De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 19-09-2007, 11:05
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

neen, je bent niet verplicht het engels te begrijpen, maar het staat erop, dus het geldt, ook al is het niet in een taal die je begrijpt.

kijk ook naar het vorige contract tussen Bernie en de Waalse regering voor de GP van Belgie
Old 19-09-2007, 11:28
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

Dit antwoord bevredigt mij niet.
"Het staat erop dus is het geldig" klinkt mij niet zo juridisch juist.
Kan zijn, natuurlijk want ik heb geen juridische achtergrond. Even afwachten of er andere reacties komen.
Het contract tussen F1 en Spa is natuurlijk van een gans andere orde, want ondertekend door 2 partijen. En ik geloof nooit dat dit contract niet geverifieerd en vertaald geweest is door de bevoegde diensten van Spa; maar politiekers moeten natuurlijk een uitleg hebben voor hun blunders.
Reply With Quote
Old 19-09-2007, 15:19
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

het is niet van een "gans andere orde": het is een "koopcontract" waar de voorwaarden van de verkoop opstaan. en de FIA is een internationale organisatie , dus ik veronderstel dat zij aan Engels genoeg hebben

natuurlijk, ik heb slechts de beginselen van recht... ik ben wel zeker dat het volledig juridisch correct is
Old 19-09-2007, 19:52
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie

Ik zou nog niet zo helemaal zeker zijn Marcel. Een zoektochtje van 5 minuten op het net (spaartmij van een dikke boek over handelsrecht open te klappen) leert mij alvast enige relevante zaken :

Om van toepassing te kunnen zijn, moeten de algemene verkoopsvoorwaarden deel uitmaken van een contract. Indien er geen algemene voorwaarden gestipuleerd zijn, is het burgerlijk gemeen recht van toepassing op het contract. Als de handelaar algemene verkoopsvoorwaarden oplegt aan zijn klanten, ongeacht of het particuliere of professionele kopers zijn, kan hij afwijken van de bepalingen van het burgerlijk wetboek. Als er in de verkoopsvoorwaarden onrechtmatige bedingen voorkomen die door de wet betreffende de handelspraktijken verboden zijn, zullen de bedingen als van rechtswege nietig beschouwd worden.

De klant moet de algemene verkoopsvoorwaarden dus niet alleen kennen, hij moet er ook uitdrukkelijk mee hebben ingestemd, wat blijkt door de ondertekening van het verkoopcontract. Daarom is het nodig de voorwaarden te vermelden in alle contacten met de klant: op het voorgedrukt briefpapier, en alleszins op bestelbons. De vermelding op de facturen alleen is onvoldoende.

Om dezelfde reden moeten de algemene verkoopsvoorwaarden vermeld worden op de voorkant van de handelsdocumenten. Is dit om één of andere reden niet mogelijk dan moet op de voorkant tenminste duidelijk meegedeeld worden dat de op de achterkant vermelde bepalingen deel uitmaken van de overeenkomst en dat de koper ze bij ondertekening kent en aanvaardt. De algemene verkoopsvoorwaarden kunnen desnoods ook in een bijlage aan het verkoopcontract vermeld worden en in dit geval moet het contract naar de bijlage verwijzen.

Ik leer uit deze tekst dat ik de verkoopsvoorwaarden moet kennen en ermee moet instemmen. Als deze tekst in het Engels is kan ik er niet mee instemmen als ik geen Engels begrijp. Ik ben er evenmin van overtuigd dat Engels een geldige voertaal is op handelsdocumenten in Belgie. Voor zover ik weet is dat Frans en Nederlands in ons land. Bij twijfel za er dus moeten worden teruggegrepen naar de bepalingen in het Burgerlijk Wetboek. Ik ben er niet zo zeker van dat de verkoopspraktijken van de FIA rechtsgeldigheid zullen hebben binnen het Belgische handelsrecht en copyright.

Ik zou inderdaad zeer graag eens de mening horen van een echte jurist.
Reply With Quote
Old 19-09-2007, 20:58
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

volgens mij is uw ticket in deze het koopcontract
Old 19-09-2007, 21:43
Corvette Racing's Avatar
Corvette Racing Corvette Racing is offline
De Paddock Rookie

"faillure to comply with these conditions will entitle the promotor to withdraw the ticket and to report the ticket holder to the authorities"

Dat is als ik het goed begrijp de consequentie van het niet opvolgen van de regels. Nou ja, die ticket mag je van me hebben en me aangeven bij de (nederlandse) autoriteiten? Ik denk dat die andere prioriteiten hebben dan de zakken van mr ecclestone nog verder te vullen!

Volgens mij zijn deze kreten achter op het ticket meer bedoeld om mensen angst aan te jagen (en de fans zo nog meer van je te vervreemden) dan om er daadwerkelijk iets mee te doen.
Old 20-09-2007, 00:18
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Corvette Racing View Post
Volgens mij zijn deze kreten achter op het ticket meer bedoeld om mensen angst aan te jagen (en de fans zo nog meer van je te vervreemden) dan om er daadwerkelijk iets mee te doen.
Beetje angst aanjagen ja, maar denk dat ze vooral niet willen dat ge geld gaat halen uit de fotokes die ge vanachter den draad gemaakt hebt.
't Viel me echt wel op (zeker als ik vrijdag en zaterdag eens op de betere fotoplekjes stond), hoeveel gewone toeschouwers er wel niet rondliepen met van die megatelelenzen, soms zelfs 2 van die kodaks rond hun nek hangen, ...
't Is natuurlijk niet de bedoeling dat deze mensen de job van de 'beroepsfotografen' afpakken.

Mijn foto's zijn maar gemaakt met een 'simpele' pocketcamera van zo'n 3 en half jaar oud, voor mijn foto's ga ik dan ook echt geen geld krijgen, wat niet wil zeggen dat ik niet ontevreden ben over het resultaat, binnenkort eens paar laten ontwikkelen se, but for my private enjoyment
Old 20-09-2007, 09:50
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by The Interceptor View Post
Beetje angst aanjagen ja, maar denk dat ze vooral niet willen dat ge geld gaat halen uit de fotokes die ge vanachter den draad gemaakt hebt.
't Viel me echt wel op (zeker als ik vrijdag en zaterdag eens op de betere fotoplekjes stond), hoeveel gewone toeschouwers er wel niet rondliepen met van die megatelelenzen, soms zelfs 2 van die kodaks rond hun nek hangen, ...
't Is natuurlijk niet de bedoeling dat deze mensen de job van de 'beroepsfotografen' afpakken.
Als de beroepsfotografen schrik hebben werk te verliezen door dat mensen achter de draad even goede of zelfs betere foto's maken, dan moeten die zogenaamde pro's eens dringend naar zichzelf en hun werk kijken.
Old 20-09-2007, 13:11
Wild Goose's Avatar
Wild Goose Wild Goose is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by sledge View Post
Als de beroepsfotografen schrik hebben werk te verliezen door dat mensen achter de draad even goede of zelfs betere foto's maken, dan moeten die zogenaamde pro's eens dringend naar zichzelf en hun werk kijken.

Zo denk ik er ook over. Precies of een amateurfotograaf zich geen degelijk toestel mag aanschaffen.
Reply With Quote
Old 20-09-2007, 18:59
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator

Quote:
Originally Posted by sledge View Post
Dat is wel zo, maar aan de andere kant ben ik toch blij dat ik foto's MAG maken van achter de draad. De fotografen voor de draad MOETEN x aantal foto's kunnen voorleggen aan het einde van de dag; als ik foto's maak dan moet er niks. De amateur heeft al eens tijd om met instellingen te experimenteren en zo heel knappe foto's te maken. Mislukken de foto's, dan moet het volgende keer maar beter. Voor de pro's gaat dit niet op.
(By the way, ik zit hier niet de pro's te verdedigen, dit is enkel een bedenking. )
Reply With Quote
Old 20-09-2007, 22:22
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Wild Goose View Post
Zo denk ik er ook over. Precies of een amateurfotograaf zich geen degelijk toestel mag aanschaffen.
En waarmee natuurlijk ook niet gezegd is dat een degelijk toestel automatisch zal leiden tot een bloedmooie foto. Het helpt, zeer zeker, maar er moet nog altijd op het knopje gedrukt worden. En de afdrukker bepaald nog altijd wat hij ziet, hoe hij dat ziet en vooral hoe hij dat wil vastleggen. Al diegenen, amateur of pro, die zich hierover geen vragen stelt bij het nemen van foto's, zal maar met standaard kiekjes naar huis gaan - allez, denk ik he.

Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules