdag 45' na de laatste sessie) ga ik heus niet even een toertje langs de tunnel doen... Bovendien, zoals al gezegd, tijdens de Champ Car is mijn ticket tweemaal mysterieus van in/uit status veranderd terwijl het in mijn zak zat...
Blijkbaar heb jij een speciale kaart gehad
Als er 's avonds geen scanning meer mogelijk is omdat bepaalde posten niet bezet zijn, zou het misschien beter zijn dat het systeem zich dan reset gedurende de nacht zodat alle niet uitgescande kaarten uitgescand zijn.
Maar ja elke systeem heeft zijn voor en nadelen niet soms.
Old 11-09-2007, 11:30
Nicki_Mks's Avatar
De Paddock Regular

Inderdaad. Niet dat ze daar op ander gebied teveel voorbeeld aan moeten nemen, maar ik vind een armbandje zoals op de gratis events in Spa nog altijd het meest logische.
Reply With Quote
Old 11-09-2007, 19:51
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Blijkbaar is een scheidrechter noodzakelijk.
Een verslag op de paddock wat voor nu heeft dit. (Modder gooien gebeurt hier al genoeg en de vuile was van jan en alle man uithangen heb ik geen zin)

Blijkbaar moet een face to face conversation lijden tot een uitgebreid en ongecontroleerd verslag hiervoor bedank ik vriendelijk.

Ik vind dat jij veel de veel uit bent op sensatie.
Nou, nou. Dan schat je me toch verkeerd in Wie spreekt er over modder gooien en ongecontroleerde verslagen? Ik in ieder geval niet.

Zo'n scheidsrechter, of noem het een mediator, heeft niet meer dan een objectieve functie die de twee partijen in staat stelt tot een constructief gesprek te voeren.

Verslag online? Ja, een verslag dat zowel door jou als mij is geschreven. Hoe en wat over de invulling? Agendapuntje Van mijn kant zal er geen vuile was in het openbaar verschijnen, ik heb geen fouten of misstappen te verbergen. Mocht ik die wel hebben dan mogen die van mij gerust in het verslag. Ik schaam me niet om mijn ongelijk toe te geven indien dat van toepassing is.

Dus van mijn kant niks sensatie of wat dan ook. Roger Dejaeghere vraagt om een constructieve medewerking, wie ben ik om dat te weigeren?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 11-09-2007, 20:20
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Je geeft zelf perfekt aan dat het scan-systeem volstrekt waardeloos is voor BK's.

Voorbeeldje?
's morgens vroeg, voordat de controledienst actief is, zijn we al op het circuit om in te schrijven. Dus zonder "in-scan" op het circuit. Als we naar onze post vertrekken bestaat de kans dat we dan wel langs de controledienst moeten. Alleen van toepassing bij post 19, 1, 3, 4, 5, 6, 10 en eventueel 11/12. Dus eerst "uit-scannen" en dan weer "in-scannen". Overige posten bereik ik via het circuit zelf, al die tijd ben ik niet ingescand! Op de posten 2, 6Bis, 7, 8, 13, 14, 15, 16, 17 en 18 weten jullie niet eens wie er aanwezig is via het scansysteem. We kunnen dus moeilijk spreken over een waterdicht systeem Bij de genoemde posten, 19, 1, 3, 4, 5, 6, 10 en eventueel 11/12, bereik ik via een "ingescande status" het circuit. Als ik me dan weer wil verplaatsen op- en rond het circuit zou ik eerst ergens moeten "uit-scannen". Jij weet ook dat op bepaalde plaatsen geen "scanners" staan. Dus als ik dan een controlepost tegenkom zeggen die mensen: O, u bent al ingescand! En jawel, we zijn weer vetrokken voor een circus-voorstelling

Kijk, de achterliggende gedachte van dat scan-systeem begrijp ik heus wel. Best een handige tool voor marketing-activiteiten en andere doeleinden. Ooit eens met een medewerker van CZ op het terras van Hotel de Pits dit thema besproken. (naam verkrijgbaar via pm).

CZ wil o.a. de aanwezigheid weten wie wanneer aanwezig is. Prima, niks op tegen, die mensen willen weten wie er binnen het domein actief is. Alleen, CZ / NKBK weet reeds weken op voorhand welke BK op welke dag aanwezig is.

Reeds weken voor de start van een event moet ik bij mijn ploegoverste aangeven welke dagen ik aanwezig ben. Die lijsten gaan dan naar mijn eindverantwoordelijke (JA). Op de dag zelf moet ik in alle vroegte nogmaals mijn aanwezigheid bevestigen aan de inschrijftafel van MCZ. En om het geheel af te ronden moet ik op het dagrapport nogmaals mijn aanwezigheid aangeven. U leest het goed, ik moet driemaal mijn aanwezigheid bevestigen!

Zoals u ziet, ze willen wel heel graag weten of de "hollander" binnen de poorten is. Ik kan u bevestigen: Ja, dat is ie

Last edited by Mark; 11-09-2007 at 21:27.
Reply With Quote
Old 11-09-2007, 20:53
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular

Het scan systeem, trek er mijn bek niet over open. In Duitsland hebben ze bij de Top10 dit systeem jaren gehad: niets dan heibel.
Ter inlichting: het identieke systeem hebben ze nu te Zolder.
Ofwel was je volgens dat rot ding al binnen, terwijl je net kwam aangereden op de omloop, ofwel was je buiten terwijl je al dagen niet meer buiten was.

Ze hebben van pure ellende die rommel afgeschaft.

Ik, ook zo'n irritant kereltje in het oranje pakje (mijn eigen mening voor iemand zich aangesproken voelt), kan vele mishapjes van dit systeem opsommen in Zolder. Maar ik pak alle problemen natuurlijk diplomatiek aan.

Bij de Champcar 's morgens heeft de brave meneer van de kontrole wel 25 keer getracht te scannen en moest me dan wel zo binnen laten; hij probeerde wel 45 minuten later me weer 25 keer uit te scannen.
Natuurlijk doen de meeste van de kontroleurs gewoon hun job op vriendelijke manier, maar soms zitten er muggezifters tussen. (Ik moet dit doen van 7u26 tot 19u12 1/2.)

Het scan systeem is er eigenlijk gekomen omdat vooral die oranje kereltjes en de teams te veel kaarten doorgaven aan buitenstaanders. Juist ja, ik rij binnen met mijn gewone kaart, rij terug buiten om die dan aan iemand anders te geven.

Eigenlijk is dit alles een aanval op mijn privacy. Tss, tss!
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules