De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 15-09-2007, 11:17
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Niks aan toe te voegen, airco !

Quote:
Originally Posted by GT2-R View Post
Er mag hier heel veel verteld worden over Ferrari en McLaren maar ik zie maar 1 constante: Ferrari is altijd betrokken. Toeval??? Niet echt volgens mij ...
Toeval ? Ga je geschiedenisboeken er op na, trefwoord 'schandalen'.
ELK topteam heeft wel z'n deel van de koek.

Een 'schandaal' bij de mindere goden (De Minardi's, Arrows, godbetert Forti's en Lola's) haalt geeneens het daglicht, wegens non-nieuws. Het zijn dan ook teams die eens de schouders ophalen als ze elk weekend met 0 punten en twee uitgevallen bolides naar huis toegaan.

Vind je het gek dan, dat Ferrari er altijd bij zit ?
Old 15-09-2007, 11:18
Superdiesel's Avatar
Superdiesel Superdiesel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by marcel View Post

*edit* wat ik me ondertussen wel afvraag: de boete van Mclaren wordt verminderd met het bedrag aan "prijzengeld" dat ze mislopen door hun diskwalificatie. maar hoe wordt het berekend? in het constructeurskampioenschap kunnen ze zeker nog ingelopen worden door Ferrari...
Het prijzengeld dat door de FOM wordt uitbetaald word berekend volgens het kampioenschap zonder rekening te houden met de sanctie van McLaren.
Staat zo duidelijk vermeld in de argumentatie van de WMSC.

In dat opzicht kunnen de verloren punten van Hongarije zelfs nog van belang zijn.

En in ieder geval blijft het een inkomstenverlies voor McLaren van 100 miljoen dollar. Ze moeten weliswaar niet effectief 100 miljoen betalen want het grootste gedeelte wordt afgehouden van hun FOM-inkomsten.

Dé echte vraag is waar McLarens FOM-deel naartoe gaat gaan. Moet de FOM dat doorstorten naar de FIA of blijft dat geld bij de FOM? (Lees: in Bernie zijn zakken )
Reply With Quote
Old 15-09-2007, 16:05
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by airco View Post
[*]Rijders worden niet gestraft
Vreemd dat De La Rosa en Alonso totaal buiten schot blijven. Ik weet niet wat de FIA verlangt van rijders die houder zijn van een superlicentie. Veel beroepsethiek hebben beide rijders blijkbaar niet
Ja, daar zeg je wat........beroepsethiek.

Quote:
Revealing how a row with the Spaniard on the morning of last month's Hungarian Grand Prix triggered a phone call that led to the loss of all McLaren's 2007 constructors' points and a record fine, Dennis made clear on Saturday he had only one aim.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/62393
Die Alonso kun je moeilijk een loyale werknemer noemen, wat een rotte appel is dat. Die gaat zijn werkgever onder druk zetten, met het openbaar maken van emailtjes aan de FIA, om zo de nr. 1 status binnen het team te krijgen.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 15-09-2007, 17:46
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Ja, daar zeg je wat........beroepsethiek.

Die Alonso kun je moeilijk een loyale werknemer noemen, wat een rotte appel is dat. Die gaat zijn werkgever onder druk zetten, met het openbaar maken van emailtjes aan de FIA, om zo de nr. 1 status binnen het team te krijgen.
Of hoe je in een 6-tal maanden zo diep kan vallen ....

Tot het begin van dit seizoen was Alonso in de ogen van velen hier op dit forum een God. Ze zagen er een verademing in na het Schumacher tijdperk

Als je dan ziet hoe deze GOD dan de afgelopen maanden gevallen is:
  • Collega blokkeren tijdens de Hongaarse GP
  • Team chanteren met bewijzen in spionage-schandaal

De streken van M.Schumacher waren peanuts vergeleken met de stoten die Alonso uitsteekt

Misschien moeten we het ook allemaal niet zo zwart willen zien met onze toppiloten. In het interview op autosport.com staat nog een andere boeiende quote.

Quote:
Dennis also dismissed a suggestion that Alonso's behaviour towards him had been the most extreme he had experienced from a driver in 40 years in the sport.

"It's the most extreme thing that you know about," he said. "I could tell you some things...I would like you to understand the nature of competitive animals. They know no limit."
Met die gedachte in de achtergrond kun je al heel wat incidenten van de afgelopen jaren in de F1 relativeren.
Old 15-09-2007, 18:00
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

McLaren niet in beroep

Quote:
McLaren may decide not to appeal their harsh penalty in the interests of Formula One, team boss Ron Dennis said on Saturday.

The record $100 million USD fine and loss of all McLaren's 2007 constructors' points were imposed by the FIA on Thursday at a hearing into the spying controversy.

"If we do not appeal this, it will be because we want closure," Dennis told reporters at the Belgian Grand Prix.

"The other teams I hope will understand the financial penalty we will swallow in the interests of the sport."

McLaren say they did not gain any competitive advantage from the Ferrari data. However, the hearing in Paris heard how double world champion Fernando Alonso and test driver Pedro de la Rosa were aware Coughlan was getting information from inside Ferrari.

Dennis has six days in which to appeal and he said he would make a recommendation to the McLaren shareholders, who would then have the final say.

Dennis was wary of the prospect of months, if not years, of legal argument ahead and the accompanying distraction to the team management.

But he emphasized that any decision against an appeal must not be interpreted as an admission of guilt.

"I don't want to drag this thing on if I can get closure; and closure is for Formula One. It has to be complete closure," he said, when asked about the prospect of legal action by Ferrari rumbling on in the Italian courts for years to come.

bron: autosport.com
McLaren gaat niet in beroep ...

Eerst en vooral natuurlijk de verplichte kost dat dit geen schuldbekentenis is en dat ze niet in beroep gaan in het belang van de F1.

Dit moeten ze wel zeggen ... anders maken ze het voor hun partners (Mercedes, Vodafone, ...) wel heel moeilijk om hun steun aan het team te blijven verdedigen.

Anderzijds weet Ron Dennis goed genoeg dat de straf die ze nu gekregen hebben een meevaller is voor McLaren in vergelijking met de straf die ze hadden kunnen krijgen. Een schorsing van 2 jaar was een RAMP geweest voor een Formule 1 Team.
Old 15-09-2007, 18:21
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by airco View Post
Een schorsing van 2 jaar was een RAMP geweest voor een Formule 1 Team.
Idd, maar ook voor de F1 in het algemeen.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 15-09-2007, 20:03
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
inderdaad ... ik denk dat je een deel van de genade voor McLaren daarmee kan verklaren
Old 15-09-2007, 20:12
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
in het geval van Mclaren wel. in het geval van een mindere god, pakweg Toyota, twijfel ik er nog aan
Old 15-09-2007, 20:21
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

Beroepsspionnage. En dan .... (ik parafraseer François Mitterand)
Het gebeurt toch overal in de wereld.
Zelfs de Chinese spleetogen peuteren in de ultra geheime militaire computers van de USA en ook van de grote Europese landen.
Maalt daar iemand om ?
Maar ja, de sport ethiek !!!!! zoals de FIA het zo mooi uitdrukt.
Sta mij toe te vermoeden dat de sportethiek het minste is van de FIA zorgen.
Waar gaan deze 100.000.000.000 Eurocentiemen (ziet er nog geweldiger uit) naar toe ??? Naar de benadeelde in deze affaire??? Neen natuurlijk niet. Lekker in eigen zak houden.
Reply With Quote
Old 15-09-2007, 20:23
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by marcel View Post
in het geval van Mclaren wel. in het geval van een mindere god, pakweg Toyota, twijfel ik er nog aan
Ferrari, McLaren en Williams zijn teams die de F1 mee groot hebben doen worden. Ferrari is er al bij sinds de allereerste GP in 1950, McLaren is er bij gekomen in de jaren zestig en Williams in de jaren zeventig. Die pluk je idd minder gemakkelijk weg uit de F1 zonder gevolgen dan een team dat er nog maar een kleine 10 jaar bij is. Maar in een F1-entourage waar nog een goeie 20 wagens meerijden denk ik dat de FIA elk team goed kan gebruiken, of ze nu tot de klassiekers behoren of niet. Waar is de tijd dat er pre-kwalificaties gehouden moesten worden op vrijdag om 's zaterdags met "slechts" 26 wagens te kwalificeren?

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 15-09-2007, 20:25
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by camso belgium View Post
Waar gaan deze 100.000.000.000 Eurocentiemen (ziet er nog geweldiger uit) naar toe ??? Naar de benadeelde in deze affaire??? Neen natuurlijk niet. Lekker in eigen zak houden.
100.000.000.000 eurocentiemen is 1.000.000.000 euro eh. Zo groot is de boete nu ook weer niet.

100.000.000 euro is 10.000.000.000 eurocentiemen

PS : ik heb nog nooit een post gedaan met zoveel nullen!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 15-09-2007, 20:36
De Paddock Rookie

100.000.000.000 eurocentiemen is 1.000.000.000 euro eh. Zo groot is de boete nu ook weer niet.

100.000.000 euro is 10.000.000.000 eurocentiemen

PS : ik heb nog nooit een post gedaan met zoveel nullen!
Old 15-09-2007, 20:45
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

100.000.000.000 eurocentiemen mag dan wel 1.000.000.000 euro zijn, en 100.000.000 euro 10.000.000.000 eurocentiemen, maar de boete bedraagt 100.000.000 dollar, oftewel 10.000.000.000 dollarcent. Dit is 7.195.797.654 eurocentiemen (op de dag van de uitspraak).

PS: ik win.
Reply With Quote
Old 15-09-2007, 21:30
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks View Post
100.000.000.000 eurocentiemen mag dan wel 1.000.000.000 euro zijn, en 100.000.000 euro 10.000.000.000 eurocentiemen, maar de boete bedraagt 100.000.000 dollar, oftewel 10.000.000.000 dollarcent. Dit is 7.195.797.654 eurocentiemen (op de dag van de uitspraak).

PS: ik win.
Oei, oei dat ziet er toch niet zo goed uit voor de blauwe blazers. 2.815.ect ect ect ect eurocentiemen minder inkomen.
Ik vermoed dat er bij de volgende vergadering geen Chateau Petrus zal van af kunnen.
Trouwens waar gaan al deze miljoenen/miljarden/triljoenen dollarcents (ik word er tureluurs van; ik weet zelf niet meer hoeveel het nu juist is) naar toe?
Multiple choise vraag:
- naar liefdadigheid
- opgepot
- naar "diverse" uitgaven
Ik opteer voor het eerste
Reply With Quote
Old 15-09-2007, 21:46
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by camso belgium View Post
Trouwens waar gaan al deze miljoenen/miljarden/triljoenen dollarcents (ik word er tureluurs van; ik weet zelf niet meer hoeveel het nu juist is) naar toe?
de grotere helft naar de teams (ook Mclaren?), de kleinere helft gaat naar begeleiding van jongere circuit- en rallypiloten

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules