![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Rate Thread |
|
||||
|
||||
Rare beslissingen door mensen die wel betrokken zijn in het wereldje maar...........
Quote:
![]() Quote:
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Tja, typisch hé. De geldschieters willen dat hun wil wet is. Dat is zo bij de "mecenassen" van voetbalclubs, in de motorsport, autosport (F1, Nascar, etc...).
Ik heb mij altijd afgevraagd in hoeverre wedstrijdleidingen objectief zijn, of niet gemanipuleerd worden door de "Moneymen". Op een dikke tien jaar tijd heb ik al iets teveel "toestanden" gezien in motorsportmilieu's om nog in een rechtvaardige sport te geloven. |
|
||||
|
||||
Welnu, het is zo dat deze excessen redelijk eenvoudig uitgesloten kunnen worden indien men de geledende regels hanteert, welke immers worden uitgevaardigd in de code sportif van de FIA. Blijkbaar zit er weinig bestuurlijk/juridische kennis bij de organiserende instanties....of wordt er onder een glas mooie wijn wel eens wat bekonkeld??
![]() Ook dan dient er pragmatisch en doeltreffend tegen dergelijke lieden opgetreden worden. Indien men zich niet wil schikken in de regelementen moeten dit soort lui hun biezen pakken, en wel onmiddellijk, hoeveel geld ze ook te besteden hebben! Jammer dan!! De autosport zit echt niet te wachten op omhoog gevallen mannetjes die uit verveling niet weten wat ze met geld moeten aanvangen, én dan vervolgens een veto eisen in hun dure speeltje. Typisch onhebbelijk gedrag van zgn. nieuwe rijken! Inderdaad Mark, dit soort series zijn absoluut niet meer serieus te nemen, de goedbedoelende deelnemers ten spijt. Die zijn ook belazerd! ![]() |
|
|||
|
|||
Sorry ze vortex, maar ge zit mis...
de regels zijn duidelijk: ARTIKEL 5 : DEELNEMERS Deelname is op schriftelijke uitnodiging van de BRL Organisatie geen uitnodiging? geen deelname... case closed... |
|
||||
|
||||
Nope, ik zit goed! De betrokken rijder had namelijk gewoon een uitnodiging voor beide races tijdens A1 GP. Dusss....
|
|
|||
|
|||
Wat noem jij .... uitnodiging voor beide races ? VORTEX , als al lang van tevoren is beslist door Harrie Maessen dat van Es een wedstrijd niet mag rijden tijdens de A1 GP. ( hij zou onder normale omstandigheden waarschijndelijk het hele jaar hebben gereden )
Als het iemand uit de onderste gelederen was geweest , die zo met de auto om was gegaan had iedereen gezegd .... schorsen die coureur . Maar nu het gaat om iemand in de bovenste gelederen ????? Van de ene kant jammer wat er nu is gebeurt , en van de andere kant .... tsja eigen schuld dikke bult . En Harrie is nu eenmaal de grote baas over zijn eigen klasse . Waar ik echt respect voor heb om zoiets geweldigs op poten te zetten . Last edited by tony s; 03-10-2007 at 18:47. |
|
||||
|
||||
Je slaat de spijker op zn kop Tony! v Es zat hartstikke fout en had regelementair gestraft moeten worden! Dat is niet gebeurd en dat is ook direct de aanleiding van dit incident. Maessen heeft een duidelijk statement gemaakt dat ie zulk beleid niet kan pikken, en uit pure onvrede en onmacht zelf een straf uitgedeeld. Op zich wel begrijpelijk. V Es had echter wel degelijk een uitnodiging, dus eigenlijk kan de straf van Maessen dan weer helemaal niet. Daarop beroept v es zich ook weer terecht.
Maar daar gaat het Harry m.i. niet om. Hij streeft naar een adequatere wedstrijdleiding die ingrijpt als dat nodig is. Daarmee heeft hij zijn punt gemaakt. Ik ga er van uit dat dit een eenmalig incident is. Harry is een verstandig mens, en doet dit natuurlijk niet uit een opwelling. Daar zit veel meer achter. Het rommelt al langer in NL tav wedstrijdleiding en sancties. Genanter vind ik echter het verhaal bij BTCS...oei!!! |
|
||||
|
||||
Even vooraf:
De BRL is na 3 jaren een welkome aanvulling geworden in het autosport-palet van de lage landen. Maessen is, met al zijn connecties, in staat geweest om deze klasse levensvatbaar te maken. Quote:
Of de handelswijze van Sandor van Es te tolereren is? Ja, een coureur moet altijd tot het uiterste gaan. Anders is het maar een slappe lul. Ik wil gladiatoren zien, anders kan ik het net zo goed zelf doen! Gaat hij over de grens? Dan MOET de koersdirectie hem corrigeren met een welgemeende tik. Dat is nu niet gebeurd. Wat van Es wel te verwijten valt is dat hij moest weten dat na 75% wedstrijdduur dat punt ook veilig was geweest. Hij had dus voortijdig moeten binnenkomen! Mijn inziens had Maessen de complete koersdirectie met pek en veren naar buiten moeten stampen. Als hij het spelletje betaald, dan heeft hij mijn inziens daar het recht toe! Door nu op individuele basis een coureur te sanctioneren bepaal je de loop van een kampioenschap. Dat is een situatie die in een sport niet te tolereren is! Quote:
Stel ik ben "brood-coureur" in de BRL-V6 en ik noem terloops Harry een arrogante kwal. Harry is boos op mij en ik ontvang geen uitnodiging meer. De strijd in het kampioenschap word dan beinvloed door een conflict buiten de baan. Uit sportief oogpunt is dat geen wenselijke situatie. Wil Harry keizer / dictator zijn van zijn eigen klasse? Voor mij geen probleem maar dan moet je wel vaarwel zeggen aan de huidige opzet qua koersdirectie / bonden. Gezien de huidige povere kwaliteit van die blauwe blazer zou dat niet eens een verkeerde zet zijn ![]() Het geen er nu gebeurd is een oplossing van "zachte heelmeesters maken stinkende wonden" Het is het allemaal net niet. Of Maessen gaat volledig zijn eigen koers of hij accepteert het gepruts van de huidige structuur.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|